/norgetråden/

Snoborg-utgaven

Forrige:

Attached: norgetråden_5.png (2032x1444, 3.09M)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=Qzlpnn_R8Pk
youtube.com/watch?v=axaXX2OtKH0
nb.no/nbsok/nb/650a4f7a4cafc4dc2ac70093b80d7f2f?page=0&searchText=kongsspegelen#17
nb.no/nbsok/nb/b4964f4d8c6905a7c3917949f6f27da9?page=0&searchText=kongespeilet#77
nb.no/nbsok/nb/75553861aca30ae8d826287fce985c86?index=5#127
nb.no/nbsok/nb/c82b70cd7d661c3c2eb2a04ec7e883b9?index=8#29
youtu.be/wzrMoF6dbkQ
youtu.be/WFrOAJMpryQ
twitter.com/NSFWRedditImage

Jodene er vår store ulykke.

youtube.com/watch?v=Qzlpnn_R8Pk

Attached: 2290662sa4rd02587.gif (250x250, 460K)

Kan vi værsåværsåVÆRSÅ snill å ikke drite opp denne tråden med jodene også? Det finnes et helt jævla brett dedikert til jodeautisme.

Kan vi ikke ha en hyggelig tråd for en gangs skyld?

DU! Jeg har savnet deg! Hvor har du vært?

Er pistoler lovlige i Norge?

De er overalt og diskuterer politikk ved å angripe AP, Jonas Gahr Store, innvandrere generelt (som de drar alle over en kam), islam og muslimer (igjen; alle over en kam) og hvordan de angivelig er så redde for landet vårt.

De virker å være paranoide mtp det siste. De bruker timesvis på å diskutere i kommentarfelt, KG og på å dele artikler fra diverse bloggere som bygger opp under deres perspektiv og fra rights.no. Alt Listhaug-relatert blir delt (kun det som stotter henne).

De deler ukritisk fra rights.no, og er redde for demokratiet vårt. Altså..nettsiden skriver artikler for å fremme sin egen agenda og er den storste trusselen mot demokratiet.. det blir så selvmotsigende.

De deler logn, som kamufleres som fakta, med retorikk som Listhaug har stått i fronten for.

Hvorfor er det sånn?

Jeg blir helt matt. Og redd. Redd for neste gang en av disse angriper. Redd for familie og venner. Redd for framtida. Hva slags framtid går vi i mote? En sånn verden vil jeg ikke ha..

Fant joden.

DU ER LIKE ILLE SOM JODEAUTISTENE

AAAAAAAAAARRRRRRRRGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Jeg hater dere av og til gutta.

youtube.com/watch?v=axaXX2OtKH0

la la lai la la lai la la la la lai lai lai la la lai

Attached: hekserfrosken.jpg (237x213, 9K)

Er det stadter i skogerne i Norge som er i den middle of nowhere eller er by og vejer altid nær?

De sier det er spillet for konger. At sjakk lærer en å tenke strategisk. For en hau med tullball! ... Begge sider har identiske stykker, reglene oppholdt er alltid de samme. Hvordan skal liksom dette speile det virkelige liv?

ja

Jeg tenker som så at vann i ror, både over og under kræsjet, ikke på magisk vis forsvinner. Dessuten vil alt som var under kræsjet være intakt ganske lenge og vannpumpene kan uproblematisk ha pumpet vann opp rorene i den tid. Det er ikke nodvendigvis en forklaring på hvorfor etasjene kollapset, men det at dere skal avfeie hver eneste mulige medforklaring på hvorfor det skjedde som det skjedde, viser jo bare at dere er overbeviste og motiverte av en bakenforliggende tro og ikke engang er åpne for forklaringer. Vanlige mennesker drofter og prover å finne ut, avfeier, veier opp og konkluderer, men dere begynner med konklusjonen og avfeier alt.

