Sverigetråden - en fin tråd

med fina brevare

Attached: 1530039058924.jpg (2160x1620, 1.33M)

Other urls found in this thread:

youtu.be/WiwZY9B6EjM
youtube.com/watch?v=Vn1n3KEi8EA
twitter.com/SFWRedditVideos

Attached: 5XOWc6y_1.webm (642x800, 2.65M)

hur vet du att han sover?

En tråd utan blattar den här gången, tack.

Attached: 1e31aeca5b3878c6e11cdd0bd109d737a7cfee1ee26feaa31dcd786309978621.jpg (694x658, 166K)

>dkn kommer aldrig bo i en mysig by i alperna

Attached: 1545902240590.jpg (612x344, 45K)

Attached: r61lp7uosr231.jpg (1200x900, 668K)

Hur vet du att han sover?

Men jösses, vad är det för poäng du försöker göra ens?

Ja, om du blir utsatt för våld som direkt konsekvens av att du uttryckt en åsikt så försöker våldsverkare att begränsa din yttrandefrihet.
Men även om det inte var fel pga inskränkning av yttrandefriheten så hade det ändå varit fel för våld är alltid fel.

Du kan aldrig göra våld "rätt" undantaget självförsvar.

hnnng

Attached: soetpaj.webm (416x710, 1.67M)

>söt
Generisk.

>*käken faller*
>*ögon ploppar ut ur huvudet*
>*tungan rullar ut*
HUMINA HUMINA HUMINA!
AWOOGA AWOOGA!
EE-AW EE-AW!
BOIOIOING!
>*plockar upp käften*
>*fixar ögon*
>*rullar upp tungan*
>*begraver ansiktet i röven*
BLBLBLBLBL LBLBLBLBLBLBLLBL
WHOA MAMMA

Attached: c41dee3e7323f506ecac6b6d2b5b0701579a3cb4c8f04f3868f6a892e59074fd.jpg (125x99, 3K)

Attached: 1558067684458.gif (619x511, 87K)

*klapp*

hejdå

Attached: rif-1540825286011.png (671x950, 853K)

Ja, min poäng är att din definition av yttrandefriheten som ett skydd gentemot staten inte håller när du blandar in andras våld i den. Och jag vill veta vad du menar med den. Om dess syfte inte är ett allmänt utbyte av åsikter, vad är den då?

*sparkar hunden i ansiktet*

puffig fitta

Libbe!

Baserat

>dkn skjutsade min högstadiecrush en gång på cykeln
>dkn hon höll om mig hela resan
>dkn allt kändes bra

Attached: 1465929875849.jpg (645x773, 87K)

Det håller visst för våld är en inskränkning av en annan persons frihet att leva utan att bli psamkad fysisk skada.

Du försöker göra någon bisarr likställelse att slå någon på käften pga åsikt och att bli nekad att köpa mjölk på Ica pga åsikt.

Varför har inte skatteåterbäringen kommit än?

Attached: 1468014898244.jpg (542x650, 28K)

Full på en torsdag?

>crush
zoomzoomdeluxe...

Attached: 1553787085870.png (420x420, 12K)

Håll dig till saken. Är våldet en inskränkning av yttrandefriheten eller friheten att leva utan att bli åsamkad fysisk skada?

Har ni sett nyheterna om Pokémon gacha spelet? Man rullar för tränare istället för Pokémonsen typ som i Fate/Grand Order

Attached: 1549721773509.jpg (400x500, 46K)

F1h1 bild

Vad ska man säga då? Förälskelse?

Både och

Pokémon en skit

>libbe sticker
>fem (5) minuter senare kommer NS2D in

Attached: 1550558773979.gif (600x600, 899K)

Ja, du ska prata svenska ditt jävla CP.

Aa det är ju nationaldagen men inte lika mycket som jag hade tänkt mig. Kom nyss hem till Sverige igen så toleransen är kanske för hög

Ja det blev skit under Johto när man växte ifrån det. Men Platinum och HGSS är objektivt roliga spel

Attached: sakurako höna.jpg (400x388, 29K)

Så våldet är en inskränkning av yttrandefriheten?
Vad är då yttrandefriheten?

Attached: images.jpg (201x251, 6K)

Din rätt att uttrycka din åsikt i det offentliga rummet.

Death Note du
det var en serie det

Attached: 1536043097148.jpg (1103x671, 134K)

Vad har du varit och invandrat någonstans?

Varför? Vi kommer ju prata arabiska om några något årtionde eller två.

Och den inskränks inte om jag blir hemlös och svälter efter att ha uttryckt den? Men den gör det om jag blir misshandlad?

Kreta igen, topp mysig ö så länge man håller sig undan andra turister

Om någon aktivt brukar våld mot dig är det en sak.

Att en privat butik nerkar dig köp är en helt annat.
En butik har ingen skyldighet att erbjuda sina tjänster till dig. Det är företagets beslut eftersom det ägs privat och tjänar in sina egna pengar.

