Attached: 1551591806428.jpg (1280x5472, 1.17M)
Sverigetråden - Transmissfoster sprängda åt helvete-upplagan
Ian Miller
Kevin Evans
Svarta kvinnor...
Brody Allen
kollar på asmr och gråter. så jävla ensam.
Jeremiah Perry
Varför shillar friatider för Erik Ullenhag medan NMR shillar för den svarta kvinnan?
Logan Edwards
hängggghhhh
Hudson Turner
som knullar svenskar
Daniel Edwards
Camden Ward
Jordan Lee
>arkivlänkar
>möh schizo
>samma bilder varje gång
>v-varför tror ni jag är samma person hela tiden, hallå jag är massor med personer!
Jag på oljemålningen förresten
Jaxson James
Ey white boi
Julian Diaz
inser du själv hur sjukt detta beteendet är?
troligtvis inte
Carson Nguyen
du misstar dig user, jag snodde hans bild, kukbilder har jag inga, var tom. för blyg av mig för att ha en kalender med bikiniflickor som ung
Alexander Gray
>ännu en discordräd
Parker Perry
1/Plötsligt satt tiggare, främst från Rumänien och Bulgarien, utanför butiker, vid tågstationer, på gator och torg; inte bara i storstäderna, utan i nästan varenda samhälle. Det var 2013. I en mindre tätort jag själv ofta besöker, som ligger i vad som formellt definieras som glesbygd, utan tågförbindelser, finns precis samma sorts tiggare. De sitter fortfarande kvar utanför Ica.Plötsligt satt tiggare, främst från Rumänien och Bulgarien, utanför butiker, vid tågstationer, på gator och torg; inte bara i storstäderna, utan i nästan varenda samhälle. Det var 2013. I en mindre tätort jag själv ofta besöker, som ligger i vad som formellt definieras som glesbygd, utan tågförbindelser, finns precis samma sorts tiggare. De sitter fortfarande kvar utanför Ica.
De senaste årens stora migrationer syns också här. Tidigare fanns kanske några få invandrare på den här lilla orten, nu domineras stadsbilden av dem. Antagligen för att många saknar sysselsättning och därför slår dank utomhus. Det är inte något unikt, över hela Sverige har befolkningen förändrats. Det finns mycket få platser som inte har påverkats. Så gott som alla har sett förändringen med egna ögon.
När man läser Joakim Ruists nya rapport ”Global migration – orsaker och konsekvenser”, som släpptes tidigare i dag på SNS, saknas det här perspektivet. Ruist konstaterar förvisso att invandringen till Sverige har varit en kostnad. Något han tillsammans med Lennart Flood visade i en statlig utredning som kom i december 2015. Han menar dock att kostnaden är så låg att även övriga EU, och västvärlden, skulle kunna ta emot ungefär samma nivå som Sverige gjorde 2013–2016 utan större problem. Om alla hjälps åt går det relativt smärtfritt, rent ekonomiskt, menar han.
Vi kan om vi vill. Wir schaffen das.
Cooper Butler
Är det här verklighet? Eller är det en fantasi?
Sebastian Hughes
>d-du är sjuk!
>I-inte samma person förresten
Visa på dockan var 2Dflickan rörde dig gnäggus
Michael Bennett
>gillar du vad du ser vita pojk?
Benjamin Watson
2/Har kostnaderna verkligen varit små? Migrationskrisen skedde under rådande högkonjunktur, i ett läge där Sverige hade starka statsfinanser. Staten hade råd att spendera. Men kostnaderna och omvälvningarna hade blivit mycket större om man inte hade stramat åt invandringen. Ruist själv vet dessutom att de flesta av kostnaderna syns främst på lång sikt. Varje flykting kostar 2-4 miljoner under sin livstid och flyktinginvandringen 50 miljarder kronor per år, enligt hans egen forskning. Enligt Jan Ekbergs forskning på samma område tillkommer ungefär samma summa av andra generationens invandrare. Är en procent av BNP, som Ruist menar att flyktinginvandringen kostar, lite pengar? Är två procent, som Ekberg kommit fram till, lite pengar?
Som jämförelse kostar Sveriges försvar runt en procent av BNP. Är det mycket eller lite? Priset för LSS är ungefär 30 miljarder per år. Är det lite eller mycket? Vad hade pengarna som nu läggs på invandring kunnat gå till istället?
