French General Alert: Guns laws have changed yesterday

>This is not a drill !
Guns laws changed in France since yesterday.

Europeans laws are pushed on us as usual.

For the guns owner that are wondering what's the deal:
- AK's are now prohibited en are classiffied in cat A and every riffle who have been made in full auto and downgraded in semi auto will be classified to A (class A militarry weapon prohibited to own )
- 30 shots magazine for semie auto carbine going to be classified in A too ( you will need to limit the capacity of your fal , and other cat B carbine semie automatic..)
Meanwhile while the Famas surplus are going to hit the market it will only be for the burgers.
> Feel bad man.

- Pump riffle ( riffled/threaded) under 61cm barrel or who have more 5+1 shot capacity are pushed up to the B category. they are sold every where with 15 to 25% discount even the Fabarm one who coast a kidney. Do not buy this is not a drill !

Others category who are in C seem to not be pointed yet.
D category will pass in C. no more free to sell as long were 18+.

even a fucking pepper spray up 100ml will be in a fucking categorie B.

ITT we cannot mock commiefornia and the bargain states who had guns laws worse than us and the rest of europe anymore.

> Ask for your fucking green card as fast as possible
> Ask for the more B2 you can as they not counted in your quota , pump will fall dirt cheap )
> I repeat this is not a fucking drill !

Attached: 1513279415640.png (967x954, 534K)

Other urls found in this thread:

legifrance.gouv.fr/eli/decret/2018/6/29/2018-542/jo/texte
unpact.net/
armes-ufa.com/spip.php?article2239
youtube.com/watch?v=uqPKJxpAQrw
europarl.europa.eu/pdfs/news/expert/background/20170126BKG59909/20170126BKG59909_fr.pdf
twitter.com/SFWRedditImages

2nd revolution when

Attached: 1515709796629.jpg (403x392, 99K)

Can someone translate this from froglish please?

FIFA is there right in time to distract you goys

Who needs guns op the government is your friend.

this is the first time ive seen that image

please come to america op
we need more white Europeans to combat the nigger africans come and breed the white women and have white babies

Macron will stand up to terrorism -- by disarming France!

Still better than California

hell at this point i wouldn't mind a Finnish person just anyone who will help our birth rate

>2nd

Know your history, we've had way more than 1 revolution

no

Attached: 14539b98-7595-4296-8207-55dc1afcf8f7.png (270x521, 151K)

>please come to america op
> (OP)
>we need more white Europeans to combat the nigger africans come and breed the white women and have white babies

N-no

> I will never surrender the land my ancestor fought for, if it's required I'd burn my house and my land down and put tones of salt on it to be sure nothing will grow anymore for a century.

>Can someone translate this from froglish please?

This meant all AKs are and other full automatic riffle are now prohibited to own.
That you have one fucking year to give it back or getting it neutralised.

that mean than other semi automatic riffle are now downgraded with 10 shot capacitor max

for hand guns and so like a scorpion / uzi / mac and so on will be prohibited as well.

That mean while you need fews days to buy a shotgun you will have to ask the province governor ( as for handgun and semi automatic riffled , they felt in the same category ) and it will take fews months as the burocracy will be fucked up to a point the public worker will totally swim in an ocean of paper.

exactly , as usual , this and in summer holidays...

> by disarming French CITIZENS
> REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Prend ton pétard gamin , il faut qu'on change la constitution.

Attached: 1527105214658.jpg (500x466, 114K)

Ah non, ze poomp riffles!

Nothing surprising, we knew what was going to happen since last year, but deluded francucks were like "hurr nothing is going to happen our politicians are based" top kek.

Official link to the new law?

Le décret a été publier hier, tu peux le retrouver sur légifrance , mais c'est indigeste a lire.

legifrance.gouv.fr/eli/decret/2018/6/29/2018-542/jo/texte

unpact.net/

armes-ufa.com/spip.php?article2239

youtube.com/watch?v=uqPKJxpAQrw

La loi parlai uniquement des catégorie D a la base , et des fusil/ carabine a crosse repliable.

> Feel bad man , even for the user who braged about his bulgarian AK.

Attached: 33481015d04b3974f9ed7acf616592901b13507ebdabf48ee1d6d09d63acc2c4.png (1070x601, 507K)

Merci pour le lien mais en fait tout ça était déjà connu il y a 1 ans en arrière j'en avais déjà parlé de partout mais personne n'a voulu écouter. On savait très bien que les arme de catégorie B4 allaient passer en A, que les chargeurs de plus de 10 coups allaient être interdits, que les ventes en ligne seraient interdites, que la catégorie D serait supprimée, etc. C'était écrit noir sur blanc dans la directive Européene.
Le seul truc auquel on ne s'attendait pas, c'est les pompes rayés en B. C'est 1995 all over again. Je me rappelle aussi la promesse de ces enculés de politichiens en 2012 de mettre tous les pompes en C. On s'est bien fait enculé comme d'habitude. Mais c'était une épée de damocles qui était sur les pompres rayés depuis le début, on savait que l'état n'aimait pas ça et allait y mettre fin tôt ou tard.

