Ingen lagde ny, så nå blir det nok en episode av norsk-samisk vennskapsutgave
Forrige:
/norgetråden/:
Other urls found in this thread:
instagram.com
itromso.no
us.satisfyer.com
youtube.com
youtube.com
no.wikipedia.org
twitter.com
Dumme, late negere i denne tråden.
Enten lagest tråden på side 4 ellers faller den av brettet.
Natta tråden! Her er et bibelvers og noen daier, så er der noe for alle.
...Så hendte det en dag mens hans sonner og dotre åt og drakk vin i den eldste brors hus, da kom det et bud til Job og sa: Oksene ploide, og aseninnene beitet tett ved; da kom sabeerne over dem og tok dem, og drengene hugg de ned med sverdet, og bare jeg alene slapp unda, så jeg kunde melde dig det.
Mens han ennu talte, kom en annen og sa: Guds ild fór ned fra himmelen og rammet småfeet og drengene og brente dem op, bare jeg alene slapp unda, så jeg kunde melde dig det.
Mens han ennu talte, kom en annen og sa: Kaldeerne delte sig i tre flokker og overfalt kamelene og tok dem, og drengene hugg de ned med sverdet, og bare jeg alene slapp unda, så jeg kunde melde dig det.
Mens han ennu talte, kom en annen og sa: Dine sonner og dotre åt og drakk vin i den eldste brors hus; da kom det med ett en sterk storm fra hin side orkenen og stotte mot alle fire hjorner av huset, så det falt sammen over de unge folk, og de omkom, og bare jeg alene slapp unda, så jeg kunde melde dig det.
Da reiste Job sig og sonderrev sin kappe og klipte håret av sitt hode og kastet sig ned på jorden og tilbad og sa: Naken kom jeg av min mors liv, og naken skal jeg vende dit tilbake. Herren gav, og Herren tok; Herrens navn være lovet!
Under alt dette syndet Job ikke, og han lastet ikke Gud for det som hadde hendt ham.
ÅÅÅ JEG ELSKER KUK!
Elendig utgave, faen ta samer
dette, men det er flere kvaliteter med guttevenner enn kjonnsorganet deres
Basert utgave.
Gutta, hvor kan jeg kjǿpe billige garasje-/lagerhyller? Type bilde relatert. Finner ingenting/bare dyre alternativer på Finn, Ikea, Jula, Biltema, Clasern, osv osv osv.
>Type bilde relatert.
Jeg er tilbakestående forresten
hadde dere blitt sammen med ei feit jv med normalt ansikt, enorme pupper og strekkmerker om hun hadde vært lojal og gjorde absolutt alt du ba henne om til evig tid?
>inn för be henne spise mindre
kjöp plank og snekre det selv til en brökdel av prisen
bonuspoeng for å bruke skruer slik at du enkelt kan plukke det ned igjen uten å skade plankene
nei, jenter har kjedelige kropper og blir til fæle personer når de blir eldre, gv-er er mye bedre
Dette!! 3D guttevenn eller 2D jentevenn er hva ekte menn går etter
hvordan får man seg en sot 3D gv?
Men jeg er superklǿnete da. Men rent teoretisk, hvor kjǿper man plank?
Wheres the south african nigger
Eg må drite
Her name is Emma du Toit.
instagram.com
Now leave
trevareforretning
du finner de på google
"(din kommune/by) trevare"
f.eks nærmeste her jeg bor er Monter og XXL Bygg, men du har ogst byggmakker, byggyorget, byggern eller maxbo
deretter kan du google "how to make garage shelves"
Fett, takker Anonsen
1 måned til eksamen, har ennå ikke åpnet boka.....
hvem eksamen
Pleier å være mer enn nok tid til å lese seg opp på de fleste fag det.
tenk deg hvis du leser 8 timer hver dag i en (1) uke. da har du lest 56 timer
that feel when no Norwegian gf
1 uke her.
snakker vi privatisteksamen?
nei vanlig eksamen ved uit den 23 november
Byggtorget.
Der kjorer de ut eller sager til treverket du trenger hvis du ikke har stor nok bil til å få med deg noen lengder i heling.
Forst setter du deg ned og tenker på hvor hoy hylla skal være. Du trenger fire 2x4 (totoms-fire) i den lengden.
