/Norgetråden

T-bane utgaven:

Forrige:

Attached: 1111.jpg (1600x1067, 676K)

Other urls found in this thread:

vg.no/nyheter/utenriks/i/e1480R/nok-en-tenaaring-voldtatt-og-satt-fyr-paa-i-india
nrk.no/norge/juryordningen-avskaffes-over-nyttar-1.13732218
nordnet.no/mux/page/skankautdelning/dividends.html?country=NO
tv2.no/a/9843379/
twitter.com/NSFWRedditImage

forst for faen!

Attached: maxresdefault.jpg (2880x1620, 397K)

>brever ny tråd for dultegrensa

Dere er idioter, begge to.

Attached: 1524477850324.png (888x850, 818K)

>/Norgetråden

Attached: 18cc7697c36cb6c60d3703f81e7b65b0b388b8738e1091df51ede69cef89c1fa.png (1880x729, 203K)

Jorden er rund.

Attached: 1518413107268.jpg (2048x2048, 1.04M)

vǫrm pizza gǫmlum mǫnnum,
vǫrm pizza ungum mǫnnum...

Attached: 1490721593130.jpg (1167x1167, 175K)

godt å gomlum, godt å slurkum...

gollum gollum

Hvorfor er dere våkne nå

på jobb

Går en fuckings oter rett forbi meg på veien, hvem faen tror han at han er

Attached: 20180508_040839.jpg (2048x1152, 647K)

Hvorfor fanga du den ikke

>Det var fredag det forste angrepet i Jharkand fant sted. Da ble en 16-åring brent til dode etter at hun hadde gått til myndighetene og rapportert en gjengvoldtekt. Landsbyrådet skal ha domt de anklagede mennene til å ta 100 situps og gitt dem en bot på 50.000 rupier. Etter å ha fått denne straffen skal de mistenkte ha brent ned huset jenta bodde i med henne inni.

50000 rupier er ca 8000kr forresten. Altså fyfaen kan jeg miste jomfrudommen min og slippe så lett unna med det i India eller hæ?

vg.no/nyheter/utenriks/i/e1480R/nok-en-tenaaring-voldtatt-og-satt-fyr-paa-i-india

Dette er damene Sjakkanon drommer om...

Attached: DDBF35CD-2C4E-45F3-B1B5-60A9DDD035E5.jpg (750x978, 565K)

Ser mer ut som en bever

Vennlig påminnelse

Attached: 185C3020-0E67-4362-83B6-0C85F3D7627B.jpg (750x223, 63K)

hello norwayanon friends

Hvorfor så lang i maska?? Jeg ser 2 deilige jenter klar til å fostre et par barn og ta vare på en mann.

Ja 2 jenter som er klare til å bidra positivt i statskassa

Ut

Bryr meg midt i ræva om noe statskasse jeg synes bare at du skal drite i den nedvergende holdningen du har gutt!

til deg som "studerer"

Nei, du er ikke lurere enn arbeiderklassen, og du har ikke en lysere fremtid i mote.

de som, i dagens norge velger å studere etter grunnskolen er stort sett bare forvokste barn som er livredde for å være ansvarlige for seg selv og for late til å ta i et tak, folk som insisterer på å leve inne i utdanningens tilgivende favn, og å suge på statens nærende bryst i bare et par år til.

I dagens samfunn kan alle som vil "studere", det er ikke lenger en forutsetning at en skal være intelektuell eller rik for å kunne gjore dette, universitetet er et alternativ for alle som er villige til å krysse av "studiespesialisering" når de er femten
vidunderlig ikke sant?
nei. Det eneste dette har produsert er et overskudd av hoyutdannede, en flod av barn som har sittet på skolebenken i 20 år uten å ha utviklet en en eneste ferdighet.
De ettertraktede arbeiderene er nå de som tok yrkesfag og gikk rett ut i arbeid, de som faktisk kan jobbe, og ikke er redde for å få skitt under neglene. Disse menneskene på din alder eier nå hus og bil, og mange av dem er på vei til å starte egne bedrifter, og hva har du?

Hvilken stat bor du i da

Ja men jeg må passe ryggen og vil ikke ha hard hud på hendene mine så en kontorjobb passer meg ypperlig.

Det beste med denne pastaen er at den er 100% sant. Vi har en her i tråden som gikk 2 år yrkesfag og jobber nå på oljeplattform som 20 åring og tjener 800k. Mens vi har en annen her som studerte humaniora, har B snitt, er arbeidslos og må innom Adecco for jobb

Slår aldri feil å breve denne på jodel oschlo. Den er som regel -5 nedstemt og fjernet for jeg rekker å skrive halve. Og masse illsinte kommentarer som kaller meg en bitter skoletaper

what's for breakfast

Rodpill meg på hva som vil skje hvis lånekassa blir privatisert

MORN GUTTA!
For en vakker dag det er i dag! Er dere klar for en ny dag? Ja! JA! DET ER DERE HAHA! WOHOOOO!

