/norgetråden/

Den norske modellen-utgaven
Forrige:

Attached: nt_header.jpg (1181x2140, 1.57M)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=XBN-40ddEGs
vg.no/nyheter/innenriks/i/a2zk45/polsk-vogntogsjaafoer-har-tre-alvorlig-skadede-paa-samvittigheten-ber-om-at-de-skal-bli-helt-friske
youtube.com/watch?v=hLsfm8O4U8k
youtube.com/watch?v=hRzvdQh8D2Q
youtube.com/watch?v=JRmxEpG21iI
en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang#Misconceptions
youtube.com/watch?v=z-oxagtRO7A
youtube.com/watch?v=3BkSFM1Hi7k
nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198
twitter.com/AnonBabble

denne er rettmessig

Vi bruker denne.

bra jobba anonsen.

ps ser at det er en del facebook damer på saker om innvandring som velger å sammenligne innvandrerne her i norge med pensjonerte nordmenn i spania, og som kaller folk som påpeker hvor dum den sammenligningen er for "Mindre intelektuelle" hva faen

>VENNLIGST BENYTT FORTAU PÅ ANDRE SIDEN
>TAKRAS

Menneskefiendlig by. Ene og alene grunnen til at jeg boikottet forrige tråd.

Attached: 0027.jpg (1018x683, 545K)

>Marlene Fenger Vedal 4 av 16 bydeler med overvekt av innvandrere talt helt ned til 3.generasjon! Jeg bor i en av de 4 og har det helt prima! Liker å IKKE bo i en kritthvit bydel med alt for lite mangfold

Attached: npc.png (416x435, 114K)

oslo er et hol. bodd her i 2 år og hater denne byen så vanvittig mye.

>Inger Waage Dette skyldes trolig at mange innflyttere til Oslo kommer fra andre steder i Norge, og flytter ut av Oslo og hjem når de får barn. De store byene har også hoyest boligpriser. Der vil jeg tro at det er en omvendt effekt for mange innvandrere, at de har sine nettverk og familie i Oslo og derfor ikke ser for seg å flytte ut av byen, særlig med barn, der de trenger nettverk rundt seg. Dette henger sammen med om innvandrerne som flytter til Oslo har fått tatt seg utdannelse eller valgt en yrkesvei der de kan få jobb utenfor Oslo også, slik at de tor flytte uten fare for å stå uten inntekt, og om det blir skapt nok arbeidsplasser i distriktene, selvsagt. Det går altså an å planlegge for demografisk med incentiver og tiltak, som med alt annet. Det er mange kommuner som er truet av fraflyttning, plenty plass og boliger som står tomme, så det er å håpe at flere finner ut at det å bo landlig og med gode naboer har mye å bety for barna som vokser opp.

Attached: npc_.png (416x435, 124K)

Kan vi få en diskusjon rundt Grogate i tråden?
Hvorfor er det ikke mer diskusjon rundt boka? Har det noen gang vært snakket om Grogate i media? Noen her som vet om noe inside information om Grogate?

kan du begynne med å fortelle hva grogate er for noe og hvem som bryr seg? jbs

En sensurert bok som tar for seg skjult informasjon og ting AP prover å holde hemmelig.

>Terje Troan Nå må ikke enkelte her inne sammenligne innvandring og tap av norske verdier, blir kvalm når jeg leser det...REGJERINGEN i dette landet står for TAP av norske verdier, de vil jo selge alt til utlandet!!! Regjeringen GÅ AV - GÅ AV!!!!!

Attached: npcangry.jpg (500x607, 22K)

>De store byene har også hoyest boligpriser
så hvordan i svarte hælvete har negerne råd til å bo der da??? HÆ JEG BARE SPOR INGER

Vet bare at Gro harlem brundtland er den storste landsforræderen vi har hatt, hun overgår selv nygaardsvold og det sier sitt.

denne fitta her hadde til å med frekkheten til å få de som sto bak falsk flagg utoya operasjonen til å få det til å se ut som gro slapp unna med en snau time eller to fra å bli halshugget direkte på nett.

Attached: 1548770380692.jpg (1024x671, 151K)

har det ganske hyggelig her i tråden jeg gutta. Det er godt å vite at det finnes hvertfall en håndfull nordmenn der ute som ikke er hjernevasket.

