Norsk-samisk vennskapsutgave (vi var på side 10, og dere kjenner til reglene)
Forrige:
/norgetråden/
Other urls found in this thread:
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
pastebin.com
sau.no
desuarchive.org
youtube.com
youtube.com
resett.no
twitter.com
Du kan også velge å mellomlande i Helsinki med Finnair.
Hvilke regler?
dem finnes bare i hode din
finnes ingen direktefly mellom norge og japan så du må mellomlande ja. vil anbefalle arabiske selskaper over europeiske selskaper, arabiske selskaper vet hva ordet kvalitet betyr
Kjos'ern sorger for Tromso-Tokyo direkte han
Eg må drite
Hvis dere kunne ha byttet liv med en youtuber, hvem ville dere ha valgt og hvorfor?
Nei, får vell ta å drikke litt alkohol jeg da. Liker det ikke egentlig, men men sånn er nå det med den saken.
Hva mente han med dette mon tro?
Her er et sjakkparti og noen lammelår.
I dag tar vi for oss det 19. parti fra VM i '69, mellom vår bekjente Petrosian og Boris Spasskij.
Spasskij lærte sjakk som femåring på toget som evakuerte han fra hans hjemby, Leningrad, som en bohemsk korporal så monn i å erobre, og utmerket seg som ung ved å slå Mikhail Botvinnik som tiåring, og fikk tittel som stormester i en alder av 18 år.
Som 32-åring tok han altså verdensmestertittelen, og skulle holde den i tre år. I 1976 emigrerte han til Frankrike og ble statsborger der, for han i 2012 flyttet tilbake til Russland, og lever ennå i beste velgående, og innehar dermed også tittelen som verdens eldste nålevende (tidligere) verdensmester.
1.e4.c5
2.Nf3.d6
3.d4.cxd4
4.Nxd4.Nf6
5.Nc3.a6
6.Bg5.Nbd7
7.Bc4.Qa5
8.Qd2.h6
9.Bxf6.Nxf6
10.O-O-O.e6
11.Rhe1.Be7
12.f4.O-O
13.Bb3.Re8
14.Kb1.Bf8
15.g4.Nxg4
16.Qg2.Nf6
17.Rg1.Bd7
18.f5.Kh8
19.Rdf1.Qd8
20.fxe6.fxe6
21.e5.dxe5
22.Ne4.Nh5
23.Qg6.exd4
24.Ng5.1-0
Natta tråden! Nå er det helg, så da smeller vi til med en salme. Likevel er der noen daier, så er der noe for alle.
Da Jesus satte sjelen fri,
brot lyset fram på livets sti,
og da jeg fikk ham selv å se,
jeg glemte jordens sorg og ve.
Halleluja, min sjel er fri!
Min trellestand er nå forbi.
På land og hav min sak er klar,
hvor Jesus er, jeg himlen har.
Så fjern Guds himmel syntes meg
for Jesus åpenbarte seg.
Men nå har han den brakt så nær
at himlen i mitt hjerte er!
Hva gjor det så om her på jord
i hytte eller slott jeg bor?
Er dagen skyet eller klar,
hvor Jesus er, jeg himlen har!
Å dype fred, å stille ro!
Gud selv vil i mitt hjerte bo!
Å leve det er Kristus her,
og doden selv en vinning er.
Her er nyttig informasjon og et sott bilde av et dyr
Sau (Ovis aries) er ein drovtyggar som hoyrer til kvegfamilien. Han er eitt av dei vanlegaste husdyra og vert avla fram for kjot og ull. Sauen var eit av dei forste dyra som vart tamde av menneske, truleg i Midtausten for om lag 10 000 år sidan. Gjennom tidene har det utvikla seg ei rekkje ulike typar sau tilpassa ulike leve- og bruksområde, og i moderne tid har ein avla fram nye rasar særskild tilpassa ull- og kjotproduksjon.
Ordet «sau» stammer frå norront sauðr og er i slekt med verbet 'sauda/syda', det vil seia 'koka'. Andre ord for dyra er «smale» (som i smalehovud) og på bokmål, dansk og svensk «får» (som i fårikål). Ein finn ordet «sau» att i stadnamn som Soay og «får» i Fair Isle og Færoyane.
