/danmarktråden/

Onsdagmorgenshyggeudgaven

Attached: ,.-.,,.,..png (870x750, 909K)

Other urls found in this thread:

vocaroo.com/i/s01TWbhIo1Uw
vocaroo.com/i/s1H2ZD8NEjTI
vocaroo.com/i/s0jFJSDHQ7rC
youtu.be/5hm9H4Ea4bs
twitter.com/SFWRedditImages

Attached: 1548823127051.jpg (600x600, 233K)

Hijacking this onsdag morgen thread to ask how are the danes feeling about their country, if they're happy living there and what are their opinion on the top 5 most populated cities of denmark

Attached: 1549142527374.jpg (644x678, 186K)

Sure, welcome to onsdagmorgenshyggetråden, bro.
This country is great, and i can't imagine being happier in another country.
Kǿbenhavn is a cozy place, tho sort of overpopulated
I don't really like Aarhus
Odense is great. It's also the home of our best beer in my opinion
Aalborg also has it's place on the list of cozy cities
Esbjerg is nice too, albeit a bit far away from literally everything else. Plus, it has a rough smell of fish and sea water which'll put you off the first time you're there

Attached: 1515569252122.png (1820x1080, 810K)

>tråden dode efter to breve tidligere i morges
Hvor længe sover I egentlig, gutter? Eller er det bare fordi I går meget sent i seng?

Jeg stod forst op klokken ni

Jeg skal til psykolog i dag

jeg er lige vågnet

fuck denmark
hate the cities

Would you recommend living in Denmark? Or do you think it's a neat country to visit, but horrible to live in? Any places you really enjoy and want to share? Or maybe beers? Haven't had danish beer, I have no idea how good/bad they are. Thank you for answering fren
Why's that? Is the country side better in your opinion?

Attached: 1530014046330.jpg (720x958, 51K)

I like living here and I like Århus

You're welcome fren
I feel that it's great living here.
I've also heard from many that Denmark's a nice place to visit (though most of them only visited KBH). KBH is a nice place, but there is so much else in the country worth seeing. Therefor i would recommend seeing other places in the country like the cities in Jylland, Langeland, various places on Fyn such as Egeskov Slot, Odense in general, etc.

And i really recommend Albani's Odense Classic. I'm not sure about it's availability outside of Fyn, however.

Attached: 1549354140823.jpg (500x600, 68K)

Attached: IMG_20190206_114939.jpg (3120x4160, 3.66M)

>salte fisk
baseret

det eneste rigtige

Country side is nothing but boring farms.
The only place I like here is the coast, there is good trout fishing.

>veggie
vidrigt

Attached: download.jpg (225x225, 8K)

Hvad

Attached: D7A9F598-1531-4011-83D3-A9368BC10172.jpg (807x750, 259K)

vent er det noget læser til undervisning?

I hvilken grad har Danmark "skrevet Norge ut" av danskers populærhistoriske minne, etter 1814?
Jeg har hört fra diverse kilder at Danmark etter 1814 prövde sitt beste med å viske Norge ut av danske kvinners og menns minne, og ut av fokus generelt. Hvor sant er dette?
Noen historikere her inne?

"fokus" var et upassende begrep der - bare lat som at jeg ikke skrev det.

går ud og pisser i håndvasken

Ja

boller ham hende i numsen på toiletten på weekenden?
wicked mand

Så er jeg hjemme!

Attached: 1530543216285.jpg (409x500, 61K)

hvor har du været henne

Oppe på universitetet.

læs det op for os for at ove dit dansk

hvor mange sode piger så du?

Du gor det forst så jeg kan lære hvordan det skal udtales

Jeg så et par stykker. Jeg er selv i studiegruppe med en sod pige. Vi snakkede hele vejen hjem i bussen.
Jeg er dog nok mest som en hund i hendes ojne. Ikke noget seksuelt.

Attached: 1528138603635.png (510x690, 455K)

hvordan kan man snakke i så lang tid?

Jeg ved det ikke. Jeg kan ikke selv finde ud af at holde samtalen igang, så det klarer hun.

Attached: shrugj.jpg (230x219, 8K)

vocaroo.com/i/s01TWbhIo1Uw
Tanker? Förste forsök fåvæ

Attached: 1548315950377.jpg (226x212, 8K)

perfekt

Meget flot, user.