Attached: 1543089239122.png (857x693, 41K)

Hva mener du med dette? Bestrider du at storbyene har höyest boligpriser?

hvis storbyene har hoyest boligpriser, som gjor at selv etniske nordmenn ikke har råd til å bo der, hvordan har da haugevis av innvandrere råd til å bo der?

>Norvald Einar Kva slags forskning er dette? Trudde dette vart avslutte i mellomkrigstida?

Attached: npz.jpg (490x586, 19K)

De har sånne koselige jobber som de pendler til i distriktene i folge Inger Waage.

Alle de attraktive, levbare områdene er dyre. Hvis du flytter ut i ghettoen i steder som Töyen, Grönland, Groruddalen osv. så er det billig men er du hvit så er ikke det et sted du er velkommen.

problemet er at folket oppriktig tror at det ikke er noe forskjell på en hvit mann og en neger IQ messig. Så derfor må de finne på unnskyldninger som rasisme osv, det er det samme med feministene som skylder på alt annet en dem selv når kvinner ikke får til / suger i det de gjor. Se f.eks på Amy Schumer.

men men, derfor de aldri kan våkne for disse menneskene evner ikke tenke logisk, de har fått 1 oppskrift på hvordan livet fungerer matet inn i hjernen deres siden de gikk på grunnskolen. De er litterært programmert til å kun se verden på en måte, alt annet bryter med virkelighetsoppfatningen deres, de vil kortslutte om denne illusjonen brytes. ganske sykt å tenke på.

Attached: mif-o-peshere-platona-skritij-i-obshij-smisl.jpg (700x389, 50K)

og glemte å nevne, du kan bare google hva prisen per kvadratmeter er i Norges byer, du ser fort at Oslo, Trondheim og Bergen er i toppen av slike lister. Det er liksom ikke oppe til debatt at prisene er hoyest der

ironisk at vi lærte om dette på skolen samtidig som vi ble forsökt hjernevasket

hvordan faen fikser man denne drita folelsen, er ikke trist, er ikke glad, er ingenting. har heller ingen grunn til å være det, sitter å horer på russemusikk å tenker på alt jeg har gått glipp av

Attached: gloomer.png (680x680, 232K)

dfn bæsjet på meg igjen.......

>Nafisa Hussain FRP vet at de kun for stemmer hvis de snakker om å stoppe innvandrere. Hvem er egentlig innvandrere? Skal alle som er fodt og oppvokst her i Norge også være med i denne statistikken? Hvorfor det? Dere forvirrer oss og våre barn. Jævla falske drittsekker. Når dere er forran oss sier dere at vi er like mye nordmenn som etnisknordmenn men så vil dere samtidig at vi skal slutte å få barn slutte å velge ektefeller osv. Bare for å informere Norge så kommer det nå mange mange pakistanere inn gjennom EOS avtalen. Så dere blir aldri kvitt oss og ja jeg vil ikke være en del av en rasistisk statistikk. Jeg er like mye glad i Norge som alle de med hvit hud.

Attached: npc__.png (416x435, 124K)

Kommunale leiligheter sponset av skattebetalerne

husker når jeg ble lært om det så tenkte jeg hvor fucked up det var og hvor godt jeg hadde det som ikke levde i en slik verden. helt frem til jjeg ble rodpillet trodde jeg alltid at jeg ikke kunne hatt det bedre en slik jeg hadde det akkurat nå siden den gode siden alltid vant i historiebokene.

Jeg måtte flytte fra min kommunale leilighet anno tidlig 1970 fordi at de satte opp husleia med over 2000 spenn i måneden grunnet negerpresset som gjorde at de folte seg rettferdiggjort som folge av det de anser som markedskrefter til å sette opp prisene.

Tenke seg til hvor masse mere gjeld nordmenn har pga innvandrere også. Innvandringen er et av de storste faktorene til prisokningen på boliger.

Bare tenk det at hele bydeler i Oslo ville ha vært tilgjengelig som igjen ville ha redusert prisene såpass lavt at nordmenn kunne ha igjen kjopt seg rimelige firroms leiligheter og stiftet familie og fått opptil flere barn.

Det er et folkemord det som skjer. Ingen vil innromme det, men det er ikke noe annet å kalle det.

