/skandi/

-gulur og reyður útgávan

Attached: 1280px-Flag_of_the_Kalmar_Union.svg.png (1280x969, 6K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=k2oSkpSzYzU
youtube.com/watch?v=JA23S0URT3o
metro.se/artikel/sluta-grilla-djur-jag-klarar-inte-av-likstanken-xr
youtube.com/watch?v=BMayAfYlN_k
youtube.com/watch?v=hEWPmWprx7Y
twitter.com/SFWRedditGifs

Ensimmäinen Suomelle

Attached: Finland_greater_arms_suggestion_1936_coloured.png (563x524, 117K)

andre for protest mot cruisenæringa

Attached: Ead9VBs.jpg (1047x823, 113K)

Baserte Svein

lev

jaja, gutta

Kaffi og snús

God dag. Vad har ni gjort idag?

var är ni guttar?
var är ni gossar?
var är ni drängar?

Fokking 10c

Hvar helviti er veturin?

bara -4 här

kaffe och snus

Attached: 1542628282911.jpg (1821x1492, 234K)

Hepni
Staðfestur og reyðtabelettaður

youtube.com/watch?v=k2oSkpSzYzU
7:10
vad menade han med det här?

minä olen viikinki

Attached: eb79db2e.png (1000x1000, 75K)

betygsätta mitt OC
ny anime: Göran-Lagann

Attached: Cai-Göran Lagann.jpg (1414x1000, 483K)

Hei gutta

baserat och rödpillrat.
norge fullständigt VÅLDTAGEN

>betygsätta
är du en ahmed?
det heter "betygsätt".
om detta är något slags sverigetråden-meme så kan du dra åt helvete. i /skandi/ skriver vi på ordentlig nordiska.

det var en referens till Finnanon, han som brevade ovanför mig. han brukar skriva så när han brevar om sitt OC.

men altså hva i HELVETE er dette for noe dritt
unsubber

>unsubber
Jag också. Jag trodde att han hade tagit pan-skandinavismpillret men tydligen inte

Attached: 68.png (800x733, 35K)

slett

Nei, fy faen, blir så jævlig AVFYRT av idioter i kommentarseksjonen som diskuterer om Norge er en x versjon av Danmark eller Sverige.
Dra til helvete, Norge er den beste versjonen av seg selv. Ikke en jævla fuckings kopi av Dan eller Sve, fy faen nå ble jeg sur

>pewdiepie kivar lite barnsligt med norrmännen
>norrmännen får dampslag och går bärsärkagång

>Dra til helvete, Norge er den beste versjonen av seg selv.
Detta. Det blir så himla amerikanskt att hålla på att säga "X är en bättre eller sämre version av Y". Norge är Norge. Sverige är Sverige. Danmark är Danmark och Island är Norge. Så enkelt är det.

>Island är Norge.
Ble ikke avfyrt av Pewdiepie, ble avfyrt av enkelte kommentarer i kommentarseksjonen. Men slike idioter finner man hvor enn man går på internett som nordmann, så jeg burde egentlig lære meg å bare filtrere det vekk.
Norge er ikke et jævla stykke kjött man handler på markedet, user.

Attached: based & redpilled.jpg (157x117, 3K)

Kva lyg (((dei))) om, /skandi/?

Attached: jødeklasserom.webm (1280x544, 3M)

Är bolle=mobba? bully

En bölle = en mobber, ja. Ordvalget er litt merkelig, man sier helst bare "mobbes" (ingen skal mobbes her inne!)

de ljög om utöya. ingen dog den dagen på utöya. det var en falsk attack genomförd av mossad för att ta norrmännens vapen och friheter.
anders gullvik var en mossadagent

>ameriKANGer tror att finnar är samma folkslag som samerna
vår propaganda har lyckats

Attached: 141383799091.jpg (610x288, 52K)

Ah, jag fattade inte ens att hans riktigt förstanamn är Cai-Göran, alla kallar honom för bara "Alexander" eller "Alex".