>morgensolen lyser opp rommet
REEEEEEEEEEE

>han bor ikke i kjelleren til Mor
Ler og ler

får vell trene litt jeg

Attached: trene.png (1357x1518, 87K)

Lån vil ikke lenger bli slettet om du er naut etter skolen.

Lag en Hallgeir fra luksusfellen padde

Hæ? Hvis du tar opp masse studielån i 5 år, også er du naut resten av livet så blir lånet slettet??

Det kan ikke jeg forestille meg

...

Ikke helt sikker men skolen gjorde en feil slik at stipendet mitt ble omgjort til et lån de siste 6 månedene. Måtte bare sende inn et skriv om at jeg ikke kunne finne meg en jobb og de slettet det. Husker ikke om det var noe mer til det.

>Froskebrever
>Trening
Eneste du kommer til å trene i dag er runkemuskelen.

Ah ser nå det var noe mer til det.

Den sterkeste karen vi har i tråden har alltid vært en froskebrever

Husk dodloft skvatt og bensj

Ja, ingen kan slå One (right) Punch mannen.

Brev klokke da gutta

Attached: 20170709_195116.jpg (898x1599, 383K)

Lykke er å vite at sjakkanon aldri vil få seg rullestoljv, ei heller få pult en

Slutt. Alle har sett den nye klokka til pappa. Du har brevet dette minst 3 ganger på en uke nå

Brev klokken din

for vi er gutta som har opplevd alt!

Attached: guttaboys.jpg (1375x645, 194K)

Hva med at du peller deg tilbake til Jow Forums din desperate taper?

Hvordan gikk den der RBK kampen på sondag? Regner med det var en kamp siden alle flagget RBK.

borsen åpner snart gutta

var på lordag kampen var, og de klarte ikke holde stand mot ranheim.

Bytter til sommerdekk gutta

Ranheim? Som i ytterbyen Ranheim?
Og de klarte ikke å holde dominans?
Tsk tsk. Og RBK var en av de store tidlig 2000 tallet.

ikke fnys av ranheim. de kava seg opp til eliteserien, og har holdt seg mot vålerenga, brann og stabæk. de er en underhund som ligger på tredjeplass hittil.
men ja, rbk er en skam. det var den morsomste kampen på lerkendal på lenge. ranheim er nemlig bare trondere + 1 nordlending, og rbk har bare en tronder igjen på laget.

Blitt innkalt til jurytjeneste. Regner med det ikke vil være som Ace Attorney. Sitter og leser om kjente saker som Azaria Chamberlain. Skammer meg over jurien. Håper jeg kan skyte inn logikk om det viser seg til å bli folelsesmessig sak.

Folger ikke med på fotball så er ikke kjent med hvem som er hva. Eneste laget jeg vet om er RBK og Brann. Men selv om jeg ikke bryr meg om selve sporten så blir jeg litt glad når RBK gjor det bra.
Trodde ytterkanten som Ranheim bare var unggutter fåvæ. Men veldig bra for dem om de faktisk er seriose. Står respekt av det.

hmm... nrk.no/norge/juryordningen-avskaffes-over-nyttar-1.13732218
ikke jeg heller egentlig, men jeg er nå en gang ranheimsgutt så da må man stotte opp om gutta.

Bombe at bygda jeg kommer fra henger etter som vanlig. "Vi" kranglet om homoekteskap i nesten 7 år etter det ble lovlagt.

hva faen skjer med ching chong utgave?

>Telefonselskapet sender meg en sms om at jeg burde prove ut deres nye app
>Jeg bruker allerede appen deres, innloggingen er telefonnummeret mitt

Det må da finnes teknologi som gjor at man kan spare seg å sende en sms til folk som allerede har og bruker appen?

haha denne er bra

Attached: NORGES FYLKER.png (499x531, 68K)

Tenk hvis man kunne få kundeutbytte på det alle de andre kjopte da, folkens.. nei vent det heter jo å kjope aksjer..

*tar kontroll over produksjonsmidlene (ved å kjope aksjer)*

kjopte kongsberg automotive aksjer på måfå, er nå verdt 10,78, kjopte for 9.20

*sikrer min okonomiske fremtid ved å bytte penger mot eierskap i bedrifter som deler sitt utbytte med meg år etter år*

Kjenner folelsen. Er lei av reklamemeldinger. Får aldri noen meldinger så vær gang lyser jeg opp og håper det er fra mennesker, bare for å hore om tilbud til gressklippere for en plen jeg ikke engang har.

>aksjer
Dette er faktisk 2018. Aksjer er kun for bestefedre og andre assosierte tapere. I dag går alt på krypto

Morsomme er at de fleste som gir utbytte er gjerne småselskap. Store gutter som Marine Harvest, Statoil og Skibber'n gir deg ikke en krone selv om de tjener milliarder i året.

