Tinder-utgaven
Forrige
Tinder-utgaven
Forrige
Other urls found in this thread:
youtube.com
en.m.wikipedia.org
youtube.com
johncons-mirror.blogspot.com
nordnet.no
twitter.com
Finnes det mennesker som faktisk syntes nesering er attraktivt?
faen da, denne skulle være en bårdtråd, ikke en stygg hore tråd!
Ge mig
Ikke vær frekk mot de deilige UiO jentene.
jeg har ikke penger jobb jv eller mening i mitt liv
fy faen så mye bård har löpt
hvem er Bård? er han mot innvandring eller hva?
UiT jenter > UiO jenter
Er det dumt å si opp jobben sin uten noe annet å gå til?
slaviske jenter
UiT jenter ser jo normale ut, det er de söplete UiO jentene som er deilige.
Rullestoljenter > jenter som kan gå
UiT er for å få seg jv
UiO er for å få seg ligg med jenter som har rare fetisjer.
Finnes det noen jenter på UiO som har en fetisj for å sitte i rullestol?
Han er en homo
häng dig
Dette.
Bård suger kukk!
i dag våknet jeg opp og fant ut til min store forskrekkelse at jeg har blitt forvandlet til en bille
ut med deg, svenskefaen!
*bæsjer på seg*
*sluuuuuurrrk*
Jaggu er det godt med kaffe.
Hold kjeft franz
hmm... ja... meget kafka-eske...
Det er et godt sporsmål. Jeg vet ikke om jeg har et godt svar.
Interessen min kom ut fra det matematiske bak okonomi. Hvordan fungerer systemene som driver alt? Hvordan kan de kartlegges, hvordan kan de som styrer vite at de får onsket effekt når de trekker i de ulike snorene? Oppi det hele fant jeg de mindre byggestenene i okonomien, selskapene som organiserer arbeidere og tilrettelegger produksjonsmidler for å tilby noe som noen andre vil gi dem penger for. Så leste jeg om noen som hadde spesialisert seg på disse aksjeselskapene og som tjente gode penger på det.
Jeg provde aksjer og siden har interessen bare vokst. Man får en åpenbaring når man ser effekten av hva aksjer kan gjore for deg, selv om man har hort tusen ganger for hvilken effekt man kan forvente. Jeg ser jo likhetene mellom meg selv og han fyren du kjenner som har provd LSD og sier "bruvv vi må royke sammen en gang, det er utrolig, du må prove lsd ass endrer livet ditt mann" hver gang du moter ham. Vi er nok like plagsomme, men så mener vi godt begge to.
Aksjer er så tilgjengelig for alle nå, det er ikke bare borgerskapet som kan ha eierinteresser i ting lenger. Jeg har ikke ofret særlig mye foler jeg, men aksjeinntektene mine er allerede rundt 10% av min samlede årslonn. Når man får den sterke folelsen i kroppen av at man skulle onske man hadde visst ting tidligere, får man også et onske om å dele det med de man kjenner.
Hvilket for meg blir dere.
Men men.
Så sånn var det..
Spǿr meg hva som helst om tysk?
Har Kafka en historie om der en person foler seg fanget i et allmektig og usynlig system? Har noen slike mareritt av og til. Noen ganger forsvinner ikke folelsen selv når jeg har våknet.
Kan du beskrive ordet kafkaesque (det heter kanskje Kafkaaktig på norsk?)
hvorfor er tyskere sånne drittautister som forsöker å ödelegge europa med masseinnvandring?
De tapte krigen
Kan man leve på aksjer?
Hvordan kommer man seg inn i det? Er det boker man bor lese eller noe?
Du kunne likesågodt skrevet en liten limekurv med hvordan man best går fram om man har lyst til å begynne/sette seg inn i det når du var i gang
Håper for din del at du handler med makrosystemer og ikke utifra magefolelsen og DN.no
Hva var egentlig Adolf sin kamp?
Tror han provde å finne nibelungeringen.
youtube.com
hater sverige
hater ostnorge (vestsverige)
hater danmark
hater b*Rgen
hater tr*Ndelag
hater rogaland
elsker sogn og fjordane
elsker more og romsdal
elsker island
Da har jeg bestilt en Karabiner 98k, gleder meg til den kommer ass!