Det är inte företagets problem hur du skaffar mat. Det är ditt problem.

Är du verkligen så här hjärnkulting.

Jo, men om jag svälter till döds, nog inskränker det mina möjligheter till att uttrycka min åsikt i det offentliga rummet?

jag är faktiskt sidf

>Ja, du ska prata svenska ditt jävla CP.

Attached: 1547511162718.jpg (1200x1600, 171K)

>Ja, jag tittar på twitchvods på folk som spelar gamla PS1 spel, hur visste du?

Attached: 1551829379763.jpg (966x1200, 109K)

Du menar Asmongold WoW classic eller hur h-haha

Det är ditt eget ansvar att se till att du har mat för dagen.
Om du har en pank person och företaget vägrar ge bort sin mat, är det företagets fel att personen svälter?
På samma sätt har ett företag rätten att välja vilka kunder de vill ha. De ansvarar inte för dig, du ansvarar för dig.

> Brown parted company with GQ in early 1999 over what were termed "philosophical differences", having featured Field Marshal Rommel (shown in a photograph sporting a swastika band on his uniform) on a list of "The Most Fashionable Men of the Century."
helvete vad baserad

Attached: 1530337608140.png (300x208, 4K)

>haha le retro old sch00l spel :D

får jag onanera till bilden av din mamma?

>brown
>gq
Bokstavligen vem

Svara på frågan.
>om jag svälter till döds, nog inskränker det mina möjligheter till att uttrycka min åsikt i det offentliga rummet?

>Ja, Halo 2 är mitt favorit spel, hur visste du?

Attached: 1559858173179.png (476x476, 142K)

Det gör det inte alls. Det står dig fritt att uttrycka dina åsikter i det offentliga rummet oavsett om du är ett fetto eller ser ut som ett jävla benrangel så länge ingen försöker stoppa dig i din åsiktsyttring.

Attached: 1543804511015.gif (608x342, 3.95M)

Men du ska ju inte säga åsikter som faktiskt är sanna och baserade

Attached: den rör sig om du väntar länge nog.gif (696x466, 124K)

>bäbbis första konsollfps
pin

Jag kan alltså uttrycka min åsikt trots att jag har svält till döds? Det låter väldigt konstigt.

Halo var allas första FPS på konsoll med två spakar som kunde fungera på samma sätt som på en PC. Även om 007 på N64 var kul så kan det inte jämföras med Halo serien.

>narutospringet

Det är inte en inskränkning av din yttrandefrihet som gör att du svälter ihjäl.

Vad som gör att du svälter ihjäl är att privata företag inte vill göra affärer med dig, och de har de all rätt att bestämma över själva.

>t.

Attached: download (1).jpg (241x209, 6K)

Aldrig förstått hajpet bakom Halo, favä. Försökt spela alla 3, men blir uttråkad direkt.

gulligt ju :3

Det är en medioker FPS-serie. Varken mer eller mindre.

Sen är det så att konsollbabbar inte har upplevt något bättre än det så då framstår det som otroligt bra.

Jag spelade halo i några minuter, sen blev jag så illamående att jag var tvungen att stänga av spelet och har aldrig rört serien igen

3:an hade gudomlig multiplayer. 1:an hade bra kampanj, 2:an hade okej kampanj, körde aldrig multiplayer men den var säkert okej också.

>En butik har ingen skyldighet att erbjuda sina tjänster till dig.
Korrekt
>Jo, men om jag svälter till döds [...]
Du har all möjlighet i världen att tillförskaffa dig butikens varor via andra metoder

>den absoluta staden av argument i svt 19

Attached: vad gör han.jpg (400x400, 26K)

Det var ett sånt där spel som man var tvungen att spela när det kom ut för att förstå det, typ som Mario 64. Halo revolutionerade FPS för konsoller och lade grunden för Battlefield, CoD och så vidare på gott och ont. Innan Halo så var FPS nästan helt PC exklusivt

>nostalgiglasögon
lol

Nej historikerglasögon

Attached: 1547038695286.png (200x200, 84K)

Battlefield 1942 kom 2002. Ett år innan Halo CE.

Första Call of Duty kom sista halvan av 2003, ett halvår efter Halo CE, på tok för kort tid för att det ska ha påverkat utvecklingen signifikant.

Grattis, du dödade tråden. Ännu en gång.

Attached: 1541039151251.jpg (400x400, 17K)

Men jag spelade ju det då det kom ut.
Jag tyckte Quake och Half-Life var mer kul på datorn min.

Jag vet men det var inte förrns Halo och dubbel-joystick formatet som de började portas över till konsoller

Jag brukade spela Delta Force, Quake 3 och Unreal när man fortfarande hade dialup modem. Sen var det Battlefield 1942 Desert Storm, CS:S och BF2

Men jag kan uttrycka min åsikt när jag är död?

