/egy/ /زب/ /misr/ /masr/ /kemt/ /ahwa/ /مصر/

Jim Watkins mentioned our board in his congressional letter edition.

Attached: yay.png (1228x239, 60K)

Other urls found in this thread:

docs.wixstatic.com/ugd/62f5a3_f869c81d6bcb495ebdd137776542fe11.pdf
youtube.com/watch?v=yHV04eSGzAA
youtube.com/watch?v=ili165xllg0
face
youtu.be/1grxK7AluVw
youtu.be/t6kXb0NL1PE
youtu.be/xOnKwFQCPQg
youtube.com/watch?v=9XY3YqgMarU
twitter.com/NSFWRedditImage

ربنا معاك يا عم جيم وينصرك علي الجهله اعداء الفري سبيتش.

Did he mention schizo and all the subhumans who ruined the board a few months before eightchan got shut down
I am actually so fucking glad it is dead because subhumans like schizo
but after all the subhuman moved here too to ruin every thread with his cringy walls of text

كونك ما عندكش القدره الذهنيه علي تجاهله والإهتمام بيه للدرجه دي ده بيخليك جزء من المشكله يا انون.
يعني خلال آخر اربع سنين كان الثريد بتاعه واحد من اربع ثريدز مااهتمتش بيها, ليه ماتبقاش أنت كمان كده وتكمل حياتك في سلام؟

ابن محمد مرسي مات, كيك.

docs.wixstatic.com/ugd/62f5a3_f869c81d6bcb495ebdd137776542fe11.pdf

الدوكيومنت كامله.

youtube.com/watch?v=yHV04eSGzAA

What did this dude do so he could live rent-free inside all of your heads like this ??
This is probably the 100th post that mentions him, also in mena..
I don't use cripplechan so I'm just curios..

عملنا موقع نقدر نعبر فيه عن رأينا بحريه.
وعلي عكس فورتشان فاحنا عندنا بورد كامله لينا نعمل اللي عاوزينه فيها.
وعلي عكس فورتشان فهو مش خول وبسبب كده الموقع بتاعه كل شويه يحاولوا يقفلوه وسايبين كل البيدوز اللي في /بي/ هنا عادي.

He is the empitome of cringe degeneracy subhumanity and JUST a fucking blight fucking cancer man I legit cringe physically just by thinking of him I always try to forget his posts and his pics

T. Schizo larping as a sane human being

As salamu alaikum barakathu wa allathu kufari na weha sarathu

بفكر اشتغل علي توكتوك

انا عايز انيييييييك

حرفيا كاتبلك إن فيه شخصين كاتبين في الثريد, أكيد مش مستضيفه عندي في البيت.

أنت بتتكلم عن جيم ولا كودمونكي ولا الواد المعاق؟

شخصيات؟
احنا دلوقتي شخصيات يا شيزو
فاكرنا في مسرحيه يا شيزو
احا هو في كام شيزو

أنت الانون اللي كنت بتاخد بان كل شويه؟

الانون اللي فوق ده برضه من الاسباب اللي بنحب ايتشان عشانها.

youtube.com/watch?v=ili165xllg0

فين الانون السيساوى

هنا.
اؤمر.

شفت الفيديو

الناس مقتنعه انه مات مقتول هو وابوه بجد كسم الضحك

ممكن تلخصلي بيقول ايه؟

Based

دة ممثل وكان عندة شركة مقاولات وكان شغال فتنفيذ مشروعات الجيش

حاجة من اللى اشتغل فيهم فندق معمول لصاحب السيسى باتنين مليار
وقصر فالمعمورة بدل بتاع حسنى عشان مرات السيسى عايزة واحد تانى ب 250 مليون

وبيحكى الفساد فادارة المشروعات والعبث بتاع الهيئة الهندسية والمخابرات

وانهم نصبوا علية ومدوهوش فلوسة فالاخر

>نصبوا علية ومدوهوش فلوسة فالاخر
BASED

face
book.com/almawkef.almasry/posts/2011486145617939

ايه نوع الموسيقى/المازيكا الي بتسمعها يا انونز؟ انا بسمع حاجات كتير اوي و دي بعض الأمثلة:
youtu.be/1grxK7AluVw
youtu.be/t6kXb0NL1PE
youtu.be/xOnKwFQCPQg

Attached: 7759a6c992d01f543c3a88471bb71736c0b0be26cb6697.jpg (362x385, 31K)

/ahwa/ هو احسن اسم

هبقي اشوفه أما افضي بس مااستبعدش إنهم يكونوا نصبوا عليه فعلا, كيك.