Jævls s*me
Basert
basert og rodpillet vestlending
>hater rogaland
Kven gjer vel ikkje det?
hvem andre har vondt i viljen her?
Jeg har vilj i vondten...
Hvordan skal man fullföre systemet med Tysk Idealisme? Eventuelt heve Tile?
fuktig megmeg
Det der ligner altfor mye på noen jeg kjenner...
Lille user ;_;
hvorfor rettet tyskerne opp leir i norge hvor norske kvinner ble tvingt til å knulle tyske menn?
var det slik at planen til tyskerne var å drepe alle joder? samtidig som de på en komisk, nesten tegneserie aktig måte bestemte seg for at den beste måten å gjore det på var ved å frakte alle med tog inn til leire hvor de skulle arbeide til de dode? og mange av jodene overlevde dette arbeidete? hmm
Nei, men stalin ville dette, og han gjorde det. Fraktet joder og sivile til gulag, men det var sånn det var i gamle dagger.
I have 1 in my town :)
comfy :)
hater dansken oss?
han hater deg
ho har jeg pult
hva sa anastasia når hun så tissen din
Jeg driver ikke med kortsiktig handel, jeg driver kun oppsamling av stabilt lonnsomme selskaper til en god pris. Det funker ganske greit for meg.
Det kan jeg gjerne gjore, hvis det er interesse for det.
>Kan man leve på aksjer?
Absolutt. Det vanligste målet for langsiktige sparere er å bli finansielt uavhengig, dvs. å ha så mange aksjer at du ikke trenger å jobbe hvis du ikke vil.
en.m.wikipedia.org
Hores umulig ut, men det er ikke det. Det eneste som trengs er innsats over lengre tid.
>Hvordan kommer man seg inn i det?
Forst trenger du en inntekt. Så trenger du en platform å spare jevnlig på, hvor pengene dine kan tjene penger for deg. Så trenger du å holde deg til planen.
>Er det boker man bor lese eller noe?
Det er det definitivt. Men jeg har ikke lest noen selv. Leser litt blogger om norske folk og deres fremgang av og til. Lest litt av finansnerden.no, blant annet
Natta tråden! Her er et bibelvers og noen daier, så er der noe for alle.
Og Herrens ord kom til mig, og det lod så:
Menneskesonn! Tal til ditt folks barn og si til dem: Når jeg lar sverdet komme over et land, og landets folk tar en mann av sin midte og setter ham til vekter for sig, og han ser sverdet komme over landet og stoter i basunen og advarer folket, men den som horer basunens lyd, ikke lar sig advare, og sverdet kommer og tar ham bort, da skal hans blod komme over hans eget hode; han horte basunens lyd, men lot sig ikke advare, hans blod skal komme over ham selv; men hadde han latt sig advare, så hadde han berget sitt liv.
Men når vekteren ser sverdet komme og ikke stoter i basunen, og folket ikke blir advart, og sverdet kommer og tar bort nogen av dem, da blir han tatt bort for sin misgjernings skyld, men hans blod vil jeg kreve av vekterens hånd.
hva om man velger feil aksjer? er fond en måte å oppnå dette på eller bor det være aksjer? hvem aksjer brude jeg kjope nå? hamstrer kun NHY og setter i dnb global indeks for oyeblikket. får ikke satt så mye i det hver måned dog, kun 10-15k
Hvordan kan samer leve hele livet sitt med å lage joika boller og fode barn som kommer til å fode barn som lever hele livet sitt med å lage joika boller og fortsatt finne mer mening i livet sitt en meg
fordi de er så dumme
hver gang jeg forteller en normiss at jeg sparer mesteparten av pengene jeg tjener i fond og aksjer, så ser de på meg med et blikk som oser av ja vet ikke engang hvordan jeg skal beskrive det. virker som de ikke evner å forstå at man faktisk kan spare penger på en annen måte en å la de råtne vekk til inflasjon
Ka farsken e det forr nåkka pess du fær me, din jåsskuk? De kan jo bli Froken Norge, homofrisor, reinbonde, eller flott te Oslo så damen får sjå korsen en årntli kuk ser ut, forr dåkker e vel en gjeng gjella blånegra allemann alle.
er det rart nord norske dialekter alltid blir brukt når norsk film skal lage komedie?
