/skandi/ - Tingsutgåvan

Då gick skandinaverna till sina domstolar och höllo rådslag. Vänliga gister finge stanna i tråden.

Attached: 1527267030110.jpg (1920x1200, 1.29M)

Other urls found in this thread:

imgur.com/a/LjX7r
imgur.com/a/odiPR
norron-mytologi.info/gudene/odin.htm
youtube.com/watch?v=tm9S5DgoR9Y
rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college.html#.UQSb6Gd9Tgw
youtu.be/sBzrzS1Ag_g
twitter.com/NSFWRedditImage

For en lang, varm og fruktbar sommer!
SKÅL!

>gister
Gäster
Jag knulade upp
t. OP

tredje for færoyene

Attached: 1524789803075.png (735x878, 1.1M)

Förjar

Attached: haraldur.png (674x351, 368K)

Fjärde för Götarna

Attached: 1512426666809.png (670x565, 36K)

Hur ofta brukar ni träna, /skandi/? Någon annan här Jow Forums?

Femte for Nordmenn

Samme bilde som bakgrunnen min jo

Attached: 11.png (1366x768, 2.77M)

5 times per week if you mean gym.

Jag har tömt min öl och ska nu bege mig ner på stan en sväng, men skål i efterskott!

Jag föredrar att bruka numålsekvivalenter till norröna ord. T.ex. TýR -> Ti. Det ser nämnligen konstigt ut att blanda och grammatiken passar ju inte moderna språk. Plus att det blir lite lustigt när man uttalar det.

Norska anons: är det verkligen så enkelt att förlora oskulden under russietiden?

God smak, min vän.

Mycket bra, min vän!

Attached: SverigeSuomi.jpg (1936x968, 151K)

jepp

store drenge

Femtonde för Svearna och det heliga Uppsala

Attached: apusvärd.jpg (603x403, 118K)

För dig

Attached: 765.png (1127x686, 59K)

Troe ni det är möjligt att leva i den skandinaviska vildmarken utan att gro vete eller annat spannmål i flera år? Att bara fiska och samla bär till vintern..
Att bo i en liten lerhydda utan bekvämligheter....

Nå?

Det är lite samma sak under "studenten" som är vår motsvarighet till ruseitid

Tack tack, min kompis.

Jag tänker att det är för mycket. Jag har gjort det för 8 veckor nu och jag ska byta tillbaka till 4ggr/vecka.

Möjligt? Ja
Bekvämt? Nej
Vildmarken i Norden är mycket hård user. För det första måste du kunna jaga, för du kan inte överleva vintern på bara fisk och bär, det är inte realistiskt. Skaffa dig jaktlicens och lär dig jaga

Av alle de jeg har lagret valgte jeg akkurat det.

imgur.com/a/LjX7r
imgur.com/a/odiPR

HELL

Attached: 14125163_10153685956976160_7572289392634761264_o.jpg (2048x1150, 284K)

>Det Snorre forteller om i Heimskringla står uten tvil i nær sammenheng med det opprinnelige odinsofferet: Odin lot seg like for sin dod merke med en spydsodd, "og han tilegnet seg alle våpendode menn"; "Njord dode av sykdom, og han lot seg også merke til Odin for han dode". Således kunne Odin motta mennesker som offer, ikke bare gjennom hengning, men også ved at den som ville unngå å do strådod risset seg med spyd. Dessuten kunne den som gikk mot en fiendtlig hær vie kampen til Odin ved å slenge et spyd over den med de ord: "Odin eier dere alle." Odin tok gjerne imot et slikt offer. Det gjaldt for ham å samle så mange einherjer som mulig til den siste strid.

Attached: Telemark i bunad.jpg (1000x564, 86K)

Jakt med pilbåge isåfall. jag tänker på något i stil med "primitive survival" på youtube men hela året om, 24 timmar om dygnet utan moderna verktyg.

Jag kör 4 gånger styrketräning och 2 pass kondition just nu, jag tycker det är skönt. Vissa säger att 3 gånger i veckan räcker, men jag vet inte.

Sveamenn: hvor er det best å jakte villsvin? Skal gifte meg på skikkelig vis i gudenes navn, med fest tre dager til ende, og trenger å vite hvor jeg kan drepe dyret jeg skal grille helt over åpen ild.

vi må få til mer felles-skandinaviske ting

Attached: solbriller.png (120x113, 9K)

färöarna ligger inte i skandinavien

Attached: 1512756776645.gif (239x175, 2.06M)

Men sade inte snorrw att oden var en turk som kom till svearna från "tyrkland"?

