/norgetråden/

#kokovenstres utgave
Forrige:

Attached: 1533567686178.jpg (980x474, 320K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=JCUYX_ytbpM
nrk.no/video/PS*8a3efbfd-3bce-45b4-b126-9114e861c73e
youtube.com/watch?v=81Al7id1VHY
youtube.com/watch?v=ycPr5-27vSI
youtube.com/watch?v=pqn3Cr0xG4k
youtube.com/watch?v=2C71E8IvaFE
youtube.com/watch?v=QyW66e23X50
twitter.com/SFWRedditImages

Kanskje det er håp allikevel

Dårlig utgave

Eg må drite

Vurderer å skaffe meg en sånn der dating app. Noen som vet om det er folk på Bumble i Norge? Har hort at det er bedre enn Tinder

for Trædal

Attached: 9788202588120.jpg (360x563, 26K)

Snakker med noen på jodel som tror at skattelette er gratis penger til de rike.

det er jo det?

sosialister tror ikke på privat eiendom. alt tilhörer alle.

Er tragisk at det finnes folk som uironisk tror dette.

>dette er hjernen din på offentlig "utdanning"

>Spiller dataspill med en sprenger
>Han må gå afk hele tiden for han får telefoner
>Tar oss en evighet å få gjort noe som helst pga det
E-er det sånn det er å bli voksen?

Attached: 1535232001394.png (450x450, 17K)

jeg orker ikke å være tynn lengre
hva kjöper jeg på butikken for å legge på meg gutta?
starter med kneböy ikveld

>ser at staten mister inntektsgrunnlaget og bufferen og at utgiftene vil oke de neste femti årene
>bestemmer meg for å spare til egen pensjon
>underveis gjor mine oppsparte midler at jeg blir "rik" og må skatte mer
>når jeg skal pensjonere meg har de andre ingenting og jeg har mye som genererer penger
>derfor er det for fellesskapets beste at dette skattelegges med en kjempehoy sats eller omfordeles
Dette landet går faktisk ikke an å bo i for folk som er på ovre side av normalfordelingen

Hvor er det trådstarter er fra?

Noen i tråden som har bilde av Kjos som holder på å sende et Norwegian fly inn i WTC? Synes det kunne vært en fin trådstarter til tirsdag.
men, men
bare noe jeg tenkte på

Attached: kjos.png (525x700, 419K)

d-du hva?

Trådstarter bildet. Hvem debatt?

Kylling, ris og saus er godt

ting med mye karbohydrater

youtube.com/watch?v=JCUYX_ytbpM

Kjeks
Svar plis

nrk.no/video/PS*8a3efbfd-3bce-45b4-b126-9114e861c73e
Husker ikke hvor tegningen er i fra men.

Attached: 1526653002166.png (762x610, 157K)

Takk for svar

Du kan vel spare nesten skattefritt i aksjesparekonto, men har du over 10 mill så blir det vel formuesskatt på deg.

Attached: stalingrad.png (386x638, 316K)

Shiller denne her siden forrige tråden daua.

youtube.com/watch?v=81Al7id1VHY

Hvor i Norge er det best å flytte om man bare vil unngå dritten og ha billig bolig + grei jobb? Svalbard virker egentlig ganske attraktivt.

>lav skatt
>lite kriminalitet
>billig booze

Attached: svalbard comfy.jpg (1750x540, 196K)

å bo på bygda er jo det billigste, så lenge du ikke har alt for lang vei til jobb. hvor i norge vet jeg ikke men.

Attached: 1486766733353.png (1920x1230, 2.07M)

D-det er vakkert

chino-chan

>nesten skattefritt
Du, hva? Man må betale formuesskatt og utbytteskatt. Dessuten er man hele tiden nodt til å skatte på uttak, til den enhver tids gjeldende skattesats.
Kommer sosialistene i flertall, kan de vedta at alle midler i aksjesparekonto over [arbitrært folelsesladd belop] tilfaller staten.

Man burde tatt hånd om boligprisene ved å ha okt renta i 2013-2015. Problemet i seg selv er ikke hvor mye prisene har okt men hvor mye privat gjeld har okt. 2013 var et godt tidspunkt å oke renta fordi gjeldsnivået var noe lavere og fastlandsnorge var tilpasset en fremtidig hoykonjunktur. Utfordringen var oljeprisfallet og problemene til petroleums- og shippingindustrien.
Regjeringen og Norges Bank valgte naturlig nok å senke renta og heller begrense tilgangen til boliger med egenkapitalskrav. Utfallet blir at man skaper enda mer gjeld fordi man skal finansiere nyskapningen med lån og mer gjeld.
Man burde heller okt renta og i stedet brukt mer penger over statsbudsjettet. Det beste ville vært å kuttet i arbeidsgiveravgiften og tilsvarende skatter. Dette er selvsagt veldig upopulær politikk som går ut over mannen i gata. Nå spås det 6 renteokninger innen utgangen av 2019, noe som jeg mener er svært usannsynlig fordi det vil bli et for hoyt og raskt rentetrykk på nordmenn.
Basert og mange takk Anonsen

Attached: wehrmacht_soldier_5.jpg (448x592, 38K)

>Nå spås det 6 renteokninger innen utgangen av 2019, noe som jeg mener er svært usannsynlig fordi det vil bli et for hoyt og raskt rentetrykk på nordmenn.
Har du 3 mill i lån må du forvente å betale 50 000 mer i året i renter etter ökningen.