Så bestemmer du deg for hvor dyp den skal være. Kjop fire 2x4 i den lengden (Oppe og nede, hoyre og venstre side).
Så bestemmer du deg for hvor bred den skal være. Kjop fire 2x4 i den lengden (for overste og nederste hylle) og så to til for hver ekstra hylle.
Så finner du enten plank eller mer 2x4 for å ha til selve hyllene. Se hvor bred planken er for å se hvor mye du trenger på en hylle.
Så kjoper du maling til hylla, hvis du skal male den. Hvis ikke, gir du bare faen.
Så må du ha spiker, men helst skruer. Syrefaste skruer hvis du skal ha hylla ute, hva som helst hvis den skal stå inne.
Nå er jo 2x4 jævlig grovt til hylle, men hvis du skal ha tunge ting i den er det vel såpass det må være. Det er dessuten noe du finner over alt, så det hjelper vel på.
Skjema og planer finner du på Wikihow og denslags hvis du ikke tenker ut noe selv. Hyller er bare hakket mer vanskelig enn kasser og paller - Alle kan klare det. Om det blir for lett kan det jo så klart også overkompliseres.
Hvis du er ferdig og den ikke er helt hundre prosent stodig, vurder å skru den fast i veggen.
Dette klarer du, vettu.
Språkfråga, skillnaden mellan kjope och kjǿpe? Accenttecknet över o alltså.
Jeg ler meg norsk.
hei kompis
legg ned teskjea
Flotters, takk Anonsen, dette skal jeg nok få til
kjope er ikke et ord
skriver kjöpe når man ikke har ǿ på tastaturet
You realize that you're my hero, right? God bless you and Norway.
Hvor mye koster egentlig en legetime i egenandel?
Dansk og norsk Ǿ er sensuert på kanalen, av en eller annen grunn. Derfor har noen laget et skript så en O med strek gjennom (som blir sensurert til en vanlig O) automatisk blir til Ǿ. Ǿ med aksenttegn over finnes ikke på norsk, vi bare bruker den her på Jow Forums.
>dfn ingen sami jv som kastrater meg med sin munn
Sånn 250 eller noe. Ikke så mye
>dfn ingen same jv som förer pikken min inni jvene i samesösterskapsharemet
Jeg vet den folen
JADDAAAAAAAAAAAAAAA
GUTTAAAAAAAAAAAAAAA
penger i boks på tippingen i dag også!!!
kjopte meg ei fittelykt jeg da
brev bevis og gevinst
>ser en energidrikk i hylla, tar en.
>kommer hjem, gleder meg til litt ekstra energi nå ikveld siden jeg har en del å gjore.
>snur og vender på boksen, den inneholder ikke noe koffein.
>laget av Mack i Tromso
itromso.no
JÆÆVLA TROMSOVÆRINGER... Dere skal odelegge ALT! ALT!
Hvem nettside? Hvem mange penger i kostnad?
faen slags pingle tipping er dette? 40 kr innsats???
fleshlight.com 61 euro
misunnelig? dette er hoyrisikotipping homo
tjen 350kr neste CL-runde du da
>fleshlight.com
Hva med den her da? us.satisfyer.com
sist jeg spilte på CL så det slik ut.
>Lader gonnerne
>Slår av taklyset
>Tenner noen stearinlys
>Speller litt stemningsmusikk mens jeg venter på at noen skal komme seg opp gjennom slottet mitt for å utfordre meg
youtube.com
Det var jo ikke billig i det hele tatt da
t. fattiglus
what's for dinner
Jǿdekaker
Steak, eggs and sausages
har ikke så mye penger å tape skjonner du. har mer enn dobblet hva jeg satt inn på unibet, men du kan si at jeg spiller taktisk/homofilt med mindre summer på hoye odds
*utfordrer deg*
youtube.com
Er masse ferske plakater fra antifa utenfor nå igjen. Denne gangen med boykott trident juncture, også et bilde av jens der det står landsforræder. Hvorfor er de så tette egentlig?
