roleg utgåve
fǿrre:
roleg utgåve
fǿrre:
En EKSELLENT trådstarter om jeg må få si det selv.
Sjekk denne otte
Får deg virkelig til å tenke
Fikk meg til å tenke
Har vi startet brannen?
>Demokratiet er truet
>Folk velger demokratisk inn "hoyreekstreme" og proteksjonistiske politikere
Hmm, er ikke det at folket velger hvem som skal styre som er den demokratiske grunntanken?
Her er et lite lavbudsjettfilmprosjekt av amatorer. Det handler om ekte erfaringer fra unge Wehrmacht-soldater. Kanskje du er interessert.
youtube.com
me skal truga, ikkje tru på demokratiet
Jeg glemte: Med undertekster
Eg heiter Olav og skal begynne på skule her
tror jeg har celiac sykdom
Selv om mye av det han sier er sant nok, så burde statsvitere lik som den förövrige befolkningen slutte med referansene til Weimar-Tyskland fåvæ.
Jaså du Olav, du snakkar ikkje engelsk.
Heter cöliaki da
sverigeanon, er du her kompis?...
Å?
De rike har blitt rikere og det har blitt flere fattige i dette landet! Dette er konsekvensene av snart 5 år med FRP
Vi må omfordele de rikes formue, da kan vi alle bli rike
spiste rode linser til middag i går, og har folt meg helt jævlig helt til nå, bare ligget på sofaen
så også noen hvite flekker på bæsjen (hater å se på bæsjen) noe kunne tyde på at dette var at jeg ikke klarte absorbere fiber bra osv, så jeg vet ikke, har ikke knyttet alle punktene enda, men mye begynner å gi mening, har folt meg dårlig i svinginger hele livet egentlig (er også tynnling)
Ja. Brannen reiser seg
Spiller ingen rolle hvem som styrer, med AP og hoyre i spissen uansett hva så ville den samme utviklingen ha vært her selv ved rodgronn
Spiste du linser fra en sånn ferdig Findus pose rett?
Drikker du Biola?
Ja? Hvilket vestlig land er det som har konstant dödelige gatekriger mellom brunskjorter og kommunister, 30% arbeidsledighet, og hyperinflasjon?
Bokstavelig talt ingen. Hvis det finnes noe eksempel i det hele tatt så er det Venezuela.
uhm kjære husker du ikke charlottesville?!
Du skjonner det at historien aldri faktisk gjentar seg, men at vi kan se monster som er tilnærmet like. Venstresiden drar seg mer mot venstre, og som svar blir hoyresiden mer fascistisk .
>Bufdir peker på tre sentrale årsaker til at fattigdommen blant barn har okt såpass mye de siste femten årene:
>Gruppen med barn som har foreldre med innvandrerbakgrunn, lav utdannelse og svak yrkestilknytning har okt.
Barnefamilier har hatt en svakere inntektsutvikling enn husholdninger uten barn.
Den generelle lonnsutviklingen har fra 2000-tallet vært hoy. Offentlige overforinger har imidlertid ikke okt i takt med denne utviklingen, noe som har resultert i at inntekt fra lonnet arbeid er enda viktigere for familieokonomien.
Hmmm hva mente de med dette.
Fant et episk megmeg i hekseren 3: blod og vin her om dagen
Joakim, hvorfor hater folk milliardærer?
>antyder at det finnes revolusjonær ånd
Venstresidens fanesaker flagges bokstavelig talt av noen av verdens storste og rikeste selskap, mens hoyresiden er liberale bremseklosser eller ikke-organiserte grupperinger med tom symbolikk og den filosofiske dybden til en solepytt.
Den opplyste sentrist
Fy faen
>tjener null penger
>får gibs fra staten
>plopper ut ti grevlinger til
>gibs oker ikke like fort som den syke lonnsutviklingen (takk odin)
>VRÆÆÆL BARNEFATTIGDOMMEN OKER
Dette er den typen svar man forventer fra noen som har hele sitt ideologiske tankegods fra kanalen og aldri har tatt i ei bok.
Hvilken bok leser du for tiden da, jeg leser «the bog people».
Hva ville skjedd om USA fikk gratis helsevesen slik vi har det i Norge?
Uironiske svar helst, men en god BÆNTZ godtas
nei, fra en tyrker-sjappe, og jeg kuttet ut biola for en stund siden, drikker kefir nå
t.henrik
Linser er veldig hardfore, du kan jo prove FODMAP en stund og sakte introdusere ulike sukkerarter for å se hvordan magen reagerer.