Hvordan skal Ola og Kari greie å stifte familie med en ettroms leilighet med skråtak til en pris på 3 millioner?

>Joakim Brestrup 3. generasjons innvandrer? En innvandrer er én person, ikke en kaste. Innvandrerens etterkommere er ikke innvandrere.

Attached: npc___.png (416x435, 124K)

for ikke å snakke om at selv fattige bydeler som bare består av hvite ofte er veldig vakre og fine.
t. hadde bestemor som vokste opp i en slik på 40 tallet.

Eg må drite

Joss, snakker dere om innvandring i dag også? Kommer det fram noe nytt denne gangen eller er det bare "dude innvandring er dommt lmao" som alltid?

det er helt riktig at det er ett folkemord. problemet er at mange normiser ser disse problemene, men de greier ikke å se hvem som står bak. I steden for å peke på innvandrerne for boligprisene så skylder de på bolighaier.
uten innvandrerne så ville det ikke vært noen bolighaier, men det greier de ikke se

få se profilbilde av han joakim

Det er klart. Fordi at vi foler en tilknytning til stedet og dermed bryr oss om omgivelsene. Flesteparte av innvandrerne driter en lang faen i nærmiljoet siden de kun er her for pengene uansett.
Presset i boligmarkedet blir heller ikke mindre når Oslo kommune kjoper en bolig om dagen til en snittpris på 3.4 millioner for å huse unge enslige asylsokere på vestkanten.

Du finner det på facebook. Han ser faktisk like dum ut som han er.

help with Norwegian?

youtube.com/watch?v=XBN-40ddEGs

Ragnhild: Du vet ikke hva du leter etter.
Sigurd: Selvfolgelig vet jeg det ______, ikkje sant?
Ragnhild: Hva?
Sigurd: Jeg leter etter svar, Ragnhild, vær så snill (?).

brev bilde heller din homo

vg.no/nyheter/innenriks/i/a2zk45/polsk-vogntogsjaafoer-har-tre-alvorlig-skadede-paa-samvittigheten-ber-om-at-de-skal-bli-helt-friske

Hvem var i det gale her?

Denne er rettmessig ja.

Polakken, så klart.

Ingen polakker på våre veier!

Natta tråden! Nå er det helg, så da smeller vi til med en salme. Likevel er der noen daier, så er der noe for alle.
Du som styrer stroym og vind
utom oy og odda,
styr du straumen i mitt sinn
så eg rette kursen finn
gjonna natt og skodda.

Peik ut leia på mitt draft
når det bryt om grunnan.
Lån meg fliken av di kraft,
hold di hand om skaut og skaft
så eg berges unna.

Du som ser mi veike tru,
veit kor tidt eg tvile,
gje meg svaret på om du
e den hjelpar som kan snu
angst og ank til kvile.

Still så stormen om min stamn,
du som veit mitt beste.
Los meg mellom fallan fram
til eg i din trygge hamn
finn mitt ankerfeste.

Attached: fd847379f33bf48b12c42d8f9e26edec.jpg (2958x2150, 984K)

basert

Fyfaen så autistisk sutreanon er.
Denne er naturligvis den rettmessige siden den har banner.

>han brever salmene i tekstform
>han brever daiene i japansk tegneserieformat

Skjerp deg, Anonsen.

youtube.com/watch?v=hLsfm8O4U8k

Dette. I helgene burde Bibelvers- og Daieranon breve video av en sotnos som synger salme i kirken, ikke animeautisme.

*ingen polakker i vårt kongerike eller kolonier.
Det finnes bare tre sorter polakker: Uærlige og tyvaktige polakker, tyvaktige og uærlige polakker, og polakker som lyver og stjeler.
Det eneste som gjor meg kvalmere enn å se en polakk som jobber i Norge er visstheten om at det sitter en norsk slask sponset av staten (som forresten er deg og meg) som ikke gidder å ta den samme jobben. Naut skulle faen i meg ha vært sendt til arbeidsleirer.
Og få meg ikke til å begynne om bedritne sprengere med sin bedritne sprengerlogikk om at "joda, hvis vi lonner polakkene godt så jobber de hardere" - Om du er nodt til å hyre inn fremmedlandsk arbeidskraft, skulle du faen ha vært nodt til å mishandle og underbetale dem. Å lonne ostenlandske sumpmennesker som ordentlig folk er regelrett landsforræderi, med hvor mye norsk kronasje de tar med seg ut av landet heller enn å legge igjen i lokalsamfunnet.

youtube.com/watch?v=hRzvdQh8D2Q

Kanskje hvis jeg går halvveis over til Tromsdalen og synger en sang?