La plupart des directive européenne était applicable ou pas au choix du pays de ce que j'ai compris.

Je pensais qu'il allais juste s'attaquer au crosse repliable. pour le coup au pire il fallait juste aller chez l'armurier et faire changer la crosse , et qu'il donne un papier en gros de modification de la longueur mini de l'arme....

>Le seul truc auquel on ne s'attendait pas, c'est les pompes rayés en B. C'est 1995 all over again. Je me rappelle aussi la promesse de ces enculés de politichiens en 2012 de mettre tous les pompes en C. On s'est bien fait enculé comme d'habitude. Mais c'était une épée de damocles qui était sur les pompres rayés depuis le début, on savait que l'état n'aimait pas ça et allait y mettre fin tôt ou tard.

pour les mecs qui tire pas régulièrement et qui ne seront pas au courant ... ça va faire mal , ou pire ceux qui on pris un licence de ball-trap a pas cher pour s'équiper ...

Perso la semaine prochaine je redemande un feuille verte , et je me blinde de B2 ça pourra permettre de rendre service au copains plutôt que de le neutraliser.

Est-ce qu'en France les réservistes, voir les anciens policiers ont le droit de conserver une arme de service ou on plus de faciliter à obtenir une licence ?

Attached: 1477036909117.jpg (752x767, 164K)

>Meanwhile while the Famas surplus are going to hit the market it will only be for the burgers.

I need some proof of this. France usually destroys or sells their old rifles to Africa. I want a famas

>La plupart des directive européenne était applicable ou pas au choix du pays de ce que j'ai compris

Absolument pas. Les directives européenes sont la base légale que tous les pays de l'EU ont OBLIGATION d'adopter. Un pays peut choisir d'appliquer des lois encore plus restrictives, mais il est impossible d'être plus laxiste que la directive.
Les pays doivent rendre des comptes à la comission européenne et prouver qu'ils appliquent les directives, sinon ils seront contraint de le faire au travers de fortes sanctions économiques.

>on plus de faciliter à obtenir une licence ?

Hum ... non. du moment que t'es pas inscrit au fichier des interdit d'armes a feux , ça changera rien.
Par licence tu veux vraiment dire licence ou détentions soumis a autorisation de la préfecture?!

Par ce que bon un licence tu te pointe dans un club , si t'es pas inscrit dans les fichiers t'interdisant , un chèque et deux semaines plus tard tu l'a. par contre comme les club commence a être en surcharge .... ça risque d'être compliquer , certain club commence a refuser de prendre des adhérent. et je ne rigole pas.

When are we just going to start shooting the government, their pet orcs and their supporters?

>I need some proof of this. France usually destroys or sells their old rifles to Africa. I want a famas

Mon mutt , you could already put your nasty hands full of grease on mr73 surplus.

ce qui concernait uniquement les crosses repliable de ce que j'avais compris et les armes neutraliser et autre catégorie D qui ne serait plus en vente libre.
ça parlait pas les chargeur de 30coups ,
pas plus que des automatiques transformé en semi automatiques.
quand je pense que j'ai failli acheter un vz62 scorpion pour 320€ avec 3 chargeurs ... je suis pas passer loin du drame.

>ça parlait pas les chargeur de 30coups ,
pas plus que des automatiques transformé en semi automatiques.

Tu t'es mal renseigné, tout simplement.

europarl.europa.eu/pdfs/news/expert/background/20170126BKG59909/20170126BKG59909_fr.pdf

Tireurs sportifs:
les États membres pourront délivrer des autorisations de catégorie A
aux tireurs sportifs à condition que la personne concernée pratique activement cette
discipline ou participe à des compétitions de tir. "Ces autorisations couvrent les nouveaux
adeptes de la discipline comme ceux qui sont déjà en compétition. La liberté de choix de
l'équipement dont bénéficient actuellement les sportifs dans leurs compétitions de tir n'est
pas limitée. Pour faciliter la participation continue aux compétitions internationales, les
règles gouvernant la carte européenne d'arme à feu seront mises à jour dans le but
couvrir les armes à feu, notamment les armes de catégorie A, détenues par les tireurs
sportifs", a déclaré le rapporteur Vicky Ford (ECR, UK)

Leur catégorie A européenne était déjà la catégorie B " soumises au autorisation de détention "

C'est bien ce que je dis il applique des textes de loi ou il avait le choix.

