/skandi/

Sildesalat-utgaven

Attached: 220px-Skandinavism.jpg (220x317, 27K)

Other urls found in this thread:

jaktjournalen.se/norrmannen-tarjei-och-kyrre-vann-drev-sm-for-basset/
youtube.com/watch?v=-dDeKc5PV0k
youtube.com/watch?v=Th1X57Y8Djk
twitter.com/NSFWRedditImage

grattis till norge!
jaktjournalen.se/norrmannen-tarjei-och-kyrre-vann-drev-sm-for-basset/

Eru menn búnir að fá sér fyrsta bollann?

Attached: tal er í straffi.png (764x400, 150K)

Attached: s.png (1200x1600, 2.82M)

Takk! :)
Basert tråd, litt mindre basert utgave fåvæ

Varför ser de så udda ut?

Attached: AMA.00067031.jpg (2083x3000, 2.95M)

vad talar han om?

Nei, ikkje enno. Straks.

Han sporjer om de har fått dykkar fyrste kaffi for dagen endå.

Google translate for islandsk-engelsk er temmelig godt

vi förstår tyvärr inte engelska här i skanditråden.

Eg fǿreslår at du skriv på islandsk, så skal eg skriv så mykje eg gidder på nynorsk. Eg vaks diverre opp med bokmål. Barnemishandling, spǿr du meg.

Ja, men engelskan er i google translate, ikke her ind i skanditråden

nu skall jag tvätta mina kläder. brukar bara hälla i färgad tvätt med vittvätten. allt annat hade varit rasism, och det tål vi inte här i sverige

>Eg fǿreslår at du skriv på islandsk, så skal eg skriv så mykje eg gidder på nynorsk.
Tak men du behover ikke at gore det, jeg kan godt forstå dansk og derfor tror jeg at jeg kan også godt forstå bokmål
>Barnemishandling, spǿr du meg.
Baseret

Hej allihopa :)

har ni varit i skandinaviens största affär?

Attached: Gekas_Gebaeude_540_web.jpg (960x540, 125K)

>Tak men du behover ikke at gore det, jeg kan godt forstå dansk og derfor tror jeg at jeg kan også godt forstå bokmål
Eg skriv ikkje på nynorsk for nokon andres del, men heller slik at eg får ǿvd meg. Det er berre å seie ifrå om dykk ikkje forstår nynorsk, DÅ kan eg byte.

Jag hatar IKEA. För mycket folk

Mange titalls millionar nordmenn på svenskehandel har vært det, ja.
Ikkje meg derimot, eg bur på vestlandet. Det er berre austlendingar som går på svenskehandel.

Attached: 84ca57f4e16a677961627122a4cff8c6.png (560x561, 202K)

iceland has almost the same flag as ahvenanmaa already and is another literal who island so what if we incorporate them so we too can be /skandi/

Ingen engelsk!

Baserad västlänning :)

Du menar förstås Åland? Ja du, det går tyvärr inte eftersom att Island tillhör Norge.

@97349484
Tala svenska

Attached: heem.jpg (1040x626, 204K)

eg har ikkje sett eit mer basert og raudpilla brev så lenge eg har levd på denne jorda
fy FAEN

Attached: 1520433874691.png (309x318, 230K)

Vad tyckte ni om den här ceremonin då pojkar?
youtube.com/watch?v=-dDeKc5PV0k

la å viiiiii åååå

ei sitten

>åland
tarkoitit varmaankin ahvenanmaa?
>Ja du, det går tyvärr inte eftersom att Island tillhör Norge.
ja norjan oli alunperin asuttanut suomalaissukuinen kansa ennenkuin g*rmaanit ajoivat heidät pois joten norja sekä islanti kuuluu suomelle

Viss det er samane du bablar om som et "finsk folk" - germanske folk kom hit fǿr samane, ikkje omvendt. Det er ingen "urfolk", berre "to folk".

>dessa illabådande siffror
Fy

Han är arg för att han fick dåligt betyg på svensklektionerna i skolan

youtube.com/watch?v=Th1X57Y8Djk
Breva fin musik

God dag vad gör ni?

Sikkert.
På en semirelatert note - eg skulle virkeleg ynskje at islendingane lærte seg nynorsk eller ihvertfall bokmål på skulen. I stedet for lærar dei seg dansk.
Kvar einaste gong eg sjår ein islending skrive på dansk går hjartet mitt i tusen bitar.

Attached: 1517079409640.jpg (1024x806, 85K)

Jag ska till skolan nu. Hejdå vänner

Ja det är nog en bra idé. Jag skulle själv gärna ha fått alternativet att lära mig norska i skolan för då hade jag kunnat arbeta för norska företag i Sverige, de brukar ge väldigt bra lön.

> eg skulle virkeleg ynskje at islendingane lærte seg nynorsk eller ihvertfall bokmål på skule
nej, vi borde lära oss isländska istället.

hvad er der galt med bokmål / hvorfor kan du bedre lide nynorsk?

en tarkoita saameja vaan tietääkseni nimeämättömiä finno-ugrisiksi tai vähintään uralilaisiksi luokiteltavia kansoja jotka asuivat etelämmässä ja jotka (((katosivat))) kun (((germaanit))) ilmestyivät kuvioihin

en ole vihainen, sillä ruotsi on kielenä lähes hyödytön
se ei ole edes oman kieliryhmänsä puhutuin kieli, mikä tekee siitä vielä hyödyttömämmän
tämäkin tulkkaus mitä teen tapahtuu pääosin englannin tietämykseni pohjalta ja sanakirjan avulla
jos totta puhutaan, jos skandit puhuisivat yhtä kieltä kuten aikoinaan, varmaan opettelesin sen

@97349988
cringe

(skriv med stavfel så inte f*nnen kan google-översätta)

vorfer eyr finarna su trista?
tey skrivor pa sit mongålspråk ner te myket vael veyt at vih inte can forstå

Attached: 777.jpg (700x900, 238K)

Hön eyr stjärtusmerttud föoer att haäöen är böök

Fordi bokmål er basert på dansk skriftspråk, mens nynorsk er bygd opp av vestnorske dialektar. Enkelt og greitt.

Hejsan
>Eg skriv ikkje på nynorsk for nokon andres del, men heller slik at eg får ǿvd meg.
Ah
Beklager, jeg misforståede

Ahh det giver god mening. Hvor mange bruger nynorsk? Er det ikke stadig storstedelen der bruger bokmål?

>so what if we incorporate them
Reyndu það bara, Finnadjöfull

Attached: 1446511292775.jpg (220x291, 12K)

Jo, stǿrstedelen bruker bokmål. 70-30 er en optimistisk sum.
Nå bruker jeg bokmål, forresten.

berre negrar, icels og invandrer brukar nynorsk. det er et mem-språk. hann ivar som oppfant dei var litt av ein autist

Hald munn, evige svenske. Nynorsk er likestilt bokmål.

Attached: Bokmål.png (278x471, 33K)

dǿd tråd

Attached: 1521716509964.png (545x400, 73K)

bokmål = dansk

Attached: ivar.png (768x768, 565K)

daddy is home.
hello children.

ingvar iffig öh
sverre har en styyving åh

Hvad er der galt med dansk?

hej, ven

ikkje noko, men de trur seg sjölv väre mer intelligente om dei skrivar på nynorsk.

Jeg skal til Malmo snart. Hvad er der at se og lave?

Ingenting er galt med dansk, og vi tror heller ikke at vi er mer intelligente om vi skriver på nynorsk.
Noen foretrekker simpelthen et norsk språk som IKKE er en reformert versjon av dansk.