Hva har NATO med fascisme å gjore? De har ikke tatt fra oss noen rettigheter bortsett fra å bombe arabiske land så svartinger kan flomme inn i Europa. Egentlig burde det vært hoyrepopulistene som demonstrerte mot NATO
åh faen, jeg som hadde tenkt å delta på trident juncture
får vel boikotte da
De er imot Russland
Det er jo facisme
Å bombe arabiske land for å ta fra ressurser
hvit ökofascisme er tingen gutta
vi er for mange på planeten
vi må utvise alle ikke-hvite, få mindre barn (som japan) og stoppe all bistand for å berge klimaet
Ikke-hvite fortjener å komme hit så mye som vi har overforbruket på deres bekostning da
En nordmann bruker like mye som fem indere
bra mat
vi må importere masse indere slik at vi konvertere til hinduisme, og et gigantisk prosjekt må settes i gang hvor vi samler de norrone mytene og fyller inn hullene med hindusime og plutselig så har vi vår eldgamle indo-europeiske tro og dermed bruker vi vår innflytelse til å velte det islamske regimet i iran og får de til å vende tilbake til manikeisme og zoroastriansime og så har vi fundamentet til et arisk verdensherredomme
Likte de bedre for når de var fulle av vann.
Tuller du?
hvorfor ?
alle dager med majones
>Jens
>ikke landsforræder
Han solgte litterært landet vårt til USA for å bli """""""leder""""""""" av NATO.
Drep deg selv, din tilbakestående hannrei.
>tråden dod
dette blir vår siste tråd
nå må du nesten gi deg
Jeg drǿmte litterært at jeg hadde jv i går natt gutta... Faen heller, takk for den, hjerne
Hvordan solgte han Norge?
Hvis Jens er landsforræder, noe jeg forsåvidt ikke er uenig i, så er Erna det 10 ganger mer. Makan til USA- og EU-hanrei skal man faen meg lete lenge etter, Jens lot i det minste som om han hadde integritet. Erna bare legger seg på rygg på kommando, uten skam.
FJERN A' ERNA
>sendte i hemmelighet Norge til Afghanistan, fortsatte stotten til irak-krigen
>bombet Libiya, den eneste fungerende staten i Nord-Afrika, til stov etter en kort telefonsamtale (temaet ble ikke tatt opp på stortinget en gang)
>loy om alt sammen
>begynte arbeidet med å gjore Norge til permanent Amerikansk militærbase
>yppet med Russland en million ganger, bare for å smiske med USA
>praktisk talt innviterer til at Norge skal bli den forste store slagmarken i en stormaktskrig mellom Russland og USA, til tross for at vi har klart å ha et fredelig handelsforhold til Russland/Soviet i over 60 år
>skapte den store flyktningstrommen til Europa
Nei du, si det
De er helt like. Sånne svikere burde helt uironisk vært skutt.
>sendte i hemmelighet Norge til Afghanistan, fortsatte stotten til irak-krigen
Hva foretrekker du? At de to landene hadde blitt to russiske satelittstater kontra under vestlig makt?
>bombet Libiya, den eneste fungerende staten i Nord-Afrika, til stov etter en kort telefonsamtale (temaet ble ikke tatt opp på stortinget en gang)
Gaddaffi var helt idiot, han finansierte terror mot vesten flere ganger, kapret fly og truet vesten sin okonomi.
>loy om alt sammen
Du om det.
>begynte arbeidet med å gjore Norge til permanent Amerikansk militærbase
Er det galt å ha allierte tilstede?
>yppet med Russland en million ganger, bare for å smiske med USA
Det gjorde han ikke, forholdet var godt når han satt i regjering.
>praktisk talt innviterer til at Norge skal bli den forste store slagmarken i en stormaktskrig mellom Russland og USA, til tross for at vi har klart å ha et fredelig handelsforhold til Russland/Soviet i over 60 år
Det er jo et svar på at russland militariserer og blir krassere i retorikken mot vesten da. Synes det er bra.
>skapte den store flyktningstrommen til Europa
Det var russland sin skyld, de provde å ta over Syria og det kunne ikke vesten finne seg i.
Skal ikke klippe håret eller skjegget for jeg har fått en god inntekt og blitt selvstendig.
>Hva foretrekker du? At de to landene hadde blitt to russiske satelittstater kontra under vestlig makt?
Hva snakker du om?
Soviet trakk seg ut av Afghanistan på 80-tallet og har aldri vært der siden.
>Gaddaffi var helt idiot, han finansierte terror mot vesten flere ganger, kapret fly og truet vesten sin okonomi.
Kilde: Rumpa di?