Hvor dårlig må man ha det med seg selv for man stotter seg til slike verdensbilder? Skjonner at det gjor det lettere for dere å ha en syndebukk som er rot til alle verdens problemer og at det er deilig å ha en gjeng som alltid vil prate med deg om et fast tema dere er enige om, men virkelig; hvorfor finner du deg ikke noen vanlige kamerater, snakker om vanlige ting og påvirker deg selv og omverdenen på en sunn måte? Det er ikke som om politikere er makteslose, selv om mye av politisk påvirkning kommer fra utlandet.

Vil du ta en pils og ta et slag biljard?

driter opp tråden med et av de "homsete anime brevene" mine fåvæ

Attached: aasasasaasasaasa.png (1105x1076, 975K)

nå legger vi oss

nei takk fåvæ

Attached: asaasasaaaasa.png (601x849, 671K)

tror jeg får litt sånn stockholmsyndrom med de homsete animebreverne fåvæ

det er jo de eneste som er her når jeg er her

Altså, alt er jo "middle of nowhere" her omtrent. Du skal ikke langt utenfor Oslo eller Bergen engang for du finner uberort natur. Her jeg bor (Hedmark, hillbilly-fylket), er det stort sett én vei mellom byer og tettsteder, resten er BARE skog. Og jeg bor en droy time unna Oslo.

ja

Jeg mener det bǿr bli ulovelig å breve animebilder i Norgetråden. De fleste drittbrevene skjer fordi en autist ikke klarer å breve og unngå animebilder. Dette er spesielt synlig på nattskiftet hvor vi kan ha en bra brevmengde, men ikke levbar pga all animen.

Derfor bǿr brevere bli arrestert for å breve animebilder.

e-eg lura på å legga meg
m-men eg lige ikkje morådagen
m-men eg lige ikkje nattå heller

k-kanskje eg berre ska sette her
i-ingenting kan skje meg om eg berre sett her

Attached: 1520297531758.jpg (720x762, 34K)

Dette, men uironisk.

Trolig på grunn av overdreven selvbevissthet, kanskje som et resultat av det generelt uheldig stopehjernet av min personlighet, mellom mine tanker og folelser, og uttrykket for disse folelsene og tankene, fantes det en slags uforklarlig, irrasjonell og helt uovervinnelig barriere; og når jeg bestemte meg for å overvinne denne hindringen med makt, for å bryte ned denne barrieren, fikk mine bevegelser, uttrykket på ansiktet mitt, hele mitt vesen, et utseende av smertefull begrensning. Jeg virket ikke bare, jeg ble fullstendig unaturlig og påvirket. Jeg var bevisst på dette selv, og skyndte meg til å krympe meg tilbake inn i meg selv. Så ble det et forferdelig oppror inni meg. Jeg analyserte meg selv til den siste tråden, sammenlignet meg med andre, minnet meg om de minste blikkene, smilene, ordene til de menneskene jeg hadde forsokt å åpne meg til, satt den verste konstruksjonen på alt, lo hevnfullt av mine egne pretensjoner om å være "som alle andre", og plutselig, midt i latteren min, kollapset jeg fullstendig i dysterhet, sank inn i absurd motloshet, for å deretter begynne igjen som for - jeg gikk rundt og rundt, faktisk som en ekorn på hjulet. Hele dager ble brukt på denne plagsomme, frukteslose ovelsen.

Attached: Tfw+all+piss+bottles+and+no+mt+dew+_22616574d98dad68b3314ea8223c088a.jpg (500x484, 40K)

>er på 4kanalen
>tror han kan unngå anime

Attached: uuuuuuuuhh.png (407x376, 167K)

Sitt oppe til du blir trott nok til å sovne. I sovne kan man ikke fole sorg eller bekymring.

