Jag gillar Sverige väldigt mycket

Jag gillar Sverige väldigt mycket

Attached: 1523814123754.png (600x445, 516K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=eDWuhjKO8nI
mixmarkt.eu/de/germany/maerkte/1/
twitter.com/SFWRedditVideos

Jag gillar Finland väldigt mycket

oh look a Swede and Swede visiting Finland
How cute

WTF did you called my mother!?!?!?

but i'm finnish, and so were my parents, and my grandparents, and my grandgrandparents, they all spoke swedish and lived on finnish soil

>finn
>speaks swenska
pickkaa yks

Swede is Swede, f*nnoswedes are the biggest leeches in this country, they do nothing worthwile

jag gillar sverige och jag impa eri keperxDDD

linus torvalds, tove jansson, gustav mannerheim, sibelius, to start with....

Attached: cae2c8d4.jpg (1457x874, 160K)

Älä höpätö

haaha bög :DDD

>sjw, homo, homo, natsi

i brought you proof that finnswedes are not lazy, and you disregard it entirely. why can't we get along instead? we live in the same country.

Is Euroshopper Energy Drink still the king in Finland?

Attached: Pivern.jpg (383x1000, 80K)

Mm jättebra jag är jätte bök

>we live in the same country
you live in a closed little bubble

youtube.com/watch?v=eDWuhjKO8nI
The Fenno-Swede BVLLS

Hate between us is pointless. I hope for better relations with them

i dont know because i dont have any friends but when i did have friends, a few years ago, megaforce had surpassed euroshopper as the king

Attached: 1534683717657.jpg (564x376, 56K)

Attached: 1525867454784.jpg (700x975, 98K)

Säljs inte Powerking hos Willys?

Attached: dc24f21897ddbd9dd5ef2d77b05d6d16.jpg (410x493, 58K)

FUNLAND IS CUTE

Attached: 1521223738791.jpg (1200x800, 153K)

Finns också på Hemköp. Billigaste energidryckerna i Sverige, AMPER Netto 3:95+pant,KONG LIDL 3.95+pant.

Mitä vittua täällä tapahtuu?

>Satan trips
Jag tycker köttbullar...

och potatismos. OMNOMNOM

Attached: 1066601341.jpg (1280x984, 104K)

>tfw manlet

Attached: 1521651132551.jpg (213x255, 8K)

Finland!

Attached: 515601729564311576.png (128x128, 23K)

finska pojkar...

nothing wrong with being a manlet user, your strength gains will come easier to you because of shorter limbs which is better leverage for moving weight=bigger weights moved=bigger muscles

Attached: hirvi.jpg (477x524, 54K)

Attached: 309_813247504fd8d2d2L.jpg (654x621, 178K)

See

Attached: mcxhw2padhc21.png (2546x1072, 188K)

Förstår inte varför folk tror att SÄPO besöker tråden, självklart att svenska rättsväsandet är komplett efterblivet men varför skulle dom ens bry sig om en tråd full av autister?

Attached: 1491547390116.jpg (960x720, 96K)

Det är ju billigare än här i tyskland. Fast nu finns det ochså billiga energydryck i Tyskland, men vet inte alls vad dom heter eller kostar.

Jag brukar köpa 1 liters flaskan Effect för runt 2.50 Euro.

Hmmm this seems like something a manlet would say

Finns inte en LIDL runt vartenda hörn I Tyskland?

Attached: 185258.jpg (625x1024, 105K)

fel tråd

ja vil ha en flaska jaffis

Possibly, I'm around 173cm in height, which is not tall... Mostly I'm just shitposting, I don't really give a fuck.

Big yes.

Attached: suursuomi3.jpg (884x1257, 104K)

> I'm around 173cm in height,
Should have eaten more bruna bönor as a kid.

Attached: 1550326030454.png (1806x1282, 223K)

Naah, dude. It's mostly because of chemotherapy. In the end though, I'd rather be a manlet than dead.

jo finns, men jag har faktiskt inte kollat vilka energydryck dom har.
Men en sak vet jag. Lidl i Sverige har många saker som Lidl Tyskland inte har och tvärtom.
Det skiljer ganska mycket.

Attached: love_love.png (1024x545, 603K)

I have seen them live, taco hej is their best song

Attached: 1535967742562.jpg (699x485, 68K)

they seem nice

agree!

>Lidl i Sverige har många saker som Lidl Tyskland inte har och tvärtom.
Vafan

Attached: 4134.jpg (1485x944, 301K)

Säljer dom inga datorer och grejer i Sverige?
Jag köpte en MEDION 23 tums 1920x1080p monitor för 65 Euros för ett par år sedan i Lidl butiken här i Tyskland.
Den var jättebillig och jag borde köpt två eller tre, men jag lät bli det av någon dum anledning tror jag.

>Säljer dom inga datorer och grejer i Sverige?
Inte sedan dom öppna den första butiken här. Fast du har också ju tillgång tll Amazon.de utbud sjukt bra priser.

you owe your success to fennoswedes. The reason Japan likes you is because of Moomin, now who made moomin? Tove Jansson

Attached: finnjävel.png (1980x1207, 698K)

sveriger är bögfolket och hanrej

What are you talking about LIDL there?

>tfw no Swedish LIDL with its delicious senap sill

Attached: htph34.jpg (467x447, 43K)

ja, det har jag. Fast jag har inte ens Amazon Account. Jag brukar handla datorgrejer som hårddiskar och sånt hos Alternate.de
Dom är skrämmande snabb med leveransen om du betalar med PayPal.
Beställ och betala med PayPal på måndag förmiddag, får paketet hem på tisdag samma tid. UTAN FUCKING Express eller skit.