I en intervju i DN (9/6) tror Ruist att det kompakta motstånd mot migration som finns hos västvärldens tysta majoriteter, som de styrande aldrig lyssnar på, beror på missuppfattningar.
Robert Butler
>det finns bara en som använder arkivet
>det finns bara en som skriver schizo (vilket ingen ens gjorde i förra tråden)
>det finns bara en som brevar en viss bild
Tänk att bokstavligen ha sönder sin hjärna genom diverse vanföreställningar istället för att bara acceptera att en stor del av ett mongoliskt khuurspelarforum inte tycker om att läsa bögsexrollspel hela tiden.
Easton Sullivan
Skulle knulla sönder horan
David Edwards
Dun pa ー pa ー pa ー pa ー pa ー pa ー pa ー pa Dun pa ー pa ー pa ー pa ー pa ー pa ー pa
Caleb Kelly
3/Missuppfattningen tycks vara, enligt Ruist, att man tror att en stor migration har stor påverkan på samhället. Men den skapar inga stora omvälvningar, menar han. Hur långt upp i sitt elfenbenstorn sitter man om man påstår något sådant? Den som reser runt i Sverige ser något helt annat.
Och är det verkligen så att gemene svensk, som alltid har velat ha en striktare migrationspolitik, inte vet vad de talar om? Är det ett informationsunderskott det handlar om?
Så gott som alla som forskar på området är överens om att flyktinginvandring är en kostnad, även om de är oense om hur många procent av BNP det rör sig om. Men många menar att invandringsmotstånd snarare handlar om demografi och identitet, än ekonomi.
När John Cleese nyligen upprepade att London inte längre känns som en engelsk stad pratade han inte om ekonomi, utan om demografi. När svenska städer förändras drastiskt på några få år, är det information nog för dem som bor där. De ser i sin vardag hur deras samhälle ändrar karaktär. Jag vågar gissa att det är viktigare information, än om de får veta exakt hur många miljarder flyktinginvandringen kostar per år.
Det är demografin, inte ekonomin, som är huvudförklaringen till att allt fler väljare i Sverige och västvärlden röstar på partier som vill minska invandringen radikalt. För att tala med Bill Clintons kampanj från 1992: It’s the demography, stupid!
John Fisher
Nästan som att du borde lyssna ifall så många personer säger att du är sjuk lmao
Hunter Williams
>ål deez bläck wimmen ar nått glårijös ätt ål
Brody Campbell
Oironiskt sök hjälp dampbögen
Sebastian Wright
Skulle knulla sönder horan (Leonardo)
Easton Taylor
>för blyg av mig för att ha en kalender med bikiniflickor
ren och oskuldsfull brevare
Jace Sanders
detta favä
David Morales
Vem fan är "Dampbögen"? Bögen som dampar på dampus?
Thomas Kelly
varför har bianca så mycket smink på sig?
Parker Martinez
Donatello faktiskt
Connor Gomez
KOM HIT ALLA SÖTBREVARE, HÄR ÄR VI
David Jones
tror det favä
Liam Ramirez
För att hon är en hora
Jeremiah James
vgh
Hudson Hughes
>det finns bara en som använder arkivet
Korrekt arkivus
>det finns bara en som skriver schizo
Korrekt igen gnäggus
>(vilket ingen ens gjorde i förra tråden)
Okej gnäggus
>det finns bara en som brevar en viss bild
Ja mycket lustigt hur samma bilder kommer fram varje gång du får ett psykbryt och ska svara på dina egna brev, mycket lustigt, man kan undra hur det kommer sig
>s-sluta du är sjuk! j-jag är en stor del av tråden!
Aaaa
Camden Ramirez
>106893978
Chase Bell
NMR gör det för att håna fria tider
Austin Ward
>It’s the demography, stupid!
Baserat
Angel Perry
mår inte bra och kommer aldrig att bli bättre.
John Cruz
desuarchive.org
Ganska många som brevar arkivlänkar verkar det som
desuarchive.org
Ganska många som skriver schizo verkar det som
Kan du ge några exempel på bilderna du tänker på?
Christian Russell
Lucas Phillips
Ja
Adrian Lewis
Ta dina mediciner schizo
Christian Sullivan
DAMPUS ASSÅ OMGGGG SLUTA SAMBÖGA FRÅN 4 OLIKA ENHETER LÄGG AV!
