Attached: skane.jpg (225x225, 5K)
Sverigetråden - Skåneska upplagan
Jordan Sanders
Other urls found in this thread:
youtube.com
youtube.com
youtube.com
youtube.com
twitter.com
Jack Baker
whats for dinner
Ayden Barnes
de skull du vill veta
Tyler Howard
suttit som cp i datorstolen nu i 10 år, undrar hur uppknullad min rygg kommer vara senare i livet
Nolan Jackson
Hatar bögar men gillar 2/d/et.
Är förvirrad.
Liam Morales
de kom löser sig mannet
Brody Torres
SKÅNE TILBAGE TIL DANMARK
1658 VÆRSTE ÅR I MIT LIV
Hunter Morris
>Skåne
Finns det sö hä fli där?
Nicholas Martinez
>whats for dinner
Blood pudding, sausage and lingon berry jam.
Aiden Clark
Är bög, men hatar 2d och 2/d/et.
Är också förvirrad.
Isaac Hall
Helgö (ungefär helgad ö, tidigare Lillön) är en ö och forntida handelsplats i Mälaren i Ekerö kommun, Stockholms län. Öns största bredd är omkring 1,5 km och den är omkring 5 km lång.
På ön ligger tätorten Lurudden samt de två småorterna Helgö och Slottshagen.
Ön är främst känd för ett större fornlämningsområde, det så kallade Helgösamhället eller Helgöboplatsen.
År 1950 upptäckte en sommarstugeägare av en slump spår av en forntida boplats på Helgö. Fyra år senare påbörjades arkeologiska utgrävningar som skulle pågå ända till 1981. Utgrävningarna visade att här funnits ett forntida samhälle som var levande och verksamt under minst sexhundra år, från 200- till och med 800-talet.
Helgöboplatsen låg på nordöstra delen av Helgö och var en forntida handels- och verkstadsplats. Området består av sju husgrupper, fem gravfält och en fornborg från 200 till 500 år e Kr. Det finns även tydliga spår av förkristen kult på ön och en tidig tempelbyggnad. Den gamla handelsorten på Helgö började växa fram runt år 200, och är därmed omkring 500 år äldre än Birka på Björkö. Redan på 400-talet fanns skickliga hantverkare på plats; man har bland annat hittat rika spår efter guldsmedjor och andra verkstäder. Helgös storhetstid anses vara folkvandrings- (400-550 e.Kr.) och vendeltid (550-800 e.Kr). Det avancerade bronsgjuteriet och hantverket upphör under 600-talet och Helgö antar en mer ordinär gårdskaraktär. I slutet av vendeltiden (750 e.Kr.) uppstår Birka och dominerar handeln i mälardalen fram till slutet av 900-talet, då Sigtuna troligen tar över handeln.
Även bevis på långväga handel i form av en liten Buddha från Swatdalen i Indien, en tidigkristen koptisk dopskopa från Egypten, båda med datering till 500-talet, samt en irländsk kräkla från 800-talet och mynt från Ravenna, Rom, Bysans och Arabien visar på platsens betydelse. Öns köpmän kan ha haft kungafamiljerna från Vendel och Uppsala som kunder för sina lyxartiklar, som sidentyger, glas och kryddor.
Jonathan Ortiz
ne du de int du få fö skånet tillhörer sverijge
Kayden Gray
>skånet tillhörer sverijge
Enten er din dialekt meget underlig, eller også er du utrolig dårlig til at stave.
Og nej, Skåne har været til låns siden 1658.
Mason Baker
Det räcker med att du köper en kopp kaffe så bidrar du med momsen till landets försvar.
Kan man knäppa med fingrarna och få in hela årskullar unga män så kommer man att slösa med resurserna. T.ex. så blev armén mekaniserad för att antalet soldater minskade. Inte att antalet fordon ökade.
Lincoln Martinez
ja ja
Lucas Roberts
du e en illaluktad danneske, skånet tillhöra sverijge
Brayden Torres
Robert Peterson
>dkn för korkad för att programmera
Eli Fisher
Sorry for posting in English my Swedish friends, I have a question about someone our countries have in common.
Why do all of Vreeswijk's songs in Swedish sound so sad? Most of his Dutch material has some ironic black humour to it, but in Swedish I only hear a miserable man who can't bear the weight of life. Do I only get this impression because I don't understand the lyrics or is there more going on here?
Kevin Gray
Ok. Vi kör en lek.