أنا كنت كاتب أكتر من مره قبل كده إن الهيئه الهندسيه بتاخد مشروع يتعمل مبلغ معين وبتجبر رجال الاعمال يعملوه بمبلغ اقل ويخلصوه في وقت اقل كمان وإني ضد ده عشان كنت خايف علي الكواليتي بتاعت المشاريع وعشان رجال الاعمال هيزهقوا في يوم من الايام مهما كان فسادهم أيام مبارك ومهما كان ممسوك عليهم حاجات.
وكنت كاتب برضه إن رجال الاعمال بيدخلوا في مشاريع كتير هم خسرانين فيها لمجرد ان السيسي يرضي عنهم وإني بحب ده جدا عشان بيوفر فلوس للبلد.
ده غير طبعا المليارات اللي اتبرعوا بيها لصندوق تحيا مصر عشان خاطر سيادة الريس.

ومبسوط إن اخيرا بقي فيه دليل علي كلامي لو كلام الراجل ده صح, كيك.
ههبقي اشوفه بليل عامة لو كنت فاضي عشان الفيديو طويل فشخ.

face

book.com/baladtv/videos/420537885243545/

الفيديو ده لأبو الواد, ممكن تشوفه وتلخصهولي ينوبك فيا ثواب؟

>نصبوا علية ومدوهوش فلوسة فالاخر
Unironically based

>الهيئه الهندسيه بتاخد مشروع يتعمل مبلغ معين وبتجبر رجال الاعمال يعملوه بمبلغ اقل ويخلصوه في وقت اقل كمان وإني ضد ده عشان كنت خايف علي الكواليتي بتاعت المشاريع وعشان رجال الاعمال هيزهقو
او ممكن رجال الأعمال بيحبوا يكسبوا فيقولك المشروع ده هيتكلف كذه مع انه في الحقيقة اقل فرجل الأعمال بيستفيد و بيحط الفرق في جيبه و بس.

بس دة مش راجل اعمال دة شركة مقاولات كانوا بيقولوله حط من معاك واحنا الجيش مش هناكل عليك فلوس كيك

كسم الكولجيه

مش رجل الاعمال اللي بيحط القيمه.
الهيئه بتحط قيمه من دماغها وتروح لكذا شخص وتقولهم انتم هتعملوا المشروع ده بالمبلغ ده ومفيش نقاش ولا جدال.

فيه مشاريع تانيه كتير طبعا بيكون عليها مناقصات وكده بس مشاريع الإعمار خصوصا في مدن السيسي واللي بينفذها مستثمر مصري بتكون بالغصب عشان معظمها محتاجه شخص مجنون يعملها لأن علي الورق مفيش جدوي من وجودها, بس السيسي الرئيس والسيسي هيخلي فيه جدوي وهيخليك تسكن هناك وتتفسح غصب عنك, شوف مثلا حفلة ياني اللي اتعملت بعد ما اتعملت الشركه دخلها فوق الإتنين مليار جنيه في يومين, ونفس الكلام في العلمين الجديده وأي مكان السيسي عاوزه.
طول ما السيسي موجود في السلطه مشاريعه هتنجح, السيسي لو مشي بكره كل المدن الجديده اللي بتتعمل دي هتفشل بعد مايمشي بدقيقتين وهتبقي مهجوره.

مقاول دي بتتقال علي رجال الاعمال في مجال البنا والتشييد, يعني حسن علام ده مقاول مثلا, اسم شركته حرفيا النصر للمقاولات.

