/Norgetråden/

Hvaljakt-utgave
Forrige:

Attached: VT7Kx1N_d.jpg (640x543, 30K)

Hores ut som om du heller bor slite ut kroppen fysisk for du begynner å ta medisin. Gå en skogtur i fem-seks timer for du skal legge deg, gå gjennom hardfort terreng. ha tung seekk.

har prövd det :(

Tåken er i ferd med å lette. Kaster av buelinjen, kaster av sternen. Du drar ut til Vestfjorden, forbi Henningsvær, forbi Reine. Forbi Mosken hvor jeg gikk på tur som guttunge. Blåser i lufthornet og vinker til fyrhus-vokterens guttunge på Væroy. Da kommer fuglene, svartbakmåser, gråmåker, lundefugler. Solen treffer deg - du toffer nordover. Åpne opp til 12 - damper nå. Gutta er opptatt, harpunen er ladd, du er ansvarlig. Vet du hva? Du er en jævla hvalbåtskaptein! Er det noe bedre i verden?

Attached: 0502Hvalfangst06d.jpg (2832x2124, 1.11M)

Hvor mye trenger en minimalt for å overleve en helg, til mandagen? Havregryn og melk, noe brod,smor,ost? 200kr ca? Er det nok for å overleve? Hva sier dere?

trenger egentlig bare vann

du trenger litterært bare vann for å overleve én helg

En pose havregryn er nok hvis du kan spise sunt etter det
100g havregryngrot til frokost og kvelds og 200g havregryngrot til middag

kan du ikke bare dumpsterdive.

Ja, men sånn, hvis man skal ha en til rimeligheten mett mage.

Jeg antar at kompisen min har et tomt kjoleskap, og skal vippse han (selv om jeg ikke 100% vet om han trenger det).

200 er nok sant?

Sluta jaga valar

Attached: 1538829730069.jpg (696x464, 102K)

Jeg lever på ~400kr uka
Hvis han ikke klarer å overleve på 200kr i en helg kan han heller sulte

autisme

Altså, for å presistere, jeg vet ikke hva ting koster engang. Dekker 200 det han trenger i helgen?

få han til å dumpsterdive.
sok dumpsterdiving + stedet han bor.
bor han i trondheim kan han besoke folkekjokkenet eller gå til et av de mange folkekjoleskapene

200 er mer enn nok hvis du bare skal ha melk og havregryn. du kan derimot by deg selv på noen egg

Ok, skjonner. 200 blir det da.

Lever på 500 kroner i mat per uke, kunne klart å gå ned til 300 hvis jeg stoppa diverse

En kilo havregryn er 18 kroner. En liter melk er 14. En kilo pasta fra First Price husker jeg ikke, men veldig lite. Pastasaus, 8 kroner. Kneipp, 7 kroner. Osv osv osv. Du kan leve to uker på 200 kroner kompis, hvis det virkelig er nod.

ay bror kan du vippse meg 200 spenn har tomt kjöleskap

Priser tatt fra kolonial.no (litt billigere på butikk)
4kg ris 31kr
1kg nakkekoteletter 54kr
sport+ knekkebrod 18kr
smor 35kr
skinkeost 22kr

Tror jeg bare gir han en 200-lapp. En engangsdeal som gjelder kun for denne gang, og han får faen meg gjore jobben med å utpresse nav på mandag ellers er han i sin egen båt i ettertiden.

>En liter melk er 14.
koster 19,90 for litern her

jeg også er domm
kan jeg få (du)er?

@109948426
ja du kan også få (du) hehe
er låv å være domm

Kjenner ikke deg, kompis. Han karen her vokste jeg opp med, men har liksom ikke kjent han de siste 6-7 årene.

Han er nok en soper som drikker skummet melk

Nadia fra Oslo politidistrikt her. Ha en (du), min venn. Husk at vi i politiet bryr oss om din mentale helse :)

Attached: 67357399_2401352273257025_4328316583182073856_o.jpg (2048x1151, 155K)

>Husk at vi i politiet bryr oss om din mentale helse :)
kjekt at du er her, jeg har et spörsmål, når får brevere i /norgetråden/ oppnevnte politijver for å forebygge terror?

1kg brod 60kr
4L melk 80kr
da sitter du igjen med 60kr til pålegg og frukt/gront
burde være nok for ei uke

>terror

Attached: 1565823506870.png (388x606, 365K)

Mårn

400kr uka? har du noen gode tips for å spare penger på mat og nei jeg nekter å kjope first price og lignende, det er ikke mat.

hvordan

hva faen? her i oschlo koster 1l melk 30kr

Hahahahahahaah
Hvordan i helvete kan dere bo i oslo og ikke fole dere kukket som faen?

