/Skand - Skandinavisk General./

Hvordan går det mine skandinaviske venner? Feirer dere allehelgenaften?

Attached: 23241.png (930x622, 84K)

Other urls found in this thread:

youtu.be/y80m5Kmkrv0
youtube.com/watch?v=K7ZqZVunCb4
genius.com/Heilung-krigsgaldr-lyrics
youtube.com/watch?v=QzDWSkNuE-w
youtube.com/watch?v=6_QAvcIy_gw
youtube.com/watch?v=NKMtZm2YuBE
youtube.com/watch?v=cg0TQyjdHJ0
youtube.com/watch?v=h1BsKIP4uYM
twitter.com/SFWRedditImages

Morgonstund har guld i munn.

youtu.be/y80m5Kmkrv0

Skal eg slette tråda og skrive på engelsk?

Allehelgensdag er i Den norske kirke lagt til forste sondag i november, mens den i Den katolske kirke er lagt til 1. november.[

God kväll guttar, jag har det mysigt. Vad gör ni?

>fyrt i peisen
>har på VH1 Classic på hjemmekinoen
>drikker vin

ganske mysigt her og.

youtube.com/watch?v=K7ZqZVunCb4

>synger på engelsk
og i sopla går det

God Afton mina herrar.

Nei? Hun synger jo på gammelt germansk?

baserad NORSK tjur

låter jättemysigt! jag har flyttat till en väldigt trevlig lägenhet och är glad över det :) min förra var inte mysig

God Aften til deg også, hvordan går din kveld i stuen? Svensk er et veldig nobelt språk, ser for meg en prippen herremann i en villa hver gang jeg horer svensk.

genius.com/Heilung-krigsgaldr-lyrics

god del engelsk i den sangen der

kaffi og snús

youtube.com/watch?v=QzDWSkNuE-w

Attached: f8b8826f6db2bc4cbcac0175567c04d8.jpg (429x640, 50K)

Det finns faktiskt en svensk adelsman som brevar på Jow Forums

Hor på det da, så opp det samme, men jeg horte ikke et kek engelsk. Kanskje det er en oversettelse?

baserade snusanon

youtube.com/watch?v=6_QAvcIy_gw

Sitter och lyssnar på gamla Rally i P3-avsnitt
>En gång vann jag lådan, i den låg en hummer.

Javel, hyggelig for han da. Er ikke en sånn som blir misunnelig på rike på grunn av janteloven.

den rare hviskinga er den engelske delen trur jeg

>så akkurat den her på vh1: youtube.com/watch?v=NKMtZm2YuBE

Icke jag heller, fast jag önskar verkligen att jag hade mer pengar.

Vad tycker ni om pepparkakor? Vi har inte pepparkakor här men vi har någonting som smakar lite som pepparkakor, det kallas kruidnoten. Svenska pepparkakor smakar väldigt gott men jag kan inte hitta dem i Nederländerna

Lukket videoen når det begynte.. synes det var for skummelt og mistenkte det var noe latent programmering av hjernen eller noe

Attached: 1540092194479.gif (548x610, 1.98M)

>Vad tycker ni om pepparkakor
Jag älskar pepparkakor, men bara kring juletid!

Jag föreställer mig alltid norska brevare som rika men jag antar att det mest är en stereotyp

Haha, vi tjener jo liksom 40 prosent mer enn dere da.

Snarare 50 procent mer

youtube.com/watch?v=cg0TQyjdHJ0

>fagottkor
Hmmmm
Bra sång hur som helst

Hvordan foles det egentlig? Etter alt det dere med Carolus Rex og stormakt i Europa og greier? Dere sidet ikke gang med Napoleon, men stottet Robespierre og Jakobinerne, de ville ha republikk istedenfor monarki. De halshugget de rike, de med lyst hår, eliten, karl marx ble inspirert av dette.

>men stottet Robespierre og Jakobinerne,
Av rent strategiska skäl. Napoleon hotade Sverige, så vår nye kung Bernadotte valde att kriga mot honom.

Carolus var orsaken till att vi förlorade vår makt. Han var en duktig soldat men en dålig diplomat.

Han hatet Sverige fordi dere var en bastion av protestanter, en trussel mot katolikkene. Det var en feil å ikke side med oss. Tenk om dere hadde menn fra Norge og Danmark under den baltiske krigen, tenk om kongen ikke hadde trengt å ta troppene vest for å sloss mot likemenn. Er vel litt autistisk nå, men det er jo litt å pondere over er det ikke? Kongen sloss for deres som var republikkanske..

Glöm aldrig Leif "Loket" Olsson

Attached: 456734567.jpg (287x300, 10K)

>. Det var en feil å ikke side med oss.
I vilket krig menar du nu? Under det Stora Nordiska Kriget hade vi inget val, då hade Danmark en hemlig allians med Polen, Litauen och Ryssland samt saxarna.

/Skandi/ rymdimperium, när?

Napoleonskrigen, etter at britene bombet Danmark og Norge med sin kongelige marine.

Varför skulle vi ha slagits på napoleons sida? Han ogillade Sverige, dödade våra ambassadörer, tog Sachsen-Lauenburg från oss och var katolik. Han var också maktgalen.

Undersok Robespierre og hva han gjorde. Det var giljotiner på hvert gatehjorne. Tenk deg det, å halshugge noen fordi stotter monarkiet. 1700 instanser var opprettet ala hemmlig politi og tystere. Sachsen tilhorte ikke dere, men Finland er deres.

Attached: mrobespierre.jpg (1440x1080, 65K)

youtube.com/watch?v=h1BsKIP4uYM

De spiller på humor, såvidt jeg vet er ikke noen av dem homo engang

Attached: cropped-470x470-Facebook2.png (680x678, 934K)

Vær så snill, ikke snakk til svenskene om deres historie. Du gir dem bare vrangforestillinger

Det var en väldigt bra sång ändå

Based and redpilled, which one is your favourite?

Hi Russia

>vrangforestillinger
Om vad?

What do you think of trident juncture? Russia put navy military tests just outside our border on two spots, outside Finnmark up north and on the west coast. They have never done this before, wtf. Dont kill us.

Önskar man hade någon

Attached: 1541007766090.jpg (875x700, 62K)

Hello
But I love you guys, have been to Scandinavia multiple times, still I’m yet to visit Norway and Iceland .
Don’t think anything really, we recently did Vostok 2018.
I don’t think there’s ever gonna be a war, thank god for nukes.

Attached: BF7A92AB-D8CA-4F46-A2FE-14E0DB2F6B04.jpg (713x528, 154K)

no tek vi dei satans soringane

Attached: destroyers of the medoids.png (850x680, 453K)

Siberia

baserad :D

vi er ikke skandinaviske, kun nordisk

Somehow, i can never trust a russian. You are our eternal enemy and will be destroyed by us one day.

>fails to spell /skandi/
>includes non-scandis

hvað syngur heimalningar

Island

>no finn in sight