Sverigetråden - 2Dupplagan

Attached: 1503998505990.jpg (1920x1080, 244K)

Other urls found in this thread:

ccleaner.com/speccy
twitter.com/SFWRedditVideos

var köper man riktiga kött/grillbestick

>Spelar PUBG
>en kille från Lebanon
>kan höra fåglar

Attached: 3a33d8aace814947d794d81293f07a24.gif (964x912, 98K)

>CPU:n sitter alltid på 45+ efter dattaspel
>öppnar upp fönstret
>sitter på 34 bara några minuter efter senaste spelsessionen
>alla fläktar är knäpptysta

Attached: 1520716246792.jpg (680x544, 30K)

Attached: Valsgärde 6 Hjälm & Spjut.jpg (612x816, 155K)

du vad

>Det finns människor i tråden som oironiskt skulle välja vänster eller höger över mitten
Fy fan

Attached: MV5BN2Q1MmQ0MDEtMWQxNS00NjYyLTkzNmItYWM4NTJmYjhmZTc1XkEyXkFqcGdeQXVyNjQ0OTk1ODg@._V1_SY1000_SX1500_A (1500x1000, 275K)

ökencucken..

det var inte du?

Attached: 1525589138128.jpg (420x420, 56K)

Min dator låter väldigt mycket även när jag spelar så krävande spel som typ cs? Vad beror det på

Attached: Apu hmmmm.png (657x527, 38K)

ne

>cs
>krävande
vad fan sitter du på?

>dkn man runkade som en galning när man var tonåring till en scen i smallville där Lana klär av sig till underkläder och hoppar ner i en pool
>dkn för några år sen så lärde man sig att det var en kroppsdubbel

Attached: 1414782306619.jpg (250x203, 5K)

>dkn oskuld

Attached: 1499973560253.png (520x276, 232K)

antingen så är det varma komponenter som får dina vanligtvis tysta fläktar att gå i högvarv. temperaturer finns det program för att kolla.

annars köpte du billiga fläktar som låter mycket

eller båda

damm?

Nej alltså den har inget problem att springa spelet men den låter ändå

Det är em 10 k dator från slutet av 2013. För att få en uppfattning om prestandan så springer den PUBG på lägsta på runt 70 fps stabilt.

Så ingen skit dator och ingen bra dator

dumma inc*l

minns inte att den lät såhär mycket förr så är kanske

Det borde inte vara lagligt att vara så uttråkad som jag är just nu.

Attached: 1522426285094.jpg (620x1000, 90K)

>För att få en uppfattning om prestandan så springer den PUBG på lägsta på runt 70 fps stabilt.
Får 89 FPS på högsta lmao, gg

År 1950 upptäckte en sommarstugeägare av en slump spår av en forntida boplats på Helgö. Fyra år senare påbörjades arkeologiska utgrävningar som skulle pågå ända till 1981. Utgrävningarna visade att här funnits ett forntida samhälle som var levande och verksamt under minst sexhundra år, från 200- till och med 800-talet.

Helgöboplatsen låg på nordöstra delen av Helgö och var en forntida handels- och verkstadsplats. Området består av sju husgrupper, fem gravfält och en fornborg från 200 till 500 år e Kr. Det finns även tydliga spår av förkristen kult på ön och en tidig tempelbyggnad. Den gamla handelsorten på Helgö började växa fram runt år 200, och är därmed omkring 500 år äldre än Birka på Björkö. Redan på 400-talet fanns skickliga hantverkare på plats; man har bland annat hittat rika spår efter guldsmedjor och andra verkstäder. Helgös storhetstid anses vara folkvandrings- (400-550 e.Kr.) och vendeltid (550-800 e.Kr). Det avancerade bronsgjuteriet och hantverket upphör under 600-talet och Helgö antar en mer ordinär gårdskaraktär. I slutet av vendeltiden (750 e.Kr.) uppstår Birka och dominerar handeln i mälardalen fram till slutet av 900-talet, då Sigtuna troligen tar över handeln.

Även bevis på långväga handel i form av en liten Buddha från Swatdalen i Indien, en tidigkristen koptisk dopskopa från Egypten, båda med datering till 500-talet, samt en irländsk kräkla från 800-talet och mynt från Ravenna, Rom, Bysans och Arabien visar på platsens betydelse. Öns köpmän kan ha haft kungafamiljerna från Vendel och Uppsala som kunder för sina lyxartiklar, som sidentyger, glas och kryddor.

Attached: Helgö_2008a.jpg (3070x1935, 1.9M)

äger en halv bitcoin nu som växt till sig från 2500 kr från i höstas och jag har inte bytt något

Attached: 1505766584477.gif (345x258, 2.23M)

>skryta om att din dator har bättre prestanda än en 10 k dator från 2013
Wow du är så cool Jonte

Attached: Libanon fest.png (676x673, 125K)

Trump träffar Kim i Singapore :(

*drar bak förhuden och gnuggar mitt stinkande ollon över ditt ansikte*

Köpte min dator i 2014 och då kostade all 11k

vafan visar hon inte rumpan för??