أنا اللي هزعل منه فعلا الحوار بتاع مرات السيسي لو بتنقي العفش علي مزاجها.

kek

قال المبلغ ضده في الفيديو أن شركته للمقاولات من ضمن 10 شركات تتعامل مع القوات المسلحة وأنها إمتنعت عن صرف مستحقاته، علمًا بأنه ليس من المنطق أن تمتنع القوات المسلحة عن صرف مستحقات شركته تحديداً دون باقي الشركات وهو الأمر الذي لم تفعله القوات المسلحة مع باقي الشركات ومع شركته أيضاً.
قال الفنان محمد علي في الفيديو “اشتغلت مع القوات المسلحة بقالي 15 سنة أو 16 سنة تقريباً يعني شغلي إسناد مباشر والجيش شغال كدة أصلاً وجهات كتيرة شغالة إسناد مباشر اللي هو أول خطوط الفساد”، وعليه لو افترضنا جدلاً – والفرض الجدلي بخلاف الحقيقة – أن الجهات التي تعامل معها فاسدة فلماذا ارتضى مشاركتهم في الفساد طوال 16 سنة، ولماذا لم يرفض هذا الفساد ولماذا استمر كل هذه الفترة في الفساد إلا إذا كان المبلغ ضده فاسداً بطبعه أو كاذباً طمعاً في أموال الأجهزة المعادية المتربصة بالدولة المصرية، بعد أن كشف لهم أسرارها وأماكن حيوية فيها لإستهدافها.

Did you guys know that Sisi is inbred? Lmao. His parents were COUSINS AHAHSVGSHAG

Are you inbred, too, user?

وعند الله تجتمع الخصوم

قرر محمد علي، أنه عمل مع الجيش 16 سنة، وبالتالي طوال هذه الفترة لم يحرمه الجيش من مستحقاته ولم يأكل حقوقه وقال بأن الجيش “هو اللي كبّره”، و “حصله الصعود عن طريق القوات المسلحة” وكان سببًا في خلق فرصة عمل له ولشركته، وهو الأمر الذي يؤكد ويثبت بالدليل القاطع كذبه وإفتراؤه بزعمه إمتناع الجيش عن صرف مستحقاته ويتأكد للمصريين أن هدفه من الفيديو هو الخيانة العظى لصالح أجهزة معادية.

قال الممثل محمد علي إن استراحة المعمورة تكلفت 250 مليون بعد هدمها وبنائها، وعاد وقرر أنه تم إجراء تعديلات على إستراحة المعمورة بــ 25 مليون، وذلك على الرغم إنه تم اجراء تعديلات على الاستراحة بـ 25 مليون، وهنا يكمن التناقض الفج هل الفيلا تم بنائها بـ 250 مليون أو تم إجراء تعديلات بها بـ 25 مليون.

قال المبلغ ضده أن الجيش أخد فلوسه كلها ثم عاد وقرر أنه إشترى بيت في أوروبا و عربيتين وهو ما يؤكد كذبه وإفتراؤه لتشويه المؤسسة العسكرية فمن أين أتى بأموال كافية لبيت وعربيتين في أوروبا.

بتاريخ 21 مايو 2019 المبلغ ضده أعلن عن بدء تنفيذ أكبر مشروع عالمي يخطط له في مدينة برشلونة الإسبانية، بمجموعة أملاك في أسبانيا، فلماذا يدعي الإفلاس بسبب الجيش وهو الذي ترك مصر منذ أكثر من 6 شهور، ومقيم بالخارج، ومن أين أتى بكل هذه الأموال لإقامة مشاريع عالمية بالخارج، في الوقت الذي يستعدى الرأي العام ضد المؤسسة العسكرية، بزعم إفلاسه وأنه صار من المساكين المحتاجين بسبب الجيش ولماذا بعد كل هذه الفترة باع وطنه.

كما قرر أنه أنشأ للرئيس 500 بيت وهو أمر غير منطقي يكشف عن إستهداف المبلغ ضده لشخص الرئيس.

بإستعراض تاريخ المبلغ ضده نجد أنه إنسان خائن بطبعه ومقامر بدون هويه فتارة يعمل بالتمثيل السينمائي وتارة يعمل بالمقاولات فهو لا ينتمي لأي مهنة وإنما يبحث عن الشهرة وتسليط الأضواء عليه والدليل على ذلك إعترافه في أكثر من برنامج تليفزيوني أنه خسر مبلغ 27 مليون جنيه في إنتاج فيلم البر الثاني.

