Netherlands becoming dumber than the US

Maths, reading and writing skills are droping hard due to a major teacher shortage.
Which is odd as the population is get more "grey" and less and less kids are being born.
nos.nl/artikel/2301647-rekenen-spelling-en-lezen-hollen-achteruit-door-lerarentekort.html

Attached: 2048x1152.jpg (2048x1152, 405K)

I don't understand where this whole teacher shortage comes from but it's fucking huge apparently. I always thought teaching was a pretty popular profession among femoids

Toen ik verpleegkunde studeerde kwam ik bij 95% vrouwen in de klas. En ze hadden allemaal enorm veel moeite met een rekentoets, wat echt brugklas (havo 1) materiaal was. Het was echt schokkend.

>I dont trust males with kids
>males teacher are pedos
ok, no more male teachers
>umm sweetie Im a woman and dont want to work more than 3 days a week because I still have to watch television

>niemand wilt leraar worden
Hoezo vinden mensen dit raar, je let op een stelletje schreeuwende kinderen die niet eens van jou zijn.

>I don't understand where this whole teacher shortage comes from
brown immigrants keep shooting out more and more kids

Een vriend van mij heeft 2 weken verpleegkunde gedaan omdat hij graag medicijnen wilde studeren en hij zat met 2 andere mannen in de klas die beide homo waren en de rest waren allemaal vrouw.
Veel mensen weten zelf niet wat ze willen worden en ik kan mij voorstellen dat voor het type sociaal vrouwmens werken met kinderen/jongeren heel schattig kan klinken

>due to a major teacher shortage.

The problem is that they aren't doing it enough. There are too many boomers and not enough people to replace them because nobody wants children anymore.

We have far less children compared to working population than ever in our history.

Ik heb ooit (8 jaar geleden) een BBC documentaire gezien over het Wiskunde probleem in Engeland.
De juffen die voor de klas stonden konden zelf nauwlijks wiskunde, omdat toen ze zelf op school zatten.
Een meester hadden die zoiets had van "Dit is wiskunde, dit moet je gewoon kunnen kunnen".

Ik heb zelf op een Amerikaanse school gezeten in het buitenland.
De leraars leggen niks uit.
Ze doen het voor, maar leggen niet uit hoe het werkt.
Ik zat toen de tijd in de 3e middelbaar, en we kregen stof die ik ooit in groep 7/8 heb gehad.
Ik heb bijna de hele klas uitgelegd was we aan het leren waren.
Hierdoor kreeg ik "detention" omdat ik mijn klasgenoten "verkeerde dingen" aan het aanleren was.

>hij zat met 2 andere mannen in de klas die beide homo waren en de rest waren allemaal vrouw.
Dat was bij mij ook het geval. Uiteindelijk ben ik maar rechten op de uni gaan doen omdat ik gek werd van die vrouwenomgeving. Praten over relaties. Allemaal onnodige drama. De meeste toetsen gingen voor mijn gevoel helemaal nergens over.

This

have sex

Dus die Engelse juffen hebben niet wiskunde begrepen, en proberde maar wat.

no u

Yep, mijn nichtje heeft in 1 schooljaar 14 verschillende juffen gehad.
> Zwangerschap
> Kon het niet aan
> Lang duurig ziek
> Scheiding
> Persoonlijke problemen
Ik ben maar mijn nichtje gaan helpen met wiskunde.

Het is ook zon nieuwe soort school, met een 'continue' roster.
Ook ligt hun nadruk op sport en welzijn, niet echt les geven.

The Problem is that 'white' people are scared to have kids in the event that they can not provide a good, stable middle class upbringing.
I remember when I was in school, we had this lady (department of foster care) come in and give a speech.
TLDR was:
> If you do not have a stable job and can not provide middle class living standards
> Do not produce kids or we (the government) will take them into foster care.
This genuinely scared many of my classmates.

Ja ja, de nieuwe generatie hé. Gewoon luiheid.

Just make sure we don't become stupid fucks.

I agree. Most kids
> VMBO and HAVO are lazy!
I also think parents need to take a more active roll.
> My parents would sit down with me every night and force me to study and learn.

Also in The Netherlands kids are getting that retarded "New Maths" that came out of America.