Attached: 1525951117423.jpg (535x535, 57K)

dds

Attached: 1512243218649.jpg (2480x3507, 1.87M)

allt*

Libbe har du heemat dina fåglar någon gång förr

>*drar bak tjejförhuden och gnuggar mitt stinkande tjejollon över ditt ansikte*

ccleaner.com/speccy

skärmskjut

spelar pubg just nu skärmskjuter sen

(((ccleaner))) Hoppas du gillar att ha information om dig förvarad på en server i Taiwan

>Den där 28 åriga gamla boomern som fortfarande hänger på 4kanalen

>tjejollon
>tjejförhuden
Vmhmd?

Attached: 1518014020455.jpg (727x1200, 141K)

Nästa person som nämner något om datorer är en incel mega beta sojapojke hanrej

>hur fungerar en sandlåda

Attached: 1522687026397.jpg (660x800, 54K)

Du vet att en klitta är en minipenis va?

Alternativt skriv dxdiag och kör den, vilket redan finns i windows.

eller AIDA64.

tänkte mest om han var jonte och inte fattade hur man kör kommandon

Varför använder folk den här skiten?
Det går att se vad för hårdvara du kör utan proprietär mjukvara.

Attached: 1511590388816.jpg (480x451, 57K)

ew, äru bög eller?
OwO, mmhmm, user älskar doften, stoppa den i munnen får jag känna smaken :3

>dkn nybögar i tråden som inte visste vad internet var för något år 2007
Läs på lite pojk.
CCleaner ska man akta sig för.

Attached: 1521932390261.jpg (250x206, 15K)

Jätte svårt att skriva dxdiag i sökfältet.

Kan den ejakulera säd också?

Attached: 1503847345897.jpg (2000x2825, 1.58M)

>CCleaner ska man akta sig för.
v-varför`?

Bra brev

Lek lite med den så får du se.
*blottar mitt tjejollon*

Kommer cirka 2009-2010 ihåg att jag brukade köra CCleaner varje gång på datorn efter jag haft en djupt ångestfull runk.

Tittade aldrig på nått olagligt så klart, kände mig bara snuskig och som att jag var tvungen att rensa hela datorn.

Men Blechbit tar sån jävla tid

ibs favä

Attached: stallman.png (1200x981, 811K)

eller så kan man bara köra dxdiag, Jonte

>Kim och Trump möts i Singapore i stället för i Sverige
NEEEEEEEEEEEJ

Om ni inte gör någonting olagligt så har ni ingenting att oroa er över

Gör ni någonting olagligt på internet så borde ni inte försöka få andra att anpassa sig till era jävla skumma beteende

Bokstavligen kbry

Attached: Hottest+cheerleaders+in+the+world+8.jpg (435x725, 35K)

Detta, bara kriminella använder Adblock

Sök på tomshardware om den sidan finns kvar.

>tl;dr
CCleaner samarbetade med en taiwanesisk tankesmedja där information som skannades in av CCleaner delades till detta taiwanesiska företag som i sin tur sålde din information till diverse IT företag världen över för att skräddarsy reklam för dig.
Det hela var VÄLDIGT likt det som nyligen avslöjades med ansiktsboken. Så vitt jag vet så valde CCleaner att avbryta samarbetet med Taiwan men utöver det inget mer utan svepte det under mattan istället.
CCleaner kanske är ett bra företag men jag valde då att aldrig mer använda deras tjänster.

Idiotisk mentalitet.
Jag vill inte att företag ska sälja information om mig, jag skiter i vad den är. Jag har uBlock Origin som jag blockerar reklam och spårare med, sen har jag https everywhere, och blockerar även 3rd party cookies. Det är allt jag gör.

Finns det nått alternativ eller är det meningslöst att "rensa" datorn eftersom det mesta kommer tillbaka efter en vecka eller två.

Åh nej jag får reklam anpassad till mig

Gud vad hemskt!

neej mamma fick besök nu
fast på rummet i flera timmar utan vatten

Attached: 1524557503503.png (657x527, 29K)

patetiskt

Attached: FREA4291.png (658x545, 176K)

>svennar trodde oironiskt att mötet skulle hållas här
Sverige är obetydligt internationellt, när ska folk förstå detta?
>man Lövfen försäkrade svenska folket i 3år att han skulle få EU att hjälpa till med asylsökarna

Attached: pepe annoyed.jpg (303x303, 25K)

Låt mig gissa, du hatar staten och är frihetsivrare, men det är super coolt att företag samlar information om dig som säljs världen runt.

fan va intelligenta libertarians är, man blir verkligen våt i fittan av er, kan du inte bara knulla mig, chad?

du får dricka ur pissflaskorna

user...

