Suldals-utgaven
Forrige:
Suldals-utgaven
Forrige:
Other urls found in this thread:
youtu.be
youtu.be
youtu.be
ostesnak.dk
youtube.com
ncbi.nlm.nih.gov
aftenposten.no
en.wikipedia.org
dagbladet.no
cirkussibylla.com
twitter.com
twitter.com
Eg må drite
KOM HEM FRÅN SJUKHUSET DIAGNOSTISERAD MED SUGMIN.
Med hva?
Sugmin kuk
Tja, hvor skal jeg begynne... det er en gammel språkrest, ja. Det henger også litt sammen med gammeldansk, hvor ar-genitiv og s-genitiv falt sammen. En form som «til sjǿs» (< til sǿs) er på en måte mer dansk enn norsk. (Se nedenfor.)
Ordet «til» er egentlig (nå snakker jeg svært etymologisk) et substantiv. Det er faktisk i slekt med det tyske ordet «Ziel», som betyr 'mål', engelsk 'destination', 'target'. Ordet er litt av en særegenhet blant nordgermanske språk, det blir over tid oppfattet som om det er en preposisjon. Trolig fordi det stadig vekk ble brukt rett fǿr posisjoner, som en slags... ja, som en slags pre-posisjon, kan man vel si. Men ordet oppfǿrer seg ennå halvveis som et substantiv. Det vil si, når man på norrǿnt skriver
>til sjǿs
d.e. «til sjávar», «til sjóvar» eller «til sævar»... eller, vet du, dette blir et vrient eksempel. Jeg bytter det ut med «til England».
>til England
d.e. «til Englands», så svarer dette egentlig til tysk «Ziel Englands», altså 'Englands mål'. Preposisjonen styrte alltid genitiv.
I gammeldansk gikk preposisjonen over til å delvis styre dativ (sikkert under press fra lavtysk «to» og hǿytyks «zu», tenker jeg), og således får vi også absurde danske former som «til rette» (Aasen insisterte på «til rettes»).
Hvem gåsehud her?
hva gjör man når man får gåsehud på penis?
>
>
>
>
trekker penis ut av gåsa ! !!
Jævla Dansker
baseret dansk hygge
>Grotesco
hörtes kjent ut
youtube.com
>«Ziel Englands», altså 'Englands mål'.
Synes dette var rart.
Hvis jeg skal til England, er mitt mål England.
"Ziel Englands", hva blir det?
Englands mål.
Men Englands mål er ikke mitt, det er England i seg selv som er mitt mål.
Sånn jeg forstår genitiv er det for å forklare eierskap.
"Das Geld des Vaters", for eksempel.
Da er det klart hvem som har eierskap. Ikke så mange alternativer å blande med, men likevel.
"-s"-endingen er jo litt intuitiv for oss også.
"Er gibt das Geld seiner Vaters zu seinem Bruter"
Her er det farens penger som gis bort.
Så, vel. Til England?
Englands mål?
Hvemfor blir det slik?
Hadde de ikke preposisjoner for?
Var ikke "ich fahre nach England" logisk for dem? Hva ville de sagt?
Skjonner ikke ordklasser og sånn, jeg.
Ikke kasus heller, tydeligvis.
Men man har jo genitiv på en annen måte også, som jeg vet om. Nemlig "under" noe.
"wegen des Konzerts"
Men her vil en handling på en måte "tilhore" tidsrommet når handlingen skal ta sted.
Unnskyld, men jeg er dom.
Men men. Takk for svar. Liker å få ting om språk forklart.
får vell ta og spille og chille jeg da
>tidsrommet når handlingen skal ta sted.
Mente selvfolgelig når konserten skal ta sted.
t. domm
dom som seier at dom er dom, dom er domme dom.
>"Ziel Englands", hva blir det?
Tenk mer "target of England" eller "destination of England". Jeg vet at det hǿres rart ut nå, men det er faktisk ikke så veldig mye rarere enn at vi fremdeles sier "til havs".
>Hadde de ikke preposisjoner for?