Wow, du tjente hva, 100 kroner som kommer til å gå når som helst?

det er ikke summen som er så viktig, det er erfaringen.

snart kommer utbytte gutta

Faktisk godt poeng. Mange som tror at du kan bare kaste penger på noe og tjene.
T. drevet aksjer i 10 år, samt krypto de siste 2 årene

10 år ja, er du han aksjeanon som har hjulpet mange her med å komme seg inn i fond? hvordan går det? hva slags aksjer har du hatt lengst?

dette er hvordan det foles å være meg

Attached: bf5f1cd82b37b9a9c73c138a0d5f9457.jpg (449x593, 34K)

Skjonner hva du mener. For mange selskap, og kanskje særlig i Norge, går lite kontanter tilbake til eierne. Men her spors det helt hva du velger, det er for eksempel mange flotte sparebanker med egenkapitalbevis, forsikrikingsselskaper og entreprenorer som gir godt med utbytte. Samme med OCY.
Å. Tenk hvis man hadde kjopt OCY for en million da det ble notert, da hadde man hatt det godt!
Krypto er ikke noe man tjener penger på, gutt. Det blir som å kjope en gråstein og håpe at nestemann betaler mer. Det er ikke sånn aksjer fungerer, så de er fundamentalt ulike.

Brever svært lite i tråden de siste par årene så vet ikke hvem denne karen er. Men når jeg brever handler det riktignok om okonomi og penger. Tror jeg faktisk er en av de orginale aksjeshillene, da jeg startet lenge for flagg var en del av Jow Forums.
Men for å svare ditt sporsmål, jeg satt på Salmar og Schibsted siden fjor vinter. Solge meg ut en del av Schibsted pga usikkerhet. Har også en ubetydelig sum i Norsk Skog da denne kan gå enten til himmels eller til helvete.

Mente egentlig å si: krypto er ikke noe alle kan tjene penger på, men alle kan tjene på aksjer.
Selvfolgelig er det mange som tjener penger på krypto, jeg har jo faktisk gjort det selv.

Hvilke selskap får du utbytte av?

>Det blir som å kjope en gråstein og håpe at nestemann betaler mer
Det er jo sånn all forretning fungerer. De eneste som ikke handler på denne måten er forbrukerne.

hydro, yara og multiconsult. men det er små ubetydelig summer. jeg setter heller pengene mine i fond. dnb global indeks og nordnet superfond. er jeg heldig får jeg jobb snart også samtidig som jeg bor hjemme, da skal så og si alt inn i fond.

...

nordnet.no/mux/page/skankautdelning/dividends.html?country=NO
Husk at du må i 90% av tilfellene sitte minst en måned for utbyttedato, og pengene kommer gjerne 2-3 uker etter datoen.

Ja, de fleste utbytter er type orer eller kansje 1-2 kroner per aksje, som per i seg selv koster over 500. Så kun rike tjener faktisk på utbytte. Da vil jeg heller foreslå mining av monero som en typisk pc kan hoste ca 300kr måneden (per dags pris) selv om jeg ikke stoler en dritt på internettpenger

Hvor er du når vi prater internasjonal politikk om nazister, Trump, kommunister og negre?

>hvamedisme

>er OK så lenge det ikke er noe jeg personlig bryr meg om

dubletter!

Attached: 1521413011694.jpg (657x624, 170K)

haha fy faen

tv2.no/a/9843379/

Attached: bislett.png (1044x279, 115K)

glede, ikke grue

Attached: 1525415110911.jpg (1354x889, 394K)

hva er noen bra, norske og langvarige podcasts som jeg kan hore på på jobb? allerede hort utallige timer med misjonen

>misjonen
>bra

Attached: 2799000.png (698x572, 258K)

>han liker ikke Antonsen og Golden

Attached: 1509043105205.jpg (1200x880, 162K)

de shiller så vanvittig mye for negere at det er kvalmt

1-2 kroner i utbytte for en aksje til 500?
>dnb aksjepris: 150 utbytte: 7,10
>entra aksjepris: 110 utbytte: 4
Prosentene er litt bedre enn du skal ha det til. I tillegg har utbyttet en tendens til å vokse. Ocean Yield er vel et godt eksempel på en pengemaskin.

Det er ikke sånn all forretning fungerer, nei. Hvis noe skapes, foredles og selges og gir mer inn i kassa enn det går ut, da snakker man forretninger. Tjenesten krypto tilbyr utgjor i dag en så liten del ift. volatiliteten at det neppe kan kalles sunn forretningsdrift.

Jeg ser du er en mann med smak. Det liker jeg.

Takk for lista, har ikke sjekket den i år. Ser ut som det blir noen gode utbetalinger på meg.

har hort 2008-2013, har ikke lagt merke til det skal jeg være ærlig
men samma faen jeg spurte om andre podcasts