Jag är 26 år gammal, när jag är och hälsar på hos mamma och besök kommer, går jag och sitter själv i vardagsrummet.

>Lägger ord i min mun
>Haha du är så intelligent

Attached: boomers.png (380x349, 70K)

Min mamma och pappa får aldrig besök då de inte är nbögar

>köpa grillbestick
De är inte riktiga grillbestick om du inte gjort dem själv.

Jag har inte 'rensat' datorn sedan 2010. Slutade använda CCleaner 2007 mest pga skandalen men också för att ibland så fittade CCleaner till mitt Windows Registry så att datorn kunde bete sig konstigt.
Känns inte nödvändigt favä. Segar datorn ner sig totalt så är det lika bra att köra en ny installation av ditt OS istället. Tjänster som CCleaner funkar bara temporärt så att säga.

är trött på hjärnkultingar som rullar över och tar det i röven för dom "inte har nått att dölja" vem fan bryr sig om du har nått att dölja eller inte, vad har det att göra med privat information om dig?

Så sitter här och påstår att du är bekväm med precis allt du gör i ditt privat liv, spelar ingen roll vem som frågar dig så är du en 100% öppen bok? Lögner.

Jag skäms inte över någonting jag gör lol

Kan gärna dela med mig av allting om det gör världen säkrare

user...

Kan jag få ditt namn och adress?

Är man hjärnkulting för att man inte bryr sig om någon asiat sitter och runkar till ens datorspecs?

>Är man hjärnkulting för att man inte bryr sig om någon asiat sitter och tittar på loggar över allt du gör på datorn
Ja.

är man på 4kanalen som en vuxen man är man automatiskt hjärnskulting

Okej. Då tar jag gärna alla dina mejladresser, alla dina online nicks, för och efternamn, ålder, sen gmail kontot så klart.

sen tycker jag du går och berättar för mamma och pappa om 4kanalen, förklarar kulturen och hur du beter dig online, allt som kan ifrågasättas, detta gäller också alla kvinnor i ditt liv. Eftersom en öppnare och säkrare värld är vad du uppskattar gissar jag också att du har ett kvitter konto i ditt riktiga namn, du kan ju också kvittra lite one liners du använt här på kanalen under åren.

vad mer? vårdcentral information vore f1nice också, breva gärna 1177, sen om du har några recept kan du ju logga in på apotekets sida och snappa bild på det med.

väntar, hoppas du gör mig stolt, det är ju ändå en öppen värld, varför är du anonym här förresten? går ju helt emot din tro.

Stabilt brev.

din mammas fitta är en hjärnskadefabrik

Inte han men jag är anonym för autister på kanalen spergar ut om man snubblar

är libertarian och gillar inte att staten eller företag har info om mig. Kommer verkligen aldrig använda CC-cleaner efter jag läste allt detta

De flesta gamlingar hänger på Flashback

hmmm

Attached: 1525859071567.jpg (700x645, 53K)

Oironiskt årets bästa brev

Attached: Yes! Yes! Yes!.gif (235x240, 1.93M)

>killar ska börja bete sig som tjejer och gråta över snygga män i reklamer.
Patetiskt. Nej ölmage är inte hett, set är inte snyggt att vara fet eller spinkig. Träna och se bra och vårdad ut för i helvete

>Det är ingen skillnad på att ett gäng psykopatiska autister har din information och att någon programmerare på andra sidan världen har det

Inte ett argument

Nej, det är verkligen sant. Ett gäng autister har absolut noll makt över dig, företagen tjänar pengar och är mycket mer effektiv i samlingen av informationen.

Men vi litar mer på företag än individer, för företagen vill ju alltid ens bästa.

>begränsad information om vilken hårdvara du har i ditt datorchassi
>fullkomlig insyn i alla aspekter av ditt liv och förmodligen dina tankar också
hehe

kan garantera att hon som skrev det där är ihop med en 10/10 Chad också

Attached: Helgö_2008b.jpg (3264x2448, 1.97M)

Fattar inte folk som klagar på att andra är i relationer med snygga människor

Ni själva skulle ju aldrig välja en ful tjej över en snygg

>det finns folk i tråden som tycker det är okej med företag som kryper in i ditt privatliv och säljer din information
Jontar alltså..

Attached: 1501508696823.jpg (900x810, 52K)

Ingen har klagat dock?

Du vet inte vad CCleaner är eller gör eller hur och framförallt GJORT.

Tror du seriöst att det är den enda informationen de är kapabla till att hämta?
Hur jävla dum får man vara?

...

Glöm inte att staten också har all denna info om er. Jag litar mer på kanalautister än byråkrater och politiker