Husk hvor få som faktisk har cöliaki og hvor lett det er å bli matforgiftet av tyrkere.
for å legge til, så tror jeg dette er noe som jeg alltid har hatt men som har forverret seg, leste at det var noe i tarmene som kan bli slitt ned over tid, tror det er dette jeg opplever, for har det bare gått over fortere også har jeg bare ikke brydd meg mer inntil jeg spiser noe som trigger det igjen
og legen er for dum, så må finne ut alt dette selv
skal holde dere oppdatert på denne usannsynlig uinteresserte informasjon om min daglig lidelser
For mye latent eller ignorert sykdom, kostnadene ville gått gjennom taket. Mange ville blitt arbeidsledige og folket ville gått full kommunismus.
>FODMAP
denne så faktisk veldig kjekk ut, takk anonsen
Som sagt herOgså, royker du mye cannabis? Har selv opplevd og sett andre royke nye cannabis og ha problemer med magen og avforing.
Folelsen når ingen er interessert i videoen
Tror mye ville blitt det samme. De betaler jo allerede for helseforsikring men nå ville de bare betalt 50% av det i okte skatter istedet og et stort antall saksbehandlere hadde blitt arbeidsledige.
Er du anonsen med kone og barn i Tyskland?
Fisker du etter et Ayn Rand-sitat?
(Jeg bare spǿr...?)
Leste nettopp "Hesten, hjulet og språk", ikke så veldig ulikt det du leser. Vet ikke helt hva jeg vil lese videre, kanskje et dypere dykk inn i arkeologisk lingvistikk?
Er du en av disse som uironisk brever på Jow Forums i 2018?
Lille Jokke ;_;
nei, royket i slutten av tenårene, men det er en stund siden nå.
husker jeg hadde en veldig dårlig reaksjon en gang faktisk hvor jeg kastet opp etter å ha royket, men... samtidig så er det så mange potensielle datapunkter å knytte sammen at jeg blir sliten...
t.Ragnar
Det var meg du anklaget for å bare få info fra kanalen. Neste bok jeg skal lese er meditations, jeg kjopte den også, det var salg på adlibris.
Si meg alt du vet og mener, med relevante sitat. På forhånd takk
(Uuuironisk, vær så snill og fortell)
Jeg bare spor jeg, mageproblemer er en av mine interesser og jeg studerer det autoditaktisk noye, siden jeg lider av det selv og er diagnostisert med IBS.
Spiser du mye prosessert mat?
HAN ER MIN
LIGG UNNA
Den ville jeg bare lest om du har den historiske Aurelius som særinteresse. Les heller Senecas tragedier om du er interessert i et stoisk overblikk, dette er nok et tilfelle hvor de beste filosofer også er poeter.
Han kjenner jeg ikke igjen.
Jeg har ham som særinteresse, han ble nevnt i forordet til the prince som jeg leste for bog bodies, så jeg ville ha meditations som referansepunkt også. Jeg noterer meg forslaget ditt.
Var jammen mye brapping i denne filmen sdm
>drar til et velstående land for å bli minoritet
>klager på å være minoritet for å få ting
>klager på at tingene ikke er bra nok
wew
Den filmen så jeg for forste gang på en ti tommers svart/hvit TV som jeg og brorsan hadde på rommet vårt som vi måtte spille NES på når det ble for mye lyd for foreldrene våre.
Den endra mitt barndomssinn.
Nordmenn klager jo hele tiden de og fåvæ, og de er jo majoriteten her.
Det er norskt å klage
Vi skal takke ikke klandre muslimer og innvandrere for de onsker å bosette seg i vårt kalde og kjedelige hvite land!!
til deg som "studerer"
Nei, du er ikke lurere enn arbeiderklassen, og du har ikke en lysere fremtid i mote.
de som, i dagens norge velger å studere etter grunnskolen er stort sett bare forvokste barn som er livredde for å være ansvarlige for seg selv og for late til å ta i et tak, folk som insisterer på å leve inne i utdanningens tilgivende favn, og å suge på statens nærende bryst i bare et par år til.
I dagens samfunn kan alle som vil "studere", det er ikke lenger en forutsetning at en skal være intelektuell eller rik for å kunne gjore dette, universitetet er et alternativ for alle som er villige til å krysse av "studiespesialisering" når de er femten
vidunderlig ikke sant?
nei. Det eneste dette har produsert er et overskudd av hoyutdannede, en flod av barn som har sittet på skolebenken i 20 år uten å ha utviklet en en eneste ferdighet.
De ettertraktede arbeiderene er nå de som tok yrkesfag og gikk rett ut i arbeid, de som faktisk kan jobbe, og ikke er redde for å få skitt under neglene. Disse menneskene på din alder eier nå hus og bil, og mange av dem er på vei til å starte egne bedrifter, og hva har du?
Tenk nivået med autisme du må inneha for å gidde å breve denne kopipastaen i tråden hver dag.
Det er en fin form for autisme, litt som julaften.
