Frontkjemperutgaven
Forrige:
>falle av og ikke lage ny
Frontkjemperutgaven
Forrige:
>falle av og ikke lage ny
Other urls found in this thread:
vg.no
youtube.com
youtu.be
youtu.be
youtu.be
nrk.no
youtube.com
youtube.com
twitter.com
forrige
anime
innavl
Knasker i meg litt spaghetti
Snart helg gutta
vg.no
Shazia Majid skriver
Dansk-norske skip transporterte omlag 85 000 afrikanske slaver over Atlanteren mellom 1600–1800-tallet. Norge var underlagt Danmark, og nordmenn var del av alle ledd i denne slavehandelen og koloniseringen.
Dette er vel bare piss? På hvilken måte var vi en del av det opplegget da, annet enn muligens en eller annen uskyldig sjomann som hadde jobb ombord i en skute under det danske flagget?
stotter dette
skam på er. nu skall ni nog ta in flera tusentals invandrare för att sona era förfädrars brott.
>være slaver for andre negere i Afrika i flere tusen år
okokok men
>være slaver for hvite i Amerika
NEI FYYY FAEN!!!!
jaja
Men men
kysser hunden min
hvorfor lukter det penis av venstrehånda mi?
Venstresiden forsöker hele tiden å innföre "white guilt" i Norge, sånn som i UK og USA. Men siden slaveri har vært forbudt siden vikingtiden er det eneste strået de har å klamre seg til den korte og minimale danske kolonitiden. Hvor noen få norske sjömenn jobbet på slaveskip. Ser at Shazia Majid er fra midtösten, hvor slaveri fortsatt er vanlig. Og det arabiske slaveriet var 100 ganger verre enn det europeiske. Glem heller ikke at det var hvite europeere som avskaffet slaveri. De gikk til og med i krig for å avslutte det.
Det skal også sies at den statuen er laget i plast og ikke er noen permanent greie, men et "kunstprosjekt" som skal fjernes når utstillingen er over.
>De gikk til og med i krig for å avslutte det
lol nei
Lol, jo.
England gikk i krig mot omtrent hele jævla verden for å avslutte slaveri i vesten og koloniene sine.
I USA döde 600 000 i borgerkrigen. (Nå handlet den jo ikke bare om slaveri men det var en stor faktor.)
Men dette er så klart ikke pensum på skolen, for det setter europeere i et godt lys.
får vell stå opp jeg da
nå begynner du å få en litt for normal dognrytme synes jeg...
Det handlet om slaveri i den grad at man ikke onsket inflasjon i verdien av arbeidskraft. Det hadde ikke moralske hensikter.
nemlig det jeg prover
Nok en seier for kapitalismen.
Å mene at England ikke så på avskaffelse som et moralsk korstog er direkte kvalmt ovenfor Engelskmenn. Den Engelske regjeringen bruke uante mengder penger, resurser og blod på å kjöpe fri slaver, og slaveri var ulovlig på Engelsk jord. William Wilberforce er vel et ukjent navn for deg.
>>Ghandi, 1879
>Tråder som faller av brettet er et sikkert tegn på en dǿende trådkultur
Tror jeg går å snorker littegrann gutta, ikke brev noe fælt mens jeg er borte
Privatiser NAV for faen!
>reiser et monument til sin egen beseirelse
har venta på venterommet hos fastlegen i snart tre kvarter nå, er dette normalt?
Dessverre ja. Privatiser nå
fy faen
Kanskje Norgetråden er djevelens verk?
Er dette tull?
begynner å bli mektig lei av disse cat stevens coverne og abba
Glem det.
Hvorfor i helvete har det her 9,2mill visninger?
>regner ute
hva gjor dere på en dag som dette?
Sitter hjemme og tenker over hvor kjipt det må være å være i arbeid.
Prǿver å finne meg en jobb så jeg heller kan stå ute og fryse i regner på dager som dette.
Nå som snoen smelter ligger det fæn meg sprôyter overalt i Oslol. de alle fleste uten nål, det gir meg litt håp, men det er uansett utrolig stress å gå rundt med hunden min som elsker å bite i soppel.
haha
nrk.no
*Vræler mot Elvestuen og Venstre*
Kjöpte meg tre energibrusser akkurat nå gutta...det var bare 4.45 kroner for en.
Er jeg... A-addicted?
>han kjopte ikke minst 5 brett med energidrikk da det var på tilbud
plukk det opp da, så bidrar du til en renere by :)
>A-addicted
hva gjor du med boksene? Kanke forestille meg noe flauere enn å pante det
Jeg panter dem..