Joda, men den opprinnelige preposisjonen falt ut av bruk i urnordisk.
burde jeg svare gutta?
Nei, det vil ikke hores naturlig ut for jeg får lest en del eksempler. :(
Er det en gutt..?
har det noe å si?
Ehm, user..
>iche
du ringte?
hv*T hund btfo
>MRI skann indikerer at mann til kvinne transkulturelle enten er menn som blir opphisset av tanken på å ha kvinnelig kjönnsorgan eller homoseksuelle som vil forföre heterofile menn.
ncbi.nlm.nih.gov
>Ytre höyre: "Vi önsker etnisk rensing!"
>Ytre venstre: "Vi önsker 6 timers arbeidsdag!"
>Sentrum: "Alle politiske ytterpunkter er like dårlig!"
aftenposten.no
byðium ver yðr at þer varkynnit uið oss þat sem a skorter...
kokos*ntrum bthu
Om du synes nazistars rett til å trakkasere og framme ideal om folkemord er viktigare å forsvare enn tryggleiken til dei menneska dei sökjer å utrydde kan du faktisk ta deg samtlige bollar. Dette er ikkje opp til diskusjon!
De fleste transeksuelle har ikke så mye å tilby staten annet enn problemer og mas.
faktisk helt riktig,
men det er ulovlig å si sånt!
>hacker seg inn i /norgetrådens/ mainframe
>backtracer alle iper
>anmelder dere alle
tsssk... ikke no personli... gutta...
>Codex Hardenbergianus
>Hardenbergianus
satire
tar meg en cola og en snus, begge rett fra kjoleskapet
Hvem er denne Hardenberg og hvorfor er han i anus?
>hacker mainframen til smartkjöleskapet til dumme sverigeanon
>setter opp temperaturen
>cola og snus er varm
tsssk... ikke no personli... gutt...
fy flåbbe
ja, jeg ville ha gjort siden hun er söt fåvæ
>iche
Eg trudde iche at du var sånn kristen, jokkius?
EDIT: Eg fekk meg ein rar kaptcha! Han var frå Nye Jårk.
>iche
>leste det först som "icke"
ble trist fåvæ
Hun har ikke sko på, hva er det du glor på?
Har dere noen gang sett moskus?
jeg er dessverre at*ist.
Bare fra toget over Dovre.
hvor (ja) bor (jeg) du (bare) egentlig (spor)
akkurat nå bor jeg i Oppland.
Bare på mora di.
nu va du smart
nu va du veldig smart
wtf,trodde det var en kommune, men gugla det og så er det et fylke med storrelsen av halve norge
Du tenker på Oppdal.
oppland er en stor gutt
for deg
Hvorfor vil Maren dromme?
Hvem i Oppland da? Akkurat nå? Pleier du å flytte
sitter dere her dag inn og dag ut og prater om de onde j o d e n e... når skal dere vokse opp.
ole_brumm.png
Den eneste som har nevnt guds utvalgte folk er deg anonsen.
Du er vel ikke...
En slik...
Antisemitt?
innafor å ville pule en (((jente))) eller to...?
fordi det er som å do
>den ene er europeisk med blondt hår og blå öyne
>den andre har mörkt hår, mörke öyne og trekk fra midtösten
>begge to er fra samme rase, den jödiske rase
hva mener egentlig jöder med dette?
Hva ville skjedd hvis en aktor som handlet alene slapp en atombombe over Israel?
>Stikker på Stjernebukk
>Kjöper en deilig Soya Latte
>Sluper den i meg
>Ler av den patetiske /norgetråden/
tsssk... ikke no personli... trangsynte tråd...
samson alternativet
en.wikipedia.org
>fl;li
>israel sendet ut hele atomarsenalet sitt til alle kanter og ödelegger så mye av verden de bare kan bare som et siste fuck you til gojim
>skaffe materialene
>bygge
>oppbevare
>alene
Helt fullstendig umulig. Bare å fly flyet er umulig om man er alene. Men svaret er vel at det er landet vedkommende kom fra, og alle som er allierte med det landet, som ville blitt holdt ansvarlig.
