/norgetråden/

lǿrdagskveld og ungdomstid-utgaven
forrige episode:

Attached: norge.jpg (1100x822, 87K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=wOhXlMJjTgs
youtube.com/watch?v=eP98ZKt709A
youtube.com/watch?v=uj8f7ycnUtU
youtube.com/watch?v=QIf2GgA1rGc
twitter.com/NSFWRedditImage

langt å gå fitte og få

Rekommander meg noe å gjöre i kveld

youtube.com/watch?v=wOhXlMJjTgs

>og

kanskje jeg skulle satt sparekronene i sånn fond

Gör en ny utgåva..

kanskje vi bare skulle legge oss tidlig og ikke sitte oppe så lenge og fjotte i kveld

Å?

RIKTIGA TRÅDEN

alle legger seg 23, også står vi opp å brever i 7 tiden

du får holde deg til sverigetråden

må du drite ned tråden vår så jævlig?

Nu var min utgåva faktiskt betydligt bättre. Lite tacksamhet skadar inte.

Hvem skal holde tråden i live da?

du får oppgaven

tenker egentlig vi bare får slutte med tråden for godt jeg da

Tanken er fin, men den mangler uansett banner.

t. naturcollage-autisten.

Attached: 1523378984805.jpg (1080x1080, 187K)

Based nordic is fucking k*ra b*gas women and filling them with superior genes

innafor å kille seg selv?

ja

meg til venstre

Ja, det skal du sannelig.
(Hvis du kan avse dem i flere år)

Jepp. Det er faktisk amerikatendenser i visse deler av samfunnet. Privatskoler i seg selv er ikke så ille vanligvis, men akkurat nå er de faen meg igler (og de jobber for å holde status quo).

Det jeg kanskje synes er alle verst, er at jenter blir så forskjellsbehandlet. Fire av de jeg gikk i fysikklasse med - som var praktisk talt tomskaller jeg måtte forklare alt med teskje til - er i dag medisinstudenter fordi de hadde seks i praktisk talt alle fag unntatt på skriftlig norsk bokmål- og nynorskeksamenene. Etter videregående har jeg i en annen setting mott på enda en medisinstudent med tre femmere på kortet og resten seksere, selvfolgelig også jente.

Bare sok på karaktererstatistikk for fellesfagene på videregående, eventuelt også resten av programfagene for studiespesialiserende. Det er ganske hårreisende resultat, hvis man splitter etter kjonn. Er gutter systematisk dårligere i ALLE fag eller er det noe annet som spiller inn her?

>kille
Ja, absolutt.

nå hadde det smakt med en grandis

Attached: 1521184100490.jpg (918x1403, 380K)

enn med en pepsi-max-ingefær?

>som var praktisk talt tomskaller

så og si alle jentene som gikk ut med hoyt snitt fra klassen min var dumme som brod, men for en eller annen grunn fikk de så og si nesten bare 5ere og 6ere.. hmm...

dem var vel ikke så dome likevel da?

de var helt ubrukelige på alt som hadde med praktiske ting og gjore. men alikevel så var de liksom 5er og 6er elever.. hmm... får meg til å tenke

Skal bli en sånn der kunster jeg da

Varför pratar kineser såhär:

haaao lao ding di ba mao di bing bong ching chang chong?

hva får det deg til å tenke?

>skolen er systematisk lagt opp for jenter
>jenter er veldig flinke til å gjore akkurat som de får beskjed om, dette er det eneste skolen gjor.
>det finnes overvekt av kvinnelige lærere og marxistiske lærere som fremmer jentene både bevist og ubevist
>jenter evner ikke å tenke selv

skole handler jo ikke om å tenke selv da. slike ting kommer jo forst når man når universitetsnivå.

påminnelse på at det moderne skolesystemet er basert på en gammel proysissk modell som ble laget for å passivere den ulmende arbeiderklassen og lage den perfekte mönsterborgeren/slaven og at skolesystemet ikke handler om å lære noe som helst men heller å adlyde kommandoer og memorisere piss til neste prove best mulig, derfor er det bare submissive jenter som kommer seg gjennom systemet mens gutter som ikke er laget for å sitte stille og adlyde autoritet uten å stille sporsmål faller ut av skolene og blir filtrert til mokkarbeid bare at mokkarbeidet er enten tatt over av innvandrere eller solgt til kina

Attached: 99848adb19b58a4766a221a5b159d3f86b6d78aaa7686844b2492ae20795d892.jpg (673x606, 114K)

Attached: 1522699967865.png (645x614, 83K)

Jeg vet at et helt landsgjennomsnitt av jenter ikke kan suge læreren sin (eller vet jeg det, egentlig?). Kanskje er det sånn at jenter ER bedre på alt av skole. Likevel er det jenter som får kjonnspoeng på prestisjestudiene.. hmm..

Ja, samme her. Da de satt opp forsok og sånn var de helt blanke. Kunne ikke skjonne hvordan de ulike tingene kunne testes. Skjonte ikke matematikken, de måtte ha smorbrodlister for alt. Forste gangen vi lærte noe nytt kunne de aldri bidra, men de kunne likevel prestere på prover. Muntlig fikk de jo alltid kjempebra på ting.

Jeg vet ikke. Synes universitet bor være forbeholdt gutter, i hvert fall frem til jeg er sikret plassen min.

Dette.
Hjemmeundervis barna dine.

bevis meg feil

det er ikke lov i norge

Det er thailendinger som prater sånn

Det var faktisk full lovlig sist gang jeg sjekket det.

vi har lyst på fitta di

Som jag sa, kineser.

barnevernet finner en eller annen unnskyldning for å stjele ungene dine om du hjemmeunderviser

Du må folge opplæringsloven, som vil si at du må gjennomgå samme pensum som barna må i skolen. Den eneste forskjellen blir altså at barna dine ikke nettverker, men bare forblir hjemme.

