/skandi/

Attached: 1549968842884.png (1123x1042, 65K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=BI715WEr3Xo
twitter.com/SFWRedditGifs

iak sa þig! Iak sa, at þu atti viliæ þin viþ ko!

till huggning och hängning,
till dråp och döden,
till torv och tjära.
ogill för arvinge.
och eftermälande.
såväl som för kyrka,
som för konung.

Ein kaffimunn og snús afturvið.

Hvat er munnurin á bæði og báði?

Ikke bry dere om meg, så bare en autist bla gjennom Jow Forums så jeg får skolenettet bannlyst

Attached: 1566196223403.png (1440x1592, 2.77M)

Godmorgon skandi

Attached: 1560967089436.jpg (2048x1235, 156K)

hörde ni om lurvingen som förstörde båda händerna så pass mycket att de nu båda måste kapas av vid handleden?
vad han gjorde för att skada dem vet ingen riktigt ännu, men det ryktas att det rör sig om en fetishgrej

Nei. Fotel.

Fortel*

finns inte mycket mer att förtälja.
han kanske band händerna i någon fetishgrej

Harra Gud

Han är nog psykiskt sjuk

>durr hvernig er hann ennþá að pósta á twitter þegar hendurnar hans eru svona? þetta er feik!!!
Jow Forums er án gríns örugglega heimskasta borðið á Jow Forums

tror ni greta trivs på öppna havet bland 5 äldre män? vad tror ni de gör om dagarna?

>inga lagar ombord
Vad av sådana människor i hemlighet förövas, därom är det skamligt till och med att tala

f-förövar de henne sin mödom?

det torr jag inte att säga

greta blir nog mycket våt där ute på havet...

våga

Tænk at være alene i en måned på en båd med 5 ældre kvinder.
Sådan greta har det nu.

Kan nu konstatere at Inkling nu er min bedste karakter i Smash

Attached: 1550594796033.jpg (410x461, 28K)

hvem kross-brödre karakter trur dere greta bruker?

Fox

Dedede

>5 (fem) dage

kvar til olavsöku?

SVERRAsöku 27. augusti

>det er 2020
>usa er erklæret krig imod danmark, med henblik på at annektere Gronland
>alt handel landene imellem ophorer
>alle amerikanerne dor af sukkersyge fordi Novo Nordisk ikke længere sælger dem insulin
>Danmark besejrer USA
Dette er den bedste tidslinje.

Attached: 1524989471122.png (1655x1024, 846K)

Godmorgen
Hvordan har i det?

Godt, hvad med dig?

Attached: smile.png (517x468, 244K)

Jo tak jeg har det fint
Fandt ud af at ham gGronlænderen der havde lyst til at komme forbi bor længere nord på
Han provede bare at skræmme mig men jeg blev selvfolgelig ikke bange

4 dagar mævir.
Klassik kemur 26inda í FO.

Jeg er bange for at jeg ikke helt forstår hvad du snakker om. Hvem vil skræmme dig og hvorfor?

Attached: confuse.jpg (1240x1280, 166K)

Der var en Gronling som truede med at komme over til dette hus efter jeg havde et raserianfald om hvor meget jeg hader dette lortehul

Nå for katten da. Det var da tarveligt sagt af ham. Men han ved vel ikke hvor du bor?

Jo det gor han nu for jeg doxxede migselv ved at tage et billede af hvor jeg bor men det har jeg gjort flere gange allerede så jeg er pænt ligeglad

Han gor nok intet. Han er sikkert bare en lille bebumset knægt.
Med det sagt, så synes jeg du skal være mere forsigtig, user. Det ville jo være træls hvis der skete dig noget.

nåh, men jeg går typisk i seng kl. 22-23 alligevel

Vaar Herre og vaar Gud! me koma til deg og vil beda deg um Styrke og Magt til at kunna vera dine rette Fylgjeſveinar. Av eigi Kraft kann me det inkje, det veit du, og du heve ſagt oſs, at me ſkal taka Krosſen upp og fylgja deg etter. So lyt du hjelpa oſs, du vaar kjære Herre og Frelſar, ſom er ſterk i det veike, du lyt hjelpa oſs til at faa ein Hug, ſom er viljug til at taka Krosſen upp, og ein Rygg, ſom er ſterk nog til at bera honom etter deg.

