/skandi/

Den stornorske utgaven

Attached: Norgesveldet2.png (892x342, 147K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=414mrPgK5Yk&list=RD5YzEA_uQBg4&index=2
twitter.com/AnonBabble

Först för Norgesveldet och hell ( snäll ) seger (neger)

>Norgesveldet/det stornorske riket, 1200t
norge var kristent
>kalmarunionen, 1400t
danmark var kristent
>svenske stormaktstiden, ~1700
sverige var kristent

Når skal folk innse at kristendommen er veien å gå? Jbs?

>m-men Varg sade att vi måste försöka återuppliva en död religion som bara praktiseras av oskulder från Jow Forums
Nej. Vi ska gå tillbaka till Nordisk kristendom och så är det med det. Baserat brev Norgesveldet-user, detta är varför du är min favoritbrevare.

Attached: b1.jpg (228x221, 8K)

Basert og raudpilla.

var är alla andra /skandi/s?

Fewgnar a gr gjort det hesla dan

De andre + f*royværinger kommer nok om en stund om man bare holder tråden i live.

>Fewgnar
vad betyder detta?

WE

Attached: CB4_2216-X2.jpg (640x960, 215K)

Dlr bryyfrt stt dey har ejegnat. Syt matneb vlir vått " vauten från sky

jag går till gymmet vi ses senare

>Kristendom
fy for helvede

forestill dere å lukte på hennes fotter
haha ja det hadde vært rart

Varför är de nordiska folkslagen så djävla fula????

Hur känns det när finländare spelar skandinaviska personer i filmer och spel för att dom är bättre på att låta som vikingar?
Skandibögar får aldrig ens lov att tala i sina roller lmao

Sannelig

Attached: norwegian flag bearer.png (2476x1020, 614K)

exempel? finns knappt några finska skådespelare men det finns massor av svenska

Unödvendig å kalle personalunionen på 1800-tallet "Swedish Norway", fordi det var ikke "Swedish Norway". Vi hadde fullt selvstyre innad i Norge, det eneste svenske kontrollerte i personalunionen var utenrikspolitikken, tror jeg.
Danmark-Norge var nok mer "Danish Norway", men mange nordmenn (Ludvig Holberg, Hans Egede, Peter Tordenskjold) fant storhet i Danmark-Norge.

Ellers er jeg helt enig, höymiddelalderen var absolutt Norges storhetstid.

tann einasti við brúnum eygum í Vikings er finni

ja

deyjir trávir

lev

Genoplivelse af norrǿnt hvornår?

keði meg so av helvitis til , at eg haldi bara eg fari at leggja meg í songina. fokk mand

B[irgir] með guðs miskunn ærkibiskups emni oc aller korsbr/oe/ðr at kristzkirkiu i Niðarose sænda allum lærðum mannum i ærkibiskups domenum þæim sem under þæirra raðe oc forsio æigu at vera. Q. G. oc sina. Ver vilium yðr kunnikt gera um þat hark er varð meðal lærðra manna oc predicara. mikilli ofirirsyniu. Þa havum ver þat nu með guðs miskunn oc allra varra samþykt niðr sætt með þesso mote at predicarar heto þui at þæir skolu heðan ifra huergi ganga a hæilagrar kirkiu rettynde ne lærðra manna. Þæir heto oc þui at þæir skolo huervitna s/oe/ma lærða menn i orðum oc i verkum firir alþyðo.
En þesso heto ver i mote at lærðir mænn skolu huergi ganga a þæirra rettynde æpter þui sem þæir syna sik sonn priuilegia til hava. oc at lærðer mænn skolu snua til þæirra goðvilia slikt huerr sem guð gefr hanum sialfræðe til. en i þesso leggium ver ecki skaplag ne skylldu a nockorn lærðan mann nema slikt sem huerr vill gera firir guðs sakar þæim til gagns oc ser til salohialpar. biðium vær þess huaratveggia alla lærða mænn oc predicara at þer halldeð þessa sættargerð væl i huern stað. geri huarertveggia aðrum gagn oc goða luti sua sem hæilagre kirkiu oc allum oss se mest til s/oe/mðar. Varo þesser mænn nær af allra lærðra manna hende. sialfr B[irgir] ærkibiskups emni G. prior a Ælgisætre. mæistare O. ærkiprestr. mæistare H. sira Stefan. Sigurðr prestr Hallstæins .s. Olafr prestr bringr. En af þæirra hende Sigurðr prior Amunda .s. oc broðer Klemetr. Ok til vitnis burðar þa settu ver firir capituli vars insigli. en predicarar sitt insigli.