Vem är mest patetisk här i tråden? Jag är 23, singel och bor fortfarande hemma hos morsan. När jag dricker öl på mitt rum så knäpper jag upp burken extra långsamt så att det inte ska väcka henne när hon sover på kvällarna. Har gömt ett tiotal tomma ölburkar på hyllan som används till att förvara lego sen jag var ett litet barn.
Camden Martin
Så? Vad gör alla denna kväll då?
Sitter på altanen och tittar ut över havet. En Viking Line färja tutade i fjärran nyss.
Har en flaska Brännvin Special och bara njuter med datorn i knät.
Adam Nguyen
Smygdricker öl i mitt barndomsrum och tittar seinfeld.
Oliver Torres
>28
>bor hos päronen men på deras tomt i en husvagn så har 2 bluppar wifi
>oskuld
>Aspergers
>aldrig jobbat
>90k i skulder
>
Carter Ramirez
Karl XI gjorde inget fel
Evan Morgan
Låter sojigt
Jackson Howard
not all of his songs are sad but he was a drunk and probably not the happiest guy around, is often the case with great songwriters
Aaron Morgan
>sunny Netherlands, winter never exists, everyone in shorts year round, working is illegal, everyone is perpetually stoned or takes tulips
>snowy Sweden, winter never ends, everyone works from birth to death, can't afford booze
Gee I wonder.
Logan Wright
Coolt. Själv hade jag ett tremånaders förhållande med en tjej som var åtta år äldre och har ett barn på tio år.
När hon dumpade mig blev jag full och arg och ventilerade om det i tråden för två år sedan och blev känd som cucken här. Strax efter det slutade jag komma hit av skam.
Dylan Miller
Life must be hard as a drunk in a no fun allowed country. Which not so sad songs Swedish songs of his would you recommend?
This is my favourite Dutch song:
youtube.com
It's kind of a laughing with tears in yours eyes kind of song.
Kayden Green
>han har fått ligga
>han har känt en annans människas hud mot sin
UT! JÄVLA NBÖG UT FÖR FAN!
Cameron Bailey
var hon snygg då?
Justin Green
i want a cute swedish gf(male)
Brandon James
Maybe he tapped into a swedish song tradition. For example, he revived the word "törhända" (=maybe). It hadn't really been used since the 1600s. My guess is that he could regard the swedish culture in a more objective way.
Det var inte du med glassbilen, va?
Aaron Ortiz
Yeah it reminds me of our greag mucisian Errol Nordstedt. May god take csre of his soul. Amen
Benjamin Barnes
>ha badkar
>bada aldrig
Elijah Sanchez
mm, för betalar du några småslantar i moms på ditt kaffe så gör ju du din del minst lika mycket som de som spenderar ett år av sitt liv i det militära och sedan kallas in för att dö för sitt land när kriget kommer. Fast just det ja, de betalar ju också moms.
Jackson Edwards
Nope. Det var nån annan.
Ja, som fan. Runkar fortfarande till dom gångerna vi mös eller hade sex.
Michael Carter
>26
>bor hemma
>mamma köpte kläderna åt mig tills jag fyllde 25 och händer fortfarande att hon gör det
>aldrig haft ett job
>misslyckad nbög
>gick ut grundskolan med IG i allt
>kysslös oskuld som blivit fängelsebög
Henry Taylor
Ligger säkert 20 timmar i veckan i mitt badkar.
>bra bok
>whisky eller öl
>varmt bad
Finns inget skönare.
Jackson Hughes
I'd listen to the ones about Bellman, if I could remember them. They kinda tell the story of Sweden.
Ayden Jenkins
In one Dutch song he mentions how at least there's no nosy catholic priests in Sweden.
I heard he was perceived as the typical big-mouthed, direct and taboo breaking Dutchman. Is this accurate or just Dutch self-congratulation?
Parker Nelson
får jag slänga badkaret i min hyresrätt? vill bara ha en dusch och inte slinta och slå i huvudet när jag duschar i badkaret full
Lincoln Bennett
d1a förutom fängelsebög
Asher Edwards
>ha badkar
>tar tio tusen år att tömma det
jävla skitavlopp
Gavin Price
>andra nya tråden är en bögtråd
denna tar vi då
Jose Lewis
Be hyresvärden att byta ut badkaret mot en duschkabin. Gjorde jag och fick billigare hyra plus plats för en tvättmaskin.
Gabriel Foster
That sounds pretty accurate.
Jordan Thomas
måste dessutom jobba sig svettig igen med att städa insidan av badkaret varje gång för att det blir helt täckt av hud
badkar var ett misstag
Anthony Morgan
Jose Allen
Ska man göra lumpen, j/n?
