Attached: 1505491395176.jpg (666x1199, 112K)
Sverigetråden - Patriotiska upplagan
Nathaniel Walker
Other urls found in this thread:
sverigesradio.se
twitter.com
Eli Richardson
Först för kamrat Stalin
Charles Hill
>patriotiska upplagan
>har alltid varit patriotiskt
är OP hög?
Jaxson Green
Det här är den patriotiska patriotiska upplagan
Noah Rodriguez
Varför är svensk politik så jävla röva? Är det medias fel?
Samuel Jackson
Visst, men hur är trösklarna in till arbetsmarknaden? Och så har vi utbildningsinflationen. Arbets- och utbildningsmarknaden är redan så kaozig. Och att vi hänger kvar vid våran krona. (Nu är det bara dollarn som kostar mindre än en tia. Euron o pundet är över 11.) Hur kan han göra det sämre?
Colton Hughes
"Beskattningen av förmögenheter och kapital måste öka
samtidigt som låg- och medelinkomsttagare i huvudsak ska betala samma
inkomstskatt som i dag eller i vissa fall något lägre"
Aja, vänsterpartiet snackar bara skit som vanligt.
Cooper White
De är seriöst de misslyckades parti. Enda anledning till att rösta vänster är att erkänna att man är misslyckad parasit.
Alexander Jenkins
Det är Svenskarnas fel
Ethan James
Parasiter ser ut så här favä
Lägg märke till kostymerna
Landon Nguyen
Kronan sjönk för att vår bostadsmarknad har försatt halva Sverige i mångmiljonskuld som innebar en inflation. Denna bostadskris delvis orsakad av regeringens (inklusive vänsters) ideologier om invandring.
Christopher Phillips
Jag vet men man får inte vara rädd för fakta vet du. Sedan tycker jag att låginkomsttagare ska betala mindre i skatt för de tjänar mindre. Men det ska ske via en plattskatt för de allra flesta och sedan en inverterad progressiv skatt för extremt fattiga.
Aiden Reed
>dkn du kommer aldrig att vara 6slav åt Chloë Grace Moretz & Cara Delevingne
Angel Foster
>bostadsmarknad
>vänsterns fel
Du kanske ska läsa om vad du skrev en gång till
Charles Cox
Tänk hur många fittor Brat 1 och Brat 2 knullar på en helg.
Mason Diaz
>invandring
Ah, där kom den ja!
>delvis
Fint fikonlöv!
De kan inte knulla varandra i baken flera gånger o bokföra det som flera fittor.
Adrian Bennett
Just det, om vänstern fick bestämma skulle all bosättning lottas och pundare skulle bo dörr-till-dörr med familjer.
Luis Morales
Jag har varit inne på finest och scandalbeauties förut. Den typen av fitta är inget att ha
Sen så tror jag inte Kasslern personligen får särskilt mycket
Henry Edwards
Så de extremt rika ska få bli ännu rikare? Nej tack.
Caleb Scott
Invandring är anledningen till typ alla våra problem
Cooper Clark
>om
Ja, det var ju så lätt att hitta bostad under Alliansens tid! XD
Haha aa.
Brody Robinson
Hur blir man rikare av att betala skatt?
Benjamin Clark
>en populationsökning utanför ger inte ökad behov av bostäder
Anthony Baker
>all bosättning lottas
Hmm jag måste ha missat detta från deras partiprogram. Vill du vara vänlig visa var de förespråkar detta?
Jag menar, du sitter väl inte här och sprider desinformation hoppas jag
Jack Martin
Mycket märkligt att den fria marknaden inte har trappat upp bostadsbyggandet då? Tillgång och efterfrågan liksom.
Äsch, det är säkert vänstern fel på något sätt också trots att de inte styrt på många år
Zachary Reed
Såvitt jag vet går ingen av dem på bidrag?
Hunter Sanchez
>Ja, det var ju så lätt att hitta bostad under Alliansens tid!
Lättare än nu iallafall. Problemet har bara eskalerat till komiska nivåer med vänsterblocket. Och anta inte att jag gillar Reinfeldthorans politik heller. Jävla somalieälskare.
Bentley Allen
>inverterad progressiv skatt för extremt fattiga
Typ medborgarlön? Oj, där försvann massa av vreden hos AfS/SD.