Panter når jeg har en bærepose full
Det siste nordiske landet jeg hadde gjort narr av for å være hanreiet er Danmark.
Her er et klipp fra dansk TV:
youtube.com
Dette hadde aldri vært greit i Norge. Kanskje om Harald Eia hadde fått frie töyler, men det hadde blitt rabalder uten like.
værsågod anonsen...
Jeg er en fattig man... Men 4.5 kroner for energidritt er en bargain i norge?
Det hadde uironisk vært greit, selvfolgelig er det noen som hadde blitt hårsåre, men det er opp til media om de vil gjore det til en stor sak.
Hadde dette gått i dag? Kan virkelig ikke se for meg en norsk tv kanal som hadde turt å sende noe sånt. Unnskyldingene og beklagelsene hadde ingen ende tatt.
youtube.com
Folket hadde gitt blanke faen. TV kanalene er en annen sak.
Håper Danmark begynner å erte Norge og. Norge er jo like ute å kjore som svenskene
>han tror danmark er uten synd
anonsen...
vel, min pappa dro fra oss når jeg var 3, og han etterlot ikke mye til mor og meg, bare denne gamle gitaren og en tom flaske sprit
Uten synd nei, men de pröver i det minste.
gamlingen var dekket av tatoveringer og arr, han fikk noen i fengsel og andre i barer, resten fikk han når han arbeidet på gamle drittbiler, om dagen.
nå biter jeg noen i flesket snart
en stor jafs
min mor elsket valium og masse dop
det er derfor jeg er som jeg er, for jeg er som henne
freppere blåst til helvete ut!
FREPPERW BTHU
>t. jente (20) fra bygda som akkurat har flyttet til Oschlo for å studere sosiologi
så mye for den "tolerante venstresiden"
>det er en "akademikere forstår ikke hvorfor folk med "lav" utdannelse ikke önsker konkurranse fra lavt utdannede utlendinger" episode
2k borte borte på Unibet
jaja...
>dfn ingen jv med rumpe og lår som dette
Pengespill er avgiften du betaler for å ikke kunne sannsynlighetsregning.
nå må du slutte med å gi bort pengene dine til hasardspill-jödene!
Tenk deg hvordan det ville være å sette unge på en kvinne som henne.
Hopper i dusjen nå. Hvor kald skal dusjen min være i dag?
14 grader Celsius er vel passe kaldt.
Hvor kaldt er 14 gader Celsius?
-21
>gader
ike mob
eg e jo ein litan gamer gut eg då
slutt og drive med ting du liker
>og
Du er dummere enn gameren du mobber.
å du er en fisepromp
Hvorfor klarer ikke nordmenn å lage populære dataspill? I nabolandene våre omsettes det jo for milliarder. Hva har Norge liksom? Noen små indie titler og en haug med Funcom flopper.
hva er nå dette
>bidra
Du trenger et NAUT-kurs
norskt hanreispill
drömmefall kapitler
fordi dataspill er for barn
>alt jeg ikke liker er "hanrei"
hei henrik, lenge siden sist
>dfn jeg alltid har tilgang til batteri-energidrikk til 7 kr boksen
4,5 kroner for en halvliter er billig. Det koster rundt fire ganger så mye på butikken.
Hvorfor synes jeg triste historier som dette er tiltrekkende? "Jeg er en taper for" drama og tristhet
det eneste norske spillet jeg kan huske de seneste fem årene er uglegutt, og jeg har ikke spilt det en gang...
>når jeg var
Fader vår, du som er i himlene!
Helliget vorde ditt navn;
komme ditt rike;
skje din vilje, som i himmelen så og på jorden!
Gi oss i dag vårt daglige brod;
og forlat oss vår skyld, som vi òg forlater våre skyldnere;
og led oss ikke inn i fristelse,
men fri oss fra det onde.
For ditt er riket
og kraften og herligheten i evighet. Amen.
men du kan bare være 3 en gang
Etter likestillingsinnlegget mitt la jeg ut "Jeg er bare en mann. Men jeg gjor så godt jeg kan!"
Våknet til 900 i karma, en okning fra -150. Jodel er faktisk kreft
Den gang da. Hver gang når.
akkurat.
så det er jo ikke noen hver gang jeg var 3, siden det er en enkelt hendelse. hadde du vært 3 flere ganger i livet hadde det vært den gang
>Hver gang når.
Jeg kan bruken av da og når, men har aldri skjont hvorfor det heter "hver gang når". Jeg vasker alltid pungen når jeg dusjer, så da må jeg jo kunne si at jeg vaska pungen når jeg dusja i går, siden jeg gjor det hver gang.
???