Logan Cruz
h1
Wyatt Carter
>bögarna spammar andra tråden
Den här tråden verkar rätt bra ändå.
Isaiah Cox
>dkn har dubbelkar med bubbelfunktion
>rymmer en jävla massa liter
>tömmer hela på 2-3 minuter när man tar ur pluggen
Connor Thomas
>Får jeg slenge badekaret i min hyresrett?
Jeg elsker Svensk
Luis Cook
Jag trodde alltid att jag skulle skaffa egen lägenhet så fort jag fick jobb favä. Men eftersom jag bor precis utanför en negertät småstad med få och skitdyra lägenheter så tappade jag lusten att ens leta lägenhet. Har bott i en liten by på landet i hela mitt liv och kan aldrig tänka mig att bo ensam i en etta.
När jag kommer hem ifrån jobbet så brukar jag ibland prata med min mamma och dricka kaffe och om jag hade bott ensam i en kall lägenhet så hade jag med störsts sannolikhet blivit deprimerad.
Nathan Jackson
om man kan, j
Xavier Reed
Ja.
Jason Hernandez
Nej. Lumpen efter 00 är dagis.
Gjorde det 99-00 och då satte dom in nya reglerna och sådant sista veckan jag var där.
Brorsan gjorde lumpen året efter och inget var sig likt.
Ryder Sullivan
Är det här tråden som inte enbart består av 2 psyksjuka transbögar som rollspelar?
Henry Flores
>Niklas Teslander Born 10 juli 1856 Mårbacka in Östra Ämtervik's congregation in Värmland, Sweden
Daniel Stewart
norska är sött. SÖTT!
Adam Ross
kukar....
Kayden Cox
hur får man milf fv?
Jose Hernandez
HELVETE TJEJEN KOMMER ÖVER
MÅSTE RADERA ALL 2D
HELVETE HAR 100 TALS GIG UTAV DE
Lucas Stewart
Döda dig själv
Xavier Howard
>spegelvänd bild
Absolut haram!
Landon Scott
ja, välkommen
görs?
Levi Sanders
>dkn ingen J35 Draken fv
Jaxon Williams
Tänk på att det är batikhäxor som är psykologerna som avgör om du är duglig eller inte. Öva på dina repliker.
Ian Scott
Ja välkommen. Här diskuterar vi badkar, lumpen och annat.
Häng dig.
Michael Sanchez
>t. killen som skrattade när han blev frågad om han ville döda folk
Jackson Lee
Listening to Märk hur vår skugga now, very atmospheric song, fit for a dark night with a camp fire.
Reminds me of a Dutch song called Morgenpsalm I think, it doesn't seem to be on youtube.
Thomas Wilson
kan breva i båda
Oliver Cruz
>S U G G hål
Dominic Butler
Hur förklarar man shemale porr till flickvännen?
Jaxson Russell
>dkn du kommer aldrig kryssa öfer himlen i svensk övermakt
Caleb Robinson
David Bennett
Ditt mål är alltså att förstöra tråden för normala människor. Bra att du är ärlig.
Leo Sullivan
Jag till höger.
Isaac Walker
Att du kollade oironiskt
Brody Sanchez
be henne vara din pojkvän
Liam Green
>han vill bara förstöra trådar
jaha kul
Christopher Reyes
Vad i helvete? Tråden är bokstavligen 2 bögjävlar som rollspelar med varandra. Varför skulle någon vilja breva här?
Easton Jones
hej sheldon från big bang theory (fet ver)
Gavin Jackson
heeh mm
Joshua James
Jaja vi har sett er på träffarna krull-fetton
Elijah Cooper
youtube.com
Breva vad ni lyssnar på nu
Adrian Brooks
De ljuger inte...
Colton Rodriguez
He was not so different from his contemporary stockholmstrubadurer
Ian Phillips
nej jag brevar vad och var jag vill
det här är inte erat safe space
brevar ju inte ens med er specifikt
tycker jag inte liknar honom alls favä
Parker Nguyen
Bögfri tråd
Joseph Wood
Christopher Russell
>inte Jag Säljer Nummer Ett Kokain
Nolan Flores
häng dig
Nolan Torres
Henry Wright
häng dig solkors
Joshua Jackson
Håll er i den andra tråden så håller vi "dampus" oss här. Ni måste inte komma hit som några jävla dampbarn bara för att förstöra.
Isaac Cook
Christopher Thomas
M O U
I K K A I
Aiden Turner
>3 (tre) nya trådar
nej
2 räcker