Cooper Russell
Nämen
Josiah Ramirez
>k-kolla på denna arkivlänken över arkivlänkar den bevisar jag är massor av folk
gnäggus...
Joshua Sanders
Du kan väl åtminstone klicka på länken?
Ryder Torres
Äre lauren southern???
James Gomez
>man två av mina brev är med på bilden
Benjamin Howard
vi tar dina kvinnor pöjk
Noah Nelson
vilka?
Jayden Turner
>dina
Man kan inte äga ett helt kön, eller ens människor för den delen. Dumma Dampus
Tyler Brown
gnäggus... vad får dig att tro någon går på digg sambögande? jag vet du inte är normal men även du måste väl ha några skruvar som sitter någorlunda ordentligt i huvudet.
Justin Cox
Mmm smakligt med vit och mörk chocklad
Sebastian Jones
Xavier Allen
Mina
Owen Brooks
>106894233
Tänker inte ge dig några fler (du)
Borde ha förstått att du bara betade, ha en bra dag.
Jose Myers
Mmm smakligt
Josiah King
varför kan du inte berätta vilka?
Jordan Long
Gnääägguuuuus, ska du inte samböga lite meeer?
James Smith
>NEEEEEEJ SLUTA VARA ELAK MOT TRANSORNA!!!
Carson Wright
Stå still lite tack
Nathaniel Richardson
Varför shillar friatider Erik Ullenhag?
youtube.com
Colton Howard
vilken jävla pajas
Justin Flores
>dkn 9/10 kollegan som är jätte lätt att prata med är upptagen
Robert Hall
>dkn rökt fläskfile
Asher Bailey
Bra, särskrivare förtjänar ingen lycka
Dylan Long
För att de är kontrollerad opposition eller bara smygliberaler som är rasister men inget annat
Noah Adams
han tycker synd om dig
Jaxson Perry
Jag tror inte jag kännt riktig lycka på över 3 år favä
Owen Sanders
känner lycka när jag tänker på mitt framtida självmord
Charles Perez
Jonathan Stewart
När kan jag flytta in grappar?
James Richardson
Det är liberalismen och judarnas fel att jag är olycklig
Xavier Phillips
Anständiganon? Har du avsladd? Jag vill prata med dig
Ethan Ortiz
>dkn inget trådhus
det gör ont grappar
David Lopez
Snart
förhoppningsvis
Robert Hughes
Planschanon ska återkomma med uppgifter från mäklaren
Andrew Fisher
nej idiot
Jeremiah Price
Oironiskt detta
Christian Johnson
Å andra sidan var det igår som han skulle göra det och vi har inte hört något sedan dess.
Tyler White
Vill råknulla alla
Julian Johnson
även om hon/han inte var upptagen vad får dig att tro hon/han finner nåt intresset i dig?
Jacob Ross
Sa inte prydanon att han ogillar transor?
Gabriel Clark
baserad
Jaxson Barnes
Är ingen transa, ville bara breva en söt bild
Caleb Nelson
hatar *vlare
Grayson Gomez
Statistikbrevaren...
Hur är detta möjligt? Göt du ingenting med ditt liv?
Kevin Gutierrez
Tog precis på mig mina vita ankelstrumpor och vans för att gå och handla middag som jag ska äta på mitt träbord. Om någon blir över tänker jag lägga det i mina glasmatlådor och äta till lunch någon annan dag.
Jason White
du kommer aldrig bli en riktig kvinna
Benjamin Carter
ping trådbögar.
Vad tycker ni om negerhannar?
Är de bu eller bä?
Lincoln Campbell
>Tog precis på mig mina vita ankelstrumpor
Söt :3
Ayden Diaz
vidrigaste varelserna på denna jord
Robert Rodriguez
när jag var singel var jag ganska sugen på att prova på svart kuk favä. kom ganska nära några gånger men fegade alltid ut i sista stund då jag utgår ifrån att alla negrer har hiv. det mest exotiska jag knullade var en sandneger.
Alexander Carter
Vad fan händer? Gick alla bögar på sommarlov eller?
Var ju väldigt lite bögaktivitet under hela Maj månad
Hudson Wright
is2.Jow Forums.org/tv/1560260413047.webm
Grayson Lewis
dds blattemadrass
Isaac Smith
Jag har varit upptagen på sistone och tråden har varit skit.
Adam Cruz
Att jobba är lite som att vara hemma fast man får betald.