nederlanduitgave
welkom: nederlanders
gedoogd: vlamingen
niet welkom: buitenlanders
nederlanduitgave
welkom: nederlanders
gedoogd: vlamingen
niet welkom: buitenlanders
Other urls found in this thread:
en.wikipedia.org
hln.be
vocaroo.com
vocaroo.com
vocaroo.com
youtube.com
youtube.com
vocaroo.com
twitter.com
Nederland is een multicultureel en multireligieus land.
>dvw vd
slechte voel
wie wil d'r hebben
Is ze defect?
Erg feitelijke uitgave koek
ik wil een andere
Nou jongens ik ga nu m'n rijexamen afleggen. Ik laat wel weten of ik gezakt ben of niet
ik ga weer verder met de hele dag huilen in bed
suczeven
Succes makker
chino chan
en.wikipedia.org
I'm gonna bring it back kääd'ls
what is this even trying to say
A man had two boys. One stayed at home;
the other left home to make his fortune.
He was not content at home and therefore he became poor.
He thought about home and his father's place.
Then he said: I shall go home. My father has plenty.
heel goed je hebt de vertaling die eronder staat gekopieerd
breddy cool
ik vraag wat het gedicht probeert te zeggen
werkster
Dat is het verhaal van de "prodigal son" (dacht ik weet niet hoe het in het nederlands heet) ofzo, in ieder geval dat de zoon die zn huis verlaat en alles verliest zijn trots opzij moet zetten om weer terug naar huis te keren want hij is bang dat zn pa hem zal weigeren maar die vergeeft hem en accepteert hem weer terug
oh, even opgezocht, dank
Ho ho ho zalig kerstfeest iedereen
neger aub, ik woonde een jaar in Groningen en al die hockeywijven daar zijn minstens 1m85
O ja? Wat dacht je van gelukkig nieuwjaar
meest wonderlijke tijd van het jaar? eerder de meest KOMFIE tijd van het jaar
bedankt user ik verlang nu naar kerst lul
hoe kan hij zn spelletje spelen als zn armen onder het deken zitten?
Ik ben rapporten van onderzoeksjournalisten aan het lezen over het Syrische conflict alsook het conflict Oekraïne-Rusland om de waarheid te achterhalen i.p.v. gewoon de krantenkoppen te lezen en daar mijn mening rondom te creëren.
Wat zijn jullie me je schapenleven aan het doen?
toevallig, ik ook
IK KAN NIET SLAPEN EN IK HAAT MIJN LEVEN
Het is grappig dat ik als nederlander hier met de zweedse vlag zit, terwijl een kakkerlak in Nl zich ongestraft kan voordoen als nederlander.
krantenkoppen lezen en daar mijn mening rondom creëren
veel makkelijker dan zelf onderzoek doen
haha grappig
>hij moet dit achteraf uitzoeken en niet op de moment zelf
Je loopt achter de feiten aan vriend, als je vragen hebt over het conflict antwoord ik graag
Daar hebben jullie toch coffeeshops voor, voor die 2 problemen?
moord
>(((onderzoeksjournalisten)))
Brand
True Selfie > Dream School
Goed Volk >>>>> de rest
>de waarheid
Zoals wat? Niet eens de Russian geloven in hun fabeltjes over mijnwerkers in opstand met tanks en artillerie van hun oma’s zolder
>spontane volksopstand van gewone mensen met antitankwapens, luchtafweerkanonnen en machinegeweren
>rijke blanke meisjes die huilen om hun problemen
>waaah ik ga met mijn ouders op vakantie maar ik verheug me er niet op
dat is dus true selfie
Deze mensen zijn neef en nicht. Je kan gewoon al aan de kop van dat kind zien dat het mongool is
nederlandse roodhet is echt zo kanker dom.