Attached: 1536161305782.gif (200x150, 2.59M)

Hvis du sparer til pensjon regner jeg med at du ikke kommer til å ta ut penger fra aksjesparekontoen med det forste. Stemmer at de skatter på utbytte ja, noe som er tåpelig. Er uansett ganske lite du betaler i skatt hvis du lar pengene stå

Det er nesten det
Vedder på at du ikke er mer enn arbeiderklasse selv

Sorry, men det er det.

Ideellt sett hadde rike brukt pengene sine på å skape ny industri, nye arbeidsplasser, ansette mer mennesker og investere i entrepenorer.

Dessverre gjor de ikke nok av det. Mange kjoper bare boliger, aksjer, tomter og lar pengene stå på gunstige rentekontoer fordi da får man mer penger.

Bankene gjor akuratt det samme. Hvis du ikke skatter dem, går mer av pengene til det.

Problemet er at status quo ikke vil holde seg. Norge vil bli mer sosialistisk i felleskapets navn.
Jeg må se etter muligheter i skatteparadis, noen andre som har tenkt tanken her?

>folk får ikke lov til å bruke pengene sine på det de vil, det må gå til oss andre som ikke er rike

>Ideellt sett hadde rike brukt pengene sine på å skape ny industri, nye arbeidsplasser, ansette mer mennesker og investere i entrepenorer.
Dette gjor de jo ved å kjope aksjer.

>det finnes faktisk folk i tråden som uironisk suger pikken til rike homser med jodisk ånd
jaja

>rodt gratulerte venezuela med valget
kjeks

jeg vil ikke i kasjotten

Attached: 1532701335179.png (658x662, 112K)

Riktig, men bare ved emisjon. Etter det er det går ikke pengene til selskapet, med mindre de selger mer av seg selv. Mesteparten av pengene er bare hedgefunds, banker og privatpersoner som bytter penger og papirer som en lek.

du har ikke noe valg

Attached: 1534633639104.jpg (957x745, 240K)

Sveits, Amerika og Storbritannia er vel alle tre gode alternativer hvis du ser etter normale alternativer. Ellers har du jomfruoyene og andre sånne steder

Å gi de rike mindre skatteletter enn resten er bare urettferdig.
>haha nei det er urettferdig at deres penger ikke er MINE vrææææææl, hvorfor kan ikke jeg være rik da vrææææææl

j-jeg

Attached: kasjott.png (1562x745, 501K)

>rike får ikke destabilisere samfunnet og drepe okonomien som har beriket dem og som er bygget på likene av mennesker som stort sett ikke var rike

Bilde relatert.

Attached: 1477412988038.jpg (1919x920, 801K)

Dettan

Attached: 1524218089659m.jpg (790x1024, 139K)

Uten banner.

Attached: 1486762159041.jpg (1920x1080, 263K)

De har ikke gjort seg fortjent til å ha mer penger en meg. Hva har de gjort? De har arvet pengene sine eller vært heldige med investeringer. Jeg jobber og sliter 37.5 timer i uka og får akkurat det jeg trenger for å klare meg. De burde skattes mer slik at jeg kan leve et bedre liv!

bådåddjo

Attached: Pxz54v4YhDa9MTFXfpx69gma__tAbkpuhEB21upTd8hw.jpg (1000x566, 111K)

Har dere sett Joe Rogan intervjuet med Elon Musk? Musk virker veldig deppa fordi ingen har hǿrt på advarslene hans om kunstig intelligens

youtube.com/watch?v=ycPr5-27vSI

Attached: 1495838097672.jpg (5000x5000, 2.57M)

så bare det klippet der Musk traff Jonasen som en galmann og kræsja sine egne aksjer

>Musk
>>>/lestdet/

eg hatar nordmenn

Attached: 1536341256594.webm (640x800, 2M)

ka gjor du her da

NTNUI 3 Vinner mot Stjordalsblink

Attached: 1536418315720417002315.jpg (2448x3264, 1.98M)

hvem navn heter henne ?
(spor for en ven)

Buktale Dukke

Valgfusk i Sverige

Gi meg en kjapp lǿpned.