ولو كانت له ثمة مستحقات لكان لجأ للقضاء للمطالبة بمستحقاته ولكن شهوة المال وشهرة قد سيطرت على قلب وعقل المبلغ ضده وخان بلده من أجل منظمات وأجهزة خارجية معادية مقابل المال الحرام.

أنا ابويا وجدي قرايب.
وانت يا أنون؟

ابوه وامه اخوات
هتقولي عرفت منين هقولك عشان بيكتب "lmao"

الجامعات هتبدا بعد اسبوعين..

مهو قال فالفيديو اتهدت واتبنت وبعد ما اتبنت عدلوا عليها تانى

وبيقول الفلوس دى جابها بعد ما باع ممتلكلته فمصر وسافر

>بيقول

ابويا من قرية و امي من مدينة تانية

و ايوة انا فلاح من محافظة كفر الشيخ :)

أنت ابوك وجدك مش قرايب؟
جدتك كانت بتتناك من السباك ولا ايه؟

ايوة انا بتكلم على اللى هو قاله معرفش صح ولا لا
بس احنا فمصر يا انون يعنى حاجة متوقعة ومش بعيدة انها تحصل
quote:
ليه نصدق الكلام ده؟ مش وارد يكون كداب؟؟
- فعلا محدش فينا ممكن يعتمد على الثقة الشخصية في حاجة زي كده، لكن الموضوع ممكن نفكر فيه منطقيا:
1- لما شفنا موقع الشركة لقينا عليه عدد ضخم من المشاريع اللي نفذتها لجهات حكومية أو تحت إشراف الهيئة الهندسية، ومنها مشاريع عسكرية، زي دار الهيئة الهندسية، وتجديد فندق الجلاء للقوات المسلحة، فندق تيوليب بارك المملوك للجيش، طريق العين السخنة - القطامية، مدينة زويل للعلوم، مقر المحكمة الاقتصادية، مسجد الصحابة في شرم الشيخ، المقر الرئيسي لهيئة الإسعاف، ده غير إنه أصلا هوا اللي بنى فندق ومول تريومف بالقاهرة الجديدة اللي يديره نفس اللواء اللي كان طرف في الأزمة على فندق تريومف بالتجمع.
وده يؤكد كلامه لما حكى شغال مع الجيش من 15 سنة، وبالتالي هوا اتعمل عنه كل التحريات من المخابرات والأمن الوطني والرئاسة، وهو موضع ثقة كبيرة منهم، وبالتالي مينفعش يتقال اخوان ولا مدسوس.

اه وانا السباك

2- كمان مش منطقي يتقال بيألف عشان كومبارس عايز يتشهر زي ما اتكتب ببعض المواقع،هوا بالفعل مشهور كمقاول وبيمثل، ومفيش حاجة هتعوضه عن كل الخسائر دي.

3- هل محمد علي فاسد زيهم واختلفوا على الفساد؟ وارد، لكن حتى لو ده سليم فاحنا قضيتنا هيا صحة أو خطأ المعلومات اللي قالها وليس الحكم على شخصه.
جرايم كتير متعلقة الفساد تحديدا بتتكشف ويتحاكم المتهمين لما أحد الشركاء يختلف معاهم وييلغ، ومثلا كتير من قضايا الرشوة بيطلع الراشي أو وسيط الرشوة كشاهد عشان يتم ادانة الطرف الأهم اللي هوا الموظف العمومي متلقي الرشوة.
الطرف الأهم هنا هوا الهيئة الهندسية للقوات المسلحة والسيد رئيس الجمهورية مش محمد علي ده سواء فاسد ولا مش فاسد!

4- الحقيقة ان سبب انتشار النوع ده من الأخبار والقصص، وعدم وجود آلية للتأكد، هو انه مفيش جهات قضائية أو رقابية مستقلة موثوقة لأن الرئيس عمل تعديلات ادتله حق تعيين رؤسائها وعزلهم، وكمان مفيش برلمان نزيه يعمل لجنة تحقيق لأن البرلمان كمان تم انتخابه بادارة كاملة من الأجهزة الأمنية. دي مشكلتنا الحقيقة كمواطنين مش لاقيين "مؤسسات دولة".