>en av UiT-gutta er plutselig besatt av De Elendige helt ut av det blå

Attached: 1369849297292.jpg (262x337, 24K)

kuk negerkuk!

Det er jo unektelig en pen salme, og jeg kan ikke minnes å ha brevet den tidligere, for å spare den til en god anledning.
Dog synes jeg ikke det er noe pent å fylle en kirke med instrumenter og en enslig syngekjerring - Salmer mener jeg passer best til å bli sunget av en forsamling som en stemme, både med lyse og klare kvinnestemmer, pliktoppfyllende barytoner, og en mumlende bass fra dem som kanskje skammer seg litt over stemmen sin, og kun med orgel til å sette melodi.
Jeg hadde en fin plate for, hvor Bjorn Andor Drage spiller på Klais-orgelet i Reykjavik kirke, en virkelig flott og stemningsfull plate med mange fine norske musikkstykker.
Og rent bortsett fra mine egne preferanser, har jeg tidligere brevet flere salmer som ikke kan sies å være direkte vanlige, og å saumfare Degroret for å finne gode opptak av dem vil være overstadig tidskrevende, som da strider med tanken min om hvorfor jeg brever salmer på lordager, nemlig for å la folk få en pause fra den refleksjon jeg håper på å inspirere i dem med bibelversene, og heller synge en salme med lett hjerte for de, for å låne fra en annen salme, kan så gå fritt, enhver til sitt. Jeg er jo ikke noen gammel trekuk heller, og vet jo godt av personlig erfaring at folk gjerne tar seg en real fest på lordagen, og det er nok ikke mange som har lyst til å sitte på fest og grunne på hvor ille det vil gå dem om de ikke folger Herrens ord.

fyr slettet meg på fjesboka da jeg sa at det store smellet bare var en teori, ikke fakta.

Gjor det, du kan umulig være verre til å synge enn Russell Crowe

youtube.com/watch?v=JRmxEpG21iI

Hva mener du med fakta da? Vitenskap opererer ikke akkurat med "fakta" så mye som den opererer med vitenskapelige teorier.

var en kristen felles venn av oss som brevet en youtube video. han fyren tok så å skrev: "alt innenfor kristendommen er bare tull, det er en etablert faktum at universet ble skapt ved big bang"

Bilde viser de som tar mastergrad i juss på UiT.
Hvem velger du som din jentevenn (eventuelt guttevenn) ?

Attached: 51482014_2174610785909545_7561468797110976512_o (1).jpg (1920x1371, 502K)

Utentvilsomt

Attached: Juss-jv.png (122x142, 55K)

En litt klossete måte å skrive det på fra hans side, men han har jo rett. Selvsagt sier man at det er en vitenskapelig teori, men den er såpass etablert at man man nesten kan unnskyldes for å kalle det for "fakta".

Ser tydelig at samer og finner har satt sitt preg på hvordan nordlendinger ser ut

>det er en etablert faktum at universet ble skapt ved big bang
å jaså?
>One of the common misconceptions about the Big Bang model is the belief that it was the origin of the universe.
t. en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang#Misconceptions

Gud startet Big Bang og Gud satte igang evolusjonen

Attached: 20170424-4O1GHDF3vyAAcQfG8B1r.jpg (1280x1290, 116K)