Det er strategien min.

d-det er det eg gjer anonsen
d-det er det eg gjer

Kjære sinte, redde, desillusjonerte norgetråden. Kan jeg få slippe animebilder, nå som det er vinter? Kan du ta en pause? Gjerne til over Kristi Himmelfartsdagen, hvis du ikke foler at jeg ber om for mye?
Jeg forstår godt at du er skremt. Skremt over hva prumpebrevingen vil bringe. Skremt over våre breveres milelange avstand til din virkelighet. Skremt av alle megmegene med et annet språk og en kultur vi ikke forstår. Jeg er redd selv, jeg. Mest redd er jeg for at vi skal miste vår prumpebreving. Vår bigmac. Vår rullestoljv som er en bærende del av vår kultur. Jeg er også redd for våre doxxere. Redd for at deres fokus forblir på doxxing ved neste originale bidrag og ikke på hvordan vi brevere kan bidra med de brev vi alle er så avhengig av for å leve.

Jeg forstår redselen og frustrasjonen din. Jeg forstår også hvor bra det kan være å ha noe eller noen konkrete å rette hatet og frustrasjonen mot. Animebilder er som et dop. Jo da, jeg vet. Man må oke dosene hele tiden. Men ikke nå. Ikke om vinteren. Ta en pause og kjenn på det. Kanskje oppdager vi hvor mektig animebreving er? Hvordan det tærer hull i sjelen.

Kanskje oppdager vi at rullestoljv og prumpebreving rett og slett foles godt? La oss ha vinterfred. Kunne lese brevene og se at der onsker vi hverandre god prump. La oss prove det i noen få dager, uker... eller kanskje alltid? Ikke la animen og konefuene odelegge vår Norgetråd. Hvem vet? Kanskje får vi den beste brevingen vi noen gang har fått? Fåvæ.

hva mente han egentlig med dette?

Attached: aaaaaasassaasasasas.png (1167x1072, 771K)

>det er folk her som uironisk tror at /norgetråden/ ikke er for animebreving

Attached: Puff.jpg (408x491, 56K)

Ulempen til ensomme og sjenerte mennesker, som har blitt sjenert fra deres egen selvbevissthet, er det at selv om de har oyne og åpner dem bredt, ser de ingenting, eller, de ser alt i falskt lys, som om de har på fargede briller.

Attached: BzbFfITCYAEzBfb.jpg (362x362, 21K)

noen som har lyst til å fole makt?

av og til foler jeg at det er det jeg vil
en trang til å reise meg opp og kunne bruke stemmen min
be folk om hva de skal gjore
og så gjor de det
fordi det er jeg som sier det

så skal jeg bruke fordelen at folk har lyst til å gjore som jeg sier til å vinne stadig mer makt
så kan jeg bruke den til alles gode
styre alt her i landet akkurat som jeg vil
skal være sterk og ha en spesiell retning. et helt bestemt mål for oye, og andre må bare vike

jeg vil ikke ta ting på andres bekostning eller gjore noen miserable eller kjempelykkelige. jeg vil bare kjore på, kjore over de jævla sveklingene som finnes i dette samfunnet for å ta deres plasser og styre alt fordi jeg fortjener å være den som styrer. nå sitter det 169 tullinger med hver sin åre og padler i mer eller mindre hver sin retning. skal man få skipet noe sted må det enten være en person som får alle til å padle likt, eller så må det bare være en person som padler

det er den jeg vil være

hei lebowski
våkne a
det er ingen som synes synd på deg ditt naut

bare bli med ut og leke du og

>autisme

nei du

Attached: aaasaasasa.png (1085x1031, 1.08M)

Dette er fin tråd

Attached: 4b2.jpg (319x310, 43K)

EN JÆVLA ANIMEBREVER

AHHAHAHAHAHA...HERREGUD

LIKSOM...AHHAHAHAHHAA..HVA...I....HELVETE........EN ANIME!!!!!!!!

HERRE GUD....HAHHAHA....JESUS.....KRISTUS....MUHAMMED....(FRED VÆRE MED HAM)......EN...EKTE....HELVETES...ANIMEBREVER....KALTE.....MEG......EN....AUTIST….BOKSTAVELIG…TALT…EN……HAHHAHAHAHAHAHAHAHA…..ANIME"BREVER”….KALTE MEG….HVA….I SVARTE….FAENS….HELVETE…..HAHHAHAHHAHAHAHA!!!!!!!!!!

HAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA.....HAHAHAHHAHAHAHAHA...ÅH GUD....JEG.....JEG KVELES....HAAHAHAHHAHA....JEG FÅR IKKE....FÅR IKKE PUSTE.....HAAAHAHHAHAHA!!!!!

LIKSOM….HVA…FAEN….HHAAHHAHAHAHAHAHA EN…EN..FAENS…..ANIMEBREVER!!!!!.....AV….ALLE…HAHAHHAHAHHA…BREVERNE….I TRÅDEN….EN…….ANIMEBREVER!!!!!!!...HAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA…..HVA……FAEN…..MENTE….DE!!!!!!!!

LMAOOOOO….BARE….DRITTBREV….HAHAHHAHAHAHA….HELE….TRÅDEN…OPP!!!!!!!!

Begge deg

animechan, pm meg

rolig nå
>

Attached: aasaasasasasasasasasasa.png (858x1068, 980K)

>Hedmark, hillbilly-fylket

dette stemmer bare for deler av hedmark. finnes mange deler av hedmark som er særdeles pene og velfungerende. mye er dritt, men noe er meget vakkert.

Et vissent lonneblad har forlatt grenen og faller til bakken, dets bevegelser ligner de av en flygende sommerfugl. Er det ikke rart? Den tristeste og dodeste av ting er likevel så likt den gladeste og mest livlige av skapninger?

Attached: Blank+_e1be8f1997366e2fa5af5b024838b25c.png (273x200, 42K)

Nevn ETT sted i dette mokkafylket som er "særdeles pent og velfungerende".

traff meg rett i sjela. dette er sånn type dikt du kan få betalt for å ha skrevet. få på et somalisk jentenavn som signatur og du kan sende det inn til aftenposten og det står garantert på trykk dagen etter fåvæ

ringsaker fåvæ

Hva er det som er så bra med Ringsaker da?

pent sted. bare fordi du bor i harryland betyr ikke det at hele fylket er soppel fåvæ

kræsjer denne tråden UTEN OVERLEVENDE

Attached: aaaasaasas.png (727x883, 1.32M)

Nei, greit nok det. Er bare lei av dette stedet, har bodd her i 7 år nå, og når jeg flytter skal jeg seriost aldri tilbake. Her om dagen så jeg en fyr som rånet rundt i en likbil (!!) mens han horte på Radio Kongsvinger på full guffe.

Venlig husk, når du foler deg red eller skremm, aldri glemme ggangene du fole lykkelig.
Når dagen mork, husk altid glad dager.

Attached: Always rember.png (800x473, 29K)

>Kongsvinger

Ja det forklarer jo en del, det er er av de mest Harry områdene i hele Norge, på lik linje med Ostfold. Har du sett serien «Wunderbaum»? Han Torodd fra Kongsvinger området Fyfaen er det verste jeg har sett av ett «menneske»

jævla animebrever
Pm meg

*pmer deg ikke*

Attached: aaaaaasasasasaasasasa.png (1111x1080, 1.08M)

Har ikke sett det, men nei takk fåvæ, foler allerede at jeg lever i en jævla situasjonskomedie bare jeg går på butikken. Kan anbefale "Montebello Camping" som gikk på TVNorge i fjor for mer fantastisk innsikt i psyken til "menneskene" som bor her.

Synd du har slike tanker om hjemplassen din fåvæ. Har sett det camping greiene og jeg bare rister på hodet av hvor hvitsoppel det går an og bli.

i dag skal jeg endre livet ditt din idiot
brev tilbake

spǿr meg hva som helst om norrǿnt da......

Jeg har drukket for mye alkoholis gutta!
Nå vil jag klå på pattorna!

Attached: 1516142163863.gif (600x400, 3.54M)

spor meg hva som helst om okonomi da.....