طب وليه بعد خمستاشر سنه الجيش يقرر ينصب عليه هو دونا عن خلق الله؟

مين الي كاتب الكلام دا ، مصيبه يكون المعرص السيساوي اعتزل التعريص

>هوا بالفعل مشهور كمقاول وبيمثل
هو ده ممثل مشهور؟

اة

أنون فيه حاجه اسمها الماضي, اطلع فوق واختبر الماضي واعرف مين بيقول ايه.

لا دة quote من صفحة الموقف المصرى

>وبالتالي مينفعش يتقال اخوان ولا مدسوس
مش متفق علي الكلام دا
ممكن يسرقوا ايميله من عندهم علشان الاخ نسي يغير رقمه الغبي من الرقم المصري ويخشوا يكتبوا انه تركي وصحابه تركيين وخلاص كدا اخوان ومدسوس كيك

مثل في ايه؟
عشان مش بتفرج علي حاجه عربي.

مش فاكر كان بيمثل فمسلسلات كدة
بس شفته قبل كدة

هو طلع فضحهم علشان نصبوا عليه بس غير كدا مكانش هيقول حرف

>3- هل محمد علي فاسد زيهم واختلفوا على الفساد؟ وارد، لكن >حتى لو ده سليم فاحنا قضيتنا هيا صحة أو خطأ المعلومات اللي >قالها وليس الحكم على شخصه.
>جرايم كتير متعلقة الفساد تحديدا بتتكشف ويتحاكم المتهمين لما أحد >الشركاء يختلف معاهم وييلغ، ومثلا كتير من قضايا الرشوة بيطلع >الراشي أو وسيط الرشوة كشاهد عشان يتم ادانة الطرف الأهم اللي >هوا الموظف العمومي متلقي الرشوة.
>الطرف الأهم هنا هوا الهيئة الهندسية للقوات المسلحة والسيد >رئيس الجمهورية مش محمد علي ده سواء فاسد ولا مش فاسد!

>the French democracy board
It's now official : Jim Watkins is senile. The board he's refering to is basically French Jow Forums.
I don't know how true it is for other boards, though. From what I remember, /egy/ was mostly complaining about women.

كان فيه فيديو منتشر من فترة عن خناقة بين الشركات بتاعت العاصمة الادارية

بكره المصريين بس بحب الاقباط، شو افعل؟

face
book.com/100000577634089/videos/2843615955667631/

كل الهري اللي بيقول عليه ضد السيسي كان مش بأمر السيسي اصلا وكان ساعة ثورة يونيو علي حسب كلامه في الفيديو.
يعني قبل السيسي مايمسك اصلا باكتر من سنه.

كلامه مش راكب علي بعض خالص.

خليهم ينيكوك

المخابرات مسحت الفيديوهات واخترقت الايميل من عندها برقمه الشخصي
اللينك مش شغال

اسمه الاكونت مش الإيميل.

المهم إن كلامه غريب الحقيقه وعمال يتكلم عن فتره السيسي مكنش فيها رئيس اصلا.

اسمه الايمال

انا معاك يا انون بس تفتكر لو كلامه صح احنا نعمل ايه دلوقتى
حرفيا ننيك نفسنا

نايس

يبقي مش حد مشهور

هو كلامه صح فعلا انت لسه بتفكر
الدوله دي طالعلها جيش والسيسي اسوء من مبارك باضعاف والفلوس الي بياخدها من الدعم بيرميها فاللاشئ

How can you be so delusional lol

لا الناس اللى متابعه مسلسلات عرفاه

حلوه هالفكرة!

لو راجل اعمال ماتزعلش السيسي.
لو مواطن فقير فابقي مبسوط عشان الكبار بيتناكوا.