Nu vet du :^)

nå dette, dette er episk

Norge är Island.

krinsj, men rödpillet

kaffe og cigaret

Dræpar maþær danskan man. allæ noræn man böte niv markum. §.4. Dræpær maþær vtlændskan man. eigh ma frid flyia. or landi sinu. oc .j. æth. hans. §.5. Dræpær maþær vtlænskan prest. böte sæ mykit firi sum hærlænskan man. Præstær skal .i. bondalaghum væræ. §.6. Varþær suþærman dræpin allær ænskær maþær. þa skal böta firi marchum fiurum. þem sakinæ sökir. ok tvar. marchar konongi.

Attached: 4646.jpg (1024x900, 253K)

Jag älskar ditt OC. Kan du inte göra lite pan-skandinaviskt relaterat OC också, user?

B[irgir] með guðs miskunn ærkibiskups emni oc aller korsbr/oe/ðr at kristzkirkiu i Niðarose sænda allum lærðum mannum i ærkibiskups domenum þæim sem under þæirra raðe oc forsio æigu at vera. Q. G. oc sina. Ver vilium yðr kunnikt gera um þat hark er varð meðal lærðra manna oc predicara. mikilli ofirirsyniu. Þa havum ver þat nu með guðs miskunn oc allra varra samþykt niðr sætt með þesso mote at predicarar heto þui at þæir skolu heðan ifra huergi ganga a hæilagrar kirkiu rettynde ne lærðra manna. Þæir heto oc þui at þæir skolo huervitna s/oe/ma lærða menn i orðum oc i verkum firir alþyðo.

En þesso heto ver i mote at lærðir mænn skolu huergi ganga a þæirra rettynde æpter þui sem þæir syna sik sonn priuilegia til hava. oc at lærðer mænn skolu snua til þæirra goðvilia slikt huerr sem guð gefr hanum sialfræðe til. en i þesso leggium ver ecki skaplag ne skylldu a nockorn lærðan mann nema slikt sem huerr vill gera firir guðs sakar þæim til gagns oc ser til salohialpar. biðium vær þess huaratveggia alla lærða mænn oc predicara at þer halldeð þessa sættargerð væl i huern stað. geri huarertveggia aðrum gagn oc goða luti sua sem hæilagre kirkiu oc allum oss se mest til s/oe/mðar. Varo þesser mænn nær af allra lærðra manna hende. sialfr B[irgir] ærkibiskups emni G. prior a Ælgisætre. mæistare O. ærkiprestr. mæistare H. sira Stefan. Sigurðr prestr Hallstæins .s. Olafr prestr bringr. En af þæirra hende Sigurðr prior Amunda .s. oc broðer Klemetr. Ok til vitnis burðar þa settu ver firir capituli vars insigli. en predicarar sitt insigli.

Attached: nidaros2.jpg (1200x630, 284K)

youtube.com/watch?v=JA23S0URT3o

>du kommer aldrig att leva på 1100-1200-talet
varför ens leva?

>Varför leva?
Uironisk veit ikkje. Noreg kjem aldri til å verta så bra som det var på 1100-, 1200- og tidleg 1300-tal igjen, aldri.

tidsmaskiner kommer nog att komma snart, då kan man äntligen uppleva de goda tiderna :^)

kaffi: drucket
snus: i munnen

Attached: kaffiOgSnus.png (509x498, 27K)

är det du som gjort apun? fin

ja. jag ska göra en /skandi/ trådbild med alla skandinaviska länder som en apu.

mysigt

Attached: s9NR21p.png (800x800, 144K)

Vet ni ens vad ni pratar om? Livet då var absolut skit för vanligt folk.

ehh nej det var exakt som i Skyrim

Attached: 1529507715234.jpg (225x225, 13K)

Viss eg ikkje blir reinkarnert som kong Haakon IV Magnus den Gode eller Harald Hardråde, tar eg berre sjölvmord. Lett

Attached: 1521716509964.png (545x400, 73K)

man har ju respawn så det är bara att begå självmord tills man blir reinkarnerad som en general eller kung

Kek

med min vetskap om framtiden hade jag blivit en spåman till konungen och kanske hade han gjort mig till en jarl såsmåningom.