Det er ein godt innarbeid myte at sauen er spesielt uintelligent, ein myte som nok har samanheng med at sauen ser ut til å ha ein ikkje-hierarkisk flokkmentalitet. Myten kjem til uttrykk i omgrep som «fåreskalle», «dum som ein sau» og «å folgja bjollesauen (utfor stupet)».
Forsok som talar mot slike utsegner har mellom anna vist at sauer er i stand til å kjenna igjen ansiktstrekka hjå i alle fall 50 andre sauer over ein toårsperiode og at enkelte individ er flinke til å laga hol i gjerde eller på anna vis overkoma dei hindera menneska set opp. Sauene er også i stand til å identifisera slektningar og kan halda særskilte vennskap innan flokken. Dei har også individuelle karaktertrekk; til domes er nokre sauer veldig pågåande og nokre klarer seg fint utanom flokken. Det finst om enn dekning for å påstå at ein gjennom domestikasjonen har luka ut smartare sauer, i det dei ofte vert sett på som problemdyr. Ein annan grunn til utlukinga kan vera at me lenge har prioritert kjottproduktive sauer framfor sauer som lettare forsvarer seg mot rovdyr.
Dra tilbake til sau.no
brev de daiene du brevet i går!!!!!!!!!!!
tenk å være en stakkarslig ekkel suaebonde fra vestlandet
Du finner dem her: desuarchive.org
Der finner du også de daier jeg har brevet tidligere.
Et pent parti. Det står i den aller fǿrste sjakkboka jeg skaffet meg. Jeg hadde egentlig forventet partiet mot Bent Larsen i matchen mellom Sovjetunionen og resten av verden, men siden du ser ut til å holde deg til VM-matchene er det et bra valg.
har du noen daier som er litt mer ikke trygg for jobb
kan da ikke breve sånt i norgetråden. det er et blått brett
kan du gi meg noen tips
youtube.com
*spiller litt piano for dere*
tråden er virkelig dod fåvæ. kun et par anoner igjen
helt enig, dette burde bli vår siste tråd
Jeg tenkte litt på det, men så tenkte jeg at det ble vel litt for ost-mot-vest når neste ukes parti også blir et ost-mot-vest-parti hvor det er lett å trekke paraleller til Chess og det hele.
Om du bruker en *booru-side, kan du prove sokestrengen som folger, uten anforselstegn «fate/grand_order -rating:safe». Når resultatene kommer opp vil du få se en liste over emneknagger du kan legge til.
Jeg regner med at det er i forsknings oymed du spor, eller for kunstens del, men om du skal banke kuken, så få gjerne med deg en yndig fruktbar pike til å hjelpe deg eller gjore det sammen med - Det er nå engang mindre trist enn å sitte der og være ensom skinnheissjåfor på en lordagskveld.
Dette får bonden sitt blod til å koke
Mann, jeg er trott
Er Vestlandet vårt Wales?
>Sauebonder
>Saueskjendere
>Snakker et ubegripelig talemål
> Mistet begge foreldrene i ung alder
> leste utrolig mye siden han var liten
> var en spesiell gutt i bygda
> farlig intelligente evner
> hadde ingen venner
> lærte seg gresk, latin, norront, tysk, engelsk
> opptatt av systematikk og organisering
var det autisme, mine venner?
Oslo er Norges svar på London
Nord-Norge er Norges svar på Skotland
Vestlandet er Wales
Hedmark er Yorkshire
Tenk å være så simpel at man blir avfyrt av en liten ulvefigur av plast.
faktisk helt sant
youtube.com
Ja, det er en fin musikal. Hvis jeg tǿr spǿrre, hvem ville du ha sett i en norsk oppsetning av musikalen?
Den er for ǿvrig minst like inspirert av oppgjǿrene mellom Karpov og Korchnoi som av Spassky og Fischer.
Norront-anons ukjente Stamfar.
Var dere klare over dette?
munn, vagina, rompe, urinror
tror det finnes små hull som er oppkalt til en eller annen gammel lege som har uklar eller iallefall mindre kjent funksjon også
>Hvis jeg tǿr spǿrre, hvem ville du ha sett i en norsk oppsetning av musikalen?
Her har jeg ikke mye vettugt å bidra med, da jeg ikke er særlig kjent med norske skuespillere (eller skuespillere i det hele tatt, for den del).