William Evans
Det är de rika som vinner på platt inkomstskatt
Liam Martinez
Alla vinner på platt inkomstskatt. Mindre skatt, mer behållda rikedomar.
Daniel Jenkins
Om du inte räknar bidrag från föräldrar
Elijah Miller
Jag bryr mig inte ett piss ifall de rika blir så jävla rika att de kan leva ett liv där de aldrig ens ser mig eller någon annan pleb. Det jag bryr mig om är att landets ekonomi skall funka och att jag slipper att betala skatt.
Luke Bennett
Kringé du är Axel, tillbaka till leftypol
Hunter Evans
>AfS har MINST 3% av alla röster nu!
Lucas Allen
Vilken fri marknad?
Camden Scott
>pundare bo dörr-till-dörr med familjer.
Du vill verkligen rödpillra folk om Vänsterns efterblivenhet ser jag.
Isaiah Sullivan
>det var inte riktig kapitalism
Åh gud nej nej nej
Jack Hill
Och de rikaste får behålla mest.
Carter Sullivan
Det här är ett äkta Axelbrev
Christopher Flores
afs:bögarna visar tecken på en av proportioner sällan skådad sektmentalitet
det kommer bli ett hårt slag i ansiktet den 9 september när hela deras luftslott sprängs
Nathan Lopez
Nej men det är inte rimligt att någon som tjänar 15000 brutto skall betala mer än kanske 10%
Tjänar du 25000 - 30000 kan man betala 22% som läggs platt över alla inkomster ovanför.
Isaac Jenkins
Du vet väl att kommuner går in och köper bostäder för att ge till nyanlända? Detta för att förenkla "integrationen" genom att ge dem 4 miljoners lägenheter.
James White
Vilken fri marknad?
Alla vår behålla samma procentuella del.
Alexander Carter
Det här är ett äkta icke-argumentbrev.
Aaron Moore
Eftersom nyliberaler ser allt som tjänats för ärligt arbete så ser de inga problem med detta. Jag menar, de har ju jobbat hårt och förtjänat varenda krona så varför ska jag... jag menar de betala någon extra skatt hehehe
Samuel Diaz
>inte ens om du tillhör övre medelklassen
De skattar i snitt 50% tror jag om man inte inkluderar annan skatt. En skattereduktion på 20% gynnas de inte av? Medelklassen skattar kanske 44%(utan övrig skatt) en skattereduktion på 14%.
Sen förstår jag inte principen. Om jag tjänar mer pengar en vad du gör, 9 årig utbildning i grundskolan medan jag har ansamlat 20år av utbildningstid genom läroverket där 10 är på universitet. Varför skall jag både betala mer pengar vilket jag gör för att jag tjänar mer, men även en större procentandel? Varför förtjänar jag det? Jag har valt min väg du valde din väg, din resultera i mindre pengar min resultera i mer. Varför ska jag behöva betala för dig?
Dylan Nguyen
Tror du att det kan bli SvP 2.0?
Eli Green
Platt skatt är lika efterblivet som vänsterpartiet
Adam Long
Hur är det okej att staten snor en stor andel av min lön varje månad med hot av av att inlåst i en bur?
Camden Sullivan
Ja och det är något som är ett sådant sanslöst slöseri med skattemedel och förstörelse av andras kapital att det är ju nästan parodi på verkligheten. De politiker som håller på med sånt där borde seriöst slaktas på stora torget.
Cooper Hall
Nicholas Sullivan
>ca 1 sängplats/skalle i Sverige
>ändå är det bostadsbrist
Haha aa...
>när Althögern gör satiriska överdrifter och sammavännar
Ryan Hernandez
Betalar du inte hyra så hamnar du tillslut också i fängelset. Om du inte gillar Sveriges skattesystem så kan du alltid flytta utomlands. Du har ett fritt val.
Liam Brown
jag tycker att vi ska vara realistiska
jag tror att de kommer göra bättre ifrån sig än svp då de till skillnad från svp faktiskt försöker valkampanja lite grann.
däremot är det uppenbart att deras resultat kommer ligga inom spannet 0-1% vilket just kommer vara en enorm besvikelse för alla inblandade med tanke på hur mycket de har försökt hajpa upp allting.
William Lewis
Är det inte fittigt att en som pluggar till läkare får samma i CSN som någon som "pluggar" humaniora och kan jobba näst intill heltid?