Lol, for et undermenneske du er. Patetisk.

Sosialister mener uironisk at penger fundamentalt tilhorer fellesskapet, og at enhver som blir mer rik enn noen andre, blir det på fellesskapets bekostning.
Det er som om de lærte seg prosentregning og aldri sluttet å tenke på noen annen måte.

Well... I don't like the way the country's ran, don't you know, and, erm... that's pretty much what I was expressing in my poem. The government... the American government - they're sneaky, they're very deceitful, they're liars, they're cheats, they're rip-offs. I mean, the American government is one-- is one systematic government that... that nobody can trust. I don't trust them myself

Attached: the darkness never stops.png (930x1124, 1.6M)

*knips*
jao rett te mappa mi

I don't like the judicial system, I don't like the government system, I don't like the police, I don't like anything to do with this country's government. I just don't like it, because... they're sneaky, like I said - they're deceitful, they're lying, they're cheats, they rip the people off. That's the American government for you. America is a third world country, and people don't recognise it... and I think that that's pretty god damn sad, that they don't recognise their own country as a third world, third rate, third class slum

Har du spilt på ett idrettslag sverigeanon?

FEIL.
Det blir som å si at det ikke blir flere hus av å oke boligettersporselen.
Å kjope aksjer hever multiplene i markedet, som forer okt lonnsomhet ved emisjon. Det forer til flere og mer lonnsomme emisjoner og at flere etablerer nye selskaper.

horer på den nå. er nok den beste Gudfart Deg! Svart Keiser albumet

youtube.com/watch?v=pqn3Cr0xG4k
får vel breve en norsk slager

Bra at sprengerene selger seg ut da.

Sverigeanon er en fascistisk sexistisk nynazist som stemte på Jimmie Åkesson sitt parti

bor jeg dra på butikken å handle det jeg mangler til å lage kyllig tandoori eller skal jeg bare drite i det å bare spise plain kylling å ris?

aksjer er dritt, vi må stenge börsen. det er ikke ok at hvite menn som pusher 50 skal tjene seg rike på å leke med penger, pengene skal tilhöre fellesskapet

det er gått og slape av

EP-er er ikke album

prǿv forresten dette

youtube.com/watch?v=2C71E8IvaFE

Attached: VESTEN REISER SEG IGJEN.jpg (320x286, 31K)

Dette. Staten burde kjope alle aksjene på oslo bors og eie alt næringsliv selv

takk for anbefalingen anonsen. har hort mye på Silver Mt. Zion men har ikke hort den der. Liker du Set Fire To Flames?

nei jeg liker hrsta
youtube.com/watch?v=QyW66e23X50

"The West Will Rise Again" ble ikke utgitt på Constellation Records, av en eller annen grunn, og sporet What We Loved Was Not Enough ble gjenbrukt på "Fuck Off osv osv" (spor 5). Men jeg liker ikke den versjonen. Versjonen på ep-en var mye, mye bedre sdm.

Liker du Hekseren? Gleder du deg til TV serien?

Her er Ciri'en din, bror :^)

Attached: 1479881985064.jpg (1283x1925, 239K)

jaaaaaaaaaa

Attached: 1515836060191.png (837x629, 787K)

Kjeks. Gutta, vi stemmer inn et parti som kutter utgiftene til staten, lar staten investere alle pengene i aksjer. Staten får så mye penger fra aksjene at vi nå kan slutte med skatt.
Stottes?

ekte hjerneling timer

Idiot

er det trygt å dra på butikken nå?
er normissene borte?

Når de sa de skulle ha en svart eller asiatisk skuespiller så tenkte jeg at tja, kanskje en asiatisk sotnos ikke hadde vært så ille.

Men så kom jeg på at asiatisk i england betyr pakistanere.

drar du nå havner du midt oppi rekke-ol-salg rushet.

når er den beste tiden å dra da?
også hvem butikk?

1 time fǿr stengetid.

>"ikke den anonen, men..."
>er faktisk den anonen

Attached: 1527983658929.jpg (225x225, 9K)

hvis sd blir storst imorgen og afs kommer over 2% vil jeg aldri gjore narr av sverige igjen

spǿr meg hva som helst om norrǿnt...

Attached: nraf.png (872x190, 70K)

sd blir storst i morgen og afs kommer over 2%

Synes Lysglimt og AFS fortjener å bli trådstarter imorgen

Attached: 41237114_10155401499581572_4737595299697000448_n.jpg (960x720, 49K)

Annie Lööf blir statsminister imorgen fåvæ.

afs er et drittparti for drittautister som ikke forsår at de kaster bort stemmen sin. De kan stemme på dem neste valg

>hvis du ikke stemmer på dritt-autister som uironisk tar flere meter med negerkuk om dagen så kaster du bort stemmen din