Rent humoristisk må jeg vel si at med hans nylig oppdagede musikalske evner og noe eksentriske oppforsel med kasting av penner og hva nå ikke, vil vel godeste Magnus Carlsen nesten være selvskrevet som Trumper, men han har nå enn så lenge sjakken å sysle med, så det kommer vel neppe til å skje med det forste.
Sånn halvseriǿst og sjakkhistorisk vil jeg si at Chess er det som ville ha skjedd dersom Viktor Korchnoi og ikke Anatoly Karpov hadde vært den som kvalifiserte seg til VM-matchen mot Fischer i 1975, som det som kjent ikke ble noe av. Det ligger ellers en meget bra dokumentar om Korchnoi, Karpov og VM-matchen i 1978 på NRK.
Carlsen er opptatt med sjakk og gjǿr det uvanlig bra for tiden.
>hun nederst til hoyre
En dod en
ASL? Hva skjer?
Dette tror jeg ikke noe på. De jentene der får nesten vise meg hullene sine, så kanskje jeg tror på det da.
Varg
jepp
Hedmark er uironisk en fantastisk plass å bo
Dette for å være helt fåvæ.
Glemte Våpen fordi jeg vil skyte masse og jeg har ræva skjeggvekst.
>t. ikke-hedmarking
Det er det verste stedet å bo fåvæ
vinger ja, men vinger er ikke hedmark.
hva er Trondheim
Vinger er IDVL Mordor
hvordan fikse vinger?
Men vet de hvor mange hull det er?
>han er under 185
Åh nei nei nei åhåhåhååå åååÅÅÅÅÅÅÅ
>resett
>hold ann imens jeg leser nyheter på NRK, TV2 eller t.o.m VG, som alle rapporterte halshuggingen av en norsk statsborger som "skader på hals"
Flink sprenger, husk og kjope 8 1,5litere med pepsi max på Meny samtidig som du er igang med galskapen din!
>han impliserer at jeg leser dem særlig heller
Men Resett er vell ikke akkurat den beste kilden for ordentlige nyheter.
Du er vel ikke akkurat den beste kilden for meninger, heller.
Vær så snill og opplys meg, hva er en bra kilde å få usensurerte, objektive nyheter fra? Sier ikke Resett er perfekt, men det er faen meg bedre enn alle alternativ jeg har funnet så langt i livet. Å dra en mellomting mellom Resett, NRK og Jow Forums har alltid stemt overens med utfallet som viser seg.
T. redaktoren på Resett.
Det er ingen bra kilde for det. Enkelt og greit.
Kremt hoyden har aldri vært noe problem for tordenkuken Espen
>det finnes ingen bra kilder
har du noen kilder på at det ikke finens noen bra kilder kanskje?
Din forbanna sodomittiske satanist negerjode, dra til helvete med sentrist elitismen din og drukne i et hav av forhuder og aborterte barn. Ryggradlose bikkjer som deg henger forst!
Du beviste vell akkurat poenget med hvorfor resett ikke er spesielt bra når folk som deg er dem som skriver og leser der. Men, dette er bare agn uansett.
Du foler vel flyskam?
Er lei den jenta der.
har aldri reist med fly, så nei.
jeg kjörer bensinbil med ekstremt god samvittighet
Kjeks
>"jeg blir ufortjent pisset på hos et anonymt japanskribbling forums norske internasjonale hjorne"
>"s-slutt å les hoyrevridde saker, du klarer ikke være objektiv, INGEN ER IMMUNE MOT PROPAGANDA!!! INGEN ER IMMUNE!!!!!"
Som sagt, forhuder og aborterte unger og alt der, drukne asap.
Eneste jeg foler skam over er hvor hardt jeg vil presse kuken min inn mellom de autistiske kjonnsleppene hennes.
Flyskam? Dette må du forklare nærmere
Skammen du foler over å sprenge beltespennen blankt av deg med ståkuken du fikk av å tenke på å knovle klima-autismen om til et forvrengt, sæd-dynket vrak inne på flydoen.
Flyr ytterst sjeldent (siden jeg ikke liker å reise) så nei.
Gå et annet sted, lille klima-gremlin
kan jeg vær så snill å få slippe å se den drittautisten med det pottesure trynet I EN JÆVLA DAG
Hvorfor misliker du henne? Er vell bedre det hun gjor enn mange andre jenter på hennes alder som lever for instagram og ligge rundt.