>sitte stille og adlyde autoritet uten å stille sporsmål faller
fy faen, dette er grunnen til at jeg ikke fikk 6 i kjemi 2, faktisk. jeg visste hvilket svar læreren ville hore, men jeg skrev at jeg var uenig og begrunnet det faglig. det hadde ingen praktisk betydning uansett, men det var som sagt, faglig uenighet om et ord. de andre lærerne ville ikke ta noe bestemt parti (sikkert siden de aldri skulle se meg igjen og ikke ville gjore gammern de måtte jobbe med i ti år til sint. vanligvis har de gitt ganske klare svar om hva de mener.)

fikk 6 på eksamen i samme fag, men da var det for sent å klage på standpunkt...........................

faen ta dette, nå stikker jeg til Mt. Athos og blir ortodoks munk

Da burde man ikke lært de opp til at Hitler var en flott fyr. Lær de heller å tenke selv. Også er det en grei ting å kunne snakke for seg selv.

Problemet med skolen er ikke hva de lærer, men hvordan de lærer stoffet.

jeg vil lære de om mot i brostet

>Lær de heller å tenke selv
Da kommer de hvertfall og knabber de, det er den storste synd du kan begå når det kommer til skole.

Jenter er generelt flinkere til å pugge og huske det de har lest, og över seg på hva de skal svare, men de forstår ikke hva det betyr og sliter med å bruke det de har lært i praksis.

er ikke det et biprodukt av patriarkatet og ikke en biologisk forskjell.

youtube.com/watch?v=eP98ZKt709A
youtube.com/watch?v=uj8f7ycnUtU
påminnelse på at skolen aldri var ment for å lære folk noenting og at den heller aldri kommer til å gjore det

Attached: 3f371de948a9f651a44bf5be7737636d.jpg (540x720, 96K)

nu är det du som papegojar en massa du inte förstår

Attached: 03b.png (400x381, 108K)

hva er papegojar?

Unironically considering a trip to Norway next year. I want to go to Oslo, and I would really love go to the Peer Gynt Festival in Gudbrandsdalen. How hard is it to get there from Oslo?

som han beskrev, att bara upprepa vad andra säger för att det låter rätt, utan att förstå meningen bakom vad som sägs.

Kilde?

Just take the train from Oslo til Vinstra, and then you have to take some other transportation to Gålå. Just ask the train people.

>wanting to go to oslo

>train from Oslo til Vinstra
Does that pass through Lillehammer? I'd like to stop there, too.

se forste lenken i eller bare sok etter "prussian education system" så finner du sikkert flere artikler, jeg hadde mange lagret på den gamle pc'en min, men den daua. folk skrev mye om dette på 60-tallet.

Pitsa er ikke bra for deg.

Å?

Yes, it does.

Armene begynner å bli storre, det foles bra

Attached: forearm.jpg (600x600, 23K)

Sjekket Wikipedia, Skandinavia har altså adoptert dette systemet siden 1880 tallet. Jaja hvorfor er det ingen som snakker om dette i Norge?

Hele den vestlige verden adopterte dette systemet, det er rett og slett gullstandarden for utdanning verden over. Det at ingen snakker om det er et tegn på at systemet funker.

Takk!

Attached: anime-wallpapers-blue-anime-girl-wallpaper-36992.jpg (1920x1200, 439K)

Og slik er det også på universitetene?

T. Aldri studert

alt, overalt. alle skoler noensinne.

You have a beautiful country. Took this pic last summer

Attached: 20170727_200520.jpg (4032x2268, 2.55M)

Hvor er det?

Kanskje jeg bare får starte min egen bedrift. Er drittlei det norske skolesystemet. Husker når jeg begynte på skolen gikk det greit, 1-5 så var jeg ekstremt god og de fleste så for seg st jeg ville bli en elev med 5 i snitt. Men i senere tid fikk jeg en voldsom forakt for skolesystemet. Har hatt denne forakten siden VGS.

t. oslo

Nei, jeg er fra jæren og bor i Tromso

Jeg har aldri hatt forakt, men jeg var aldri flink i noe eller interessert i noe og visste aldri hva jeg skulle bli eller ville gjore noe så jeg gikk bare de obligatoriske 13 årene.

hvem /ikkefödtfordettelivet/ her

hvad går dig på?

Hehe da var det faktisk skolediskusjon på R/Norge. Og hva gjor «gutta» der? De forsvarer jentene.

Det er jo en bedre plan det, enn å tvinge seg gjennom et skolesystem som aldri var ment for å gjore eleven noe godt.

Også kjenner ikke du til reine?

gå tilbake

In Reine
I had to climb the mountain in sneakers and jeans :D

Attached: 20170727_095944.jpg (4032x2268, 3.28M)

Aldri hort om det

Are you even trying?

Attached: 13-03-00_ordinary_1200[1].jpg (1200x800, 809K)

Vad äter ni /norgetråden/? Några tips på god norsk mat?

Hores ut som om de trenger litt GATTO og testosterontilskudd.

Attached: gatto.jpg (2041x1029, 259K)

Har startet min egen bedrift. Er fint for de som ikke har utdanning. Selvfolgelig ikke for alle men noe å tenke på.

t. Autist med bedrift

>god norsk mat

Finnes ikke

sodd

Attached: bryllupsbilder_trash_the_dress_0001[1].jpg (960x640, 333K)

forræder
er du rumpepluggproduktkatalogmannen

Åsn går det? Hva slags type?

taco
burger
pizza
spaghetti

T-tack

Smalahove.

glemte å nevne kebab

Hvem /svartmetall/ her?

youtube.com/watch?v=QIf2GgA1rGc