>ik kan geen woning betalen en krijg geen hypotheek omdat ik weinig verdien en een studieschuld heb huilie huilie
andere draag
>7e jaars culturele antropologie student VMA
invoordat roodhet
*andere draad
rateer, jongens
vocaroo.com
>>ik kan geen woning betalen en krijg geen hypotheek omdat ik weinig verdien en een studieschuld heb huilie huilie
Je kan zeggen wat je wil over die miemstudenten maar de woningmarkt voor starters is echt een groot probleem.
goed voor een beginner, maar je kiest een traag liedje omdat het gemakkelijk is en dan heb je op er bepaalde momenten nog moeilijk mee
Blijven oefenen, je komt er wel user
telegraaf lezen
>huur een kot in België, ruime kamer en alles inbegrepen, 210 euro
>huur een kot in Nederland, 410 euro niks inbegrepen (geen water, elektriciteit, internet), zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van de gezamenlijke toiletten en keukens, klein kamertje net groter dan een kleerkast
afzetters
Nou en? Elke achterlijke mongool met een IQ van 60 moet een huis krijgen, laat staan miemstudenten. Er moeten gewoon meer huizen bij, wat mensen ook studeren. Gaat ook helemaal niet om dat. Want ook al studeert iedereen natuurkunde, het is een wiskundig feit dat er niet genoeg huizen voor alle mensen zijn. Letterlijk economie les 1, kankerflikker.
dat van de woningmarkt zit natuurlijk wel waarheid in. maar al die problemen worden op roodhet zo kankerhard overdreven. zit echt vol met linksige studenten die niet verder dan 3 maanden vooruit denken en vervolgens lekker de politiek of niet-paupers de schuld geven.
Niet iedereen verdient een eigen huis. Studeer je iets waardeloos of studeer je niet --> appartementje voor jou
ik speel het al meer dan zes jaar user :'(
vocaroo.com
ja boeie, apartement, huis maakt me geen kanker uit
da lieke bestaat volgens mij al
Dit was al veel beter, meer tempo en toch goed in de maat
>t. Communist
>neem maar eens een kijkje
>Ik neem telefonische meldingen (0900 8844) aan bij Politie Midden Nederland, AMAA.
>Gaat ook helemaal niet om dat
daar gaat het letterlijk wel om. roodhet zit vol moraalridders die hun eigen economische keuzes niet kunnen verantwoorden. huizenmarkt probleem dient ter illustratie.
Als je niet kanker achterlijk bent en geen miemstudie kiest verdien je binnen 5 jaar meer dan redelijk als universitair opgeleide.
dat zei mn vd vannacht ook
Je kan tegenwoordig geen koophuis krijgen als starter zonder vermogende ourders te hebben.
Ik ken iemand die met een jongen gaat samenwonen omdat ze alleen niet een fatsoenlijke hypotheek kunnen krijgen.
ik heb recht op een huis ook al doe ik niet mijn best
ik heb recht op een vd ook al doe ik niet mijn best
ik heb recht op geld ook al doe ik niet mijn best
kankermillennials
ze had gewoon medelijden
ik doe mijn best misschien wel beter dan de rest
>
Als je niet kanker achterlijk bent en geen miemstudie kiest verdien je binnen 5 jaar meer dan redelijk als universitair opgeleide.
ik geef toe, als vers afgestudeerde is dat onmogelijk, maar ik ben nu een kleine 2 jaar aan het werk en kan in principe een hypotheek van rond de 250 krijgen. Nogmaals, in de meeste universitair opgeleide beroepen verdien je na een paar jaar meer dan redelijk als je geen breinlet bent.
t. Rechts fvd balletje
Je kan je een pleuris werken en genoodzaakt zijn een mini huisje te kopen voor teveel geld. De gemeenten hebben jaren niks gebouwd omdat ze ‘bang’ waren de woningmarkt te ‘verstoren’ (lees ze hielpen de prijzen in stand te houden) en nu hebben we gigantische tekorten.
Daarnaast kunnen mensen met vermogen tegen 0.6% hypotheken afsluiten om woningen te kopen en deze met gigantische winsten te verhuren.
>België
>tijdens studie bijbaantje @ uni gehad en thuis gewoond
>na studie 1 jaar full time werken en thuis gewoond
>60k gespaard
ik ben misschien een levenloze autist maar ik heb er wel gebruik van gemaakt door geen geldzorgen te hebben
Wat is je salaris?
En woon je nog bij je ouders?
Want daar zit het verschil namelijk.
Als starter is het vrijwel onmogelijk om een huurwoning te vinden.
Meestal verdienen ze te veel om een sociale huurwoning te krijgen en huren in de vrije sector is al helemaal een ramp want daar zijn juist woningen te kort.
Dan zal het heel moeilijk zijn om een vermogen op te bouwen,
haha, financieel verstandig zijn als student. Huur lekker een kamer in amsterdam en neem het ervan, jaartje extra maakt niet uit. Ome duo betaalt.