Attached: clap.gif (500x281, 350K)

Jeg er fra Bergen, så dialekten min hjelper nok litt med å få min danske uttale til å höres bedre ut.

Attached: 1523715321119.jpg (354x798, 34K)

vilken kvinnlig stämma du har user.

M-mener du det, user~~? UwU så sött sagt av deg

Attached: 1542550008533.jpg (390x390, 71K)

tankar om mitt försök?
vocaroo.com/i/s1H2ZD8NEjTI

ikke ret godt, user

Attached: a.png (650x773, 47K)

du gjorde dig ikke umage

du lyder fuld

>nordmannen leser opp en paragraf på dansk
>"perfekt"
>"Meget flot, user."

>svensken leser opp en paragraf på dansk
>"ikke ret godt, user"
>"du lyder fuld"
>"du gjorde dig ikke umage"

291 år i Danmark-Norge skal da være godt for noe.

Attached: 1547130838201.png (183x276, 6K)

dette semester har jeg et modul der hedder "globalisering". her kan jeg endelig bruge den ubrugelige viden jeg har akkumuleret her på Jow Forums. det foles godt.

Hei sann gutter. Er det noen av jer som vet hva som skjer hvis man ikke avleverer SSO på HF?

Så dumper du og skal skrive en ny, vil jeg tro. Og hvis du heller ikke aflevere den, så kan du nok ikke færdiggore den.

Mente at så kan du nok ikke færdiggore HF.

ja, jeg var overrasket over at både tordenskjold og hans egede var norske.
sikkert mange flere historiske figurer som er blevet danske.

Jeg skal spille ind en anden tekst

I tillegg til de du nevnte var Ludvig Holberg norsk.

fedt & wicked

Gyros

hvilken Gewehre bruger Danske hæren?

ingen onani dag 6 : tilbagefaldet

Attached: download.png (245x206, 8K)

hva onanerte du til, user?

are there a lot of pipe welding jobs in denmark?

tanken om en kvinde fra fake taxi
(elecia solis)

dag 3 på arbejde, og mærker allerede at symptomerne fra angst og depression ikke gider vise sig i samme grad som for.
er godt nok træt til gengæld, og har selvfolgelig ikke så meget fritid til at gokke, spise chips og breve i hyggetråden mere. yderligere informationer folger de næste par dage

hell yeah

det lyder godt, user
man er altid træt det forste stykke tid man begynder på en ny arbejdsplads
hæng i

Attached: thumbkon.png (1108x1154, 526K)

>hæng i
tak user, det var planen.
nu står den på frysepizza herovre. hvad med dig?

Alkoholmisbrug er stadig i dagens Danmark tabubelagt, og antallet af born der vokser op med en far eller mor der drikker for meget, er nok storre end de fleste af os forestiller os. Faktisk skonnes det, ifolge Sundhedsstyrelsens hjemmeside, at ca 122.000 born i Danmark vokser op i en familie med et alkoholproblem. 122.000 born - det er mange ...ca 122.000 for mange. En del af disse born bor også i Helsingor.

Det kan have store konsekvenser for born at vokse op i et hjem med alkoholproblemer. Disse born elsker lige som andre born deres forældre, så det er born, som ofte alt for tidligt påtager sig et alt for stort ansvar, for at holde sammen på familien. Born, som vokser op i familier med alkoholmisbrug, har hyppigt brug for sundhedssystemet, har problemer med at gennemfore en ungdomsuddannelse og kan have svært ved at knytte bånd til andre. Det er en meget stor pris disse born betaler - en pris de helt uforskyldt betaler. Noget som vi som samfund selvfolgelig bliver nodt til at gore bedre, end vi hidtil har gjort.

Vi skal helt ind i vores hjerter ikke acceptere, at nogle born skal vokse op med fulde forældre - sådan er det. Når jeg horer beskrivelser fra mennesker, der er opvokset i hjem med alkoholproblemer, fortæller de om alle de gange, de har forsogt at signalere, de havde brug for hjælp, men ikke blev set- eller hort. Man skal opdage problemet - og man skal reagere på problemet. Tidlig indsats - jo tidligere man kan hjælpe familien, jo mindre indgribende tiltag skal der måske til, og jo mere hjælper man barnet. Det kræver selvfolgelig en stærk tværfaglig indsats med fokus på hele familien, men altid med oje på barnets behov, barnet må aldrig betale prisen for de voksnes alkoholmisbrug. En foroget indsats for at hjælpe disse born - vil være et skridt for at forebygge ulighed i sundhed.