Post tisslengde
17cm
nei, hadde rundt 20 flyturer i fjor og har hatt 12 så lant i år
Tissa nesten fem meter i dag med frisk bris og medvind.
14 cm
19 cm lang mikropenis
11 cm, men er nok mer enn nok til å tilfredsstille Greta. Jenta har vel 12 år gammel jentekropp der nede også
23cm lang negerkukk
i rompa mi
sykt å tenke på at anonsen gjor mer for klimaet enn eivind og lan
>henger klær til tork
>gjenvinner
>vasker nesten aldri klær, så jeg tillater meg 40 grader når det forst er tid
>har ikke bil
>spiser nesten ikke, drikker bare protein og spiser egg
>flyr aldri
>har ikke barn
Utrolig, nå kan jeg ta all slags moral hoygrunn og fuckings voldta og drepe enhver venstrefitte som prover seg
>Jenta har vel 12 år gammel jentekropp der nede også
S-slett dette!
Heil og sæl gutta.
I dag har jeg vært på skytebanen og fått provd hagla mi, en Beretta 686E, som jeg nå har fått montert justerbar kolbekam på for å få gjort noe med problemene jeg har hatt som folge av at jeg har fått siktelinjen for lavt, noe jeg ble tipset om av en bekjent - Om jeg la en blyant på ribben, skulle jeg kunne se både blyanten og siktekornet, noe jeg altså ikke gjorde.
Dette loste jeg tidligere med slikt som på utaskjærsk kan kalles "holdover" eller "Kentucky windage" - Med en vag anelse om hvor haglskuren vil gå, ville jeg endre på siktet deretter.
Nåvel. Etter å ha fått herligheten montert, har jeg nå ventet på ledighet og vær til å prove den, og det hovde heldigvis i dag.
Vi snakker om en verden av forskjell, gutta! Der jeg for slet for å få til 15/25 på leirduer, klarte jeg nå lett å få til 21/25 uten å ha tatt i et gevær på lange tider, og med ingen annen justering enn å skru kolbekammen helt til topps.
Selv om flere av duene ble klovet rent i to heller enn å eksplodere i småbiter, noe som vil hinte om at de ble tatt i kanten av skuren heller enn i midten, skal jeg heller få provd meg fram i lopet av sommeren - Jeg rakk bare å få avgårde tre serier i dag, så det kan så vel være at jeg legger an litt feil som at jeg må få endret stokken med litt mer kast på.
Det syntes meg også at mine jaktpatroner, NSI Prestige Fast Magnum - det en bekjent kalte for et "bortinatta forjævlig voldsverk", kanhende noe fortjent; 51 gram nummer 4 blyhagl som brytes ut i 390 m/s kjennes litt i andre enden òg - gikk som de skulle.
Jeg håper på å få tak i noe Federal High Velocity eller Desert Storm, som suser avgårde i henholdsvis 457 og 412 m/s, i nummer 5 til hostjakta, men de er nok utsolgt pr. nå.
For ro og fred om kvelden leser jeg Fadervår på det gamle viset, trekker for mine lystette gardiner, lader min Malleus Anserum med to Rottweil Silver Selection Semi Magnum 40-grams patroner i nr. 3, og sover en sovn som ellers kun er de uskyldige forunt.
>kun led og sparepærer som selges i Norge
>henger klær til törk fordi jeg har ikke törketrommel
>gjenvinner, får jo bot av kommunens söppelpoliti hvis de tar stikkontroll på meg
>vasker klær sjeldent på 30 grader
>vi produserer mer grönn ström enn hva norske forbrukere sitt samlete ström bruk
>har ikke råd til fly, hater også å reise utenfor fjorden min
>kommer aldri til å få barn, tror jeg er steril
>dfn redder kloden fordi min tidligere jv valgte å benytte seg av sin rett til selvbestemt abort
Sterilisering for kloden! Vasektomi er hvordan vi unngår å koke kloden
16,5cm men den er ganske tycc da
Men bare for hvite menn såklart
oppriktig missunelig, hortes ut som en interesant OG koselig dag.
Selv har jeg vært på gymmen, for så drikke en 6pack dahls og spille Northgard...
Jeg aner ikke hva du rabler om her, men jeg vil gjette at det meste er ulovlig.
Livet er oppskrytt.
rnorge diskuterer elektriske slepebåter i norske havnebasseng.
hvem foobar her