Å, Nordnorsk Julesalme er slik en fantastisk salme til jul. En salme som godt kan synges av et "profesjonelt" kor, men jeg synes ikke den biter seg virkelig fast i sjelen og får tårene til å perses fram for du horer den på skamlos nordlandsk dialekt. Det er derfor jeg passer på å få lagt en tur til Rost i desember, for å besoke slekt, for å kjope skikkelig lutefisk, og for å hore Rostkorets kirkekonsert. Flere i koret der jobber i fiskeriene, og når de synger på sitt klokkeklare nordlandsmål river det tak i deg - Du forstår at disse menneskene er virkelig takknemlige for det de har fått. Det er virkelig en konsertopplevelse å unne seg.
Jeg synes også salmen er en kjærkommet avbrekk fra det rabiate fokus på det materielle i juletiden. Folk er så opptatt av å stresse med pakker, nyhetene trenger seg på som en boremaskin om hvor mye penger som brukes, hvor mange som tar opp forbrukslån for å kjope gaver, hva folk onsker seg og hva nå ikke. Nordnorsk Julesalme er en fin påminnelse om å være takknemlige for hva vi har, og samtidig en liten påminnelse om hvor karrig det var for, og at det ikke er noen automatikk i at vi skal ha det så fett som vi har det nå. Om jeg kan si det uten å skryte, mener jeg at jeg har en mye likere jul når jeg er med på å organisere juleaften for de enslige og/eller vanskeligstilte heller enn å feire hjemme med min heller velstående familie.
Med det sagt, er det jo flere julesanger jeg liker som ikke har noe særskilt religiost budskap. Min verste "guilty pleasure" må vel være Lindsey Stirlings tolkning av Santa Baby: youtube.com/watch?v=z-oxagtRO7A Sangen er nesten som skapt for å tolkes som en elektrolåt med sirupsseige bassrytmer, og hun er dessuten en veldig flink fiolinist.

>men du vet jo ikke hva du leter etter engang
>selvfölgelig vett eg ka eg leite itte, sant?
>hva?
>eg leite itte svar, ragnild, vær så snill
also this actors is very tall for your autistic information

Hva med et "profesjonelt" nordnorsk kor?

Samedama i midten foran. Joik har storre kraft enn krutt!

>over 70% nordlandsbunad
>uironisk same
>jusstudenter
jeg tror du ruser meg, anonsen
uansett hadde jeg tatt den eneste fine, tredje fra höyre i förste rekke

>tror jeg har funnet ei sot jente
>zomer inn på henne
>ene oyet hennes ser helt misformet ut
r

Siden ingen andre i tråden har gjort krav på henne, så gjör jeg det.

Attached: Screenshot_20190209-235230~2.jpg (656x578, 75K)

det sies så at det er flere menn enn kvinner i norges land og rike
like vel foles det ut som at i et hver bilde du ser fra dette landet er det mesteparten kvinner fotografert.

hvor er alle mennene?

Attached: 1471620101505.jpg (1503x1000, 1.38M)

>ni menn og en dame på bakerste rad
>en mann på rad to

Dette avfyrer OCD-en min ganske hardt. Hvorfor putta de ikke bare han litt brune mannen oppi hoyre hjorne i stedet?

Det er fordi overskuddet av menn befinner seg i 25-40 årene. Flesteparten av de er tidligere oktoberbarn og osteuropeiske arbeidere som har kommet hit

VIF Mats.

Attached: 1549620427.jpg (650x366, 28K)

ny dag med tanker om å henge meg da

Attached: 4125125.png (500x498, 102K)

Tenk på andre selvmordsmetoder. Forandring fryder, og så videre.

Takk Google

Attached: 12566312.png (1574x1317, 618K)

Det har jeg ikke det store grunnlag for å uttale meg om. Jeg har hort Bodo Domkor ved tre anledninger, og da var det hovedsaklig verker av de gamle tyske mestere de fremforte. Selv om det er mange fine messer og oratorium fra den tid, og jeg gjerne innrommer at jeg liker det hoytidelige ved det religiose, er jeg nok en storre fan av det litt mindre hoytidelige, almenne om du vil, med salmer. Jeg har en forkjærlighet for norske salmer, og da gjerne de som handler om å gi takk til Gud. Det er for meg noe hyggelig og tradisjonelt over at alminnelige mennesker samler seg i respekt for å gi takk til sin skaper.
Jeg har også lekt med tanken på å breve noe utenlandsk av og til. Det er flere amerikanske gospelsanger og religios tradisjonsmusikk jeg kunne tenkt meg å dele. Synes folk det vil være innafor? Som eksempel er her Ain't No Grave. Selv om Johnny Cashs versjon er veldig kjent, mener jeg likevel at Crooked Still har den fineste versjonen: youtube.com/watch?v=3BkSFM1Hi7k

dfn jeg vurderte sterkt å gå jus på UiT for jeg fant tråden

h-hva skjer med oss zoomere? som vokser opp i et samfunn hvor det vil bli flere kvinner enn menn. hva sllags konsekvenser har det?

litterært hvem

Du får se om det er noen nordnorske kor som har sine versjoner av amerikanske gospelsanger på youtube. Men men, bare noe jeg tenkte på.
Jeg tenkte meg en tur dit, men ombestemte meg heldigvis.