Sauf que le A ça a toujours été interdit chez nous, a moins qu'il donne des détention en A pour les gens qui on acheter avant juin 2017 mais j'y crois pas trop.

Dans ce cas précis, oui, il y avait la possibilité pour les états membres d'autoriser les tireurs qui participent à des compétitions de leur donner accès à la catégorie A. Mais bien-sûr chaque état membre a aussi la possibilité de tout interdire si cela leur chante. Étant donné que la France a été la force principale et initiatrice de cette directive, cela m'étonnerait beaucoup qu'on ai accès à la catégorie A, en effet. Et même si c'était le cas, tu en connais beaucoup des tireurs qui participent à des compétitions ? C'est comme pour les chargeurs de plus de 20 coups pour les pistolets et 30 coups pour les fusils actuellement, il y a une dérogation pour les tireurs de compétitions, qui ont donc accès à des chargeurs de plus grosse capacité. Il y a genre 10 gars avec ces dérogations dans toute la France.

Not like it matters you frenchies always surrender you sit there with you butterfly knives, ambassadors, sappers, and you goody disguising device I bet you have never brought a shovel to a gun fight.

Attached: EA90608A-FC1A-4D97-93C0-D426DABDF4EA.png (425x428, 190K)

Les personnes qui attendait déjà 1 ou plus pour avoir leur détention, ça va passer a 3 ou 4-5 ans ?
Le bordel administratif que ça va entrainer , déjà qu'il sont pas rapide la plupart du temp.

en aucun cas ta directive européen imposait le désarmement des sportif ( obligatoire a l heure actuel en france pour une cat B ) pour une arme automatique transformé en semi auto avec les papiers de saint étienne ou autre CIP qui va bien.

Hors les article de loi française parle bien de l’interdiction pur et simple des ak et autre rpk/ rpd etc ...

a la base le plus gros problème de ce que j'avais compris c était la crosse repliable , mais bon une crosse a 150€ monté par un armurier en 15 minutes gratos si t'es client et la paperasse derrière et roule.

on est bien d'accord donc. ou presque c'est pas uniquement compétition mais loisir aussi , car pour en avoir un de toute façon il fallait pratiquer régulièrement : dixit le carnet de tir 3 tampons par ans minimum.

le TAR est tout de même pratiquer , et les issp aussi ...
pour les 20 coups en armes de poings RAB , ça change rien, c'est même mieux que les anciennes loi de 90's et consort ou les mec était limité a 10coups et qu'il fallait qu'il rallonge le canon d'une arme de poing.

J'ai même pas l'impression que tu ai lu l'article.

>2nd
>american education

Attached: 1504796129658.jpg (600x539, 35K)

macaroni is trying to de-gun france by targeting lawful gun owners instead of criminals.

>macaroni is trying to de-gun france by targeting lawful gun owners instead of criminals.

Pretty much this.

Remember the chills " macron is based , jupiter" and so on. no wonder why.

reminder to not register your guns

>Meanwhile while the Famas surplus are going to hit the market it will only be for the burgers.

Groovy, I wonder how much they'll go for.

>D category will pass in C. no more free to sell as long were 18+.
When? I checked some sites and nothing has changed yet

Paternity tests are against the law in Franch lmao.

>2nd

This, striking, and snide attitudes are like their thing. They've had multiple revolutions. This is the fifth republic they've had.

Basically pump action shotguns that hold more than 5+1 go to Cat. B (harder to get). Mags are limited to 10+1 for all long guns. Pistols don't change. Long guns under 60cm get b&. This means no more Skorpion/Uzi etc. technically if you take away their stocks they aren't affected. Then FA guns that are converted to semi are also getting banned. Surplus AKs will get banned but modern civvie AKs (arsenal SLR) are still ok. I predict that a huge market will open up for lever action shotguns (not affected) and AR "pistols" because you will be able to have which are slightly harder to shoulder and also have 20 round mags. Also Cat.D shotguns become Cat. C (basically no change).

>shotguns become Cat. C (basically no change).

nah black powder will be declared now before , they were registred i think so.

also the huge question is european law prohibit to get a cat A... as they said in their article you can own them now ...

so it's pretty much fucked up how we get fucked in the end.

also scorpion are in B1 so handguns there so it shouldn't be affected as long they didn't had the full auto mode so civil version don't have it seem like. and capacitor are 10 to 20 shot which falls to the hand guns categorie , in worse case you should have to remove the stock bump.

It's just even more fucked up than before.

Send money to UMPACT guys, it's the moment they will jump in their macron buffonery.