Men hvad med de born og familier hvor problemet ikke opdages? De "velfungerende" familier som formår at holde problemet skjult - eller de familier, hvor hjælpen bare ikke har været den rette hjælp. Disse born og unge som har betydelige ar i sjælen- dem skal vi selvfolgelig give den fornodne hjælp, vi kan ikke være andet bekendt. Foreningen TUBA arbejder med at hjælpe unge mellem 14 - 35 år, som er vokset op i hjem med alkoholmisbrug. Den unge kan henvende sig anonymt, hvilket for en del af de unge er ret væsentligt. En del kommuner har indgået aftale med TUBA om rådgivning til unge - SF onsker en lignede aftale i Helsingor. Det koster nogle penge, men det koster også at lade være, særligt på det menneskelige plan.

Born der vokser op med fulde forældre er ofte ensomme og utrygge born, der har været udsat for et utal af svigt, lad os sammen gore en indsats for disse born. Det skylder vi bornene, og det vil SF arbejde for.

så har jeg spist pasta med kylling bolognese

så nu vil jeg gå på lokum og lægge en lort

Går det bra med deg?
Trenger du hjelp? Dette var ikke særlig koselig.

jeg kobte og fortærede en hel grillkylling fra fotex

Attached: chew.gif (189x189, 273K)

Danish beer is superior to French beer.

syntes det er fed at det hedder "taget på >>fersk

skal onanere, har dere noe bra materiale?

Rodhårede kvinder. Det er sagen

Jeg anbefaler tissende kvinder

Attached: sadpanda.jpg (864x864, 142K)

Takk for forslagene, gutta. Jeg endte opp med Blacked.

Attached: 1545101528886 (1).jpg (225x225, 12K)

ok, hyg dig med det, user

Jeg har allerede hygget meg med det, min venn.

Attached: i.png (143x110, 9K)

okay

Attached: 1537949372446.png (800x1129, 876K)

næste gang skal du folge vores forslag

vocaroo.com/i/s0jFJSDHQ7rC pls tell me the worst mistakes
I find difficult to say "aberne" and "bavianerne"

Attached: 1536323825578.jpg (960x720, 131K)

der er ingen store fejl, din udtale er god

Tak

Attached: danes2.png (691x429, 310K)

Limfjordsportertid. Dét' en god tid!

kunne også godt drikke bajere, men har sagt det er slut med at sidde og drikke alene men for fanden der står 7 ol i koleskabet

vi er her

Attached: 1543959282826.jpg (425x516, 50K)

Drikker vodka alene og horer musik.

youtu.be/5hm9H4Ea4bs

Attached: 85267BA9-1354-4BDA-9F30-F45C9F824290.jpg (850x575, 49K)

Var det dig, der havde blindprǿvesmagning af de forskellige vodkaer?

Ja.

men jeg prover også at få en normal dognrytme, så jeg vil i seng senest klokken 1 og gerne for

du gor det heller ikke let, hvad?

Attached: 1525392239693s.png (521x550, 221K)

de sprode bamser knepper dig i roven

de sprode bamser voldtager din sjæl

Jeg har lige et par spǿrgsmål. Kan du genbreve resultatet, hvilken drikker du nu og hvordan havde du det dagen derpå?

jo, jeg har lige hældt op.
ollene skal jo væk på en eller anden måde, men så lover jeg også, at jeg ikke kober flere næste gang jeg handler.
og sorg lige for at skrive her i tråden om en times tid, at jeg skal gå i seng

Godnat, venner.

Attached: 1531988153852.png (300x400, 147K)

hvor mange af de 7 ol tror I jeg kan nå at drikke inden klokken 1?
det er bare royal classic

/skandi/ dode og nordmenn drepte den
igjen

vi tager imod flygtninge så længe de hygger

nei, nordmenn ödelegger alle tråder de går inn i
det er et under at /norgetråden/ ikke har blitt manuelt stengt av hiroshimoot enda