>hver dag
Er jo enda oftere, ser den jo flere ganger per tråd nå.
skal jeg stikke på butikken?
strawpoll.me
Ja, det synes jeg du skal. Kjoper du med en Grandis til meg eller?
plukke opp mei, trenger brus og snus
>hva har du?
brukt tid og kraft på å sette meg inn i et tema som interesserer meg. jobb fikk jeg og rett etter studiene
denne episke akademika motbolgen er basert på rene stråmenn og problemstillinger som i hovedsak rammer USA og folk som studerer tull og toys
hallo guutån min. står det til?
Ta med en hvalrossbiff til meg, din bæsjekladd
>t.en som ikke har studert jodeproblemet.
Det er ikke noe hoyre og venstreside, det er bare sosialdemokrater/marxister som har smykket seg med andre navn. De er ikke noe annet enn partipolitikere som opprettholder fasaden om folkestyre på vegne av jodemakten.
Hvorfor er hjernen min så knullet opp? Hvorfor husker jeg aldri drömmene mine
lurte på om du kunne lage en tårevåt ræp til denne beaten her
vær så snill å ikke drit opp musikken til MF Dommedag. det fortjener han ikke
fyfaen hvor pretensios homse må du være for å skrive slikt. heng deg fåvæ
oj blei du sint nå?
Hvem var i det gale her?
Jeg tror at hat som regel kommer fra traumatiske barndomsopplevelser. Men det er bare en generell og litt tom påstand.
For å kommentere på klassehat spesielt vil jeg helst kunne skille mellom sosialdemokratisk tankegang (i alle fall klassisk sosialdemokratisk tankegang) og sosialistisk tankegang (klassisk marxistisk tankegang). Nå til dags smelter disse to stadig sammen, og det er... veldig uheldig.
Sosialdemokratene tenker som regel at rike folk egentlig er "på lag" med alle i resten av samfunnet, vi sitter i samme båt, og rike folk skal "bidra til fellesskapet", og til gjengjeld skal de nyte godt av de samme sosiale godene. Dette er egentlig ikke spesielt hatsk. Sosialdemokrater sikter bare bevisst på at rike folk skal bære byrdene i mye stǿrre grad enn andre.
Sosialistene er veldig annerledes; de har et ekte fiendebilde av kapitalister. Kapitalistene skal flås, gjerne henges i lyktestolper. Men rent ǿkonomisk har hele tankegangen kommet i vanry. Det finnes knapt en eneste seriǿs marxistisk ǿkonom, fordi det teoretiske grunnlaget åpenbart ikke holder vann. Så sosialistene bruker ikke hodet; men de bruker gjerne *fǿlelser*. Det er oftest emosjonell retorikk som kommer fra venstresida, spesielt fra ytre venstre. De bruker også hat og forakt. Ortodokse nasjonalsosialister er ikke så veldig ulike.
Mitt stǿrste problem med sosialdemokratene akkurat nå er vel at de samarbeider med sosialistene i så stor grad som de gjǿr. Han Jostein Pettersen snakker mye om dette, hvor viktig det er at moderat venstreside tar avstand fra radikal venstreside. Men de vil jo mye heller vinne valg. (Politikk er grunnleggende perverst, som jeg alltid sier.) Deretter er vel problemet mitt at jeg oppriktig ikke tror at hǿye skatter, offentlige skoler og offentlige sykehus (osv) er bra.
Men men.
ja
for my EDB og blåfilmer fåvæ
dessverre ikke, liker bare trap og grime.
Kan forresten legge til at jeg – ja, tro det eller ei, jeg bare nevner det – vokste opp i et ganske venstrevridd miljǿ.
Men men.
Sånn kan det går når man blir fǿdt i Oslo.
åja, men skulle du ikke lage en sånn ræp til den instrumentalen jeg brevet for en stund siden? denne
youtube.com
Eg må drite
ville gjerne det men jeg...ja....prokrastinerer det unna...
Jævla nerder
>Deretter er vel problemet mitt at jeg oppriktig ikke tror at hǿye skatter, offentlige skoler og offentlige sykehus (osv) er bra.
Ikke litt offentlig skole og sykehus engang? Selvfolgelig uten tvang, men som et alternativ.
Hva stemmer du? Ja, jeg bare ignorerer ditt onske om å fremstå apolitisk?
Hvem er denne Joakim og hvorfor brever han så brae brev?
eg likar denna nintendoen mykje godt
fåvæ jeg bruker ikke det
Fortell meg om Detlaff
Kvi ber han masko?
Er Joakim norgetrådens mest kjente brever gjennom tidene?
har du donglebær i rompa
du lukter bersj
myke truskap til kjopt heksar å vera
Eg er bare en lille vampyr