انت الحاجه الوحيده الي تقدر تنكرها هي انه مكانش بيشتغل معاهم اصلا
لو انكرت دي يبقي كلامه غلط

ركز في كلامه فعلا المشاريع بتتعمل بالاسناد المباشر مقالش اي حاجه غلط ممكن يكون بيبالغ في الارقام علشان يستفز الناس انما هو كلامه صح

انت الوهمي الوحيد هنا يا معرص يا سيساوي

Seething delusional ape

انت منفصل عن الواقع او معاق ذهنيا او ممكن مزيج مميز بين الاتنين
الفقير او معظم الناس لما اهتمت بالفيديوهات اهتمت علشان اهدار الاموال انما هي مش مركزه الكبار بيتناكوا ولا لا كسمك علي كسمهم

عمل كام مسلسل وفيلم؟

ايام مبارك كانوا رجال الاعمال والمقاولين الكبار بينيكوا الحكومه
دلوقتي الحكومه اللي بتنيكهم ودي حاجه ايجابيه

دي حاجه محدش مهتم بيها الحكومه بتنيكهم علشان تغير الاستراحه
شاطر يا انون

فين الإهدار؟
رجال اعمال بيتسرقوا وهم ساكتين, مال كس أمك أنت؟

يا انون بينيكونا معاهم
بيقولك فالفيديو كان مكلف بمشروع مدينة زويل العلمية
بيقولك المشروع وقف بعد المرحلة الاولى والحكومة بتقول ان هو خلص

انا بجد نفسى كلامه يطلع غلط ونكون ماشيين صح بس كسم الفساد اللى فالبلد دى
كسم الفلاحين اللى بيمسكوا اى حاجة يبوظوها
كسم مينا اللى وحد مملكة الشمال مع مملكة الجنوب اتمنى ننفصل عن الفلاحين ولاد المتناكة البهايم دول
كسم المنوفية

يابن المتناكه يا خول انت مشوفتش فيديو واحد متتكلمش
بدل ما حط الخياره في كسمك

بص للارقام واحكم يا أنون.
سيبك من مؤيد ومعارض, بص للارقام.

بس يا ابن القحبه.

ما دي حاجه من ضمن الحاجات الي انا عارفها من زمان
الاحصائيات مثلا بتاعة الحكومه كلها موضع شك
المشاريع كلها موضع شك لان مفيش جهة رقابيه حقيقيه

هو مقالش حاجه جديده لعلمك يا انون هو بس بيشرح الموضوع بشكل مفصل بما انه شارك معاهم انما الحاجات دي معروفه لعامة الناس

بالنسبه لموضوع كلامه غلط ولا صح فا للاسف معظم كلامه صح واحنا مش ماشيين صح ولا حاجه ومتقولش احنا اصلا لان مجموعه محدوده من الناس الي ممشيه الدوله مع نفسها

>محدش مهتم بيها
ماهي دي المشكله يا خنزير ياخول

المشاريع دى مش هتجيب همها غير لما تخلص
المشكلة انها لو على كلامه بتتعمل بالحب يبقى ملهاش لازمة

انا مش بعدهمله يا انون
انا بقولك انى عارفه شفته فكذا حاجة قبل كدة بس مش بطل

فهمنا كدا يا انون هتجيب همها ازاي
يعني قناة السويس دي جابت همها ولا لا

وايوه بتتعمل بالحب انت مبتسمعش السيسي بيقول انها بتتعمل بدون دراسة جدوي في لقائات مسجله يعني بالحب قدام الناس كدا عادي

بص للارقام يا أنون.
الارقام مش بتكذب.
شوف دخل الدوله كام شوف الديون كام شوف التضخم كام شوف الإستثمار كام شوف قيمة العمله كام شوف مدي ثقة المؤسسات العالميه في اقتصاد مصر شوف المشاريع اللي اتنفذت بالفعل وفرت للبلد ايه واللي هتتعمل هتوفر للبلد ايه.
يعني علي سبيل المثال في السريع نيك, شوف في الطاقه والغذاء بس البلد عملت ايه.

>السيسي بيقول انها بتتعمل بدون دراسة جدوي
فين الكلام ده؟

>عني قناة السويس دي جابت همها
فيه عشرتلاف مشروع غيرها جابوا همهم وهمها وغطوا تكلفتها بالمناسبه وزياده.

أصل جوجل بيقول انه كان كومبارس في مسلسلين وفيلمين.

youtube.com/watch?v=9XY3YqgMarU

يابني السيسي ده كومبارس انت بتاخد علي كلامه ليه انت معتوه ولا خول ولا الاتنين