I'll soon graduate with a Masters in traffic engineering and I've already got a job going for me...

I'll soon graduate with a Masters in traffic engineering and I've already got a job going for me. I'm from Scandinavia and I've got great opportunities career wise as well as no student debt. Why do I feel that this lifestyle is boring and will tire me out in the end? I keep having fantasies about Japan but I've been there and I know it's bullshit to move there while I already live in a country with great economy.

Attached: 1519874433027.jpg (1440x1052, 875K)

Probably because you don't feel passionate for the field.
Just use the the job so you'll have the money to indulge in your week fantasies. It's a means to an end.

Your analysis is spot on.
Is there anything wrong with that? I don't really feel passionate about anything career related and I started studying right after high school.

You can always take big ass unpaid vacation and fly to the japan to see it isnt great place at all.

Also pic relater. Society told you whats worth pursuing. But now your brain finally matured enough to use critical thinking and now you feel like becoming NPC might not be the best life choice.

Attached: reflection.jpg (1000x1333, 275K)

This is a non problem you ungratefull, spoiled, stuck up, attention whoring asshole.

I mean, what kind of career would be non-npc? I get a high paying job as well as good benefits. Being npc is a meme I feel..

Have you been feeling like this for a long time?

Job passion is usually an easy scape-goat in these situations, reality is that swapping job is a high risk-medium reward type strategy. You can construct your life in a way that amplified you happiness, especially in your situation. I know because I too come from the same background and I have gone from being unhappy to legitimately happy, like high levels of happy, almost every second of every day.

Industrial engineer, KTH, Stockholm here

You’re doing better than most people and sound like a piece of shit right now desu

This is in no way of relevance to OP, all this does is allow you to vent your frustrations user. Knowing someone else, somewhere else has it bad does literally 0 in solving this type of problem.

Why don't you talk about whats bothering YOUR life instead?

You're at the point in your life where you should settle down and have children. It provides the extra motivation, satisfaction, and depth that you're missing in your life. But you're European so I'm probably giving that advice to deaf ears. Everyone knows Europeans don't have kids.

Everyone knows Europeans don't have kids.

t. American Child-Parent

You're right, Turks and African refugees are Europeans.

I dont understand this joke, are you implying that Turks and African refugees are not having kids?

I think the joke was that only turks and african refugees are having kids in europe

oh, yeah ofc shouldve seen that one. quality joke that is, ty for clarifying

What you do for a living is not who you are.

Work 9 to 5 and find your life, entertainment, fulfillment, self-worth and self-definition elsewhere

It's not a joke. It's just some butthurt amerimong shoehorning identity Jow Forums bullshit.

>traffic engineering
What even is that? What the fuck? Is that like systems/process/industrial engineering?

Tack för ditt svar, hur ändrade du ditt tankesätt? Jag har haft prestationångest relaterat till studierna en väldigt lång period och känner att väldigt mycket annat i livet blivit grått pga det. Vad fick dig att tänka annorlunda?

Thank you, I will try

Using optimization and simulation to better the infrastructure resulting in a net gain for society. Also implementing algorithms used for intelligent transport systems.

Självklart broder. Jag insåg att jag var deprimerad till att börja med, låter kanske konstigt men det är en större epidemi än man tror.

Finns risk att du upplever det själv, det är vad jag extrapolerar av det du skrivit. Men jag vet inte ännu med säkerhet, för jag vet inte tillräckligt om dig. Berätta om dig, hur ser ditt liv ut i övrigt? Beskriv en normal dag för dig, framförallt i termer av hur du upplever den emotionellt

No you retard. Having job isnt sign of NPC. But thinking that only your career is important in your life is NPC behavior.

For fucks sake figurr out for yourself whats important to you. THINK FOR YOURSELF. What do you actually want?

Jag har flyttat hemifrån och bor i en annan stad än mina föräldrar. Är nog ganska bortskämd vad jag får höra av mina vänner. Började studera direkt efter gymnasiet och är inne på sista året av utbildningen. Har haft det allmänt svårt med universitetsstudier och behövt skriva omtentor i flera kurser ett flertal gånger vilket i allmänhet sänkt motivationen rejält. Nojjade väldigt mycket om att jag borde hoppa av eller att min intelligensnivå var helt och hållet för låg. Jag lyckades på något sätt dra mig hit efter att ha insett att jag inte är lagd för det akademiska vilket var svårt eftersom jag alltid haft höga tankar om mig själv och presterat bra som liten. Liten fisk i en mindre skål introduceras till havet.

Jag bor med min flickvän och har ett par umgängeskretsar som jag träffar ibland

Jag vaknar i tid, tar mig till universitetet. Går på föreläsning/lektion/sitter och läser inför omtentor eller liknande. Tar mig hem på eftermiddagen runt 15/16 och försöker sitta och studera hemifrån utan större lycka pga seg och trött. Äter middag och sen spelar spel eller läser böcker till det blir läggdags.