Zachary Gray
Hur då? Ifall du får mer pengar över köper du mer tillgångar ifall du tjänar miljoner. Jag vet en bonde i västra götaland som bara köper upp land och bostäder så fort han får en krona över. Enda anledningen är att han hatar grannar. Sedan hyr han ut bostäderna till folk han tycker är ok och jorden brukar han. Vad fan är fel på detta? Han är ingen idiot som köper båtar eller bilar.
Ian Adams
Ayden King
Nej, rika betalar idag en större procentandel än fattigare folk så därför skulle de vinna mest på att vi inför en platt inkomstskatt.
Gavin Wood
>6,88
HE SE
Josiah Rogers
Förmögenheter och kapital som blir för hårt beskattade flyttas till utlandet och genererar inga skatteintäkter i Sverige. Det är ofta kontraproduktivt att försöka roffa åt sig alltför girigt av andras pengar.
Daniel Morales
Cameron Wilson
Och varför ska någon betala mer (procentuellt) för att de tjänar mer? Fullkomligt idiotiskt. Alla tjänar på att betala mindre i skatt.
Luke Morales
>andras pengar.
Hur får stora företag pengar från första början? Att kalla det deras pengar är ett moraliskt argument
Luke Lopez
Det efterblivna ligger i att det leder till mindre skatteintäkter vilket leder till sämre välfärd vilket leder till ett sämre folk
Samuel Taylor
Värnskatten var bara en tillfällig skatt sade sossarna en gång i tiden och folket gick med på det.
Jeremiah Bell
>läkare
>skattefinansierat arbete resten av livet
>kan hanreja runt på NKS och skylla på adminsitration
>gör inget åt att det utvecklas multiresistenta bakterier
>måste i princip kapa någons ryggrad med motorsåg för att bli prickade
Mer pengar åt dem!
Landon Sanchez
Jag tror att de får minst 3 gånger fler röster, men över 1-2% är bara naivt. Undrar hur det står till i huvudet på de som tror att de "definitivt" kommer över 4%.
Noah Stewart
>Hur får stora företag pengar från första början?
Genom att erbjuda varor eller tjänster som kunder vill köpa.
Adrian Adams
>Ja, det var ju så lätt att hitta bostad under Alliansens tid! XD
Det var lättare då än det är nu eftersom att de har börjat ge ut flera tusentals studentlägenheter till nyanlända flyktingar.
Elijah Howard
Jag säger såhär, när skatteintäkterna inte ökar när man sänker skatterna ska man sluta sänka dem. Dvs när man nått optimum på lafferkurvan. Men den ligger någonstans runt 20% eller under. Kanske tom på 18%.
Jeremiah Rivera
De har suttit hela sommaren inne på skurtposting och fått en felaktig bild om Sverige som ett land där alla håller med dem.
Jaxon Scott
>när althögern har lärt sig att teamtagga
Owen Clark
Ja sant men det betyder inte att platt skatt är bra
Isaac Bell
Oironiskt detta. De lever i en bubbla/ekokammare som de tror är representativ för verkligheten.
Carson Sullivan
>gör inget åt att det utvecklas multiresistenta bakterier
Är du dum? I Sverige är inte resistens ett problem. Resistens kommer utanför Skandinavium där fattiga länder häller antibiotika på folk som vatten. På så vis kommer resistenta bakterier till Sverige. Men inom Sverige är resistensutvecklingen minimal.
Lincoln Stewart
>för massinvandring
>antiföretag
Om ni hade haft makten så hade inte en enda bostad byggts. Nu är bostadsmarknaden en röra med oligopol och liknande, men det beror mer på överdriven regeletion som kväver mindre företag från att konkurrera med större.
Nicholas James
Och vem skapade dessa varor och tjänster? Inte fan var det samma skräpmänniskor som förespråkar platt skatt
Christopher Allen
Nej tråden är bara trött på att betala skatt. De månader om året då jag jobbar kanske 100-200 timmar övertid, varför i helvete ska jag jobba gratis 40 timmar till 80 timmar av dem? Det undrar ju jag.
Carson Hall
För att de har redan gott med pengar, är inte mer än rätt att de delar med sig till mindre lyckligt lottade svenskar.