Hvorfor har jeg ikke mer penger?

Hva er norront for "jeg har vært deprimert og halvveis alkoholisert i over fem år uten tegn til bedring"?

Hva er okei pris for en noenlunde grei hire?

noen som vil bli dritekompis med meg? det vi gjor er at vi prover å synkronisere dritingen våres slik at vi kan drite samtidig, så kan vi breve i tråden når vi driter

det blir goy

Forholdet mellom hvor mye du får inn og hvor mye som går ut er for dårlig. I tillegg har du fått dårlig avkastning på sparepengene dine. For du sparer vel penger?

Kjenner du til skrifter om hvordan handel eller det okonomiske systemet var under norrontperioden du er så interessert i?

gott um alkoholis monnum
gott um deprimorus gollum

Hore

Hvor bör jeg jobbe hen?

Vet ikke hva en hire er. Interesserer meg lite for prisnivå, bryr meg mer om systemene som ligger til grunn for det.

Hva slags ferdigheter har du, da?

eg gir faen i problemene dine

det står mye om kultur, politikk, ǿkonomisk system, handel og denslags ting i Kongespeilet ("Konungs skuggsjá"). burde egentlig være obligatorisk lesning for alle nordmenn. så har vi også mange lengre lovtekster. egentlig grell lesning, men det finnes mye å lære der. men dette dekker selvsagt ikke vikingtid.

mér hefir verit hugþungt í fimm hálfdrukkin ár ok verðr vætki betr.

*overser deg*

livet suger

Tror du jeg har interesse av å lese Kongespeilet?

Hvilke årstall dekker norront?

Kan livet bli bra igjen gutta? Av og til får jeg et glimt med minner og inntrykk av hvordan ting var for tre-fire år siden, og jeg får et oyeblikks tro på at det kommer til å ordne seg... Men det har gått så utfor de siste par årene, det er en lang vei tilbake, og ingenting jeg prover ser ut til å virke.

Hvor stor skade kan man i det hele tatt forvente å helbrede seg 100% fra? Kanskje det allerede er for sent, og dette er livet mitt nå...

Jaja, god natt gutta.

Attached: 1488029684297.png (626x479, 168K)

>Hvilke årstall dekker norront?
den norrǿne språkperioden strekker seg fra omkring 750-800 til 1250-1300. stǿrstedelen av det overleverte materialet er fra Island på 1200-tallet. men det finnes masse stoff som beviselig er eldre. og så har vi mange runesteiner i Danmark og Sverige. noen fra vikingtid, mange yngre enn vikingtid.
>Tror du jeg har interesse av å lese Kongespeilet?
alle nordmenn burde lese Kongespeilet. for det fǿrste er det vårt eldste overleverte bokverk. for det andre ble det skrevet spesifikt for å være lærerikt. det gir rike forklaringer på alt mulig rart; f.eks. hvordan man skulle hilse på folk i utlandet, eller hvordan man skulle forhandle.

Attached: 11263689.jpg (800x800, 347K)

*gjesper hǿyt*

Oppdaterte Tinder-profilen min med bedre bilder, la til ordentlig tekst og en kjenningsmelodi, og likte til jeg gikk tom. Skal like alt innenfor 100 kilometer to ganger i dognet fram til sommeren. Siste, bokstavelig talt siste, innsats for å få meg jv, for jeg gir opp og innser at jeg er for stygg og uelskbar til å noensinne fole meg elsket og kjenne varmen av et annet menneske mot huden min.

Attached: ebola.jpg (243x250, 17K)

>oslo

Attached: 1280px-Diversity_of_youth_in_Oslo_Norway.jpg (1280x728, 124K)

alle er lik

Å dæven det er negere i Oslo, nyheter klokka ollov!

dæggern, hvor får jeg lest? kan jeg kjope det i bokformat noe sted?

jeg leser at den steinen der er på öland. der har jeg vært, så synd at jeg ikke så den.

hvordan ble du interessert i dette og hvorfor er du våken nå?