Gaddaffi onsket å skape et nytt handelsnettverk for olje basert på gull, i stedet for dollar. Da sa USA "Du har masseodeleggelsesvåpen(tm) - Fjern dem elelrs må vi drepe deg for å redde verden", og Gadaffi svarte med å faktisk odelegge alt fordi han trodde det ville hjelpe. Akkurat da han hadde gjort det ringte USA Norge og Danmark og ba oss bombe dritten ut av ham med påskudd om at han var helspro og kunne finne på å slakte sin egen befolkning.
Hvor jævlig uvitende går det an å bli egentlig?
>Du om det.
Du fulgte åpenbart ikke emd i det hele tatt. I fem års tid loy Jens & Co om at vi ikke var i Afghanistan, så snakket de i flere år om at vi "bare hadde spesialsoldater i det fredelige nordområdet".
Samme med Libiya: Vi var der angivelig for å "beskytte sivilbefolkningen", men pilotene ble bare sendt ut med beskjed om å bombe hva som helst som kunne se ut som et "mål". Bare finn noe.
Påskudded gikk også ut på at flyene våre var der for "beskytte sivilbefolkningen", fordi landet var i "borgerkrig", men "borgerkrigen" var bare en liten gruppe jihadister som CIA hadde trent opp og importert for å skape et falskt oppror. Bor også nevnes at siden det liksom var en borgerkrig var det et direkte brudd på Genev-konvensjonen å ta side i konflikten.
>Er det galt å ha allierte tilstede?
Hvis din "allierte" er en stormakt med ambisjoner om å knuse en annen stormakt kan det være farlig å bli for gode venner. Spesielt, når stormakten vi er "alliert med" befinner seg på andre siden av havet, og vi bokstavlig talt har grense mot den stormakten de vil gå til krig mot. Tror du de snille amerikanerne kommer og redder oss om det blir krig?
>Det gjorde han ikke, forholdet var godt når han satt i regjering.
Du er fanmeg tilbakestående. Forholdet var greit, så kom Jens og gjorde sitt aller ytterste for å odelegge det og pushe skremselspropaganda mot Russland. Russland på sin side provde i det lengste å opprettholde det gode forholdet, men det ser ut til at de har gitt opp nå.
>Det er jo et svar på at russland militariserer og blir krassere i retorikken mot vesten da. Synes det er bra.
Svar på et svar, i så fall? Norge begynte hele dritten med å holde internasjonale mega-militærovelser helt opp mot grensa til Russland. Det er helt på grensen til å være en krigsærklæring. Beste med den forste var at de hadde en "fiktiv fiende", som helt åpenbart skulle forestille Russland.
Samme greia de driver med nå.
Skjonner du ikke at om dette forer til krig så blir Norge teppebombet fra begge sider? Vi blir bare et no-man's land.
>Det var russland sin skyld, de provde å ta over Syria og det kunne ikke vesten finne seg i.
USA provde å ta over Syria med CIA-trente jihadister igjen, men Syria fikk hjelp fra Russland til å kverke terroristene. Fy faen som norsk media gråt når krigen endelig gikk mot slutten og Russland/Syria hadde vunnet. Som om det var trist at jihadistene ikke fikk drepe flere.
1. De trakk seg ut, men la igjen Taliban og sine folk i regjeringen deres. De kontrollerte området og ressursene deres, noe som gjorde det vanskelig å fortsette oppdemningspolitikken mot Russland sin aggresjon mot vesten. (no.wikipedia.org
2. Gaddafi var en autist. Han finansierte terrorceller og var ansvarlig for lockerbie og mange andre hendelser mot vesten. Han var en beduin som ikke forstod seg på verdenspolitikk og handlet som om verden fortsatt var for forste verdenskrig. Vesten kunne ikke bare sitte og se på at han destabiliserer hele Afrika og oljeokonomien.
3. Noen ganger må man handle, og folket forstår nodvendigvis ikke hvorfor fordi det er for komplisert. Det er ikke sånn at de må fortelle folket alt de foretar seg desverre, det er hemmligstemplete oppdrag og agendaer.
4. USA er vår viktigste allierte, de har veldig mange interesser her og vi har mange interesser i Amerika. Det at Jens ble NATO-sjef og fikk igang denne ovelsen var det beste som kunne skje for samarbeidet.