Jag känner att jag mer "går through the motions". Har svårt för att lära mig nya saker och har känt detta sen jag började på universitetet. Känner mig förminskad och efterbliven när andra förstår saker snabbare än jag, fastän vi lägger ner lika mycket tid på det. Jag känner väl inombords att jag hoppas att jag plötsligt blir lycklig när jag är klar och tar examen, tvivlar på att det är så enkelt dock.

I don't know what I want I'm a fucking NPC who dreams of other stuff.

>dreams of other stuff
Write that on paper and you have stuff you most likely want.

>Using optimization and simulation to better the infrastructure resulting in a net gain for society. Also implementing algorithms used for intelligent transport systems.
So yes systems/industrial engineering but with a meme name. Ok cool now I know what you do.

I was an industrial engineer for a year out of college and I wanted to kill my self. Did some serious thinking and decided to become an a and p mechanic. I'm in school right now for it.

I'm 23 though so even when I'm done with school I'll only be 25. That was a huge factor on why I decided to go this direction, but don't let that stop you. The average age of people in my trade school is 26 so they'll be done at around 28 years old and that didn't stop them.

My straight forward advice is this:

Option 1: you stick with your career because you don't hate it but you don't love it. I wanted to kill myself actually, like planning where I would hang in the warehouse house. Big difference there. If all you're lacking is satisfacton from your job then you can find satisfacton from other places in life. Hell that's what most people do, work in a job they can bare and then live after work.

Option 2: think long and hard about what career you want to work and take steps to get there. Take career tests online and shit. It might help you come up with ideas. I'm very much a live to work person so I need to get this satisfacton from my job. My days off arent spent "doing what I love" I mostly just shit post here, play games, watch movies and exercise. But I do that because I think it's fun. I don't get a huge "this is life" feeling from those activities.

Attached: 1542243725592.jpg (530x520, 69K)

> [..] hoppas att jag plötsligt blir lycklig när jag är klar och tar examen, tvivlar på att det är så enkelt dock.

Det är det inte, man måste arbeta på saker för att de ska bli bra. Lycka likaså. Av det du beskriver låter det som en förhållandevis normal studietid, prestationsångest relaterat till studier är bland det vanligaste jag stött på, och att känna den frustration jag uppfattar från dig brukar bero på att man inte lärt sig hur man ska studera inför tentor. Det är en färdighet, inte en medfödd egenskap. Kan ge dig tips om du vill, inte världens bästa student men snittade strax under B. Lärt mig det mesta från min tjej som snittade A (4.7 för att vara exakt).

Generellt tycker jag det låter som att du upplever känslorna man får när man är där du är i livet, som att man stampar men inte riktigt kommer nånvart. Det är normalt, det är lite vad universitetet är. Ett långsamt träsk du så småningom klampar igenom utan fyrverkerier eller fanfar. Så känn ingen sorg osv.

Gällande din fråga innan, om att ändra tankesätt, här har du: mappa ut dig själv, identifiera vad som gör dig lycklig & glad, och vad som inte gör dig lycklig, mappa även ut saker du måste göra och saker du KAN göra. Börja sen långsamt men säkert eliminera allt som inte spelar så stor roll eller inte gör dig lycklig. Plugget är viktigt men iom att du redan står med jobb är du på det torra. Chilla med studierna, så längre du blir godkänd är allt topp. Fokusera på att göra grejer som faktiskt intresserar dig. När du känner att du vet som genererar lycka så kan du börja tänka på vad du tror kommer göra dig lycklig i framtiden. Därefter kan du börja ta beslut inför framtiden med det som grund. Gör du såhär ökar du avsevärt dina chanser att bli lycklig på daglig basis

De sista 2 åren spenderade jag ungefär 2-4h i skolan / vecka och studerade endast när jag verkligen behövde. Resten av tiden la jag på grejer jag gillade bättre, typ gymma, resa, spela tv-spel eller hänga med tjejen — eller grejer jag tyckte var mer värdeskapande, typ jobba extra eller engagera mig i grejer som var bra för mitt CV. Jobbar som managementkonsult idag.

Att bli glad handlar om att inse var nånstans värde genereras i ditt liv, och sen vrida upp den skiten till 1000. Inser man detta kan man jobba 0h i veckan eller 90h i veckan och ha ett genuint leende på läpparna hela tiden. Ska dra nu, men kommer kolla in den här tråden lite då och då

Because you're an autistic millennial who never had to want for anything. Try this:
>fly to new york, boston, DC, wherever big city that doesn't give a shit about you
>leave wallet and money at home
>live on the street for two weeks
Then think about coming back here to bitch about your job, you lazy punkass

Tack min vän, ska göra mitt bästa.