Attached: Víkingaøld.jpg (640x268, 49K)

Nej user, bågjakt är förvisso bra på många sätt. Det är inte mer smärtsamt för djuren än kulor, och det är mer hållbart. Däremot kommer du att vara mindre framgångsrik med endast bågjakt, och antagligen kommer du inte lyckas förskaffa dig tillräckligt många dagliga kalorier för att överleva vintern i vildmarken. Jag har bott i Lappland hela mitt liv och är en ganska erfaren jägare, att göra det utan moderna verktyg kan vara mycket riskabelt, speciellt om du bott i staden hela ditt liv

Attached: 1481142156296.jpg (534x407, 34K)

for hallingenes rike

Attached: Johan_Christian_Dahl_-_Utsikt_over_Hallingdal.jpg (1280x864, 178K)

kontekst?

>Odin var ikke overalt dyrket som den hoyeste gud, og dyrkelse av Odin synes å være kommet forholdsvis sent i forhistorisk tid til Norden sorfra.
norron-mytologi.info/gudene/odin.htm
tja, det vet jeg ikke nok om. Men vi kan fremdeles lære av ham og bruke ham til å styrke oss selv.

Snorre var bara en man. Vad vet en man om gudarna, egentligen?

Jag var faktiskt och jagade vildsvin förra månaden user. Fruktansvärt ointelligenta och aggressiva djur! Men de smakar ju gott när man grillet dem

vildsvin finns i stora delar av landet men det är många som inte är ätbara

"No skalj vi gå nejd å sloss mod pröyssen, går nog slækt!"

Attached: NZzw6wv (1).jpg (736x530, 229K)

tyrkerne bodde ikke i "tyrkia" på den tiden ;P

vilken är er favoritsaga? Bag gillar den när svearna föder upp en tjur som blir till en jätte.

Jag har aldrig bott i staden. Och kag talar om smålands skogar nu. Vi har tillfång till mångahanda sjöar. Bågjakt verkar vara något helt omöjligt såvida man inte har någon jakterfarenhet med det vapnet.
småland är inte lika kallt som lappland men lika torftigt på mat under vintern som fjällen.
Därför föreslår jag fiskning. Man kan fiska året om, torka fisken och förtära under senvintern.

Hvor i Svea var du?
Ikke spiselig? Hva mener du, er kjottet for surt av adrenalin og urinsyre? Tenker å servere det med mye krydder og tilbehor såklart, men det er noe jeg bare "må ha" ved tanken på et helt dyr som roterer over et bål, og menn og kvinner som sitter og står rundt med olhorn, og hornblåsere og felespillere som lager fest.

youtube.com/watch?v=tm9S5DgoR9Y

BÖG

Attached: 1526502517191.png (934x951, 100K)

Attached: 5boANS3 (1).jpg (4298x3165, 2.8M)

meg med trompeten

jag bar ute och överlevde ett par dagar i skogen under vintern. Försöktw äta tallbark. Smakade riktigt illa såväl stekt som ostekt. Barren gick lättare att äta, såväl som kådan. fann inget annat att äta, och fisken nappade aldrig på mitt hemmagjorda spö.

sounds good
love faroese

>tivoli
Har varit där många gånger.
De tog svenska kronor också, så det blev billigt.

jeg er lige kommet hjem fra en fisketur.
fangede mig et par hornfisk.

This might interest you.

rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college.html#.UQSb6Gd9Tgw

Det er ikke uten grunn at vinteren har lagt mang en gård ode og krevd mange liv.
Heller ikke uten grunn at frostkjempene var ansett som store og fryktinngytende fiender.

Trevligt! Jag var också och fiskade idag.

Nära Dalarna

Kan man äta dem?

Sösteren min så dette halvferdige bygget også fortalte jeg at det skulle bli vårt nye nasjonalmuseum. Hun bare "Hæ? En så stygg bygning passer ikke til det! Fy faen.."

Attached: Mellomstasjonen_fullsize2.jpg (1250x884, 204K)

>Nära Dalarna
Så du bor INTE i Dalarna med andra ord

Attached: 1449797736906.jpg (450x410, 20K)

men i svarteste
er det sånn at oslo bevisst prover å se helt jævlig ut?

Danskar och norrmän: Hände det någonsin att ni träffade på andra skandinaver när ni var ute och reste ( om ni reste ) när ni var små?

>jag och min familj, året kanske var 2002
>i Grekland
>på hotellet bodde många andra skandinaver
>jag träffade en norsk pojke i samma ålder som mig, vi blev vänner

Synes det ser kult ut jeg. Skifer og greier så det ser ut som en stor mur.

Vi har jo Rödt i bystyret, så ja det er det de pröver på. De planlegger å rive Ruselökka rett bak også

Attached: nedlasting (5).jpg (251x201, 8K)

judarna ligger bakom dessa vederstyggelserna. De vill fördärva vårt sinnes förmåga att åskilja det fagra från det fula.

hva fiskede du efter?

ja, men der er mange ben i dem

hmm.