God aften.

Attached: 1565645927857.png (1000x1000, 211K)

brödpillat

Det er eftermiddag, ikke aften, user.

Ikke oppe i det kalde nordnorge. Her er det alltid aften.

Guð alzwaldughær scapare himils ok iorþæ ok alz þæs þær innan ær han gaf fyrste lagh ok satti moysi J hender at kunnungha þem fore sinu folki ok æptir gudz buþi kiændi han þem at byggiæ wiþer ræt ok lagh. ok swa biuþer ok een wældughær kununger swea ok götæ ok normanna magnus sun hærtugh eriks allum suþermannum wiþer rætwisi ok lagh byggiæ. ok sænder book þæssæ þer skipaþ ær almænni til styrslæ baþe rikum ok fatökum. ok skiæl wara mællum ræt ok oræt. Rætwisum ok sniællum til tröst ok hughnaþer. æn orættum ok wrangum til rætningær. Ok ærum wi skyldughir ok wilium (i) laghum þæssum fölghiæ gamblum æptir dömum. mæð rætwissu skipaþum ok sannind saman sattum af forfæþrum warum. ei swa nyt at skipæ ok at sætiæ at wi gamalt forderwm þæt længi með skiælum warit hawar. Vtan af fornum ræt ok af gamblum lanzlaghum þet vt wælliæ ok af taka ok J book þæssæ saman sætiæ sum nytlict ær. þæt vtan lyckiæ þungi ær at. þæt ok til fyllæ af fat ær. ok allum moghi wara gagn ok hughnaþer at. Hawm wi þæssæ samu book með dighri winn ok mycli vmhughsan almænni til þarwa saman sat. skipt ok skipat hana innan tiu laghabalka. ok þem meþ flokkum vt merct balkana swasum hær scriwas ok næmpnis [hwart] (hwar) æptir andrum.

Ja ja skal nok prove nok men jeg kan ikke garantere for at det ikke sker igen
Jeg er jo en magnet der tiltrækker det værste fra folk og det er ikke bare noget jeg siger
Det er en slags forbandelse jeg ikke kan flygte fra

B[irgir] með guðs miskunn ærkibiskups emni oc aller korsbr/oe/ðr at kristzkirkiu i Niðarose sænda allum lærðum mannum i ærkibiskups domenum þæim sem under þæirra raðe oc forsio æigu at vera. Q. G. oc sina. Ver vilium yðr kunnikt gera um þat hark er varð meðal lærðra manna oc predicara. mikilli ofirirsyniu. Þa havum ver þat nu með guðs miskunn oc allra varra samþykt niðr sætt með þesso mote at predicarar heto þui at þæir skolu heðan ifra huergi ganga a hæilagrar kirkiu rettynde ne lærðra manna. Þæir heto oc þui at þæir skolo huervitna s/oe/ma lærða menn i orðum oc i verkum firir alþyðo.
En þesso heto ver i mote at lærðir mænn skolu huergi ganga a þæirra rettynde æpter þui sem þæir syna sik sonn priuilegia til hava. oc at lærðer mænn skolu snua til þæirra goðvilia slikt huerr sem guð gefr hanum sialfræðe til. en i þesso leggium ver ecki skaplag ne skylldu a nockorn lærðan mann nema slikt sem huerr vill gera firir guðs sakar þæim til gagns oc ser til salohialpar. biðium vær þess huaratveggia alla lærða mænn oc predicara at þer halldeð þessa sættargerð væl i huern stað. geri huarertveggia aðrum gagn oc goða luti sua sem hæilagre kirkiu oc allum oss se mest til s/oe/mðar. Varo þesser mænn nær af allra lærðra manna hende. sialfr B[irgir] ærkibiskups emni G. prior a Ælgisætre. mæistare O. ærkiprestr. mæistare H. sira Stefan. Sigurðr prestr Hallstæins .s. Olafr prestr bringr. En af þæirra hende Sigurðr prior Amunda .s. oc broðer Klemetr. Ok til vitnis burðar þa settu ver firir capituli vars insigli. en predicarar sitt insigli.