>Hvordan sparer jeg penger?
>Nei jeg vil ikke kjope billige produkter
First price og lignende merker sine råvarer er identiske til dyrere merker
noen av de "ferdig behandlede" produktene er også helt ok
Hvis du vil kutte uten å gjore det stopp å kjope godis og andre unodvendige matvarer

Folk som liker å bo i Oslo har enten vokst opp der eller har Stockholm syndrom
De sier det er så mye mer å gjore i Oslo, men de drar hjem etter jobb og ser på netflix 90% av tiden

Bruk Æ-appen slik at du får 10% avslag på 10 varer også kjoper du bare de 10 varene, melk, ost, smor, skinke osv på Rema.
Se etter gode tilbud.
Ikke spis ute men lag maten selv.

En liter melk, koster vel 9,90 det

Attached: Ola-Elvestuen-presentasjon-2t8ub3q3axm6nzp762orr2ofbubj4lmjirru023440qhuy9ei.jpg (750x560, 86K)

>niesa mi vil bli politijente
Inshallah hun ikke jobber i oslo

>budsjetter
Hvorfor er dere fattige? Bare be nav om mer penger...

Da går vi av vakt. Oppfor dere i helgen, gutter. Selv om vi ikke aktivt passer på dere i helgen, leser vi gjennom trådene på mandag. God helg! :)

Morn

Det var sent på en fredag synes jeg.

>Han vil ikke do med 50% av formuen sin ubrukt

Attached: 13245341_1716965408543949_1139646630160320477_n.jpg (640x640, 63K)

Må bruke opp resten av sparepengene mine for jeg får sosialhjelp

>han vil at grådige sosialistanon skal få ta formuen hans når han dor
Hvorfor åpne for muligheten?

Spare alle pengene, eller spare litt og bruke en del på konsum

Ikke at det er mer å gjore på bygda, norge elsker å gjore alt morro ulovlig.
>zoomerscooter i trondheim
>alkoholsalg strengt regulert
>ingen alkohol i park
>ingen andre morrodop
>fyrverkeri bare på en dag i året
>kniver ulovlig
>motorferdsel i utmark
Den gang da
>skateboard
>segway
>vannskuter
Gjor meg sinna å tenke på.. Norge er et drittland styrt av folk som får adrenalinsjokk av å ta bussen

Vel personlig investerer jeg i solv og gull av overskuddet
Har det "gjemt" på eiendommen
Stoler ikke på bankene

bruk alt på konsum

Litt uoverkommelig for de fleste å spare alle pengene

det er her det er tilgang på jobb og utdanning. hadde aldri bodd her ellers

hva faen? er det folk her som kun brever i ukedagene? dra til helvete!

Basert. Har et lite brannskap med edelmetall selv, men du må ta ut komfyren for å finne det.

det finnes ikke noe mer patetisk en mennesker som ikke etterlater seg noe av verdi etter de dor.

du kan fortsatt bruke zoomerscooter i trondheim, ryde får bare ikke lov å bruke offentlig grunn som utleie mer.

Vanskelig å ha råd til stort uteområde i Oslo
På bygda kan man ihvertfall ha feks ha en garasje stor nok til å lage hobby bod som krever storre verktoy
Storre uteområde gir mulighet for drivhus og kjokkenhage
Husdyr kan man også ha på hobby basis i bygda
I Oslo er folk glad når de er 45 år og har spart til et hus med 2x4m gressplen
Folk liker forskjellige ting, men det eneste som er lettere tilgjengelig i Oslo er butikker og utesteder
Kurs er også hyppigere, det er det eneste jeg er litt misunnelig på at når jeg vil kurse for å få lov til å gjore noe må jeg ofte vente en stund for det blir mulig

Hva er verdier etter de dor?

Vi står utenfor alle trossamfunn i forbindelse med fredagsbonn. Det er etter ordre fra Politidirektoratet, sier operasjonsleder Bernt Tiller i Trondelag politidistrikt.

Han onsker ikke å si noe om ressursbruken, men opplyser at det er tilstedeværelse på flere steder, også utenfor Trondheim.

- Vi har vært til stede på Orkanger, i Verdal, Levanger og Namsos, opplyser han.

Attached: file.png (980x551, 703K)

Er Utleiemegleren et trossamfunn?

Attached: think think.jpg (680x678, 59K)

Det er et islamsk senter der, Dar El Eman Islamic Center

Hahahahahahah nei hvite roastbiff, du kan ikke få meg, bare asiatiske jv'er aksepteres her

>utleiemegler
>islamsksenter også
>ikke synagoge
Visste ikke at muslimene var mer jodisk en selve jodene

>På tide å leie ut hybelen!
>Skal jeg ta ett eller to bilder når jeg legger ut på finn?
>Jeg tar to. Da kan de ikke klage.
HVOOoorrffoorrr

Husk å ikke glem at de er skurrete som helvete og tatt uten noe lys

På Lysglimts foresporsel gjorde FNB det uttrykkelig klart at Alliansen ikke var en de kunne samarbeide eller engang mote med, siden hans verdisyn ikke var flerkulturelt og inkluderende. FNB er for mer "mangfold".

FNB er mer av det samme.

>FNB
hmm

Attached: jaha.png (636x279, 20K)

faen gutta, hvordan kommer jeg meg over knuset mitt?