Attached: 1520798297572.jpg (915x1109, 137K)

H-hvor i hellas? Husker du navnet på byen/stedet?
>Ett bittelite parti kan avgjore anbudsrunder fra arkitektfirma
...

Attached: aass.jpg (1200x798, 534K)

Jag mötte danskar på den svenska ön bornholm.

Oj haha hur hamnade den där? Hur tar jag bort den? Å gud så pinsamt.

Post-apokalyptiskt Skandinavien, när?

Attached: TheRaces.jpg (950x2943, 1.16M)

Hei, altså.. det der vet jeg ikke hvordan endte opp der.

stotte på en god del svensker i bohuslen

Karpathos var namnet på ön, tror jag!

Attached: The_known_world.jpg (1650x1172, 794K)

De är norrmän.

>kjempeslakter

Attached: 1516060659799.png (489x501, 143K)

hehe aa

Attached: 1512192849035.gif (250x188, 886K)

>gader og veje er tomme for gående og biler
>alt udenfor er oede
>alle sidder med deres familjer og venner foran fjernsynet
>og spiller gekk

Man kan vinde 2,6mil i aften på vores tvlottoshowting, tror jeg er den eneste i landet som ikke spiller med.

Attached: gekkurin.jpg (632x356, 28K)

Baserad!

SSSS er konge. Skulle bare onske hun kunne slutte å holde på med så jævla lange historier av gangen, jeg vil se mer av verden enn bare fuckings Danmark. De storre byene f.eks. Eller flammefeltene rundt Finland.

jag bor två minuters vandringstid från skogen. En dag skall jag vandra från småland till lappland med bara ett fiskespö och ryggväska med mig, genom skogar och backar. SANNA MINA ORD.

Attached: Capture+_2018-05-25-20-51-04.png (1290x816, 2.59M)

youtu.be/sBzrzS1Ag_g
utroskap er noe dritt

ble venn med en svenske på min alder i Rhodos '98

bannlys el-juden.

denne varmen tar knekken på meg

Du har sagt det på din ære nå, om du ikke gjor det er du ærelos!!
Ah, jeg har bare vært på Skiathos og Kreta, ved Georgopolis. Tror ikke jeg motte noen der, var for det meste alene med bokene mine under parasol på stranda.
>kom og bad, user
>nei, jeg leser om hobbiter
I dag er det klart for meg at jeg vil heller ligge under parasol og drikke ol i frisk sjoluft enn å "feste" eller noe sånt tull. Skal til Bali i sommer, og være der en måned med forloveden. Fy faen det blir bra.

Har ikke gardiner og er faen meg sol til klokka ti her

>går upp varje dag på morgonen efter en svettig varm natt
>tvingar mig själv att gå till jobbet
>på vägen ser jag massa glada människor som är utomhus, ungdomar som precis slutat skolan, osv
>sitter inne på jobbet hela dagen
varför ens leva när man inte kan njuta av vädret

>10% celcius

Attached: T2jsLRD.jpg (480x270, 19K)

det er da muligt så længe du planlægger det og får forsyninger ved byerne på vejen

ååååhhh, orki ikki at verða klárur í hvödinum meir, eg taki ein 6pack fram.

Attached: gull.jpg (600x600, 20K)

Mitt tips för att gida med hettan:
Bara bli en med hettan. Sprid dina armar och uppsluka solens välsignade ljus. Tag styrka från solen liksom en blomma.
Det fungerar för mig. Nu anser jag 25 grader att vara för kallt.

Hvor i Bali skal du? Var der for i Desember i en måned. Kjorte scooter helt til Ubud

Det är samma för mig user

Bali låter trevligt! Det blir ingen semester för mig den här sommaren tror jag

Jeg har hengt ullteppe foran vinduet fåvæ. Har vinduene åpne og sitter i ganske grei komfort selv om det har vært varmt i dag. Da jeg våknet (klokka fem, fucka dognrytme om dagen) var det kvelende varmt selv om rullgardina var nede...

Attached: +10C.png (300x300, 113K)

Sluta dricka östrogen-juden

var 10c her i dag. Setti meg út í sólina, havi brendar armar og pannu/nös nú

Attached: 29597657.jpg (468x480, 25K)

>svear klagar på hettan
>far till tailand på vintern

Kek

Bara skräp far till thailand.

>næsten 30c her i dag
middelhavsboere blæst af helvede til

Attached: 2333645.jpg (489x499, 37K)

Haha, havet brenner armene og du nös? Post bilde fra færoyir

Sanur ved Denpasar tror jeg. Blir digg med en måned med tjenere og sjåforer fåvæ. Å forlove meg med ei rikmannsjente er beste valget i mitt liv.
Haha du må bruke SPF30, vet du. Sinksalve på nesa