Ballerman rijder i Stoltz Ingeborgs gård
- Vti löndom-
Vthe stoltz Ingeborg för honom ståhr
- Men dätta war mig timadt i min Vngdom.

Höör du stoltz Ingeborg hwadh Jagh seger tigh
Will du römma af landet medh Migh

Så gierna Jagh thet giorde
Om Jagh för min Fader thorde

the rijda sigh i Rosenlund
Där lyster Herr Ballder hwijla en stund

Herr Ballder lade sigh i Stoltz Ingeborgs skiött
lopp honom på en Sömbn så söth.
Herr Ballerman soffwen intet nu
Nu hörer Jagh min Faders hästagny.

Herr Ballerman soffwen icke ähn
Nu hörer Jagh min Faders Hoffmän

Hwdh I see Migh gåå vpåå
Så nämbne eij Migh i Nambn ähndå

Han högg ihiel fyra han högg ihiel fem

Han högg ihiel 50 kongens hoffmän.

han högg ähn flerre ihiel ähnnu
han högg ihiel Stoltz Ingeborgs bröder siu.

han giorde stoltz Ingeborg mehre qwahl
han högg hennes eigen Fader ihiel.

Magnús með Guðs miskunn Noregs konungr son Hákonar kongs sendir öllum Guðs vinum í Færöyjum kveðju Guðs ok sína.

Fyrir Guðs miskunn ok svá hlýðni, er vér hafum her sem í öðrum stöðum roynt um várt ríki af várum þegnum, þá hofir oss at hugleika um nauðsynjar várra þegna, ok af því viljum vér, at allir menn viti, at vér höfum játtat yðr ok staðfest með bon yðra ok allra hinna bestu manna ráði, at her skulu ganga slík lög sem gengr um öll Gula-þings lög, utan búnaðar bólkr skal standa eftir því sem sjálf yðar bók váttar áðr. Eigi viljum vér, at sýslumaðr hefir fleiri lensmenn enn ij. Þessa réttarbót viljum véi gefa yðr, oss ok foreldrum til sáluhjálpar, at hvervetna sem sektir kunna til at falla, þá skal af sakaröyri ij lutir niðr falla, en þriðjungr af því, bókin ákveðr, uppi vera. Þat hafum vér ok lofat yðr, at tvau skip þau, sem yðr eru hentast, skulu ganga millum Noregs og Færöyjar . . . . . . .

>Nei, selvsagt forsopler jeg ikke miljoet. Det er aldeles uansvarlig og destruktivt for vår planet.

Attached: 1556829102082.jpg (822x960, 50K)

Grappar. smålands brukssnus kostar bara 19 kronor nu. värt att klpa?

Har ordentlig lyst til å spille nySmash, men kan ikke kjöpe en Switch for kun ett spill

fuldkornsbaseret & rugbrǿdpillet

ung færosk kvinde avlet på rustur i Danmark

eg vil hava maka tað er mítt hægsta mál

youtube.com/watch?v=BI715WEr3Xo

>hvis nu bare jeg putter pik i fisse så bliver livet godt

alt handlar ikki bara um at mogga, maður.

gretas våta varma geggiga fjös behöver fyllas av stor, styv, svensk ståfräs

död tråd

so hevur man resubba til wow

Hur sen semester har tyskarna? Kom precis till mitt ställe på Öland och är fan bara tyskar här.

Do Scandinavians get along well with each other?

ja, forutom danskar och svenskar, eller danskar och norrmann, eller danskar och faroingar...eller danskar och islanningar

Jeg blir mer og mer kåt på Greta hver gang det snakkes om henne

Attached: Greta.png (899x1200, 1.2M)

ja

forhelviti maður

det er logn, hvis der endelig er problemer mellem os, er det jer der starter det

Håber virkelig Trump finder en måde på at kobe os

kommer ikke til at ske, der er for mange folk med en fungerende hjerne i gronland.