Hun farger håret, user.
Ǿynene hennes er heller ikke blå.
hvor får jeg egentlig kjǿpt en traust čiehgahpir?
Mer som
jödiske triks altså, jödene har lurt meg igjen!
når man ser bilder av henne fra hun var yngre er det ganske åpenlyst, nesen vet...
>når du har gitt opp på livet for flere år siden så du trenger ikke å være stresset for noe som helst lenger
deilig fåvæ
>Dampen fyller den morke badstuen. Kun noen blå lys fra under benkene lyser opp konturene av de nakne mennene rundt meg. Noen runker seg selv, andre runker eller suger hverandre. Tre varme dråper renner nedover den nakne kroppen min. Vann som har samlet seg i taket og til slutt gitt slipp.
>Doren ut til gangen går opp og slipper inn litt lys, nok til at jeg ser gjenskinnet av en kukring, og til at jeg ser at jeg tenner på eieren. Etter litt kortvarig moro går vi opp i tredje etasje og har trekantsex. To måneder seinere har jeg offisielt blitt kjæreste og samboer med mannen.
Klart han har rett, om du synes NOE av dette er ekkelt er du en jævla drittherre!
>På en sexklubb kan man stille seg opp etter en vegg og bli knullet av x antall menn uten å snu seg for å se hvem de er
Hvilke muligheter
Åpne grenser for Israel!
nu va du dobbelsmart lille venn.
Star = davidstjernen
Bucks = penger.
STA = Surveillance and Target Acquisition
RBU = Regional Business Unit
CKS = Center for Knowledge Societies
DU = Homo
HO = High Output
MO = modus operandi
>Italy’s Salvini Wants More Babies, Fewer Migrants: ‘A Country Which Does Not Create Children is Destined to Die’
Elsker at denne Sandbergsaken aktiverer mandlene til kokovenstre så mye at det koker.
Bahareh Letnes kom til Norge som "asylsöker", men drar på ferie til landet hun "flyktet" fra slik som alle andre "asylsökere" gjör. Kokovenstre forsvarer alltid asylsökere som drar på ferie dit de flyktet fra så fort de får statsborgerskap med at området er trygt nå. Men at det ikke betyr at de ikke trenger asyl og oppholdstillatelse i Norge lenger.
Så de kan ikke nekte Bahareh å dra tilbake til Iran uten å se ut som hyklere. Og siden alle som har norsk statsborgerskap er nordmenn er jo dette bare to nordmenn på kjærlighetstur.
At hun er mye yngre enn han kan de heller ikke si noe på, for love er love.
De har malt seg så langt inn i kokovenstre-hjörnet sitt at uansett hva de sier i mot Bahareh vil være dobbeltmoralsk.
>renhetsspiralen er ekte
men det ekke henne de tar, de tar Sandberg
Hvem er Kari Kristensen?
Det ikke /pil/gutta fortalte deg er at kroppen din vil produsere mer Testosteron for å bekjempe de ökte nivåene av estrogen som du får i seg gjennom soya
>Kvinner og minoriteter oppfordres til å soke
Rödpill meg på DFS, bor i Stjördal og byen min skal arrangere Landsskytterstevnet.
kan'ke terg the sandberg!
>58-årig norsk fiskeriminister har et forhold til 28-årig tidligere modell som nå driver bla. med eksport av fisk
Dette er uironisk ikke greit, av flere åpenbare grunner.
det er FAEN ikke greit å ha helt normale politiske meninger
En aktivitet som utvikler seg til å bli en sport for rike menn og deres familier.
Skjönner ikke hvorfor man absolutt MÅ skyte med skarpe våpen. Kan man ikke heller bare sette en laser i löpet på våpenet som registrerer treff når man trykker av? Da slipper man at folk flyr rundt med en hel haug med våpen over alt.
det er mest de heslige beina som gjor det for meg
Var det virkelig så vondt for #varmevenstre å se Sandberg sammen med en utlending at han må gå av?
Fordi "h-han e-er jo rasist!"..?
Nei, de mener han har misbrukt sitt embede.