>3 jaar later
ik kan niks betalen en heb geen vermogen het is de schuld van de overheid
>dvw ik later 2 huizen erf omdat mijn oom kusloze maagd is en ik enig kind ben
lmao @ hypotheekverstrekkers
>altijd werk
>nooit geleend
>goede opleiding
En ik heb moeite een woning te vinden. Een kameraad van mij met een cokeschuld van €90k heeft een woning van zijn pappie gekregen.
Niets gestudeerd, nog maar 31000€ schuld op mijn eigen woning. Dus volgend jaar afbetaald
en herkennen jullie deze?
vocaroo.com
Je hebt moeite met het vinden van werk omdat je niet durft te solliciteren.
Mensen die dit soort palen maken wonen vermoedelijk met hun ouders ergens in Hengelo en studeren HBO Bedrijfseconomie.
Alsook
>geen studieschuld want pappie en mammie hebben alles betaald
>opa en oma hebben rijbewijs betaald
ik wilde boos reageren op je eerste regel maar je was sarcastisch
Ik heb werk. Ben een projectcontroller bij een multinational. Ik woon mijn leven lang al in Groningen en zou daar ook graag een normale woning willen hebben. Kan jij er een vinden?
wat studeert ge?
>geen woning vinden in Groningen
lmke
kan je deze? youtube.com
WO Werktuigbouwkunde
6 jaar terug kon je daar huizen niet aan de straatstenen kwijt en nu hebben ze inkomenseisen van €4K bruto voor kutappartementen.
Deze markt loopt gewoon helemaal vast
ik huur tijdelijk samen met een vriend een appartement. in mijn studententijd gewoon thuis gewoond. plan om binnenkort iets te kopen. verdien ongeveer 60-80 per jaar (afhankelijk van bonus). Ik weet dat dat wel redelijk veel is maar met 40 per jaar kom je bij wijze van spreke ook al ver hoor.
Ik snap ook niet wat er zo mis is met thuis wonen tot je begin twintig als student. ik neem aan dat de meeste mensen wel een fatsoenlijke relatie met hun ouders hebben en zolang je gewoon helpt in huis ze het ook fijn vinden.
Universiteiten in Nederland zijn praktisch identiek qua kwalitiet/prestige en er is er bijna altijd wel een binnen bereik van je huidige woonplaats met het OV.
Je kan natuurlijk op kamers gaan omdat dat hip is en je dan vaker uit kan etc. maar dat is een bewuste keuze die je dus later financieel kan nekken, geen noodzaak.
>iemand paalt iets over de woonkost in Nederland
>alle frustraties over geld barsten los
woew jongens
>arme ouders
>zal later letterlijk niks erven
youtube.com
>de keuze om op kamers te gaan heeft direct invloed op de kans een woning te krijgen
>een kamer is geen woning
ik ben op kamers gegaan vanwege een kutsituatie thuis
niet iedereen heeft die luxe om thuis te blijven
ik ken letterlijk niemand die heel zijn studententijd op kamers heeft gezeten en er geen flinke studieschuld aan over heeft gehouden. en dan heb ik het nog over het oude stufi systeem
>dvw je midden in de Randstad en het Groene Hart woont met de hoogste huizenprijzen van het land
>dvw je enige optie is om naar Alm*re of een ander depressief schijthol te verhuizen
GEWOON
VERWIJDER DIT
>mijn ouders zijn stom >:( ik haat jullie papa mama ik ga uit huis
Studieschuld stelt weinig voor als je later modaal gaat verdienen
en deze?
vocaroo.com
(excuses voor de plotse stop, moeder en zus gingen net lawaai maken)
heb je ook wat vrolijks of is het allemaal van die depri zooi
Het was wel erger dan dat kan ik je wel verzekeren.
Van drugs tot alcohol toe - thuis was het echt een ramp.
Sommige ouders hebben het helaas niet het beste voor voor hun kind.
En dan ben ik nog de enige in mijn hele familie die op WO-niveau studeert maar zelf dat is niet genoeg om even te stoppen met je neus te poederen.
Ik lees dit graag oetz
Heb net op staande voet ontslag genomen
vma
>maar user, je opzegtermijn
Ik zat nog als uitzendkracht daar