Nattråd
Sverigetråden
Other urls found in this thread:
youtube.com
biorxiv.org
twitter.com
vem på bilden? tror jag känner honom
först för fri tillgång till chips och öppna läskburkar
Nej, på vikingatiden sa man "regin" inte härskare
Ensamanon
frey/freyr/fro/frö betyder härskare
sitter oironiskt på att garva ihjäl mig åt sunes sommar just nu
peter haber är en underskattad komisk skådespelare.
på vilket jävla språk?
ät endast fett och protein, det är ett mirakel.
Påminnelse att fornvästnordiska /ey/ stämmer överens med fornöstnordiska /ö/
Till exempel i ey/eyjar och ö/öar
Med andra ord: Frey i isländska och norska=Frö i danska och svenska
NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
Verkligen?
>forncuckar
Alla germanska språk
Tyr/Ti/Tiwaz betydde dessutom från början "himmel".
aa, sjukt att han aldrig vann nobelpriset
vad händer då?
Ahmed...
räknas ägg?
Varför förnekar japsarna nankingmassakern?
Är det därför himmel heter taivas på finska?
Påminnelse om att alla gudar och all mytologi kring dem är mestadels extremt vaga sammanställningar som gjordes på 1800-talet som i sin tur sammanfattats av kristna historiker som Snorre Sturlasson på 1100-talet. I verkligheten fanns det knappt någon enhetligt religion överhuvudtaget i skandinavien under bronsåldern och tidiga medeltiden, bara väldigt löst sammankopplade gemensamma trosföreställningar.
hur mås det
>dkn ensam
ser inte mening med någonting.
Var träffar man ens en fv? Folk säger att man ska "gå ut och prata med folk", men vad fan menar de? Ska jag bokstavligen gå ut och ragga på folk i parken?
Varför förnekar svenskarna sameförtrycket?
Fel.
Av det som finns bevarat så är trosföreställningarna mellan 600-talets England, 800-talets Tyskland och 1200-talets Island och Danmark (även några sånger från 1400-talets Sverige) väldigt lika varandra.
helt ok, har bara inte sett dagsljuset i ett par dagar nu
Korrekt
Åk hem till Sibirien renjävel
utställningar är bra
Vi var här först svennefitta.
man har typ en social grupp som gängar ihop sig med några bekanta, och så får man träffa några tjejer och så kanske man börjar gilla varandra osv
man måste ha ett socialt sammanhang i många av fallen
eller så träffas man på jobbet/skolan/internet
Same: jag vill ha detta, detta och detta
Svensk; Nja blir inget med det
Same: Förtryck!
se
Jag
min fv
Du menar att jag ska gå dit och ragga på främlingar?
Jag har vänner eller åtminstone bekanta, men de har inga kvinnliga vänner.
>jobbet/skolan/internet
korvfest
Blev det någon nyårsbild?
Gillar din stil enormt! M-men du ser ut att ha något oanständigt i tanke~
>Kantanon gillar att titta på tjejer med spermatäckta munnar
Går igenom /gif/ tråden du länkade, det här är ju riktigt snuskigt!
Han självinsätter
Nej. Det där är karaktären Shizuku Hazuki från den populära animeserien "New Game!". Jag är rätt så säker på att det inte är du.
l1nka
>Du menar att jag ska gå dit och ragga på främlingar?
Ja
user, du var den som tog upp oanständigheter...
Kan det vara så att den med perverst sinne är du?
Jag är fett nyfiken nu på vilken av klippen som var hans favorit.
Den är f1 h1
Jag vet.. Borde vara anständigare
Ska gå och lägga mig nu ensam i min säng, hatar denna ensamheten
Exempel:
I fornengelska texter kallas Wodan för "den hängde guden", precis som han gör i Eddan, då han hängde från Ygdrasil i nio dagar och nio nätter som ett offer till sig själv (detta offer är den grunden till den fornnordiska tron och detta bevisar att den idén fanns bland alla germaner)
Snorre nämner Oden, Balder och Höder, Saxo Grammaticus (i Danmark) nämner Othinus, Balderus och Hotherus. Även i England nämns Herebæld (Balder) och Hæthcyn (Höder). Alla sagorna handlar om en broder som dräper sin broder.
Snorre skriver om hur Tors hammare blev stulen, han skickar Loke för att ta reda på vem som har den och det slutar med att han får klä ut sig till brud på ett bröllop hos jätten Trym. I Sverige sjöngs det sånger om hur Torgars guldhammare blir stulen, han skickar ut sin vän Locke att leta och han upptäcker att Trolletram har tagit den. Berättelserna är helt identiska.
Det är allt jag kommer på just nu. Godnatt.
Helt fel, vi kom till Skandinavien flera tusen år innan er.
>Du menar att jag ska gå dit och ragga på främlingar
Ja vad har du för val egentligen?
>vi kom till Skandinavien flera tusen år innan er.
Har vi några källor på detta?
Men det är ju spott inte sperma
Götaland är inte hela Skandinavien din ignoranta hora.
Kommer eventuellt göra ett försök när jag kommer hem från skidsemestern, eller är det försent nu?
Önskar jag kunde gosa med dig, favä.
no homo.
Nej snäll gör en. Den nuvarande bilden är inte i närheten av de tidigare årens kvalitet
>dkn gjorde bort mig själv på nyår
>igen
Vara normis var ett misstag.
>samerollspel
Bästa maten till pasta?
Tror jag inte, inte värre än du kan lösa det
Hur många här i tråden är egentligen fv?