Jävla autister

Attached: de15df26e9bf61c4f5672a08dc60a50b.jpg (499x481, 28K)

t. blir reinkarnerad som en träl

Attached: images.png (183x276, 6K)

Hur som helst
t. Nuvarande löneslav

samma här

Attached: 157.jpg (803x688, 104K)

eg eri fokkaður

Attached: skandi4.png (1123x1042, 65K)

haha jävlar vad fin. vilka är vilka? eller ska det bara föreställa /skandi/ symboliskt? sparad

>grönland
Fittur bóltur

Takk, user

Norge til venstre med lusekofte, Sverige i midten og Danmark til höyre?

jag tror den till höger ska föreställa den tjocka anonen i /skandi/, jag minns ej om han var norsk eller svensk

från vänster:
norge (med lusekofta)
under honom är island
längs bak i mitten är sverige
under sverige sitter färöarna med snus og kaffi
danmark är längst åt höger

extremt söta grodor, du borde göra mer OC i framtiden

Utrolig bra! Lagret.

jag steker ankbröst med peppar och salt.
har också pommes i ugnen. jag äter dem med remolaudesås som jag lärde mig i danmark.

är det dyrt att köpa anka?

brukar vanligtvis inte köpa det, men det var till salu. kostade bara 50 kronor. vet inte vad det brukar kostar egentligen.

vad för kött brukar du äta? jag har brist på idéer just nu, det blir samma tråkiga Jow Forums rätter varje dag

vanligtvis köper jag vad de har till salu, oftast är det blandfärs, men ibland hittar man billig fransyskastek eller liknande.
jo, även jag har svårt att finna rätter som är lättlagade och billiga.
blir alltid samma sak. spaggetti och köttfärs...tacos...

hur tillagar man skivad rostbiff? steker man den?

jag brukar skära den i småbitar och äta den med ris och farbror bens sötsursås

haha tänkte på lövbiff

Attached: haha BARA.gif (446x296, 377K)

det låter ju gott. jag råkade köpa rostbiff istället för vanlig biff och nu är jag inte helt säker på hur jag ska tillaga den

>taggar seg sjálvan

Attached: ga.png (300x168, 130K)

Befriat skåne när? Vill skicka halva malmö till en öde ö som danmark

>grandiosa
kom hjem, norske mann

eg eri nihilistur

du

Attached: 1545123391922.png (729x441, 81K)

God aften, /skandi/.

Attached: 1546934460482.png (300x250, 44K)

hej, hur har din dag varit?

Attached: a0807654.jpg (1500x1000, 172K)

metro.se/artikel/sluta-grilla-djur-jag-klarar-inte-av-likstanken-xr


>LIKSTANKEN

Bra, fikk tatt meg til infomötet på universitetet. Du da?

jag jobbade idag, imorgon ska jag till universitetet igen men jag kanske stannar hemma istället. alla föreläsningar finns på intranätet

Attached: 253.jpg (480x480, 14K)

>Grilla sojakorvar och bönburgare i stället, skriver insändarskribenten Jonas.

Attached: cd7.png (630x384, 190K)

det är bokstavligen omöjligt för mig att inte lyssna på yung lean favä med dig /skandi/

Sverige, j-jag...

jag gillar vanligvis inte sån musik men den här är riktigt bra youtube.com/watch?v=BMayAfYlN_k

skriver speciale

youtube.com/watch?v=hEWPmWprx7Y
är i samma stuk

helvitis óljóð

jag kan inte lyssna på den där, jag vet inte varför. de enda låtarna jag gillar av honom är Röd Bottom Sky och Kyoto

baserat

pinsamt

pinsamt