Er i bussen på vei ut til utested med to venner. For hoy musikk og mange normies blir det gutta. Onsk meg lykke til.

Kvinner er kanskje i flertall blant zoomere nå, men med flere 100 millioner afrikanere som onsker seg inn til Europa (flesteparten av de som vil komme vil være menn) og politikere som onsker de velkommen så vil ikke kvinner være i flertall blant zoomere om noen år

Kassa bagare brukar servera deg

kjop norsk hydro sa de
det blir bra sa de
det er den offisielle norgetråden aksjen sa de

Attached: 1542321240062.png (426x364, 10K)

top kek 10/10

Din landsman nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198

Attached: Screenshot_2019-02-09 Först när Mats var död förstod föräldrarna värdet av hans gaming(5).png (653x563, 493K)

Sitter her aleine, har vært det lenge nå
Sitter ensom kveld for kveld, og ingen ringer på
Skulle gjerne hatt ei dame som kunne kose litt med meg
men alt jeg horer er vaktmester'n, og han ække noe for meg.

Livet er for kjipt, aha, det regner hele året
Livet er for kjipt, aha, aleine går jeg rundt
Livet er for kjipt, aha, og ingen kan forstå det
Livet er for kjipt, aha, det kan'ke være sunt

Hvis jeg var stinn av daler, så sku jeg kjopt en Chevrolet
og rægga rundt I gatene og alle damer ville bli med
Men jeg ha'kke engang lappen, og jeg er stadig tom for gryn
og ingen damer ser på meg på T-banen til by'n

Livet er for kjipt, aha, det regner hele året
Livet er for kjipt, aha, aleine går jeg rundt
Livet er for kjipt, aha, og ingen kan forstå det
Livet er for kjipt, aha, det kan'ke være sunt


Nå er'e helga, snart er jeg drita full
raver rundt med spritflaska og gjemmer at jeg er et null
leser aldri boker, og se på TV er jeg lei
jeg liker Zappa, men Zappa liker sikkert ikke meg

Livet er for kjipt, aha, det regner hele året
Livet er for kjipt, aha, aleine går jeg rundt
Livet er for kjipt, aha, og ingen kan forstå det
Livet er for kjipt, aha, det kan'ke være sunt

Fra mitt lille vindu ser jeg alt som skjer
alle folka utafor som hygger seg og ler
allting er så kjedelig, allting er så trott
hvorfor må det være sånn? Hvorfor er jeg fodt?

Kanskje livet er bedre for blomster og for dyr
for de kan'ke tenke og vet ikke hva fangenskap betyr
så la meg få slippe å leve lenger nå
I mitt neste liv vil jeg bli en blomst som du kan lukte på

Livet er for kjipt, aha, det regner hele året
Livet er for kjipt, aha, aleine går jeg rundt
Livet er for kjipt, aha, og ingen kan forstå det
Livet er for kjipt, aha, det kan'ke være sunt

ikke faen, faren er en hanrei

>18 november 2014
sykt å tenke på at mats dode pga. hvor elendig wod viste seg å være

pga hoyde?
195cm vet hvordan hun foler det

shit, jeg kjenner noen i bilde.
hvor fant du bilden? og by?

Hadde Hillary fått Nobels fredspris hvis hun var president og hun hilste på Kim?

Attached: 51942503_10162136235670725_3806569333363048448_o.jpg (1200x800, 152K)

They don't give the prize for being retardedly naive, so I doubt it

yes we do
prisen er uansett irrelevant nå, vi ga den jo til al gore og krigshisseren obama

Obama har invadert 2 land,men har fortsatt fredspris. fredspris er bare skuspill

THE AMERICAN GOVERNMENT IS A SYSTEMATIC GOVERNMENT NOBODY CAN TRUST

Ruth Bæder Ginsburg