>firar nationaldagen med båttur på mälaren
>en av flickorna i sällskapet sitter framför mig på fördäck
>varje gång hon rör på sig så blåser hennes klänning upp så att jag kan se trosorna
mm, smakligt

CE kom ut i 2001?

spelade mario 64 på emulator, tyckte om det väldigt mycket
t. zoomer född 01

Vad är ditt argument?

Jag blir överkörd av en lastbil imorgon.
Kan jag uttrycka min åsikt då?

Jag får cancer i röven och dör inom några veckor.

Någon urballad pundare sticker en kniv i halsen på mig för att kunna lägga beslag på min plånbok.

Det var inget särskilt när det kom ut heller.

Attached: 1549261447132.png (327x843, 190K)

Det var bara ett skepp
Ett? Är du säker?
Ja. De kallade det för "Höstens Pelare"
VARFÖR FÖRSTÖRDES DET INTE SAMTIDIGT SOM RESTEN AV DERAS FLOTTA?
Det flydde, medans vi satte eld på deras planet. Men jag följde efter med alla tillgängliga skepp
När du såg Halo, blev du bländad av dess majestät?
Bländad?
Paralyserad? Förbluffad?
Nej
Men trots det så lyckades människorna undvika dina skepp, landa på den Heliga Ringen, och vanhelga den med sina smutsiga fotspår!
Ädla Hierarker, ni måste ändå förstå att när Parasiten attackerade-
*muller*
ORDNING I FÖRSAMLINGEN!
Du gjorde rätt i att fokusera på Floden, men denna Demon, denna "Mästerchef"...
När jag väl insåg demonens avsikt, så fans det inget jag kunde göra
*MULLER*
Sanningens Ädla Profet, detta ärende har dragits ut för länge. Gör ett exempel av den här klåparen! Församlingen kräver det
Du är en av våra högst skattade instrument. Länge har du lett din flotta med heder och utmärkelse. Men din oförmåga att skydda Halo... var ett kolossalt misslyckande
Nej, det var kätteri!
*MER MULLER*
Jag ska fortsätta min kampanj mot människorna!
Nej! Det ska du inte
Snart så kommer Den Stora Resan börja. Men när den gör det, så kommer ditt kätteri hålla fast i dina fötter, och du kommer lämnas kvar.

Attached: Screenshot_2019-06-07 arbiter trial halo 2 - Sök på Google.png (1045x588, 774K)

Hur då? Stöld?
Svaret på alla de tre frågorna är nej. Och alla de tre har mycket riktigt förhindrat din möjlighet att uttrycka din åsikt.
Men du håller alltså med om att det inskränker din möjlighet att uttrycka min åsikt om du svälter till döds?

donken när man var 11 år gammal redan när halo kom ut

>tyckte om det väldigt mycket
duktig Zoomer favä

Attached: Apu smile.jpg (680x544, 33K)

dubbletter får jag fv

Det är ditt eget fel om du svälter ihjäl på grund av din oförmåga att införskaffa mat.

Det är ingen annan som har inskränkt din yttrandefrihet.

Svara på frågan.

Det är ditt eget fel att du inte kan uttrycka din åsikt på grund utav att du har svält ihjäl.

Kom igen mannen.

Det var så jävla mysigt. Samma med Donkey Kong och Banjo spelen på N64. Mario Kart och Mario Party med. Grannarna i trapphuset och kompisar från skolan samlades alltid hemma hos någon för att spela så fort man var ledig

>Hur då? Stöld?
Alltså om du bokstavligen svälter till döds på grund av statens lagar och staten inte har ett skyddsnät för att ta hand om dig så kanske inte statens lagar spelar så stor roll?

Attached: 7854362536.jpg (1050x1349, 653K)

NEEEEEJ MAN FÅR INTE BRYTA MOT LAGEN

Attached: 1552105451910.png (480x480, 101K)

youtu.be/WiwZY9B6EjM

>ska vi köra en match halo, user?

Attached: 1559839019828.jpg (600x800, 67K)

För andra gången, svara på frågan.
>Men du håller alltså med om att det inskränker din möjlighet att uttrycka min åsikt om du svälter till döds?
Ja, i den mån håller jag med. Men det blir ju ett helt absurt resonemang.
>det är helt lungt att privata företag inte låter dig köpa mat eftersom att du kan alltid stjäla den

youtube.com/watch?v=Vn1n3KEi8EA

Vem kommer ihåg?

Ja det hindrar dig från att uttrycka din åsikt eftersom du är död.
Vad är din poäng? Det är ditt eget fel att du är död.

Om du blåser skallen av dig med ett hagelgevär så kan du inte heller uttrycka din åsikt.

>Men det blir ju ett helt absurt resonemang
Jo men det är ju det som är grejen med fria marknadscuckar och ancap. Det är därför som det är så roligt att hitta på olika scenarion inom deras världsåskådning

inte ancap men ditt stöldscenario bryter ju bara mot nap och faller ju liksom med det

haha det var fan inte igår