Vent 6-12 måneder

Det var ikke veldig "Vi vil samarbeide med alle partier så lenge de er med på å fjerne bompengene" av de.

Gutta, altså, jeg har lest noen nettaviser de siste dagene og foler at jeg bare må sporre, dere er vel ikke radikaliserte er dere? Ingen her inne som planlegger å gjore en terror vel?

Allahu akbar

*bang*

Dette Har vært der selv, det tar tid fåvæ
Etter 6 måneder er du nesten kommet deg over henne og etter 12 måneder er du helt kommet over henne.

Hvorfor knuser du på hun?
t. har ikke knuset på noen i over 12 år

Hva legger du i "radikalisert"?

Terrorangrep har statistisk sett veldig lav sannsynlighet for at den som gjor det får viljen sin. Spesielt hvis det bare er en og en tulling som gjor det.
Storst effekt får du om de gjores i kombinasjon med konvensjonelle styrker under en aktiv konflikt. Altså at de får kjenne på at de ikke er trygge selv om frontlinjen er langt unna.

FNB kan nok gjore mye bra på lokalt nivå, men på statlig nivå vil nok de være like ubrukelig som resten av partiene.

Hey ah no yo na no yo
Hey ah no yo na no yo
Hey ah no yo na na ne ah no yo na na ne ah no yo na no yo
Hey ya, eh yoo
Eh yo – na-ah yoooo ah

*bang*

Attached: joikerdeg.jpg (500x500, 75K)

>NSA nasjonalistisk sekuritets agensi
>PST polti sikkertjeneste
tilfeldighet????

Terror (angrep, angrepstrusler) forer bare til at de rammede får sterkere samhold. Dessuten vil de som sympatiserer med minoriteter eller de stakkarslige også alliere seg med de som blir rammet. Det er i stor grad nordmenn.

Å angripe muslimene er også bare symptomatisk. Det er ikke muslimene som påvirker befolkningen vår til å godta / onske masseinnvandring.

Terror er ikke spesielt effektivt i Norge.

De vil ha fargerike barnehager som alle andre. I mitt syn er de odeleggende aktorer, ettersom de utgår fra tradisjonelle partier og suger opp stemmer som kunne blitt brukt for å bygge opp mer ideologiske partier som Liberalistene, Alliansen, Nye Borgerlige og lignende.

Storste problemet er at du lister opp tre irrelevante filleparti som ikke har slått seg sammen allerede.

problemet med det du sier er at alliansen er de eneste som tör å nevne (((dem)))

Attached: 1513984092812.png (600x600, 9K)

Det gjor det faen meg ikke. 1,75L kartongen gjor det.

Slutt å stresse over det, bare fokuser på livet ditt, ikke hva enn zprengerne kommer til å holde på med etter at du ikke lenger eier bevissthet.

G-gutta, hvordan kommer jeg over en ubehagelig situasjon der jeg ble klådd på av en ellers hyggelig middelaldrende mann som gjorde det klart at han var homo og som hintet sterkt mot romantikk?

Attached: f5753870a40ccef114a6cb88e7f48531.jpg (680x680, 85K)

Eksponerings terapi hjelper, finn deg en homoklubb der du kan bli klådd på av gamle menn til du foler deg bedre!

Litt spesielt det som har skjedd med Lysglimt. Han pleide å være en nokså fornuftig herremann.

Stopp.

Han bega seg ut i en frigjoringskamp han aldri kunne vinne. Det var bare et tidssporsmål for han brakk.

sug pikken hans

Politiet er de storste hanreier i samfunnet, helt patetiske. Tenk å utdanne deg som politi bare for å bli en glorifisert dorvakt for en moské.

De folger jo bare reglene. Om jeg var diktator for en nasjon ville jeg også hatt politi som gjorde noyaktig som jeg ba dem om. Ser ikke problemet fåvæ.

Det er jo akkurat derfor de er en gjeng med hanreier. Du kunne bedt dem stå å se på at datteren dems blir voldtatt og de hadde ikke gjort en dritt. De er patetiske.

It sounds like you live a comfy life. It's good for you to move to your favourite place.

I live in a place like pic related. It's a part of Yokohama. To live in a densely settled place is tiresome. But I like the lifestyle where you can move to anywhere on foot or by train and bus and you don't have to own vehicle.

Attached: top.jpg (640x480, 100K)

Hva er det med Norge og det å drovtygge samme sak i månedsvis? Den relevante saken var faen meg bare om en enkelt ufsol som vandret inn i en moske med barske intensjoner for så å bli banka opp av en arabisk oldefar. Hvorfor glorifisere handlingen hans noe mer? Ingen bryr seg, utenom alle normissene som de klarer å hjernevaske til å tro at dette er en stor sak.

Eller er det bare sånn i andre land også?

Så lenge mediene får klikk så vil de fortsette å drite ut så mye de kan fra saken. Er en vestelig greie å fascinere seg over sånne folk fåvæ