Hvis Statsministeren i Danmark havde sagt det var okay, så ville vi accepteret det

Dansker:
Færosk republikaner: DANEN ER FANDEN

det er ligemeget hvat hun siger.
Grönland har ret til selv at avgore sin ejen framtid. Problemet er bare at der ikke er en eneste person i det gronlandske landsting der er for at blive medlem af usa.

Når vi bliver "selvstændige", så kommer enten Rusland eller Kina efter os og det skal Trump nok sorge for at forhindre

Attached: God Emperor.jpg (456x469, 94K)

Præcis
Undrer mig stadig over hvorfor fx. ham fra Island ikke kan lide os

Nogle af jer er mega arrogante og racistiske og det er blevet mere indlysende siden Trump forslog med at kobe us

Det er dig der er arrogant, din absolutte igle af en kontanthjælps bums

hun er egentlig nokså söt fåvæ. tenk å dele sovekupe sammen med henne på interrail gjennom europa

Hold kæft din racistiske lille svin
Håber fandeme du dor af kræft

Det er ikke din skyld. Jeg er selv meget træt af danofobi. Åbenbart er det ikke i orden at hade negere, men det er meget populært på Færoerne og Island at hade danskere.

Racist er en kompliment
Du er affald.

hvernig nennir þú að sleikja rassinn á dönum svona mikið

Man må have en fjende for at opbygge national identitet.

Jeg kan ikke vente med at se jeres dumme fjæs så snart de overtager os, den der ler sidst ler bedst

I Norge er vi glad i dansker vi, og Sverige er som en vennlig rival

danskarna har inte gjort något förkärt någonsin. stockholms blodbad? svensken tvingade danskens hand.
fördanskningen av färöskan?
det var bra, annars hade de varit lika oförståeliga som islänningarna.
erövringen av norge, stölden av konungahornet och inskaffningen av bokmålet?
norrmannen förtjänade det.

top LARP

Basered

Danmark + Norge = STRONK

Alle i norden er sgu da racister på en eller anden måde, nu synes jeg lige du tager den et skridt for langt

>engang i 1443 gjorde en dansker dette derfor alle dansker dum

Attached: 1535114191180.jpg (235x215, 9K)

>annars hade de varit lika oförståeliga som islänningarna.
Ímyndaðu þér að skilja ekki norræna tungu

det hade varit trevligt om danmark lade hela skandinavien under sig.
vi behöver verkligen danaväldet.
sverige norge island och färöarna klarar faktiskt sig själva inte utan danskens hjälp

Það féll stakt tár niður kinn mína við að lesa þetta

Bræður okkar að austan eru ekki læsir á norrænu og eru stoltir af því

kun hvis Margrethe får enevælde

du menar dansk tunga?

>færoerne
såklart
>sverige, norge og island
Er du sikker?

KALMAR UNION 2.0 HVORNÅR?
HVORNÅÅÅR?

FOK AMERIKA
FOK RUSLAND
FOK CHINGCHONG
FOK EU

NORDEN
STRONK

Attached: dansker pepe.jpg (950x968, 251K)

Hvis der ikke sker noget jamen så har jeg intet andet valg end at flytte over til jer permanent og jeg skal nok sorge for at udnytte jeres system så meget som jeg kan
Og i har bare at byde mig velkommen med åbne arme, bitch

vi vill inte ha en uni*on. vi vill ha DANAVÄLDET
HELL SEGER

>
I 2017 finansierte regjeringen rapporten "Holdninger til joder og muslimer i Norge" utgitt av Holocaustsenteret. Rapporten viste at 1 av 3 i befolkningen viser utpregede fordommer mot muslimer. Omkring 10 prosent av befolkningen mener vold og trakassering av muslimer kan forsvares på grunn av nylige terrorangrep, og ca. 30 prosent av befolkningen mener at muslimer onsker å ta over Europa
Norge nei