Attached: bashar.jpg (220x320, 15K)
Sverigetråden-Basharupplagan
Tyler Miller
Other urls found in this thread:
clips.twitch.tv
twitter.com
Aiden Ramirez
hmmm~
Colton Cooper
vgh
Leo Watson
Han söt
Jeremiah Gutierrez
Funderar på att lägga pengar i Avanza Zero. Kan inget om aktie- och fondsparande sedan innan men jag har lite ihopsparade pengar och gör ändå ingenting med pengarna så tänkte att en del kan lika gärna åka in på en fond tills jag behöver dem. Förhoppningen är att kunna spara en längre period, minst 5 år, men jag undrar över hur pass riskfyllt just Avanza Zero är? Finns det en chans att jag lägger in pengarna, sparar i 5 år, och sen efter 5 år ser att jag har 50% av mitt startkapital kvar, eller är man i princip garanterad att få någon slags tillväxt på längre sikt?
Eller hur bör man placera pengarna om man vill spara ca 50.000 och inte är intresserad av eller insatt i aktier?
Aaron Foster
>men jag undrar över hur pass riskfyllt just Avanza Zero är
Väldigt. Lägg pengarna i Avanza Global i stället.
>Finns det en chans att jag lägger in pengarna, sparar i 5 år, och sen efter 5 år ser att jag har 50% av mitt startkapital kvar
Ja absolut, kolla de senaste tre åren. Börsen har gått i sidled trots allt svagare krona, obefintlig obligationsmarknad och gratis pengar för bolag
Andrew Campbell
Bashar är en hjälte och inget mindre än det.
Noah Morris
Söt hjälte
Sebastian Ortiz
Marknaden är övervärderad som fasiken. Köp guld.
Cooper Rivera
HORA
Ayden Allen
Julian Edwards
>Eller hur bör man placera pengarna om man vill spara ca 50.000 och inte är intresserad av eller insatt i aktier?
Vad menar du med spara? Behöver du pengarna om fem år? Är du ok med att förlora dem helt? Hur stor andel av din portfölj är 50 k? 50 k är ingenting om det är allt du har och din horisont är fem år. För att passivt sparande ska vara effektivt behöver du mer tid. Säkraste du kan göra är sätta in pengarna på ett konto som genererar lite ränta.
Jackson Nguyen
Själ
>GÅ OCH LÄGG ER!
Själlös
>Hmm~
Michael Reed
baserad blatte
Thomas Morris
>Är du ok med att förlora dem helt?
vad menade han med detta?
William Butler
>destinyströmmen
>sverige förlorar igen
Joshua Evans
>han kollar på des-Tiny
Caleb Ward
>dkn man hör dem knulla i bakgrunden
clips.twitch.tv
William Fisher
>hanrejen som låter manskultingen knula hans fv
Patetiskt. "Öppet" förhållande är ju ett skämt.
Lucas Mitchell
Öppet förhållande är ju till och med mer hanrejigt än en djävulens trekant. Att bara sitta och bli hanrejad på en ström med 50000 tittare när de knullar utan dig i bakgrunden är fan patetiskt.
Hudson Gonzalez
Vi diskuterade det här igår, stolpskott.
>hur pass riskfyllt just Avanza Zero är?
Svenska storbolag, men på makronivå typ samma som andra aktiefonder.
>Finns det en chans att jag lägger in pengarna, sparar i 5 år, och sen efter 5 år ser att jag har 50% av mitt startkapital kvar
Ja.
>är man i princip garanterad att få någon slags tillväxt på längre sikt?
Ja, men längre. 10-20 år.
>Eller hur bör man placera pengarna om man vill spara ca 50.000 och inte är intresserad av eller insatt i aktier?
permanenta portföljen, rör inte förrän 2029
Adrian Baker
>sv_gravity 99999999
>går ner för ett trappsteg
Jayden Green
>undra hur fan man kan vara så hanrejad
>kolla källan
>svensk brytning
Hahaha självklart
Ian Morales
är det från cs eller?
Bentley Richardson
aa, funkar dock i alla source spel
Caleb Mitchell
fan typ 15 år sen man spela det sist, var kul när man lirade med polarna över ventrilo