Tekst fra ca. 1250, Nidaros (Trondheim), Norge. Man kan allerede se innflytelse fra l*Tin i teksten. Vi må gå enda lenger tilbake, til 800 e.kr.

>oc
Baserat....

lev for faen

Vi skal tilbage til runerne, gamle. For vi blev kristnet

Nei. Kristendommen må til. Med mindre du mener runer OG kristendom?

ABBA>a-ha!

Nei.

Attached: 1551919257573.png (863x651, 38K)

Hvem faen bryr seg? Jahn Teign er Skandinavias musikalske Tor Tordenkuk!
>får 0 poeng i Eurovision
Tar tapet med et smil og kaller albumet sitt This Year's Loser

Attached: 1280px-Jahn_Teigen_i_2011.jpg (1279x795, 127K)

Det kan være lige meget om der er kristendom eller ej. Der er jo alligevel næsten ingen rigtige kristne tilbage i norden

For ovrigt er asatrú den næst hurtigste religion i norden efter Islam.

Attached: 1552024041887.jpg (453x435, 54K)

næst-hurtigst voksende*

Fökk judar
Fökk negrar
Fökk städarna

Vi bor i et samfunn.

Attached: 1552491863272.png (700x700, 615K)

Okeh, detta är faktiskt episkt

hvorfor er hvide mennesker så ondskabsfulde?

Hvitinger kan ikke noe for deres ondskapsfulle natur, dessverre. Det er best å bare la dem dö ut. Man skal ikke se bort fra at hvitinger dör ut innen ~150 år.

Attached: 1542115029866.png (657x527, 213K)

Uuï toça nârðmëiðhür dôñç???

vf tss nrmnn dsk? jbs

102948363
102948542
besatt lmao

sutreanon er baseret og rodpillet
ja, jeg siger det bare!

Hatar att skotta snö favä

Attached: 1523031219582.png (783x1024, 1M)

Jeg har ikke set sne hele vinteren

Attached: 2cf3f2d4c6d8dd49f13e8421a477a7dd.png (480x480, 135K)

>bor i """""norden"""""
>får ingen snö
Blir faktiskt lite avundsjuk om jag ska vara ärlig

Attached: 1515853241860.jpg (1024x576, 44K)

det har kun snödd et par ganger denne vinteren
t. kystlig Vest-Norge

t. Bergen, mener du vel.
Ingen andre på vestlandet bruker bokmål (bögmål).

Attached: 1539585184320.png (495x500, 31K)

Ditt undermenneske. Din jævla neger.
Korleis vågar du å snakke, din bleike pseudo-danske ape. Korleis vågar du å åpne dine feite leppar, din sykelige munn?
Du er menneskeleg boss, Jens-Christian. Du er universelt mobba og hata. Din nasjonalitet og hudfarge ymtar ikkje noko håp til verden om at Noreg nokonsinne kan overleva.
Kravl tilbake til Oslosumpane du kom ut ifrå, din faens unge.
Eg håpar at du kjöyrer yver grensa til Sverige for å valdteke nokre sauar, som din natur fortel deg at du burde gjere.
Det ville fortsatt vore den kvitaste fitta du nokonsinne har fått.

Attached: Norge kart vestlandet.png (374x450, 74K)

Dettarar. bergjenfolk snakkjarar kva vikjingana snakkja, nemlig nynorski.

Autist.
Krinsj, men raudpilla.

dettarararararar!!!!!
FOK bokmåli, egar erar einar ektarar nynorski mannar!!!

ler og ler og ler og ler og ler og ler og ler

Attached: du.png (1090x269, 40K)

Sutre gör det igen!!!
Vilken man! Vilket geni!
HELL SEGER

Dei slogest ut på Ronsevollen
i dagane två og trjå;
hie'ingan' falt fyr Ronlands-sverdet
som storren fyr go'om ljå.

youtube.com/watch?v=414mrPgK5Yk&list=RD5YzEA_uQBg4&index=2

Er du klar til Fortnite i nynorsk!?
Kor ska du lande?

Når dei vender seg til ålmenta, legg forkjemparane for politisk korrektheit – eller kulturmarxisme, for å bruke det rette namnet – overtydingane sine fram på ein tiltalande måte. Det handlar om å vere lydhoyr overfor andre, seier dei. Dei brukar ord som “toleranse” og “mangfald”, og spor: “Kvifor kan vi ikkje berre kome overeins, alle saman? "
Verklegheita er annleis. Politisk korrektheit handlar slett ikkje om “å vere hyggeleg”, med mindre ein meiner gulagar er hyggelege.

Attached: 1540161629953.jpg (200x143, 9K)