Tyler James
>lyfter lön från staten
>drar fötterna efter sig sedan 2012
sverigesradio.se
Elijah Rodriguez
Vad har du emot platt skatt? Tror du själv att någon som jobbar såpass hårt att de tjänar 100000 i månaden kommer bara slänga pengarna på skit eller? Nej de kommer investera pengarna på olika sätt som skapar mer arbete åt folk.
Tyler Howard
Tycker nästan synd att man får en sån bild av Tillbakablixt(
Jacob Richardson
>arbetar en månad extra/år åt Sven Löneslavsson
>förväntar sig sympati
Kevin Bennett
Vem är du att bestämma hur mycket pengar någon annan får ha? Dessutom går inte deras pengar till mindre lyckligt lottade svenskar, vilket är irrelevant ändå.
Ryan Fisher
>Och vem skapade dessa varor och tjänster?
Företagare. Dem du vill straffa för att de skapat något av värde.
Grayson Reyes
De som vill betala skatt är de som aldrig jobbat en minut över på jobbet. Ifall de blir beordrade eller tillsagda att något måste fixas efter arbetstid så stönar och suckar de och whinar och sjukar sig. Även ifall de bara skulle hem och runka till porr.
De som inte vill betala skatt är de som gärna stannar över en timme och jobbar. Dvs riktiga svenskar som inte är något jävla löskefolk med ölmage och hjärna fylld med sågspån.
Ayden Hernandez
> Vi vet inte riktigt varför de har ökat men det har ökat på många ställen i världen och det har kommit nya MRSA-stammar som kallas för community aquired, det vill säga samhällsförvärvade.
Som sagt, troligtvis på grund av slarvig antibiotikakonsumtion utomlands som för bakterierna hit. Svenska läkare är internationellt sett ytterst varsamma med antibiotika.
Blake Morgan
Bara dds, jag röstar också AFS men det här förslaget är efterblivet. Sverige ska ha så hög skatt att alla svenskar kan få den perfekta välfärd vi en gång avnjöt. Betydligt mindre skatt behövs för det
Noah Young
Samhället. Samhället bestämmer hur mycket folk ska skatta. Du vet, samma samhälle som upprätthåller kapitalismen från första början. Låter som en rättvis kompromiss
Angel Hughes
Ska ni komma med något nytt någonsin? Om det är några som visar på sektmentalitet är det vänster-nissar som har fått för sig alla möjliga grejer. Prata med en såsare som på allvar trodde SD skulle avrätta dem och Judarna om SD kom till makten. Ni är helt hjärndöda, verklighetsfrånvända och följer enbart vad dear leedah säger till er, idioter.
Xavier Bennett
Med tanke på pengarna jag får ut även efter skatt kan jag säga att det är värt det.
Jaxson Collins
Vad för humaniora läste du?
Alexander Baker
När var senaste gången vi fick rösta på vilka typer av skatt som skulle införas eller inte, eller hur skattesatserna ska se ut?
Asher King
>företagare
mmm
Jaxson Jackson
Det är inte pengarna som är problemet. Det är befolkningen som är brun som är problemet med välfärden.
Man fick sitta länge på akuten förr också. Men utan skjutningar, 80 abdullahs, 10 zigenare och 2 gängmedlemmar för att komma till en läkare som kan lika mycket pengar som zigenaren utanför ICA.
Jeremiah Carter
inte han men var i ligger rättvisan att en undersköterska som sliter röven av sig ska få leva på små marginaler medan någon som tjänar 100k i månaden ska leva i fullständigt överflöd?
>men de betala samma proportion!!!!!!
och undersköterskan få leva på marginalen då de har en betydligt mindre del pengar att leva på varje månad.
det gör skit samma ifall en höginkomsttagare får ut 50k eller 70k efter skatt eftersom att du kan leva jävligt gott på den mängden pengar oavsett vilket
däremot gör det en stor jävla skillnad för livskvalitet för en undersköterska ifall har att leva på 14k eller 19k efter skatt
Blake Sanchez
Varför ska vissa få leva i lyx och överflöd medans andra knappt får ekonomin att gå ihop?
Jordan Ramirez
Genom att rösta på partier som förespråkar skattesänkningar.
Camden Richardson
Nej det fick man inte din zoomer
David Price
Jag röstar på SD, men vill inte betala skatt till femtio miljoner somalier.