Kan ni dela med er om hur fixar än?
Hollandanon...
Samma här, borde bli nykterist favä
Ja, det är det jag menar. Det är hopplöst. Det är bokstavligen babbenivå. Då kan jag lika gärna sitta hemma och runka. Det är inte acceptabelt att sitta brevid någon på tåget om man inte måste, varför är det då acceptabelt att ragga på främlingar?
Det är helt uppenbart att det kommer gå åt helvete.
Hur gjorde du bort dig?
>Hur många här i tråden är egentligen fv?
va?
jävla nybög lämna tråden
Nej din pucko
>Hur många här i tråden är egentligen fv?
>är egentligen fv
owo
Det kan jag väl men det kommer nog innebära extremt besk medicin för dig beroende på hur gammal du är.
Dejtingsidor finns ju annars
var fan tror du att du är
Indo-Européerna (från vilka vi ärvde vårt språk och majoriteten av våran förfäder) anlände till Skandinavien 2900 f.kr (se Snörkeramiska kulturen och Stridsyxekulturen)
Samerna kom österifrån. Äldsta skelettet med N1c (som de bar på) på Skandinaviska halvön hittades på Kolahalvön och är från 1500 f.kr.
Dessutom publicerades en upptäckt nyligen som daterade vissa germanska låneord till samiskan efter vilket stadie i språkutvecklingen de hade nått vid inlåningen, och kom fram till att den första inlåningen (och därmed första kontakten mellan germaner och samer) skedde 650 f.kr.
Arkeologiska bevis visar också att vi hade befolkat Sverige upp till Jämtland och Västerbotten innan samerna kom.
Samiska nationalister brukar komma med ett motargument i stil med att en del av deras förfäder ändå tillhör den numera utdöda urbefolkningen eller att de behöll x eller y av urbefolkningens kultur, trots att detta också gäller för oss.
Fnöske? Vad jag har hört är det helt hopplöst som man. Vad tjänar det till? Det är bara förudmjukande att göra en profil för allmän beskådan på det sättet.
youtube.com
den här skalliga manskultingen sveper på fnöske och klarar det, men ni gör det inte?
Enda svenska landskapet som ni var före oss i var Lappland
Kantis fjantisen bli min pv så delar vi säng i all evighet~
bara skjut
>Arkeologiska bevis visar också att vi hade befolkat Sverige upp till Jämtland och Västerbotten innan samerna kom.
Where are those?
>Äldsta skelettet med N1c (som de bar på) på Skandinaviska halvön hittades på Kolahalvön och är från 1500 f.kr.
Which studies?
Where's the oldest IE y-haplo? I is not IE.
Finns mindre sexfokuserade sidor än fnöske men det är ett alternativ jo.
Du kommer inte få någon fv om du inte ens försöker vet du.
Okej, sätter igång så fort jag kommer hem då
Hur länge ska faväarkivets sökning ligga nere?
Blev för full för fort, fick talfel varannan mening, spillde champagne på en kompis när jag skulle hälla upp, avslutade det hela med att däcka på en soffa kl 00:20.
Har varit liknande händelseförlopp på tidigare fester.
Hur gammal är du? Hur lång, hur tjock och hur degenererad i porrmissbruk, droger och sprit? Också har du ett arbete och bil?
fan kan jag inte bara vinna några miljoner för att se slippa arbete och kunna glida runt hela dagarna?
godnatt.
Kommer aldrig ha självförtroende för något av det här, om en kvinna inte faller i mitt knä så kommer jag för alltid vara ensam.
Ja, men jag kommer inte få det om jag försöker heller är den enda slutsatsen jag kan dra. Det tjänar alltså inget till.
Datinghemsidor är ett bedrägeri i klass med "heta singlar i ditt område". Finns inga kvinnor på internet.
Låter som standard för t.ex. Dalarna, Norrland. Vem fan bryr sig?
Känner precis samma. Drog upp fnöske med syrran och hon sa att sidan bara används för one night stands ändå så det är till och med fel plats att söka på.
Japp, like bra att du tar livet av dig nu med detsamma favä
1. Se bild
2. Se biorxiv.org
Varför envisas finnar med att tala engelska om de ändå kan svenska?
Ja, men det är ju det jag säger. Så fort man frågar nbögar om råd får man alltid samma sorts råd som är helt obrukbara. Om man ifrågasätter dem på något sätt säger de direkt åt en att ta livet av sig.
Helt värdelöst.
Men det betyder ju att samerna var i Norrland före oss, eller?
Bor i Cuckholm, folk förväntar sig att man ska festa till klockan fem på morgonen och sedan gå till jobbet som vanligt klockan åtta.
Känns pinsamt för jag brukade inte ha några problem med att hålla igång ett bra tag...
Glöm inte nidingspaddan.
Behövs mer än några miljoner för det
Vad förväntar du dig för råd då? Att dra ner till ICA och köpa en fv? Om du vet med dig att du är ett mähä som omöjligen kan få en fv så be inte om råd till att börja med, bara gnäll om situationen direkt.
Nej, det röda på den kartan är vår utbredning innan några samer kommit hit.
Lappland är möjligt men inte säkert, resten av Norrland var de definitivt inte först i.
1-5 skit i jobbet imorgon
6-9 gå till jobbet
0 säg upp dig
>Picture
Exquisite proofs.
>link
Surely you must know that DNA can't survive the sour Finnish soil and this a random sample from Finland and not from Sweden to begin with?