Insider om Norgetråden miljoet på Max nå...
Nettet snorer seg sammen.
Dårlig tråd gutta
Kanskje jeg skal se SKJELVET
>så normiss stue
er du han med jv? det typiske interioret der må det være en basis tispe jente som har fisket?
kjeks
Var en jente som bodde her for, så tar den, skal bytte ut mesteparten av moblene.
syns det var overraskende fint da til å være norgetråden stue, derfor jeg stusset
Må jo nesten se en film der Oslo blir odelagt. Bolgen var faktisk helt ålreit.
tenk å bli drept av lærene til ane dahl torp
lårene*
Koser meg fåvæ, skal se på ex-machina i blue ray nå.
sauce?
lagret denne jeg
hva heter programmet?
Gå nå vekk, din slitsomme dritt
bist ich ein berlinerbolle_?
er det noe feil med det der?
dette
Hvor god er Erik Ribsskog i tysk?
Bare noe jeg lurte på.
tror dere han gutten som filma fikk tiss på seg?
ja :)
@lady_gorbunova
Jeg fikk helt kreft av å lese dette.
Lurer på hva Miriam hadde tenkt om meg hvis jeg gikk rundt og skrev sånt, haha fy faen...
timelista jeg skulle sende inn til jobb forsvant på mystisk vis fra datamaskinen min
husker ikke hvor mange timer jeg har jobbet denne månen jeg
hva faen gjor jeg nå..?
Du finner på noe som er ca. riktig så klart. Du husker sikkert litt underveis slik at det blir ganske riktig uansett.
å ein gong bort i kuba traff eg fira negermenn
dei ville knabba klokkå, men då sa eg: lukt på den
mitt navn e karl johan, eg hoyre te på haugaland
å josses! ropte negrane, og flykta adle mann
Noen må ha snakket stygt om Bille-Franz, fordi en dag våknet han opp og var blitt kastet på bille-asylet
t. meget belest mann
Kanskje jeg skal bli politimann
>holocaust skjedde ikke
er max mekker en sojagutt?
>hva om man velger feil aksjer?
Det er ikke bra. En tommelfingerregel er at jo storre, kjedeligere og mer tradisjonelt et selskap er, dess trygere vil det være. Noe så enkelt som et vannselskap som kun forsyner militærbaser med vann hores ikke spennende ut, men det er et av mange eksempler på forretninger som tjener penger hvert år og vil gjore det lenge etter du er dod.
>er fond en måte å oppnå dette på eller bor det være aksjer?
Fond er bare en kurv med mange forskjellige aksjer. Det er tryggere med fond enn aksjer, generelt sett. Veldig enkelt å holde seg diversifisert vha. fond.
>hvem aksjer brude jeg kjope nå?
"Teoretisk sett" avhenger det av hva du har i kurven, eller portefoljen din, fra for. Du bor egentlig ikke ha for mye av én ting i forhold til noe annet. Hvis du har en del hydro, har du metallindustri. Det er gjerne syklisk. Noe som ikke er syklisk, er for eksempel kontorutleie (til stat, politi, sykehus osv). Entra er et godt kjop, det kan du fint vurdere. Eller så har du DNB, som er en av de mest solide bankene i Europa.
>hamstrer kun NHY og setter i dnb global indeks for oyeblikket. får ikke satt så mye i det hver måned dog, kun 10-15k
Det er voldsomt bra å kunne sette av så mye. Har du sett hvor mye penger det blir ut av det over tid?
nordnet.no
Jeg ville kanskje tatt inn et par fond til i sparingen din. Et amerikansk fond og Superfondet Norge, kanskje?
Ha deg vekk Ervin!
takk skal du ha. da tror jeg neste lonning vil gå i Entra samt DNB, og kanskje et nytt fond. har forresten kun 20k i Hydro, og det er den eneste aksjen jeg har investert i.