>be of Dutch descent from the first Nederlanders to come to New York
>interested in Dutch history and culture
>think learning the language would be fun
>buy a couple of books, sub to some good JewTube channels
>every Dutchman I encounter tells me not to learn it and won't speak the language with me to practice
Be of Dutch descent from the first Nederlanders to come to New York
Other urls found in this thread:
See, that's why I lie to them and say I can't speak English
It's just not a very useful language, internationally.
But if you want to, I'll help you.
How far are you with learning the language?
Kun je dit begrijpen?
If you can understand that, please read the following
Je bent een echt een kutmogool dat je Nederlands bent gaan leren. Alsjeblieft eindig je leven.
Not gonna work. Everyone knows English nowadays.
Ja, ik kan dat begrijpen.
Waarom zijn we online zo grof tegen elkaar?
>poor/lower middle class Latinos
>knowing English
The best part is pretending to only speak an indigenous language
I'm tall, blond, and white. Also upper middle class so, despite living in NYC, I don't have many encounters with lower class Latinos other than listening to them ramble in their tacobabble on the streets.
>Ja, ik kan dat begrijpen.
Damn, ben je echt alleen Nederlands gaan leren omdat je voorouders Nederlands zijn? Respect, het is geen makkelijke taal om te leren en je begrijpt het dus al vloeiend. Of je bent aan het memen en je bent gewoon een Nederlander op vakantie.
>Waarom zijn we online zo grof tegen elkaar?
Dat is hoe amsterdammers normaal tegen elkaar praten.
>tall
>blonde
>white
Are you saying it's impossible that poor whites don't exist?
>living in NYC
Don't say that
Nee nederkerel, dat was maar een kleine steekproef. M'n nederlands is gemiddeld op zijn best.
>Dat is hoe amsterdammers normaal tegen elkaar praten.
Waar zijn mensen vriendelijk in Nederland? Mijn voorouders komen uit Zaandam.
Poor folk make up a much smaller percentage of the white demographic than compared to other races.
At least D*tch people have told you one thing right. Their language is useless - ugly guttural goblin speak, that ought to have been wiped out long ago. A nation of mediocre cheese eating water jews, who would sell their mothers to slavery if it would make them a guilder. Thankfully The British Empire ended the possibility of The Netherlands being a great power once and for all.
Even if you are part Dutchoid, you are a blight on the world. Please do the world a favour and don't reproduce.
They still exist so thats what you use
>Nee nederkerel, dat was maar een kleine steekproef. M'n nederlands is gemiddeld op zijn best.
Eerlijk, van wat ik nu lees lijk je beter Nederlands te kunnen dan meeste migranten in Nederland.
>Waar zijn mensen vriendelijk in Nederland? Mijn voorouders komen uit Zaandam.
Zaandam is al heel anders dan Amsterdam; maar net zoals in de VS, kleinere dorpen zijn wat vriendelijker dan grootte steden. Ik woon zelf in Amsterdam en studeer in Zaandam.
Ben je ooit op vakantie geweest in Nederland?
Disgusting. You ought to have more respect for your mothers.
Oprotten kanker kiwi, niemand vroeg jouw wat.
I bet you're fun at parties.
Nah. That's dumb.
>Eerlijk, van wat ik nu lees lijk je beter Nederlands te kunnen dan meeste migranten in Nederland.
Bedankt bro. Ik probeer mijn best te leren. Een taal leren is zo moeilijk, vooral als je het niet dagelijks kunt gebruiken.
>Zaandam is al heel anders dan Amsterdam; maar net zoals in de VS, kleinere dorpen zijn wat vriendelijker dan grootte steden. Ik woon zelf in Amsterdam en studeer in Zaandam.
Cool. Wat studeer jij?
>Ben je ooit op vakantie geweest in Nederland?
Ben er nog niet geweest, maar ik zou graag Amsterdam en Den Haag spoedig eens bezoeken.
Continue speaking English to everyone in the Netherlands then
>Een taal leren is zo moeilijk, vooral als je het niet dagelijks kunt gebruiken.
Lol, kan ik begrijpen. Maarja je kan altijd bij de dagelijkse /nederdraad/ threads langs
>Cool. Wat studeer jij?
ICT
>Ben er nog niet geweest, maar ik zou graag Amsterdam en Den Haag spoedig eens bezoeken.
Moet je doen, Amsterdam heeft veel plekken waar je traditionele kaas, haring, etc etc kan krijgen. Ik zelf heb een bijbaan in een traditionele kaaswinkel in Amsterdam; als je geïnteresseerd bent, we versturen ook kaas, traditioneel gemaakt in Nederland, naar Amerika.
Niet om een shil te zijn, we hebben veel lokaties in Amsterdam.
Bedankt voor het advies. Succes met je studie.
>tfw started learning dutch a few months ago
>still can't understand shit
>every dutch speaker knows english anyway
>not giving up because i like the language and enjoy learning
just stick with it OP.