Fast jag minns, att jag köpte en "Target" extern HDD på 300GB i Lidl Butiken när jag levde i Sverige, och Laptops av märket Target hade dom ochså. Men det var 2003.
Har fortfarande det externa höljet samt sladdar och nätdel hemma. Disken själva dog för några år sedan (var en WD).

Attached: 1515953191557.png (680x896, 55K)

Wir unterhalten uns über Lidl Deutschland und Schweden. Angefangen hat das als energy Drinks zur Sprache kamen.

du är bög svenska hinten

>Den lokala hemköp butiken på 120kvm har infört självscanning
Jösses

I see, tack. I want my senapssill now :^(

And the liquorice chocolate, mmm. That was yummy.

Nu var jag helt ute o' cyckla. Medion Skärmen jag köpte för 65 Euros kom från Aldi och inte Lidl.

you're a bully

Attached: 1552163381553.jpg (921x894, 108K)

Weinbrandpralinen .... hahaha

what are you all doing this evening?

>Fast jag minns, att jag köpte en "Target" extern HDD på 300GB i Lidl Butiken när jag levde i Sverige, och Laptops av märket
Jo jag kommer ihåg när dom öppna upp här runt 2003 så sålde dom någon värsting dator på den tiden med en AMD64,Radeon 9800 PRO.

Tillhör inte ALDI och LIDL samma koncern? LIDL är i princip en stor hemköp medans ALDI är en stor Willys.

I miss my Räksallad, skagenröra and rallarhalvor.

Playing Apex Legends, drinking Marli Mjöd and being miserable.

Attached: 1003141.jpg (1269x3080, 1.59M)

är tyska svårt att lära sig?

Man for a moment there I thought you were drinking rapeseed oil.

>Mjöd
What does it taste like? is it any good?

Du är största cp:t på hela brädan

What amuses you so much about them? :^D

:-( I also miss any päron dryck, like that syrup or 0.1% päron cider

jag då?

>Jo jag kommer ihåg när dom öppna upp här runt 2003 så sålde dom någon värsting dator på den tiden med en AMD64,Radeon 9800 PRO.
Hade nästan köpt den, men sen köpte jag ett MSI moderkort och Sapphire Radeon 9800pro graffekort och AMD 3000+ med Winchester kärna ist.
Det var tider det. :-D

>Tillhör inte ALDI och LIDL samma koncern?
Nej, inte alls. Aldi delades upp mellan bröderna Albrecht (som fö inte pratar med varan sen decennier) i Aldi Süd och Aldi Nord och är två olika företag.
Aldi bröderna sägs vara två av dom rikaste människorna i Europa.

Lidl är ett helt annat företag som faktisk konkurrerar med Aldi. Lidl är ägd av en stiftelse, som knappt betalar någon skatt alls.

Vissa säger att det är, men jag kan tyska sen födseln. Så jag är nog kanske fel person att fråga. Engelska iaf är mycket lättare att lära sig.

>Nej, inte alls. Aldi delades upp mellan bröderna Albrecht (som fö inte pratar med varan sen decennier) i Aldi Süd och Aldi Nord och är två olika företag.
Låter som Adidas och Puma historien, vafan är det med tyskarna?

I like to eath them. They are not amusing directly.

>bröderna Albrecht (som fö inte pratar med varan sen decennier) i Aldi Süd och Aldi Nord och är två olika företag.
autism

Good! I feel like if a nordic country can't handle a minority in their country speaking another nordic language, what hope does any other country have of having more than one ethnic/language group?

Nordic love

Päron glass och päron juice. That's also something i miss here.
Because of some stupid reason i don't know, Germany has no Päron juice or ice.

Btw you could unironically try the next IKEA

It's pretty good. Sweet and fuity in taste, like lemony with a slight after taste of honey

Attached: Sima.jpg (379x450, 25K)

jo, har lite problem med die das der och att komma ihåg ord ändelserna. finns det nå knep för att komma ihåg dem?

finns mjöd på systemet, mannen

>Because of some stupid reason i don't know, Germany has no Päron juice or ice.
Yeah I dunno either, but I miss that. I basically lived off of senapssill, knäcke and päron dryck and cider for a week while I was in Stockholm :^D

>Låter som Adidas och Puma historien, vafan är det med tyskarna?
Japp exakt!!!!
Det är nog pengarna som gjort detta.
Jag har sedd hela familjer sliter sig isär pga arv med pengar och hus involverat. Men jag tror inte att det är nåt unikt för tyskarna iofs.

I might try mjöd sometime soon

gör eget mjöd

orka

The next Ikea is too far away from me. When i lived in Berlin, i regularily went to Ikea and bought some swedish goodies and products.

hur?? jag känner många som gör hembränd sprit men mjöd måste väl vara ganska svårt i jämförelse?

pizzafredag

Attached: 96797890.jpg (550x687, 136K)

You should. It's the only thing with any alcohol I drink.

This is also an option As far as I'am aware, the recipe is pretty simple. What I don't like however is that most people who make homemade mjöd, don't use any honey.

Ja du, det är svårt det. Jag har aldrig varit den där teoretikern och jag brukar följa grammatikaliska regler mer efter hur jag lärt mig praktiskt. Så för mig är det svårt att definera regler efter sina oficiella termer. Sen finns det en massa undantag ochså.

Svenska är bög

I feel like it would be easy to use either too much or too little honey, making it either tasteless/bitter or overly sweet and nasty. Maybe it requires some practice

Too bad. Try some Russian supermarket (like the MIX Markt chain) for fish stuff maybe. mixmarkt.eu/de/germany/maerkte/1/

I found a good replacement for Kalles with a bit more of a roe crunch to it.