För mig är det kedjelänk

marinsoldater, ni sålde väl? Jag har redan köpt en båt.. det blev en liten segelbåt... en perfekt nybörjarbåt för denna sommaren!

Tänkte dega in lite mer på en större båt nästa sommar när man fått in gunget! Var det Visby som vi kör båtfesten sen?

Vilken båt har du köpt? Ni sålde väl?

Attached: riksvapnet.jpg (514x582, 31K)

BEEENNIIISSSSSSSSS :DDDDDDDDD

I understand it for whatever reason but what the fuck is that for a low IQ language, reads like written by a pig grunting

This is an English speaking website Sven

Marine soldiers, you sold well? I have already bought a boat .. it became a small sailboat ... a perfect beginner boat for this summer!

Thought the dough a bit more on a larger boat next summer when you got into the swing! Was it Visby as we were driving the boat party then?

What boat did you buy? You sold well?

Attached: 1561380454194.gif (500x375, 618K)

JAG KÖPTE INGEN BÅT MEN JAG KÖPTE ISTÄLLET ETT KRÅKSLOTT!

Marines, you sold.. -right? I already bought my boat. Decided on a small beginners sailboat - perfect for the first summer!

I'm thinking I'mma drop some more dough on a bigger boat next summer once I get my sea legs.

Was it Visby where we all decided to have the Swedish Link marine yacht party?

What boat did you buy, user? You sold... right?

Based copy pasta syntax user.

Attached: hermione_corfield_for_town_and_country_great_british_brands_2018_20-gthumb-gwdata1200-ghdata1200-gfi (800x1049, 87K)

Du är då ingen jävla marin om du sålt

vad är det för fel på jänkare?

nej jag har inte cashat ut en krona, om jag tar ut pengar så kommer jag inte få csn och jag har ändå inte tillräckligt mycket för bli ordentligt rik.

Jag håller lite stable coins och köper tillbaka link när paniken är över... men det kommer bli en tuff höst för hodlers... Vad är egentligen en LINK värd? ingen vet. ;)

This coin is for finnish people only! Swedish no right to exist! Go to rinkeby or some where else!

haven't you got a bull to prep, swedecuck?

Känslan när man sålde sina link gainz till Eth och Rlc

shalom herr shekelburg

OK jag är helt ok med att de går ner lite då och då eftersom jag tror på den långsiktiga potentialen och att jag inte kan tajma marknaden.

Jag sålde mina 10k runt 3.8$
blev en bra semester i år

du sålde din nyckel till frihet för en semester.

Hur orkar du svinga? Du vet om att du måste skatta när du säljer va? Det gäller krypto mot krypto också

kan man fly från skatt likt hur man kan fly från lån genom att lämna landet?

>han föll för "aldrig sälja" meme:et.. yikes..

Jag köper in mig igen senare. Semestern hade jag redan när priset rusade iväg.

m.v.h
Svenne Swinglinker

Min poäng var att du om du tjänat 100k på en krypto-krypto växling så måste du skatta dessa 100k med svenska kronor ändå, palla svinga fram och tillbaka och ha en buffert på bankkontot för att kunna betala skatten senare

hört talas om excel?

BASERAD

Jag vill bara få tillräckligt pengar för att köpa en fin lagenhet och en sommarstuga

Sålde inte.. räknade nästan med att ha en maxi 95:a och börja lära sig segla i år. Blir nog nästa år, men kanske kan uppgradera till en nejad eller liknande.

Ses i Visby!

Attached: Legend of sweden.png (519x728, 714K)

Min fattigmanshög blir heemad just nu. Förresten hur är det med skatterna i Sverige? Jag vet att vi åtminstone har bättre här i Finland än i Danmark

MODS delete this thread. English only. Even the pajeets can follow the fucking rules.

>Han har inte flyttat från Sverige än
>Han skattar på kryptovinster som en tvättäkta cuck

KYS

Swedish is ultra gay

Attached: 800b6169.jpg (960x1280, 108K)

Tips på land man kan flytta till?

bara bögar använder Excel

Attached: 1555048998543.jpg (672x787, 92K)

Malta: 0% skatt så länge pengarna inte tas tillbaka in i landet (bara att parkera på konto i annat land). Malteser är dock håriga araber som LARP:ar att de är européer så de vet varken in eller ut och har noll koll. Bolagsskatt på 5% om man vill göra annat skit.

Portugal: 0% skatt på krypto. Kan även fås 0% på kapitalvinster från annat land i upp till 10 år (t.ex. utdelningar från bolag på Malta, Cypern osv.)

Går att snurra med setups i UAE/Dubai/RAK med om man verkligen orkar hålla på med arabapor.

men om inte jag betalar skatt, hur skall Sverige ha råd med alla araber?

Jag kommer aldrig flytta pengar till fiat.
Inte smart.
Bättre att vänta.
Jag kan vänta 10 år, eller 20 år.
Tills världen är förändrad.
Jag har inte bråttom.

Kanske lite naiv, men om man helst vill bo kvar och det handlar om mycket pengar. Finns det något bra sätt eller är det egentligen bara att flytta.

Du kan fortfarande bo i sverige 5.9 månader/år av tiden. Kravet är att du måste bo mer än 6 månader i ett annat land.

Men går det då att använda pengarna i Sverige utan att man får frågor från skatteverket

då skattar du i ett annat land, så det borde inte vara något problem.

Tack ska nog titta mer noggrant på hur allt det här fungerar