Nå ble det mye tekst her. Brev heller enkle brev om rullestoler, dfn ingen jv og prump. Takk.
t. hjerne's ling
Det er lett for dere å si at Russland ikke har gjort oss noe, men dere har ikke satt dere inn i den kalde krigen og hva som skjedde da. Russland er sovjet-light fordi de gikk under okonomisk og ville ha demokrati, men i det siste så har Putin blitt mer og mer autoritær, og vesten prover å forhindre et nytt sovjet. Sovjet er grunnen til at hele 60 og 70-tallet var en degenerert drittstorm, at folk ble så politiske korrekte, de odela mange generasjoner av våre med sin subversjon av vesten. Dere svelger Russisk propaganda om Syria fordi de har demonisert USA og vesten i mange tiår. Har dere glemt krigen i Ukraina og Georgia de siste 10-20 årene? Det naturlige neste steget er jo Baltikum.
Anime!
Would you elect me as supreme ruler religiously and politically of a united Norse Community with goals of expansion in Germany and Russia?
I would give you titles, gold, favor with Odin, land and women.
>1. De trakk seg ut, men la igjen Taliban og sine folk i regjeringen deres
Taliban (eller Muhajedeen, som de ble kalt den gangen) var CIA-trente jihadister. Begynner du å se et monster snart? De tok over når Soviet trakk seg ut, fordi USA vant.
>2. Gaddafi var en autist. Han finansierte terrorceller
Kilde: Rumpa di igjen?
Protip: Vesten finansierer terrorceller hele tiden. Norge var med på å trene opp flere av de barnemyrdene islamistene som provde å styrte Assad.
>3. Noen ganger må man handle, og folket forstår nodvendigvis ikke hvorfor fordi det er for komplisert.
Det er ikke mer komplisert enn at eliten i USA ikke kunne finne seg i at Gadaffi ville bruke noe annet enn dollar til å handle olje med, fordi det kunne true USAs okonomiske dominans. Hvis du syns det er en god grunn til å slakte hundretusenvis av mennesker så får du står for det.
>4. USA er vår viktigste allierte
USA er ikke vår allierte, Anonsen. Vi er USAs vasall. USA gir ikke faen i oss - planen er at Norge skal fungere som en buffersone i krigen mot Russland, og en launch base for senere invasjon (etter at landet er blitt bombet sonde rog sammen og de store skillelinjene er trukket).
Nei, ha deg ut, din feite gris.
>I would give you titles, gold, favor with Odin, land and women.
Se om du kan gi deg selv blå oyer forst du, femtiseksprosenter.
Your children will br trained in war boi to take Slavic brides as we ride through rus land
du vil aldri som enkeltperson få noe makt gjennom valg i norge, du må kjempe for makta og fjerne alle som står i din vei
1. Taliban brot vekk fra Amerika og ble uavhengig, men det var fortsatt Sovjet-styrte politikere og partier i regjeringen deres.
2. Kilde? Har du ikke hort om dette så vet jeg ikke altså. Vesten finansierer ikke islamsk terror, det er det Saudiene som gjor. Vesten kommer heller inn med Blackwater osv.
3.
>hundretusenvis av mennesker slaktet i Libya-krigen.
Hvilken planet lever du på egentlig? Vi er en del av oljeokonomien og har ingen gullreserver i det hele tatt, så stotter faktisk det der 100%.
4. Jo, USA er vår allierte enten du liker det eller ikke. Vi er ingen vassall, siden vi ikke betaler noen skatter til Amerika og har en uavhengig regjering. Planen er ikke at vi skal være noen buffersone. Hadde du foretrukket at NATO ikke var tilstede i Norge, så Russland bare kunne kjore over oss på null komma niks, også måtte vi ha blitt tatt tilbake i en blodig krig når de hadde fått satt opp forsvarsposisjoner i landet? Tror det er bedre å stoppe de på grensen og i Finnmark.
Hvor mange i Norge ville tatt "klimaansvar" og kjöpt en El-bil hvis det ikke var noen fordeler i form av lavere avgifter ved El-bil?
ingen, og elbiler er egentlig ikke så mye mer miljovennlige. enklere og billigere å reparere en fosilbil enn en elbil.
alle som sier de gjor noe for klimaet ser jeg automatisk på som kronidiot
normier odelagte ricardo megmegen