Hvis du liker alt uten å ha pluss, teller det negativt. Les litt om ELO-systemet som ligger bak. Mener å huske at hvert fall 30% bor være nei-sveip.

alle er rik

(du sparer vel langsiktig i fond?)

Attached: 1521164682016.jpg (190x266, 14K)

verket er jo oversatt og utgitt mange forskjellige ganger. du kan velge og vrake i hvordan du vil lese den.
nynorsk:
nb.no/nbsok/nb/650a4f7a4cafc4dc2ac70093b80d7f2f?page=0&searchText=kongsspegelen#17
bokmål:
nb.no/nbsok/nb/b4964f4d8c6905a7c3917949f6f27da9?page=0&searchText=kongespeilet#77
norrǿnt 1:
nb.no/nbsok/nb/75553861aca30ae8d826287fce985c86?index=5#127
norrǿnt 2:
nb.no/nbsok/nb/c82b70cd7d661c3c2eb2a04ec7e883b9?index=8#29
>hvordan ble du interessert i dette?
trengte noe å sysle med da ekteskapet mitt gikk i stykker.
>og hvorfor er du våken nå?
har sovet dårlig i det siste.

gute nachts. :D
youtu.be/wzrMoF6dbkQ
youtu.be/WFrOAJMpryQ

Har dere noen gang skutt et våpen?

hv-hva!? er du gammel? hadde jeg aldri trodd. trodde du var meg pluss tre år, kanskje.

jeg foler for å kjope denne boka i sånn ordentlig god utgave innbundet med læraktig tekstur og gyllen skrift på

lykke til med sovnen da, vi preikes seinere

god morgen alle sammen
god morgen far og mor
god morgen lillesǿster
god morgen storebror

god morgen trær og blomster
god morgen fugler små
god morgen kjære lyse sol,
på himlen klar og blå.

Attached: 1521060554682.jpg (584x512, 130K)

Ja, har skutt med Hagle og salongrifle

Har skutt med MP7 og hagle.

Hva bör jeg investere i?

Ja, jeg skjot en pistol med en jaktrifle.

Tsk. Det der er ingenting, det bare foles mye ut. Bare du får okonomien på stell, kommer selvsikkerheten og da ser du og griper sjanser du ikke legger merke til nå en gang

Jeg ble toppscorer förste gang jeg dro på leirdueskyting :o)

Ja, et utallig av jaktrifler + AG3 + HK416

Hvis du ikke er investert i noe fra for, bor du begynne med et globalt aksjefond. Fond er en samling av aksjer som er tryggere enn å kjope enkeltaksjer. Globalt betyr at det er noen av verdens storste selskaper og selskaper fra alle verdenshjorner. Etter det ville jeg gått for et norsk indeksfond, etterfulgt av amerikansk indeksfond. Man kan med fordel spare alt fra noen hundrelapper til flere tusen hver måned i hver av dem.

Et eksempel på et fint fond å begynne sparing i er DNB Global Indeks. Godt og billig.

Hvis du var ute etter enkeltaksjer, kan jeg ikke gi deg noe godt svar akkurat nå. Har ikke sett på prisene i markedet på over et år. Kanskje hydro er på supersalg, hvis det ikke har spretti opp i pris igjen.

Har vurdert å sette 50 tusen i DNB Global indeks. Jeg tenker hardt. Er ikke så mye for meg, jeg tjener rundt 60-70 tusen på 2 måneder, avhengig hvor mye timer jeg putter inn på jobben

I stedet for å sitte inne på lordagskvelder burde du gå ut og treffe folk og prate med de. Det er lettere på lordagskvelder for da er det mange som er ute på utesteder og det er normalt å bare slå av en prat med en man ikke kjenner, og spesielt en av motsatt kjonn.

gutta...

>han vil ha jv som henger på byen

Hahaha, fy faen.

Kanskje om jeg flytter til syden og åpner norsk restaurant?